'Bosz is een persoonlijkheid, het is gewoon niet nodig om hem te ontslaan'

'Bosz is een persoonlijkheid, het is gewoon niet nodig om hem te ontslaan'

woensdag 22 november 2017 om 19:36

Ook als Borussia Dortmund zaterdag verliest van aartsrivaal Schalke 04, verdient Peter Bosz niet ontslagen te worden. Dat stelt oud-voetballer Steffen Freund.

"Dortmund-trainer Peter Bosz staat voor zijn ploeg, heeft een plan, werkt rustig en is een evenwichtige persoonlijkheid", vertelt Freund, oud-speler van Dortmund en Schalke en voormalig Duits international, aan Kicker. "Om hem na een slechte periode van ongeveer zes weken weg te jagen, dat gaat me te snel."

Freund predikt geduld. "Het is gewoon niet nodig om Bosz te ontslaan. Dortmund is niet in degradatienood en de gestelde doelen zijn ook niet onbereikbaar geworden." In de laatste vijf Bundesliga-wedstrijden haalde Schalke twaalf punten meer dan Dortmund, maar volgens Freund is BVB de favoriet in de Kohlenpott-Derby. "Individueel is Schalke zwakker dan Dortmund. Waarom zouden ze dan niet winnen zaterdag?"

Poll

Gaan Bosz en co tegen Schalke zorgen voor de ommekeer?

(2118 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 22 november 2017 om 19:40
Eens. Paar maanden geleden was ie nog een soort God, hem nu ontslaan is onzin.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19857
woensdag 22 november 2017 om 19:47
Daarom moet Keizer ook blijven bij Ajax.

Vele snappen gewoon zijn zeer bovenmatige intellectuele wissels niet...
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 19:48]
Vind ik leuk
Bizzy +8602
woensdag 22 november 2017 om 20:31
Idd Keizer moet blijven.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:35
Als ze zo bovenmatig intellectueel zijn, waarom pakken ze dan altijd verkeerd uit?
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:39
Van Het Schip past veel beter bij Ajax
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:20
Zeker, want Keizer heeft zijn club ook naar een Europa League finale geleid met fantastisch aanvallend spel...

Keizer heeft nog nooit iets gepresteerd.
Vind ik leuk
Woudo +7796
woensdag 22 november 2017 om 19:45
Is die Steffen een Freund van Bosz? ;)
Vind ik leuk
power +749
woensdag 22 november 2017 om 19:56
ik heb geen vertrouw aan hem,ik snap er niks van BVB. met andere woord BVB accepteerde de nederlaag
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
woensdag 22 november 2017 om 19:57
Nu wordt die wedstrijd tegen Schalke gebruikt als bliksemafleider, terwijl je gewoon 3 punten krijgt bij winst net als bij elke andere wedstrijd.
BD zal ook echt wel winnen van zwakker Schalke, maar men betaald Bosz geen 4 miljoen per jaar om van Schalke te winnen.
Na het ontslag van Tuchel, winnaar van de Duitse Beker en tweede in de BL....is de doelstelling dus Kampioen worden, anders hadden ze Tuchel niet
hoeven te ontslaan......
Ze hebben ( heel on Duits ) Bosz impulsief aangenomen op basis van slechts een handvol hele leuke EL wedstrijden, dat gaat zich nu wreken.
Gaat Bosz zich niet anders opstellen dan wordt hij de kwakzalver van het Trainersgilde, toch knap die 4 miljoen, eerlijk is eerlijk.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:36
Het begint op een vete te lijken ;)
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
woensdag 22 november 2017 om 21:40
Een obsessie, je hebt gelijk en ik moet daar mee ophouden, ik doe mijn best en zal mijn leven beteren, zullen we dat afspreken....?
( maar Bosz moet het niet te gek maken !! ik waarschuw maar vast ! )
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:49
Ja, een vete is wel iets wederzijdser.
Lijkt me goed. Ik brand Keizer ook alleen af als hij een opstelling maakt. Of iets zegt. Heb je gelezen wat hij zei over Siem de Jong? Ongelooflijk wat is die man dom zeg. Echt niet te geloven dat deze man op het hoogste niveau mag werken. Ik vraag me inmiddels zelfs af wat ze bezielde bij Cambuur.

En als het een troost is, als hij het wel te gek maakt (in jouw ogen) is hij binnen niet al te lang vertrokken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 21:50]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
woensdag 22 november 2017 om 21:55
Kijk, ik heb berouw tenminste.....jij gaat onverdroten verder.
Het is zo moeilijk, Bosz vraagt er gewoon om !!! net als Keizer,
t'is allemaal hun schuld; Eikels !
( oeps, daar ga ik weer )
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 22:00
Ja hallo, Keizer is ook een veel slechtere trainer. Je kunt het niet eens zijn met de visie van Bosz, maar hij heeft tenminste een visie om het mee eens te zijn of niet. Keizer speelt een soort verdeel en probeer te heersen.
Met Keizer hadden ze aan het begin ook geen goede reeks neergezet en stonden ze nu nog lager :p
Rond de 30 verliespunten schat ik
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 22:01]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
woensdag 22 november 2017 om 22:13
Jij bent nog veel erger dan ik...ha ha ! Bij het minste geringste loop je leeg, ik kan het weten.....
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 22:15
Nou, ik noem Keizer niet het minste geringste :p
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
woensdag 22 november 2017 om 22:19
En nog eigenwijs ook, alsof ik mezelf hoor praten. ( soms )
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 19:59
Hij heeft hier wel gelijk in
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 20:43
Geen enkele trainer is groter dan de club. En bij Bosz en BVB geldt zeker en dan ook in het kwadraat.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 21:15
Misschien is hij gewoon niet klaar om een internationale club te coachen. Ze hebben et wel altijd over spelers die te snel vertrekken...maar bij trainers precies hetzelfde. Bosz had nog 1 jaartje bij Ajax moeten blijven, al vraag ik me nog wel af of hij die capaciteiten heeft om internationaal door te breken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Bosz is een persoonlijkheid, het is gewoon niet nodig om hem te ontslaan'