Stevens springt in de bres: Bij Ajax is het succes ook heel langzaam gekomen

Stevens springt in de bres: "Bij Ajax is het succes ook heel langzaam gekomen"

donderdag 23 november 2017 om 17:22

Huub Stevens heeft donderdag een goed woordje gedaan voor Peter Bosz. De geplaagde trainer van Borussia Dortmund verdient meer tijd, aldus Stevens.

"Dortmund was op de hoogte van de speelwijze van Bosz toen ze hem haalden. Hij wil altijd een bepaald type voetbal spelen. Dan moet je daar ook achter staan als clubleiding", vindt Stevens in gesprek met persbureau SID. Hij zou een gedwongen vertrek van Bosz bij een nederlaag in de derby tegen Schalke 04 onterecht vinden. "Dan moeten de bestuurders zichzelf echt vragen gaan stellen."

Bosz ligt zwaar onder vuur door de slechte periode die Dortmund doormaakt. Van de laatste negen wedstrijden werd er slechts één gewonnen. In de Bundesliga pakte BVB één schamel punt in de laatste vijf duels. Stevens: "Natuurlijk is Bosz koppig. Dat moet je als coach ook zijn, maar in bepaalde situaties is het gevaarlijk. Maar goed, bij Ajax is het succes ook heel langzaam gekomen."

Poll

Gaan Bosz en co tegen Schalke zorgen voor de ommekeer?

(2118 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 23 november 2017 om 17:24
Klopt, bij Ajax duurde het ook lang.
Maar Peter zelf is toch van mening dat ze het in Duitsland veel sneller oppikten wat hij wilde?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:38
Succes bij Ajax?
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:44
Zeker waar, alleen had iedereen verwacht dat het sneller bij Dortmund zou gaan. Dan zijn de spelers bij Dortmund blijkbaar minder dan die van Ajax ;-)
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 17:51
Heb ik iets gemist? Welk succes? De laatste prijs die Ajax won was de landstitel in 2014...
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:17
De Europa League finale halen doet iedere Nederlandse club elk jaar ja.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:54
Dus bij Ajax is een tweede plaats al een succes? Goh, jullie norm is wel naar beneden bijgesteld zeg. Een aantal jaar geleden vonden jullie de Europa League minderwaardig.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 18:00
Het eventuele succes van Ajax kan mij ook niet te langzaam komen......Klootzak;)
Vind ik leuk
Sil95 +5319
donderdag 23 november 2017 om 18:23
Gedeeltelijk waar. Waar Ajax met de week vooruit ging , gaat Dortmund met de week achteruit. Bovendien begon het bij Ajax al na die gewonnen bekerwedstrijd tegen Willem II te lopen ( dat was op 21 september 2016) Nu naderen we december en is Dortmund eigenlijk al kansloos in de titelstrijd en is het al zo goed als uitgespeeld in Europa.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 19:48
Klopt! Hij heeft even de tijd nodig maar in Duitsland worden foutjes eerder afgestraft dus het word lastig voor hem
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
donderdag 23 november 2017 om 20:50
Bij Ajax ging het pas beter draaien na de komst van Hakim en Sanchez.....
daarvoor was Bosz helemaal niet overtuigend, dat ziet Stevens over het hoofd.
"Het succes langzaam gekomen" ; welk succes ? Die handvol leuke EL wedstrijden en die ED wedstrijden met 1 helft leuk voetbal slechts vanwege een slechte conditie training in combinatie met 90 minuten afjagen wat niet
te doen is....?
Met zo'n, ploeg het afleggen tegen Feyenoord in een waardeloze ED is niet bepaald reclame, de leiding van BD heeft een beslissing genomen op basis van een handvol EL wedstrijden die leuk waren, een kostbare fout.
Stevens zijn succes is niet mijn succes.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 02:59
Bosz had nog gewoon bij Ajax een jaartje of twee moeten groeien zoals spelers soms moeten groeien 4mil is toch te hoog gegrepen als je er nog niet klaar voor was jammer Bosz ik had het jou echt gegund toen ik jou en J-C daar zag zitten en praten over voetbal maar ja voor mij ben jij gewoon een land verrader dus oprotten met De Bosz want er is maar 1 Boss. en dat is alleen Ajax wij zij de beste ook voor trainers die nooit wat hebben gewonnen en nooit meer iets zal winnen buiten Ajax