'Het botste vaak met PSV, daarom hebben we besloten om uit elkaar te gaan'

'Het botste vaak met PSV, daarom hebben we besloten om uit elkaar te gaan'

donderdag 23 november 2017 om 10:14

De negentienjarige Lassana Faye heeft zich ten koste van Alexander Büttner in de basis geknokt bij Vitesse. Nog niet zo lang geleden zat hij op een dood spoor bij PSV.

Faye werd in de zomer van 2015 weggestuurd uit de jeugdopleiding van PSV, waarna Vitesse hem oppikte. In Arnhem is hij toch profvoetballer geworden. "In mijn tijd bij PSV was ik niet echt gemakkelijk in de omgang, waardoor het vaak botste met de club. Daarom hebben we besloten om uit elkaar te gaan", vertelt Faye aan De Telegraaf. "Inmiddels ben ik volwassener geworden en weet ik nu beter hoe ik met die situaties moet omgaan."

In de Europa League-wedstrijd van Vitesse tegen SS Lazio staat de linksback weer in de basis. "Ik weet dat wij genoeg kwaliteit en mentale weerbaarheid hebben om het om te zetten in een overwinning. Anders gaan we niet naar Rome", zegt Faye, die het immense Stadio Olimpico niet vreest. "Ik ben niet onder de indruk van stadions of publiek. Waar ik vandaan kom, kennen we geen zenuwen."

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 10:21
Nouja in de basis geknokt.. Een erg pover optreden tegen Groningen afgelopen weekend en vanavond kan Büttner sowieso niet spelen wegens een schorsing. Veel slechter dan Büttner zal hij overigens niet zijn.
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 23 november 2017 om 10:39
Hij speelde inderdaad niet best tegen Groningen maar wie wel bij Vitesse?
In elk geval doet hij het beter als dat blinde paard van een Büttner.
Vind ik leuk
1892 +7063
donderdag 23 november 2017 om 11:51
Hij is sowieso rustiger en denkt eerst aan verdedigen.
Ipv doelloos naar voren rennen.
Vind ik leuk
GKL +159
donderdag 23 november 2017 om 10:41
Dat psv plukt sparta altijd wel lekker leeg zo te lezen.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 10:52
Is al een jaar of 20/30 zo, Veel jeugdspelers gaan vanuit Sparta naar PSV..
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:06
Ze nemen van sparta hun shirtje mee, dat scheelt aanschaf bij PSV.
Ik vind ook dat clubs niet talent moeten pikken, das laf en waardeloos.
Sparta leidt die spelers op en andere plukken.
Doe het dan zelf dat opleiden.
Vind ik leuk
3Bier +2230
donderdag 23 november 2017 om 10:45
"Ik ben niet onder de indruk van stadions of publiek. Waar ik vandaan kom, kennen we geen zenuwen."
Fucking gangster deze gozer!
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 10:47
HAHA!!
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 10:53
Tja hij komt uit Rotterdam-West he! Daar vinden ze zichzelf allemaal gangsters ;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:24
Ik kom en woon in Rotterdam - Zuid maar hiero geen gangsters hoor, nette buurt met allemaal nog autochtonen, tenminste als het hartstikke donker is;)
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 11:27
Ik kom oorspronkelijk uit Crooswijk ;) Heb ook nog een tijd in Charlois gewoond, maar momenteel woon ik in Nesselande(lekker rustig man).
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:45
Ik dacht dat hij de herdgang bedoelde
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:10
Dit is voor mij een andere wereld.
Maar begrijp ik het goed dat Gangster zijn iets goeds is?
Is het iets waar je vader trots van wordt?

Dan ben ik er blij mee goede mensen zijn altijd welkom.
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 14:12
Dat vinden die ventjes zelf allemaal wel. Ik vind het over het algemeen moongolen die zichzelf de hele dag op straat voor schut zetten. Maar das dan weer mijn mening ;)
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:18
Ach wij wilden ons ook afzetten tegen de goe-gemeente.
Ik herinner me nog de haren over de oren... daarmee was je uitschot. Dan zei de bakker; "En dames waarmee kan ik jullie van dienst zijn".
Maar Gangster zijn... pfff. De grap is dat deze ventjes straks kinderen krijgen die mogelijk hetzelfde doen... die presenteren zich als pooier of hoer... of wat dan ook hun ouwe heer zijn water van gaat koken.... alles herhaalt zich.

Wil er iemand 1000 jaar oud worden?
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 14:33
Ben het helemaal met je eens! Als ze nou niet ieder levend wezen wat voorbij komt lastig vallen vind ik het nog niet zo erg.. Vind het voor die gasten zelf alleen zo zonde want je kan ook iets nuttigs doen in je vrije tijd. Zoals discussiëren over voetbal op VP ofzo ;)
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:42
Precies, een rolmodel kan ook een waanzinnig inspirerend iemand zijn, dan wijdt je al je kracht aan iets positiefs. Maar wijden aan Gansta-imago... pfff.

Ik snap best dat die rappers in de USA een hard leven hebben. Maar je bent wel sneu als je dat kopieert in Nederland... daar wordt je afgeschoten op kleur... hier niet elke dag. Al vragen ze wel vaker om je ID hier.

Discussies op VP zijn heel nuttig, want iemand moet de mensen van de Telegraaf uit de bijstand houden.
Oké, je hebt wel een punt... ik deug net zo min. :-)
Vind ik leuk
Woudo +7796
donderdag 23 november 2017 om 14:46
Haha ouwe deugniet!
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 17:23
Zegt de ene tegen de ander. :-)))
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:35
Iemand die kan relativeren.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:14
Zoveel vooruitgang tegenover Buttner is het ook niet echt als ik afgelopen wedstrijd zag
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:03
Gewoon weggestuurd bij PSV dus.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:11
Net als Huntelaar wat een loser.
Vind ik leuk
ruuddevil +2389
donderdag 23 november 2017 om 12:28
Waar ik vandaan kom... Uit de sloppenwijken van Brazilie? Uit Syrië? Uit de ghetto van LA? Oh nee uit Rotterdam.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 12:44
Zeker nooit op Kruiskade geweest???
Vind ik leuk
Mari +2240
donderdag 23 november 2017 om 12:57
Het zou ook zomaar kunnen dat Cocu cs het beste uit deze jongen wilden halen en dan horen daar terechtwijzingen bij. Net als ouders met hun pubers.
Misschien mag het allemaal bij Frezer. Ja, dan krijg je geen woordenwisselingen of ruzies.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 13:55
Het kan ook zijn dat hij wat volwassener is. Of heeft nagedacht over of ze bij PSV lastig waren of dat hij dat zelf was.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:13
Of hij begreep dat hij iedereen wel een gek kan vinden, maar dat er dan niemand blij van je wordt.

Het blijft curieus dat we allemaal zo dom geboren worden en het elke keer opnieuw eerst moeten ervaren voor we iets snappen.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 14:30
Dat bedoelde ik met het laatste deel.

Is dat echt raar? Ik vind het wel een leuk proces. We zouden elkaar alleen wel wat meer kunnen helpen denk ik.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 14:53
"wat meer kunnen helpen"
Ja als ze willen luisteren dan kan je helpen, in andere culturen luistert men naar wijsheid.
Maar ik zie al te weinig originele geesten in voetbal.
De meesten doen elkaar na, dus als ze luisteren doen ze ons na.
Ik zou spelers hun eigen inzicht willen laten ontwikkelen.
Louis dicteerde, daar ben ik niet van.
Maar zorgen dat ze situaties herkennen lijkt mij wel goed.
En als je dat kan, dan sta je vanzelf meer open voor anderen.

Ik geloof wel dat Fraser wel een goede invloed heeft trouwens, lijkt mij geen verkeerde, die is vind ik verder dan Bronkhorst... met alle respect.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:43
Ja, maar iemand leren om te luisteren naar wijsheid is ook iemand helpen.
Situaties leren herkennen is goed, maar waarom sta je dan meer open?

Ja dat denk ik ook. Ik verwacht ook dat hij Feyenoord mag doen als Gio ooit vertrekt
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 17:19
Interessante gedachte.
Maar dan gaan we er vanuit de wijsheid in pacht te hebben? Je kunt ook iemand een alternatief voorleggen toch... en ze dan zelf de keuze laten maken. Ik denk dat dat beter werkt... of laat ik eerlijk zijn... bij mij werkt dat.
Ik wil altijd graag horen 'waarom' iets zo is.

"Situaties leren herkennen ---- maar waarom sta je dan meer open?"
Omdat wanneer je een situatie herkent dan stap je in de gedachtenwereld van degene die jou dat verteld heeft.
Dat op zich is al een bewijs dat je open staat.

Maar ik zie ook best het gevaar van die methode.
Is die raadgever een positief en innovatief persoon dan is dat een geweldige situatie.
Maar is die persoon een zeer behoudend voorzichtig en angstig persoon, dan slaat dat ook over... weet niet of dat goed is.
Dan manipuleer je de jeugd weg van hun unieke persoonlijkheid.

Ik lees nu dat Haps minder mag aanvallen en meer pure back moet zijn...
Ik krab mij op het hoofd, waarom haal je dan een speler met bijzondere aanvallende kwaliteiten als je hem dat wilt afpakken?
Ik vind als je Haps haalt, dan doe je dat om hem voorin te zien... als je een pure verdediger wilt, dan haal je bijvoorbeeld Tete. Ik weet dat die rechtsbenig is, maar das niet het punt.
Ik vind dit een gemiste kans van Feyenoord.
Bronkhorst haalt nu het unieke weg bij Haps.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:33
Nou, de kans dat iemand die ergens meer van af weet dan jij er meer van af weet is groot :p
In principe ben ik er ook voor dat je mensen uitlegt waarom ze iets op een bepaalde manier moeten doen, zodat ze snappen waarom ze het zo moeten doen in plaats van het gewoon doen. Dat werkt ook beter en mensen gaan zich niet afvragen waarom ze iets aan het doen zijn.

Oh op die manier. Dat je het kunt is meer het bewijs en gevolg van dat je openstaat.

Daarom moet je mensen denk ik vooral leren om zelf te denken. (zoals bij het herkennen van situaties)

Wat een leuk punt. Daar had ik nog niet over nagedacht. Op zich kan het wel, als je bepaalde kwaliteiten in iemand herkent, maar Haps is aanvallend sterker dan verdedigend. Of in ieder geval de verhoudingen maken hem een aanvallende back. Op zich ook vreemd dat Feyenoord dan kennelijk verdedigendere backs wil dan AZ.
Ik vind Gio ook geen indrukwekkende trainer, dus op zich verbaast het me niet :p
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 12:57
Haha, halloo... hoe kan iemand meer weten dan ik? :p
Dit gaat mij niet om Gio... het is bij de top-3 een drama.

Waarom Haps halen als je hem wilt beperken in zijn kracht. H'veen had Janmaat, die daar moest verdedigen en niet opkomen! Fey haalde hem en stelde hem op in zijn kracht, daarmee haalde hij Oranje, dat is dan mooi, dus andersom met Haps.
PSV haalde de zeer aanvallende back Kromkamp van AZ maar dwong hem om achter te blijven, das toch raar? En Ajax stapt af van opkomende backs en had Tete die een pure back was, maar zeer zwak in balbezit.
Ik vermoed soms dat onze topclubs beleid bepalen met een dobbelsteen... enig inzicht ontbreekt.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:05
Oh ja dat is ook zo.
Ik vind Cocu ongeveer niveau Gio.

Goed punt. Wie was de trainer van Janmaat bij Feyenoord?
Tete leed gewoon vaak balverlies en had dat best af kunnen leren, maar dan moet je niet bij je eerste kans huilend naar Frankrijk gaan.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 13:15
Ik vind het allemaal zo matig, lijkt wel of ze zelf nooit gevoetbald hebben. Ze kunnen ook niet die spelers motiveren, zo'n Cocu die liet de trainer nooit zakken... nu doen zijn spelers dat soms wel.
Kan ook best zijn dat ik de huidige psyche bij spelers niet vat hoor, ik had als ik hun baan had mijn stinkende best gedaan. Met voetbal geld verdienen is een heerlijkheid.

Tete,
Was een prima verdediger, maar niet waardevol in het opkomen, sterker nog zijn aanspelen is een drama, maar Veltman is niet veel beter, weet niet wat er loos is in Amsterdam met de opleiding.
Vroeger was PSV de minder speelse club, nu sinds de Boer lijkt alsof Ajax juist op zekerheid gokt.
En PSV heeft nu juist die spelers die Ajax vroeger had. Nu we toch geen CL meer halen, moet je dat type spelers, de boekhouder-spelers wegdoen, zet nu maar weer in op vermaak, creatieve buitenspelers en midvelders, backs die ons vermaken.
Wie weet leiden we dan weer een exceptioneel talent op.
Als we de hebzucht van geldverdienen loslaten dan ontdekken we weer dat voetbal best een aardig spel is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 13:17]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 13:22
Ze hebben zelf wel gevoetbald, maar gewoon geen enkele relevante ervaring voor het werk dat ze nu doen. Ze hebben best verstand van voetbal, maar gewoon de ballen verstand van trainer zijn.

Als je zoals Bosz heel erg vooruit voetbalt heb je een probleem met Tete. Elke bal die hij verliest betekent een kans tegen of minimaal dat je de bal terug moet veroveren. Volgens mij gaat hij bij Lyon best goed.

Dat lag denk ik ook aan de tekortkomingen van De Boer. Die had alleen maar gewerkt met jongens tot 18 die denken "oh wauw Frank de Boer" en niet alle volwassen spelers zijn zo en daar kon Frankie niet mee omgaan.
Ik weet niet of het hebzucht is. Ik zou zelf mijn geld zetten op dat de 3 belangrijkste trainersposities in de eredivisie jarenlang werden bezet door 3 mannen met gezamelijk iets van 5 jaar ervaring als jeugdtrainer.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 14:00
Zijzelf waren spelers die het uit zichzelf haalden.

Dick wist de boel wel op te schudden, meer dan Blind en Basten.
Henk de Jong is ook zo eentje. Klopp ook.

Ja, er zijn heel veel clubs in Italie ook die Tete heel goed kunnen gebruiken, daar is hij welkom, maar als je hem voetballend gebruikt dan werkt dat niet.

Frank is geen innovatieve trainer en ook vooral een behoudende. Ik zag nooit logica in zijn opstellingen, maar moet ook toegeven dat Bosz een betere selectie kregen dan de Boer.

Nee, niet hebzucht vd trainers. Maar de noodzaak om CL te spelen doet ze kiezen voor veel controleurs en behoudende spelers. Als we toch geen kans meer maken, dan zeg ik als liefhebber laat ons dan tenminste genieten. Bij Feyenoord willen ze Clasie terug naast El Ahmadi... stel liever voetballers op.
Haps mag niet opkomen... dan beperk je je tot een actie van Boetius of Berghuis... of Neres/Youness en bij jullie Zyech.
Ik vind momenteel Zwolle wel leuk, John is 20 jaar weggeweest, die wil het publiek nog iets van vermaak geven. Ook Heracles is het aanzien waard.
PSV is nu een gelukscarroussel door dat ene ventje, maar zie jij er lijn in als die wegvalt?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:33
Ja, maar dat hebben ze wel moeten leren denk ik. Toen zij echt goed waren waren ze niet heel jong meer en hadden gewerkt met mensen als Van Gaal, Hiddink en Advocaat(?) Die laatste twee bij psv gok ik.
In ieder geval trainers die je leren wat ervoor nodig is.

Blind en Van Basten. Allebei onervaren coaches.
Dick, ervaren coach. De Jong is dan wel weer tactisch een behoorlijke onbenul volgens mij.
Klopp vind ik een beter voorbeeld :p

Klopt. Dat zegt ook wel iets over de spelopvatting van De Boer trouwens. Dat Tete bij hem wel kon.

De logica was dat als je geen tegendoelpunt krijgt en je 2x zo goed bent als je tegenstander je uiteindelijk wel wint.
En persoonlijk vind ik dat meer een gebrek aan een idee dan dat het een idee is.

Ik denk dat de CL niet eens belangrijk is. Ze willen winnen. Want dat moet in de top. Alleen zijn zij helemaal niet zo goed in hun werk en kiezen ze voor zekerheid ipv een goede tactiek.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 15:08
Ja maar voor een groep staan is een vak en die groep in beweging krijgen lukt nog wel maar om ze op de top van hun kunnen te krijgen daar is meer voor nodig.

Henk de Jong is een naieve man die mensen wil vermaken en of hij nou wint of verliest, hij wil plezier, natuurlijk zit er in de top meer druk op, maar het willen vermaken moet ook daar leidraad zijn.

Klopp toont aan wat deze mensen hier missen.

Meen dat Tete bij de Boer ook niet veel speelde?

"2x zo goed toch wel wint".
Ik vermoed dat Frank niet van voetbal houdt maar van winnen. Dat is ook goed maar jij en ik willen ook graag een Ajax zien dat ze bij de strot pakt en het signaal afgeeft hier is niks te halen?

Ik denk dat er toekomst in het idee zit, stel voetballers op en zorg dat ze ook oog voor taken hebben. Barca doet dat toch ook.
Als jij zorgt dat die bal voorin is dan staat je verdediging niet onder druk, zo'n de Ligt die met een bal gaat lopen, dat kan beter voorin. En dat rondspelen is de dood voor voetbal.

Je kunt ook best winnen met mooi voetbal en als je verliest met mooi voetbal dan is er nog niks loos. Maar verliezen met rondspelen, dat is bedrog.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 15:11]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:00
Ja, en dat vak beheersen ze dus niet :p

Ja teams die voor hun plezier spelen zijn leuker om naar te kijken en ik denk dat je als speler ook meer bereid bent om te werken.

Kloppt.

Tete speelde 19x basis. Hij was aan het doorbreken.

Ja, maar Frank de Boer weet gewoon niet hoe je dat doet zonder achterin risico te lopen. Dan kun je ook heel simpel hopen dat je goede spelers een goal maken.

Als je beter voetbal wilt moet je betere trainers halen denk ik.

Helemaal mee eens :p
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 17:30
Joh, dat systeem van Bosz lijkt mij heerlijk, even elkaar aankijken en dan alles vastzetten en ze onze wil opleggen. Dan wordt verdedigen leuk, harstikke leuk zelfs.
Ik heb meegemaakt dat de trainer bij elk balcontact voorzei wat ieder moest doen, dan ben ik weg. Als voetbal leuk is dan loop je 2x meer, met al die opdrachten, neem je de lol weg.
Zet er dan 11 Noord-koreanen neer die doen wat hij wil.

"betere trainers'
Eerst moeten trainers durven te verliezen, de druk die er nu op zit is onzinnig. Elders zit ik in een discussie dat Fey nu in 5-3-2 zou moeten. Die prikkel komt blijkbaar eerst... achterin dichthouden... tegen Groningen.
In de jeugd moeten we weer spelers behouden die iets extra's hebben, nu blijft de brave Hendrik zitten en de jongens met een mening vallen af. En balverlies moet niet gedemoniseerd worden. Ik heb 10x liever een pass van Zyech die risico neemt dan al die breedtepasses die OOK onderschept kunnen worden.
Als je spits bent dan is zo'n speler als Zyech heerlijk, want die ene seconde eerder dat hij de bal geeft, die geeft jou 2 meter, of niet?

Je wist al dat ik niet geloof in trainers en dat succes maakbaar is.
Als het maakbaar is dan is er ook een contra-tactiek op te bedenken, daar kwam Bosz tegen Mourinho keihard achter.
Ik geloof in spelers op de logische plek, vertrouwen geven en dan betalen ze dat terug.
Vind ik leuk
Mari +2240
donderdag 23 november 2017 om 15:01
klopt.Kan ook
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Het botste vaak met PSV, daarom hebben we besloten om uit elkaar te gaan'