Van Bommel: 'Kan ik pas over nadenken als ik een aanbieding krijg'

Van Bommel: 'Kan ik pas over nadenken als ik een aanbieding krijg'

donderdag 23 november 2017 om 08:05

Mark van Bommel voelt zich soms een halve psycholoog als trainer van PSV onder 19. De voormalig Oranje-international ziet veel op zich afkomen in zijn nieuwe functie, maar geniet met volle teugen.

"Maar het is ook erg complex", erkent Van Bommel in de Limburger. "We moeten rekening houden met school, vervoer. Sommige spelers hebben nog geen rijbewijs, veel wonen bij hun ouders of in een gastgezin. Voor het managen van de teamdynamiek moet je een halve psycholoog zijn."

Van Bommel is fanatiek en duidelijk naar zijn spelers. "Maar je kan niet altijd consequent zijn. Wat doe je als diegene die het allerbeste is, twee minuten te laat komt voor de bus?", vraagt de oud-middenvelder, om vervolgens aan te geven dat de bus dan heus wel wacht. "Dat is op iedere werkvloer het geval. Ook in het voetbal."

Over zijn eigen ambities is Van Bommel duidelijk. "Ik wil altijd het hoogst haalbare. Ook als trainer. Maar hoe het verder gaat? Geen idee. Ik heb geen stappenplan. Over een vervolg kan ik pas nadenken als mijn contract afloopt of als ik een aanbieding krijg."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Stelling: Van Bommel is de ideale opvolger van Cocu

(1170 stemmen)

Plaats een reactie

Morris +14787
donderdag 23 november 2017 om 08:10
kortom psychologie van de lage grond... benieuwd waar zijn plafond ligt..
Vind ik leuk
Korm +23096
donderdag 23 november 2017 om 08:14
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! kan volgend jaar mooi Cocu opvolgen
Vind ik leuk
goekie4 +1305
donderdag 23 november 2017 om 08:17
Was ook mijn gedachte. Vraag me af welke clubs in de rij zullen staan voor Cocu. Zijn palmares als coach is prima, alleen kijken die clubs waarschijnlijk niet verder.
Vind ik leuk
Bizzy +8627
donderdag 23 november 2017 om 08:23
Het is Bosz toch ook gelukt om aan de slag te gaan bij BD.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:18
Bosz is een toptrainer.
Vind ik leuk
R2 +3210
donderdag 23 november 2017 om 14:17
Staat op het punt ontslagen te worden.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:33
Zeker, maar worden toptrainers nooit ontslagen dan?
Vind ik leuk
R2 +3210
donderdag 23 november 2017 om 19:54
Ik denk dat hij net iets te koppig is. Op het moment dat het minder lekker gaat, kan dat net even iets eerder de kop kosten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 21:15]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:17
Eens
Vind ik leuk
Vak-DD +8110
donderdag 23 november 2017 om 08:12
Van halve psychopaat als speler naar halve psycholoog als trainer.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 08:13]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 09:06
Rot kerel om al tegenstander tegen te hebben, maar wel een winnaar en topmentaliteit. Iets waar het in het nederlands elftal bijvoorbeeld in ontbreekt.
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 23 november 2017 om 18:06
Het ontbreekt eraan, inderdaad.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 08:27
Misschien steekt hij er zelf ook nog iets van op.
Vind ik leuk
peinke +849
donderdag 23 november 2017 om 10:21
Ik zit mij echt af te vragen waar het grote verschil tussen JA en NEE zit in deze poll. Alleen maar onderbuikgevoel en nog niet eens gebaseerd op meer dan 1 feit. Maar goed, deze websites moeten ook iedere dag weer vol!
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 10:21]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:02
Hoezo winnaarsmentaliteit bij van Bommel,
Diegene die dat zegt, is niet bij verstanD.... VAN BASTEN HAD HEM NIET NODIG bij Nederlands elftal, En waarom denk je ??
Juist ja .... ... gebrek aan winnaarsmentaliteit op het (middenveld) . De tegenstander joh ... die kon doen wat hij wil, van Bommel kon ook nie voetballen, zijn aannames waren dramatisch, raakte snel in paniek als hij aangespeeld werd.
Had ook een grote mond tegen " meneer Cruyff , de beste voetballer van de wereld ). Dan ben je echt gestoord jongen.jij met je grote mond terwijl je niets presteert, heel je carrière. Je werd alleen geholpen door je landgenoten ( Louis van gaal en schoonvader) anders was je 15 jaar bankzitter bij Almer
Vind ik leuk
R2 +3210
donderdag 23 november 2017 om 14:19
Wat een onzin. Hij wordt in Italië en Duitsland nog steeds op handen gedragen.
Vind ik leuk
Mari +2240
donderdag 23 november 2017 om 13:07
Zagen,zagen
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:46
Pinokkio (R2) wat klets je nou onzin over die van Bommel.Straks ga je het hebben over, ( VAN BOMMEL TRAINER FC BARCELONA--> VAN BOMMEL TRAINER VAN HET NEDERLANDS ELFTAL) van Bommel in heel zijn carrière onzekerheid was .zichzelf vechtend met de bal, De bal niet goed onder controle kon houden, Hoe vertel je dat in godsnaam aan de jonge voetballers van nu. Als hij het zelf in heel zijn carrière dat niet beheerst, Ophoop van Zege zullen we maar zegge .!!!
Marcel brands, kan dat .
Philip cocu kan dat .
Van Nistelrooy kan dat .
Cruyff,Kluivert, van Basten , Gullit , Rijkaard, Davids,Dat waren allemaal top-voetballers.
Vind ik leuk
R2 +3210
donderdag 23 november 2017 om 19:56
Ga jij maar eens in München of Milaan over straat en vraag wat men vindt van Mark van Bommel. Als ik zo lees wat jij te zeggen hebt, zullen hun antwoorden jou nog verbazen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 22:05
Bommel is ene goeie knoest ! Hij moet het worden na dit kampioenschap
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 01:04
Ja ik begrijp T - een Pinokkio zoals jij zijn er genoeg in Duitsland-Italië - die volgen ook van Bommel (Trainer der manschaft en jij (R2) wurre zijn Assistent .
Succes jongen .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bommel: 'Kan ik pas over nadenken als ik een aanbieding krijg'