Gewilde Verbeek: Die mensen vroegen of ik direct op het vliegtuig kon stappen

Gewilde Verbeek: "Die mensen vroegen of ik direct op het vliegtuig kon stappen"

woensdag 22 november 2017 om 13:29

Voordat hij begin oktober werd aangesteld als nieuwe trainer van FC Twente, zat Gertjan Verbeek vier maanden zonder club. In de tussentijd kwam er wel een aantal aanbiedingen voorbij, vertelt de oefenmeester aan Voetbal International. 

Erzgebirge Aue, een ploeg uit de Tweede Bundesliga, informeerde. "Maar ik schatte Aue niet in als een ploeg die bovenin kan meedraaien", aldus de oud-coach van onder meer VfL Bochum, AZ, sc Heerenveen en Feyenoord. 

Een club uit Iran was eveneens in de markt voor Verbeek. "Die mensen vroegen of ik direct op het vliegtuig kon stappen, want ze wilden de deal binnen een week afronden. Ik ben echter eerst maar eens met mijn vriendin achter de computer gaan zitten om wat informatie over Iran en de club te verzamelen."

"Na twee uur waren we er wel uit. Mijn vriendin zag het sowieso niet zitten en ik daardoor ook niet. Ik heb ook nog bepaalde principes. Ze hanteren in Iran bijvoorbeeld nog steeds de doodstraf, je kan zomaar worden opgepakt en zonder proces gevangen gezet en vrouwen mogen in Iran niet eens de tribune op. Kortom: de democratie is daar ver weg."

Lees ook: FC Twente en Verbeek peinzen over toekomst van back: 'Dan krijg je nooit zoveel'

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Poll

Kan Verbeek het tij keren bij Twente?

(3705 stemmen)

Plaats een reactie

baku +404
woensdag 22 november 2017 om 13:38
Toch mooi deze poll over Twente bij een artikel over een club uit Iran...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:49
die poll is al van paar week geleden
Vind ik leuk
baku +404
woensdag 22 november 2017 om 14:01
Dat verklaard een hoop
Vind ik leuk
MojoRisin +1618
woensdag 22 november 2017 om 13:40
Raar dat z'n vriendin niet naar Iran wilde..
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 13:40
Het is vandaag Faye en Verbeek dag op VP...
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:42
Verbeek is geen toegevoegde waarde bij Twente

Matige trainer
Vind ik leuk
Rodajc +2149
woensdag 22 november 2017 om 15:24
Matig persoon ook, wat een lul is dat
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 16:22
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:45
Meest opmerkelijke vind ik nog wel dat hij eerst achter de computer is gedoken om informatie te verzamelen.. Iedereen met twee hersencellen en de nodige principes, weet toch direct dat je niet naar Iran moet gaan.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:48
Misschien wilde hij niet gelijk een oordeel klaar hebben en moeite steken in een onderbouwing van zijn keuze
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 13:48
Is natuurlijk ook gewoon onzin, vrouwtje wilde niet gaan en daarom is hij niet gegaan, ik vraag me af als er een mooie club uit de MLS was gekomen in een staat waar de doodstraf nog geld of hij het dan ook op principes had afgewezen..
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 13:51
haha mooie vergelijking! ik denk idd dat het dan wat minder (of helemaal niet) mee had gespeeld in zijn keuze
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 13:54
Ja is toch vrij hypocriet dan!? Altijd maar klagen over de doodstraf in het midden oosten terwijl dit in sommige staten in Amerika ook gewoon het geval is! Persoonlijk zou het voor mij niet uitmaken hoor of ze nou wel of geen doodstraf hebben je gaat om je zakken te vullen en voor het voetbal, denk ook niet dat je er als voetbaltrainer veel mee te maken hebt. Maar ze moeten gewoon kappen met dat neppe principieele gedoe. Meneer Derksen zelf ook die wil in Amerika gaan wonen maar ondertussen brand hij elk Aziatisch land met de doodstraf af. Ik vind dat hypocriet.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 16:12
"Meneer Derksen zelf ook die wil in Amerika gaan wonen maar ondertussen brand hij elk Aziatisch land met de doodstraf af. Ik vind dat hypocriet."

Behalve dat Derksen zelf heeft aangegeven niet in een land wilt gaan wonen waar de doodstraf is en dus ook niet in de VS gaat wonen -_-.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
woensdag 22 november 2017 om 14:06
Maar word je in Amerika ook opgehnagen omdat je op hetzelfde geslacht valt, mogen vrouwen daar in een voetbalstadion komen, welk land heeft meer weg van de westerse cultuur? Dit is natuurlijk niet een van zijn argumenten maar speelt wel mee in zijn overweging
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 14:12
Nee, maar als je de doodstraf aanhaalt als argument zou je in een ander land waar het ingevoerd is ook niet moeten werken, denk aan Japan en VS ik denk dat Verbeek gewoon die kans aangepakt had. Maar ik vind doodstraf altijd zo'n hypocriete reden. Tuurlijk worden er in veel landen in het midden-oosten meer mensen rechten geschonden dan in Amerika en Japan maar vind het hypocriet om het als reden aan te voeren. Zijn andere punten zijn ook volkomen logisch.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:30
Mag jij vinden ,net als dat Verbeek die redenen aangeeft dat hij daar niet naartoe wil, of je dat hypocriet vindt mag jij ook weten, alleen ik vind het niet zo hypocriet. Hij geeft valide punten vind ik.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:53
nou je wordt niet door de staat opgehangen omdat je op hetzelfde geslacht valt, maar wel door de bevolking uitgekotst (sommige staten) daarnaast is er op het moment gigantische verdeeldheid tussen bevolkingsgroepen
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
woensdag 22 november 2017 om 15:00
In Amerika kan je weer Youtube, Facebook en andere sociale media gevruiken om bij te blijven met wat er omgaat in de wereld wat in Iran niet mogelijk is... zo kan je voor elk land push and pull factoren bedenken
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:05
ik snap je punt zeker, maar met de sociale media als voorbeeld sla je de plank op het moment mis ;) #fakenews
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 15:43
Wij leven in een land waar kinderverkrachters en moordenaars na een paar jaar weer vrij rond kunnen lopen. Dan liever de doodstraf.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
woensdag 22 november 2017 om 13:47
Is het verbeek week hier of wat ?
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 13:50
Ja! Volgende week Mario Been en Richard Knopper!
Vind ik leuk
FSCeara +2804
woensdag 22 november 2017 om 15:35
Pffff is niet te hopen
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:09
Van Marwijk zouden ze moeten vragen in Iran, die is dol op dollars en heeft lak aan hand in hand lopen met een man in jurk
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 14:40
zelfs guardiola kan niets met dit elftal
Vind ik leuk
maxx4 +348
woensdag 22 november 2017 om 15:39
zooo... , een club uit de onderste regionen uit 2e bundesliga en een topper uit Iran, als je dan niet gewild bent weet ik het ook niet..
Vind ik leuk
Voebtal +346
woensdag 22 november 2017 om 16:25
Als je het internet op moet om erachter te komen wat voor soort dictatuur in Iran heerst (of welk ander Arabisch land dan ook) dan heb je al die tijd in je eigen wereld geleefd.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 17:47
Inderdaad, hij weet toch alles zo goed.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 17:40
Wat een gelul. Dat het niet pluis is in Iran weet elke boerenlul. Zwak om achteraf te roepen dat je het hierdoor niet gedaan hebt. Had je meteen kunnen afketsen.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 17:52
Nee, ze hebben daar geen Hornbach, maar je knutselen zo een galg in elkaar of pakken gewoon de kraan. Hangen zul je. Islamitische heilstaat, hè. Wist je toch zeker wel Verbeek of was het geld hééél goed.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gewilde Verbeek: "Die mensen vroegen of ik direct op het vliegtuig kon stappen"