Verbeek wijkt uit: 'Desastreus, gevaarlijk zelfs. Er is nul euro heengegaan'

Verbeek wijkt uit: 'Desastreus, gevaarlijk zelfs. Er is nul euro heengegaan'

donderdag 23 november 2017 om 10:31

FC Twente traint sinds de aanstelling van Gertjan Verbeek niet meer op het eigen complex. De velden zijn onbespeelbaar geworden, omdat er de laatste jaren niet in is geïnvesteerd.

De selectie en technische staf van Twente hebben daarom hun toevlucht gezocht bij de Hengelose amateurclub ATC '65. "Op de eigenlijke trainingsaccommodatie zijn de velden desastreus, gevaarlijk zelfs", verklaart Verbeek die keuze in Voetbal International.

"De afgelopen vijf, zes jaar is er nul euro naar de velden gegaan. Dat geld was er niet. Nu kunnen we weer wat besteden, maar voordat je dat gaat doen, moet je een plan hebben. Waar wil FC Twente in 2022 staan? Trainen we dan met alle elftallen op het complex in Hengelo? Blijft het eerste en gaat de jeugd weg? Pas als je dat allemaal inzichtelijk hebt, kun je beslissingen nemen over zaken als veldverwarming, hybride gras, kunstgras en noem maar op."

Twente buigt zich nu - samen met Verbeek - over een duurzame oplossing. "We kunnen nu wel tweeënhalve ton uitgeven aan een nieuw trainingsveld, maar dan loop je het risico dat het over twee jaar weer op de schop moet. Dat wordt dan ook een duur veld."

Lees meer over:EredivisieFC Twente

Plaats een reactie

FCT65 +1532
donderdag 23 november 2017 om 10:40
Tjonge jonge, lijkt wel een langspeelplaat die blijft hangen. Oud nieuws VP, we weten het nu wel.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 10:45
dat krijgt je met een verzamelwebsite, ze halen het nieuws overal vandaag, vooral VI en laat die nou net een artikel over bovenstaande hebben...
Vind ik leuk
bits +4095
donderdag 23 november 2017 om 13:19
Ondanks dat er bijstaat waar ze het vandaan halen, is dit niet gewoon plagiaat ? Want het word 1 op 1 gekopieerd..
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 15:19
volgens mij als je niet de hele tekst kopieert niet. Paar woorden veranderen..je weet wel hoe je ook verslagen maakte vroeger;)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 10:46
Hopelijk gaat het beter met Twente,ze hebben in ieder geval een goede mat in de veste.
[Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 11:00]
Vind ik leuk
Hammers96 +1219
donderdag 23 november 2017 om 10:49
Dit gaat niet om de mat in de veste he , die ligt er prima bij.
Kunstgras als trainingsveld is zo erg nog niet
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:00
Ik was nog niet wakker,maar al veranderd:))
Vind ik leuk
wijze man +1465
donderdag 23 november 2017 om 14:31
Pijnlijk?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 10:47
Hoop dat we ons in 2022 weer kunnen meten met clubs als AZ en Vitesse.
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 23 november 2017 om 10:49
Als ze volgend seizoen in de Juup spelen zou het zo maar kunnen dat ze kunstgras hebben die tukkers.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:02
Niet téveel hopen hé zielepiet. ;)
Vind ik leuk
FCT65 +1532
donderdag 23 november 2017 om 14:03
Staat er helemaal los van HansVites, ook al spelen we volgend jaar Jupiler league, dan nog wil Verbeek gewoon op echt gras trainen en thuis spelen.
Denk dat wij dan altijd thuisvoordeel hebben: de enige club in de Jupiler league met ECHT gras ;-)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 11:13
Hij heeft het wel meteen voor het zeggen daar haha, mooi man
Vind ik leuk
Kayzer +1449
donderdag 23 november 2017 om 11:24
Geen geld voor velden wel voor directeutjes en andere zakkenvullers.
De wereld op zn kop.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3812
donderdag 23 november 2017 om 11:39
Wat zeldzaam is moet vaak veel kosten, van die directeutjes heb je er niet zoveel volgens mij.
Gek he, dat mensen een salaris vereisen, of moet Verbeek het voor niets doen ? of geldt dat alleen voor directeutjes ?
Vind ik leuk
flipper +902
donderdag 23 november 2017 om 11:35
Misschien heeft sinterklaas V.halst een kadootje ( zal met geld) voor de Fct.....
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 23 november 2017 om 13:29
Zit Gertjan op de stoel van Jan van Halst, hij praat al als een directeur.
Zijn taak ligt op het veld.
Als het veld zo slecht is dan heeft zijn voorganger een wereldprestatie geleverd.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:20
Dat heeft zijn voorganger ook. Als je bekijkt in welke tijd hij trainer was bij Twente, mag je je petje afnemen voor Hake. Ga er maar aan staan, geen geld, geen eredivisie waardige spelers, torenhoge schuld, constante dreiging van degradatie, failliessement, Dan zo presteren, dat mag je echt een wereldprestatie noemen. Iedreen die erna komt heeft daarbij vergeleken een makkie.
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 24 november 2017 om 12:46
Mooie respectvolle reaktie, waarvoor dank.
Mij lijkt Hake ook een prettig mens, die de club niet in de steek liet maar een loyaal werknemer bleef. En zoals nu blijkt, de spelers liepen weg met hem. Ik gun hem een mooie club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verbeek wijkt uit: 'Desastreus, gevaarlijk zelfs. Er is nul euro heengegaan'