Buitenlandse media: Robinho (33) veroordeeld tot gevangenisstraf van negen jaar

    Buitenlandse media: Robinho (33) veroordeeld tot gevangenisstraf van negen jaar

    donderdag 23 november 2017 om 18:22

    Robinho, voormalig spits van onder meer Real Madrid, Manchester City en AC Milan, lijkt voor meerdere jaren de bak in te draaien. De 33-jarige Braziliaan is donderdag veroordeeld tot een gevangenisstraf van negen jaar wegens verkrachting van een jonge vrouw. Dat melden buitenlandse media. 

    In 2013 ging Robino met vijf vrienden de fout in tijdens een nachtje stappen in het uitgaansleven van Milaan. De honderdvoudig international van Brazilië stond destijds onder contract bij AC Milan. Vier jaar na dato heeft een Italiaanse rechtbank besloten dat de vedette moet brommen voor zijn misdaad. 

    Onduidelijk is nog of Robinho definitief achter de tralies verdwijnt. De spits speelt momenteel voor Atlético Mineiro. Hoogstwaarschijnlijk gaan Robinho en zijn advocaten in beroep tegen de uitspraak. 

    Robinho debuteerde in 2002 bij Santos. Al snel werd hij bestempeld als een wonderkind. Real Madrid haalde de aanvaller in 2005 naar Spanje. Later speelde de kleine dribbelaar voor Man City, Milan, opnieuw Santos en het Chinese Guangzhou Evergrande

    Plaats een reactie

    Sil95 +10594
    donderdag 23 november 2017 om 18:25
    Wat is dat toch met voetballers en (minderjarige) vrouwen? Niet de eerste keer dat je zoiets leest.
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    donderdag 23 november 2017 om 18:37
    Voetballers trekken nu eenmaal vrouwen aan...of beter gezegd; golddiggers...maar weet hier de in en outs niet voordat er een paar rare dingen gaan denken...
    Vind ik leuk
    GetRekt +1749
    donderdag 23 november 2017 om 18:40
    Macht doet rare dingen met een mens
    Vind ik leuk
    Hammie +1190
    donderdag 23 november 2017 om 18:50
    Kluivert?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 18:56]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9712
    donderdag 23 november 2017 om 20:55
    Wat is dat toch met "mannen?"
    Vind ik leuk
    Old Star +7341
    donderdag 23 november 2017 om 18:26
    Nou dan heb je ook lekker veel met je leven gedaan. Potje voetballen en daarna 9 jaar brommen. Van de (voetbal) hemel naar de hel... hoop dat t gerechtigheid doet aan het slachtoffer
    Vind ik leuk
    Johan.l +4123
    donderdag 23 november 2017 om 18:59
    Die hoeft echt niet te zitten, had hij nog in Europa gespeeld was het bij een waarschuwing gebleven, maar omdat hij nu toch niet meet hier is woont, is er voor de vorm 9 gegeven
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 19:00]
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    donderdag 23 november 2017 om 20:52
    Hele rare redenering want dit speelt nooit een rol bij de strafmaat en zeker niet in een EU land als Italië. Daarbij komt hij in een land waar ook ter wereld dat een uitleveringsverdrag heeft met de EU of Italië wordt hij gewoon opgepakt, staat sowieso op internationale signaleringslijst.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1019
    donderdag 23 november 2017 om 21:47
    Dat is bij veroordelingen van meer dan 48 maanden of delicten met letsel tot gevolg absoluut niet. En er wordt bij zo'n eis écht niet gekeken naar aanziens des persoons hoor
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:27
    Real madrid man c en real madrid....

    Vp 3cht amateuristisch
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 20:47
    Het zijn ook 99 interlands, door vp afgerond naar 100.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 21:03
    Ja tering VP
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:27
    Vluchten maar
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:35
    Eerst maar eens zeker weten of het waar is. Zijn genoeg voorbeelden van valse aangiftes tegen mensen met poen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 23 november 2017 om 19:11
    De 33-jarige Braziliaan is donderdag veroordeeld tot een gevangenisstraf van negen jaar wegens verkrachting van een jonge vrouw.

    De rechter was in ieder geval overtuigd?
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 20:39
    Hoogstwaarschijnlijk gaan Robinho en zijn advocaten in beroep tegen de uitspraak

    Er zal niet geschreven worden dat Robinho hoogwaarschijnlijk tegen de uitspraak in gaat wanneer er voldoende bewijzen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 23 november 2017 om 20:52
    Een beroep kan ook te maken hebben met de hoogte van een straf. Dan zijn er genoeg bewijzen en ben je het gewoon niet eens met die 9 jaar.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 21:02
    Klopt dat kan idd ook. Ik wacht toch liever af met een mening klaar te hebben totdat er duidelijk is of het waar is. Zijn genoeg voorbeelden waar degene is veroordeeld en door hoger beroep toch onschuldig is verklaart.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 23 november 2017 om 21:03]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 23 november 2017 om 21:09
    Dat kan ik moeilijk ontkennen. Ik vraag me wel af hoeveel gevallen daarbij zitten van valse aangifte en veroordeling wegens verkrachting door 6 man.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 21:12
    Zal idd niet veel voorkomen zo'n zaak
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 23 november 2017 om 21:15
    En persoonlijk zou ik dan sowieso in hoger beroep gaan en niet hoogstwaarschijnlijk
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    donderdag 23 november 2017 om 20:55
    Je gaat ook in beroep wanneer je vindt dat de straf te zwaar is.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 21:03
    Klopt kan idd ook. zie hierboven voor mijn mening
    Vind ik leuk
    mcmodd +23600
    donderdag 23 november 2017 om 18:35
    We zullen dat hoger beroep wel moeten afwachten. Indien verkrachting in ieder geval bewezen is, nu al oppakken en bij hb zien hoe lang de man nog moet brommen. Verkrachting is een van de ergste vormen van schending van de menselijke waardigheid. Negen jaar lijkt me prima.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 23 november 2017 om 19:12
    Kennelijk was er genoeg bewijs voor een veroordeling.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:37
    Als het waar is is het nog negen jaar te weinig.
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    donderdag 23 november 2017 om 18:45
    Ik weet niet of Brazilie aan uitlevering doet maar ik gok dat:

    1. Robinho lekker in Brazilie blijft of

    2. Hij ritselt wat met de aanklager, in Italië kwam Berlusconi ook met een hoop weg dus waarom hij niet met wat steekpenningen?
    Vind ik leuk
    Toke +1522
    donderdag 23 november 2017 om 18:48
    Als je maar flink wat centen hebt, dan zijn de grenzen heel wat flexibeler lijkt het wel.
    Vind ik leuk
    darmianto +7794
    donderdag 23 november 2017 om 18:52
    Dat dus
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27996
    donderdag 23 november 2017 om 19:13
    Berlusconi had denk ik wel een iets groter netwerk en iets meer bruikbare connecties dan Robinho.
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 18:46
    Als je zoveel geld hebt ga je toch gewoon lekker naar luxe bordelen met super mooi meerderjarige vrouwen. Even dokken en je kunt je legaal uitleven. Dombo.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +7705
    donderdag 23 november 2017 om 19:31
    Klopt. Maar dit soort types denkt dat ze overal mee wegkomen. Soort van God-complex. Geld als water, overal wordt je nagestaard en willen mensen je foto, vrouwen werpen zich aan je voeten... je moet stevig in de schoentjes staan...
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 19:39
    Dat is waar ze denken ik ben heel wat dus betalen doe ik niet voor sex en ze willen allemaal.
    Vind ik leuk
    psv erwt +116
    donderdag 23 november 2017 om 20:08
    helemaal gelijk victor, kan er echt met mn verstand niet bij, kan met iedere hoer die hij wil naar bed, doe je zoiets doms, en ook nog met een groep, je zou denken dat ie genoeg geld heeft om voor al zn vrienden apart nog wat te regelen. te gek voor woorden!
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 20:14
    Precies ja.
    Vind ik leuk
    Thobar +4301
    donderdag 23 november 2017 om 20:58
    Had ie maar naar Man U moeten gaan, had ie samen op pad met Wayne Rooney kunnen gaan
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 21:07
    Idd die heeft wel gewoon altijd met flappen gezwaaid volgens mij ipv iemand te dwingen.
    Vind ik leuk
    Youri99 +9016
    donderdag 23 november 2017 om 18:46
    Voor verkrachting van zijn carriere?
    Vind ik leuk
    Toke +1522
    donderdag 23 november 2017 om 18:49
    Als er met zekerheid bewezen kan worden dat hij daadwerkelijk een verkrachting verricht heeft, ben ik eerder voorstander voor levenslang.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19184
    donderdag 23 november 2017 om 18:50
    Wat was ik een fan deze voetballer!!

    Zo jammer dat 'ie er niet alles uit heeft weten te halen!
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 21:05
    Ik ook, tot de wedstrijd tegen Nl elftal. Wat een gefrustreerd ventje toen, man man
    Vind ik leuk
    King Kong +254
    donderdag 23 november 2017 om 18:56
    Als het waar is, waarom pas na 4 jaar besloten door de rechtbank?
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3481
    donderdag 23 november 2017 om 21:18
    Kunnen heel veel redenen achter zitten. Misschien was er lang geen aangifte, was robinho pas later in beeld als verdachte, is er pas later echt bewijs gevonden (bijvoorbeeld belastende verklaringen), was er weinig capaciteit of een combinatie van dit alles.
    Vind ik leuk
    scRzorz +662
    donderdag 23 november 2017 om 19:15
    9 jaar maar joh.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +2292
    donderdag 23 november 2017 om 19:18
    Doet me een beetje denken aan de verkrachting van P. Kluivert jaren geleden.
    Vind ik leuk
    Recycle +1818
    donderdag 23 november 2017 om 19:59
    Is P. Kluivert ooit verkracht?
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 01:33
    hahaha ikg helemaal los zo droog xD
    Vind ik leuk
    power +5639
    donderdag 23 november 2017 om 19:20
    hij is betrapt door die wijven voor het geld, tegenwoordig gebeurd met de miljoenleers vaak,
    Vind ik leuk
    donderdag 23 november 2017 om 19:33
    denk vast wel dat er ook een gevangenis competitie is. maar wij hebben robinho!
    Vind ik leuk
    THIJS FC +58
    donderdag 23 november 2017 om 20:17
    zo hier schrik je van kapot
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 00:15
    Typisch weer zo'n geval: celstraf krijgen maar nooit de bak in gaan want ja het zijn voetballer en mensen met geld...
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 07:22
    Waarom krijg hij de schuld hij is een bekende in voetbal wereld.hoe justin bieber een tijdje in de media was.wat ken je er aan doen dat soort meiden doen zelf met groep sex en nu krijgt hoj de schuld.als hij geen bekende zou zijn zou je er ook niks van horen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Buitenlandse media: Robinho (33) veroordeeld tot gevangenisstraf van negen jaar