De grootste miskopen van dit seizoen: top-tien met Ajacied en twee Feyenoorders
    Orejuela, Castaignos en Diks

    De grootste miskopen van dit seizoen: top-tien met Ajacied en twee Feyenoorders

    donderdag 23 november 2017 om 10:00

    De achttien Eredivisie-clubs kochten en huurden in de zomer weer voetballers bij de vleet. Welke spelers kunnen we inmiddels voorzichtig bestempelen als miskopen? VoetbalPrimeur stelde een top-tien samen.

    Voor de volledigheid eerst onze definitie van een 'miskoop': een speler die er niet in geslaagd is om de (hoge) verwachtingen waar te maken. We hebben naar aankopen én huurlingen gekeken.

    10. Lucas Woudenberg (sc Heerenveen)
    Na een uitmuntend jaar als NEC-huurling slaagde Woudenberg er niet in om door te breken in De Kuip. De halve Eredivisie wilde 'de Witte Keniaan' hebben, maar het werd uiteindelijk Heerenveen voor de linksback. Daar heeft Woudenberg dit seizoen nog geen moment indruk gemaakt. 

    9. Nicholas Marfelt (Sparta)
    Sparta-eindbaas Alex Pastoor haalde in de zomer een legertje vreemdelingen naar Rotterdam. Dalibor Volas, George Dobson, Franck-Yves Bambock: stuk voor stuk zijn het vooralsnog bepaald geen aanwinsten voor de club. De minste versterking in onze ogen: Nicholas Marfelt, een Deense linksback. Die kan er helemaal niets van. 

    8. Cristian Cuevas (FC Twente)
    Net als Sparta trok ook FC Twente een blik aan exotische namen op in de zomermaanden. Het vertrek van onder meer Joachim Andersen, Kamohelo Mokotjo en Enes Ünal moest met een haast lage portemonnee worden opgevangen. In extremis kwam de club uit Enschede op de proppen met Cuevas, een huurling van Chelsea die eerder al eens bij Vitesse speelde. Tijdens zijn eerste weken bij Twente stapelt Cuevas de ene fout op de andere. 

    7. Michael Liendl (FC Twente)
    Nog maar een speler van het geplaagde FC Twente, dat René Hake slachtofferde na een zwakke seizoensstart en inmiddels Gertjan Verbeek heeft aangesteld als zijn opvolger. Liendl (32) kwam over van 1860 München en moest leiding gaan geven op het middenveld. Daar slaagt de Oostenrijker vooralsnog totaal niet in. Afgelopen weekend haalde Verbeek hem in de rust al naar de kant. De controleur speelde zwak en liet zijn man lopen. Dat was geen incident. 

    6. Kevin Diks (Feyenoord)
    Doorgebroken bij Vitesse, mislukt bij Fiorentina, dit seizoen door het ijs gezakt in Rotterdam. De 21-jarige Diks heeft een paar beroerde maanden achter de rug bij Feyenoord. Veel supporters van de regerend kampioen zijn nu al klaar met de rechtsback. Nu Bart Nieuwkoop weer zo goed als fit is, is het maar de vraag hoeveel speelminuten Diks nog gaat krijgen. 

    5. Timon Wellenreuther (Willem II)
    Het verhaal wil dat Wellenreuther ooit werd gezien als één van de grootste keeperstalenten van het Duitse voetbal. Bij Schalke 04 brak hij uiteindelijk niet door. In de zomer besloot Willem II de 21-jarige sluitpost naar de Eredivisie te halen. Zeven keer kreeg Wellenreuther de kans van Willem II-trainer Erwin van de Looi, zeven keer leek het nergens op. Inmiddels staat jeugdexponent Mattijs Branderhorst in het Tilburgse doel. 

    4. Jean-Paul Boëtius (Feyenoord)
    Twee jaar naar zijn vertrek naar FC Basel keer Boëtius als verloren zoon terug in De Kuip. Daar moest hij Eljero Elia doen vergeten. De rentree van de 23-jarige vleugelaanvaller is nog geen succes te noemen. Boëtius is en blijft de grillige speler die hij tijdens zijn eerste Feyenoord-periode ook al was. 

    3. Ricardo van Rhijn (AZ)
    Wat is er precies aan de hand met Van Rhijn? De voormalig Ajacied moest weg bij Club Brugge en liet zich verhuren aan AZ. In Alkmaar heeft de rechtsbenige verdediger nog geen rol van betekenis kunnen spelen. Hij viel drie keer in en deed in totaal slechts 17 minuten mee. En dan zijn Ron Vlaar en Rens van Eijden zelf nog geblesseerd...

    2. Luis Manuel Orejuela (Ajax)
    Ruim 3,5 miljoen euro betaalde Ajax in augustus voor Orejuela. Drie maanden later is de tussenbalans triest. Bij Jong Ajax is de back inmiddels uit de basis verdwenen en het eerste elftal is überhaupt niet aan de orde voor Orejuela. De ene Colombiaanse verdediger is de andere niet... Boze stemmen beweren dat Orejuela nu al gewogen en te licht bevonden is. 

    1. Luc Castaignos (Vitesse)
    De nummer één in deze lijst. De pech kleeft de laatste jaren een beetje aan het lijf van Castaignos. Mislukt in Italië, impopulair bij FC Twente, te snel vertrokken bij Eintracht Frankfurt. Zijn avontuur bij Sporting Portugal liep vorig seizoen uit op een deceptie en ook zijn komst naar Vitesse dreigt een debacle te worden. Castaignos zit al maanden op de bank in Arnhem. De spits viel tien keer in en maakte pas één goaltje. 

    Poll

    De grootste miskoop van dit seizoen is...

    (3160 stemmen)

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +17215
    donderdag 23 november 2017 om 10:04
    Diksiieeeeeeeeee!
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8413
    donderdag 23 november 2017 om 10:08
    Amen!!!
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    donderdag 23 november 2017 om 11:00
    Dat hij niet op 1 staat verbaasd me ten zeerste! Wat doet die colombiaanse back van jullie in dit lijstje trouwens? Die heeft toch nog geen wedstrijd gespeeld? Hoe kan je iemand als miskoop beschouwen die nog geen wedstrijd gespeeld heeft?
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17215
    donderdag 23 november 2017 om 11:00
    Tja ik snap het wel. Er moet een Ajacied tussen staan ;-)
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    donderdag 23 november 2017 om 11:01
    Ja doe dan Younes, die is ooit gekocht en sindsdien altijd een miskoop gebleken ;)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17215
    donderdag 23 november 2017 om 11:10
    Hehe, jaar in jaar uit een miskoop
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1711
    donderdag 23 november 2017 om 11:50
    Geen wedstrijd gespeeld in het 1e en bij Jong Ajax zit hij ook op de bank. Dan kan je een aankoop die meer gekost heeft dan de totale omzet van veel JL clubs best een mislukking noemen denk ik zo
    Vind ik leuk
    Woudo +8014
    donderdag 23 november 2017 om 11:52
    Hij is momenteel al een tijdje geblesseerd waardoor hij nog niet veel heeft kunnen spelen begrijp ik van veel mensen, Ik vind dat je hem op zijn voetballende kwaliteiten zou moeten beoordelen en omdat hij nog niet gespeeld heeft is dat natuurlijk niet mogelijk.
    Vind ik leuk
    Leedz +5141
    donderdag 23 november 2017 om 10:07
    Allemaal zeer terecht, al vraag ik mij af of je een speler kan beoordelen zoals Orejuela en dit omdat hij nog niet in het eerste gespeeld heeft in ieder geval geen competitie wedstrijd
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8413
    donderdag 23 november 2017 om 10:07
    Uhmm VP er zitten ook wat mis gehuurde spelers tussen van plaats koop ;)
    Vind ik leuk
    Manolo +2358
    donderdag 23 november 2017 om 10:08
    Een huurling kan toch geen miskoop zijn... ?

    Edit VP: Toelichting staat in het artikel ;)

    Edit Manolo: Het ging mij meer om de vraagstelling van de poll, maar soit.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 12:59]
    Vind ik leuk
    Grijs +1148
    donderdag 23 november 2017 om 12:29
    En in de toelichting staat dat de spelers niet voldoen aan de (hoge) verwachtingen.

    Volgens mij had niemand ook maar enige verwachtingen van Diks, die als back-up voor rechtsback is gehaald...
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18997
    donderdag 23 november 2017 om 10:09
    ''Drie maanden later is de tussenbalans triest. Bij Jong Ajax is de back inmiddels uit de basis verdwenen ''

    Nog triester is... dat VP niet weet dat Luis Manuel al weken kampt met een blessure aan zijn hiel en enkel.... gek he VP dat je daarom niet kan spelen in jong....
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2716
    donderdag 23 november 2017 om 10:16
    Als je reserve staat achter Veltman dan ben je toch wel de allergrootste miskleun die er bestaat. Waarom staat Cassierra er niet tussen? Die is voor 5 miljoen gehaald en heeft al 1 heel seizoen achter zich. Cuevas doet het in mijn ogen prima
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 10:19
    Wie weet omdat Cassierra vorig seizoen is gekocht en niet dit seizoen?

    Lucien is een beetje dom?, ze hebben het over miskopen van dit seizoen, jij vraagt waarom Cassierra er niet tussen staat en komt dan zelf al met het antwoord '' Die is voor 5 miljoen gehaald en heeft al 1 heel seizoen achter zich ''

    :D
    Vind ik leuk
    Leedz +5141
    donderdag 23 november 2017 om 10:41
    Dat is inderdaad behoorlijk DOM
    Vind ik leuk
    Just dekler +1141
    donderdag 23 november 2017 om 13:11
    Ik heb altijd het idee dat mensen die een ander dom noemen een soort compensatiegedrag vertonen. Als hij iets vlug doorleest en dan reageert is hij niet gelijk dom. Kinderlijk basisschool gedrag.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1778
    donderdag 23 november 2017 om 10:21
    Omdat hij hier al een jaar is. Gaat om aankopen deze zomer.
    Vind ik leuk
    Enden +3061
    donderdag 23 november 2017 om 10:34
    Misschien de titel van het topic nog een keer lezen
    Vind ik leuk
    Iggy +3036
    donderdag 23 november 2017 om 11:05
    Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3191
    donderdag 23 november 2017 om 11:37
    Veltman is weliswaar geen wereldtopper maar scoort gewoon een voldoende. Misschien wordt het tijd voor een eigen mening in plaats van de hele meute na praten en zeggen hoe slecht Veltman wel niet is.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    donderdag 23 november 2017 om 12:01
    Nee Veltman is gewoon heel erg slecht vriendje
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 10:16
    Diks is gelukkig geen aankoop
    Vind ik leuk
    pos +7843
    donderdag 23 november 2017 om 10:17
    Tja van Rhijn heeft natuurlijk ook gewoon de pech dat Svensson het heel goed doet en dat ook Hatzidiakos/Wuytens een prima koppel vormen. Hij heeft gewoon nog amper kansen gekregen. Je kan hoogstens zeggen dat hij blijkbaar op trainingen niet beter is dan de rest.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +4993
    donderdag 23 november 2017 om 10:20
    Als je Diks heet ben je natuurlijk al snel de lul
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 10:27
    Vloet, Mari, Horsefield, Birighitti en Koch van NAC zouden niet misstaan in dit lijstje
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35443
    donderdag 23 november 2017 om 10:30
    Boetius en Orejuela?
    Boetius speelt geregeld en is ook regelmatig echt positief opgevallen. Was enorm goedkoop ook.
    Orejuela moet je niet na die paar maanden beoordelen. Wacht gewoon lekker af. Eind van het seizoen kijken we nog is.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 11:33
    Orejuela kan niets bewijzen door die kut keizer. Die doet er alles aan om hem erbuiten te houden net zoals hij doet met Cassiera.
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    donderdag 23 november 2017 om 12:07
    Jaa dat is Nederland , na 1 goed potje ben je een wereltoppertje , en na een mindere fase bende afgeschreven , met ophemelen staan jullie wel bovenaan Arie.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 12:07]
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13857
    donderdag 23 november 2017 om 10:39
    Van Rhijn is gehuurd als back up, niet voor de basis. Beetje mal om hem hier bij te zetten op basis van zijn speelminuten.
    Vind ik leuk
    HansVites +4414
    donderdag 23 november 2017 om 10:46
    Van die Diks snap je helemaal niets van sinds die terug is in Nederland kan die er niets meer van ook vorig seizoen toen die bij Vitesse speelde was het al niet best.
    Voor die naar Italie ging speelde hij prima bij Vitesse en haalde zelfs Jong Oranje.
    Vind ik leuk
    Cappie +6711
    donderdag 23 november 2017 om 10:58
    Die Diks heb ik me wel op verkeken. Dacht bij Vitesse echt dat dit een geweldige back zou worden. Nou ja, het kan nog, maar voorlopig zat ik daar helemaal fout.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1419
    donderdag 23 november 2017 om 11:06
    Heb altijd gezegd dat Woudenberg niets gaat worden, gek genoeg vonden veel feyenoorders het een mega talent, dat zegt ook wel iets over het vergelijkingsmateriaal in de ploeg als je het mij vraagt:p
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 11:06
    Huurlingen zou je hier niet moeten tussen zetten, een gokje wagen kan altijd wel een keer. JPB is gewoon een mooi weer voetballer, startte geweldig in augustus. Die jongen heeft techniek en is razendsnel, maar zou gauw het minder als 20 graden wordt is het over met hem. De oplossing is? ga in een warm land spelen of bij Death Valley United:).
    Vind ik leuk
    pico323 +5164
    donderdag 23 november 2017 om 11:08
    Diks echt wat is die slecht.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2716
    donderdag 23 november 2017 om 11:33
    MrFootball alias MrDepri is de miskoop van voetbalprimeur. Lijkt me verstandig deze blaag per direct te ontslaan.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18997
    donderdag 23 november 2017 om 11:45
    Aagezien iedereen vrij is om een gratis account aan te maken op de site....vertel dan maar eens hoe iemand dan een miskoop kan zijn?...kantoorpikkie...
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2716
    donderdag 23 november 2017 om 11:52
    er zijn ook huurspelers waar de betreffende club gewoon de huur doorbetaald omdat ze het goed vinden om ervaring op te doen. Deze spelen dus gratis bij de club. En die kunnen ook een miskoop zijn. Rest my case. Ja idd kantoorpikkie van mijn eigen bedrijf. Mij hoor je niet klagen
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18997
    donderdag 23 november 2017 om 11:57
    Wat heeft dat met Mr. Football te maken?
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    donderdag 23 november 2017 om 12:09
    Ga jij ff lekker zijn poeppertje likken , snotaap.
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18997
    donderdag 23 november 2017 om 12:17
    Alleen al dat jij dat zegt...doe jij dat schijnbaar zelf bij je zelf.... anders bedenk je Zoiets niet om voor te stellen....#ViezeGhalid....
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    donderdag 23 november 2017 om 12:20
    Aaah soort van wat je zegt ben je zelf ?? Hahah ga naar school jong
    Vind ik leuk
    Jens1999 +18997
    donderdag 23 november 2017 om 12:23
    Moet je niet aan de wandel met je geit..of mag je vrouw niet naar buiten..xD
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    donderdag 23 november 2017 om 12:29
    Weer een goeiie , ben gwn Nederlands Mien jungske , heb alleen een grote leuter en hij is iets bruiner als de rest van lichaam dus vandaar
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2716
    donderdag 23 november 2017 om 14:13
    Jij had een comment over miskopen en daar reageerde ik op. En in mijn ogen is Mrfootball een miskoop op deze site.
    Vind ik leuk
    remakil +4455
    donderdag 23 november 2017 om 12:10
    Castaignos is geen miskoop, die doet namelijk volledig wat je van hem kon verwachten. Kansen missen en slecht voetballen...

    Heeft nooit gepresteerd, is by far de slechtste spits op de velden in NL, waar elke uitgerangeerde spits kan opbloeien, behalve die tamme Kastanje.

    Maar, als je die jongen haalt, dan weet je dat vooraf en daarom kan hij geen miskoop zijn. Er kunnen geen verwachtingen aan hem kleven, dus voldoet hij volkomen conform het plaatje.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +479
    donderdag 23 november 2017 om 13:07
    Luckassen mag er van mij ook tussen. Valt die me tegen zeg! Zonde....Zelf op Diks gestemd, weet niet wat er met hem gebeurd is na Vitesse. Was best een aardig backie, maar kan er nu niks meer van.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7835
    donderdag 23 november 2017 om 13:17
    Denk dat je in alle redelijkheid Diksie niet kunt laten 'winnen'. Tuurlijk, veel blessures, maar iemand die bijna alles speelt? Dan vind ik Van Rhijn en Castaignos veel meer mislukking.Gevestigde namen, bankzitters, die niks meer toevoegen (en qua leeftijd totaal nog niet op hun retour mogen zijn, maar dat natuurlijk wel zijn!)> En wat te denken van Orejuela? 3,5 Miljoen betalen voor een speler die op de bank zit bij Jong Ajax, moet toch wel een wonder gebeuren wil deze jongen niet als mislukt worden beschouwd?
    Vind ik leuk
    Pindy-SvS +70
    donderdag 23 november 2017 om 13:22
    Waarom staat diks zo hoog, die is touch gehuurd, Dan weet he al dat die speler heel goed moet zijn en anders gewoon bank opvulling
    Vind ik leuk
    Mari +5540
    donderdag 23 november 2017 om 19:27
    Iedere aankoop van Ajax zal je kunnen bestempelen als miskoop, aangezien Keizer deze niet opstelt.
    Hij weet niet wie hij wel of niet moet opstellen en laat zich dan maar leiden door de supporters en de media.
    Daarnaast zal Orejuela geen problemen veroorzaken. Dus een makkelijk slachtoffer
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 21:06
    V.P.moet eens leren om Sparta niet zo kwaad weg te zetten .
    Deze reacties die jezelf over Sparta slaat nergens op .
    Vind ik leuk
    DuWijk +295
    donderdag 23 november 2017 om 23:13
    Diks met stip op 1 natuurlijk. Omdat ik oordeel op basis van prestaties. De hoog scorende Castaignos en Orejuela kan ook wel miskoop bestempelen maar die hebben van trainer ook weinig tot geen echte kansen gehad. Diks meer dan genoeg.
    Vind ik leuk
    hefbrug38 +496
    vrijdag 24 november 2017 om 22:43
    Messi
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De grootste miskopen van dit seizoen: top-tien met Ajacied en twee Feyenoorders