Ruzie met Guardiola: 'Ik zei tegen hem: praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'

Ruzie met Guardiola: 'Ik zei tegen hem: praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'

vrijdag 24 november 2017 om 09:52

Eric Abidal en Pep Guardiola kenden een valse start van hun samenwerking bij FC Barcelona. De Franse verdediger voelde zich als een kind behandeld door de Catalaanse succescoach.

Guardiola kwam kort na zijn aanstelling als hoofdcoach van Barça in botsing met Abidal. "In het begin was het gecompliceerd", zegt de 66-voudig international tegen Europe 1. "Ik was als de vader van onze familie en we bereiden ons in de Verenigde Staten voor op het seizoen. Guardiola kwam naar me toe en zei dat ik moest stoppen met Frans praten tegen Thierry Henry."

"Ik zei hem: 'praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'", vervolgt Abidal. "En ook: 'als ik geen Frans mag praten met Henry, waarom praten alle Catalanen dan onderling Catalaans?' De discussie ging van kwaad tot erger en de spanning steeg. Ik moest zelfs met de voorzitter praten om het uit te leggen."

Dat incident had uiteindelijk geen invloed op de mening van Abidal over Guardiola. "Hij is een trainer met geweldige klasse. Ik leerde elke dag van hem."

Plaats een reactie

jepo10 +273
vrijdag 24 november 2017 om 09:59
ok
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 24 november 2017 om 10:00
Spelers horen dezelfde taal te spreken in een team, dat verbroedert en voorkomt buitensluiting van individuen. Maar de manier waarop Pep het wil afdwingen is niet echt handig geweest denk ik. Of is dit weer zo'n over het paard getilde gozer die op zijn kleine pikkie is getrapt?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 10:01]
Vind ik leuk
soksa +964
vrijdag 24 november 2017 om 10:11
Hoe weet je precies op welke manier Pep het precies af wilde dwingen dan? Dat is mij naar aanleiding van deze tekst niet echt duidelijk.
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 24 november 2017 om 10:13
Als Abidal zich als een kind behandeld voelt, is het misschien niet de beste methode. Denk je ook niet?
Vind ik leuk
soksa +964
vrijdag 24 november 2017 om 11:05
De top van het Europese voetbal is extreem internationaal en staat daarom ook bol van de verschillende culturen. Dat een persoon zich als een kind behandeld voelt betekent niet dat dat ook per definitie zo gegaan is als hij dat schetst. Ik ken namelijk ook zat voetballers die extreem trots en heel snel op hun pik getrapt zijn.
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 24 november 2017 om 11:23
Lees mijn eerste comment nog eens, en dan met name de laatste zin.
Vind ik leuk
soksa +964
vrijdag 24 november 2017 om 16:38
Ik zie het :) de zin daarvoor insinueerde dat je een kant koos. Maar ik snap wat je bedoelt.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 24 november 2017 om 10:18
Kijk dat filmpje van Guardiola en Sterling van van de week nog maar even na.
Ik kan me heel goed voorstellen dat een zelfstandig, volwassen persoon zwaar opgelucht is als Guardiola na een jaar of 3 vertrekt.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:10
Guardiola is nu eenmaal een perfectionist , maar een grootmeester in zijn vak.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 24 november 2017 om 14:19
Je kan dat ook doen zonder op een ADHD'er zonder medicijnen maar met epileptische aanval te lijken

Er zijn er maar weinig groter dan Happel, ik kan er geen 1 verzinnen, en die had dit soort idioterie niet nodig
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:31
Iedereen mag hier zijn mening over hebben, Ik weet dat er veel spelers waar hij heeft mee gespeeld allemaal lof hebben voor hem, Ik heb ook bazen gehad die "ADHD "hadden maar achteraf bleken dat mijn beste mentors.
Vind ik leuk
Zippy +2836
vrijdag 24 november 2017 om 10:56
Klopt niet.
De negers hebben 99% GROTE pikkies.
Vind ik leuk
Mad Max +6847
vrijdag 24 november 2017 om 11:24
Redelijke stereotypering, zullen we het racistisch noemen?
Vind ik leuk
R2 +3210
vrijdag 24 november 2017 om 11:49
Of dom of compleet onzinnig, kies maar uit.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:12
Dit is wat onze allochtone mede Nederlanders als muziek in de oren moet klinken.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:29
"Guardiola kwam naar me toe en zei dat ik moest stoppen met Frans praten tegen Thierry Henry."

"Ik zei hem: 'praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'", vervolgt Abidal.

Als je coach iets tegen je zegt (en het is geen verzoek dat basis-mensenrechten schendt), dan doe je het toch gewoon? Zo is de verhouding toch? Coach praat/vertelt, speler luistert/voert uit. De rollen zijn simpel en duidelijk, hou je eraan.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 10:34
Waarom Catalaanse spelers catalaans spreken ???
Omdat je gvd in Catalonië bent ????
Vind ik leuk
Koeien +1593
vrijdag 24 november 2017 om 11:25
Ja nou ja, zonder er een enorme politieke discussie van te maken zou ik het van Catalanen het wel zo netjes vinden dat ze in het bijzijn van andere Spaanse collega's gewoon Spaans spreken.

Friezen gaan toch ook niet in het bijzijn van... owwacht...dat doen ze wel. Tijd om Friesland de Noordzee in te duwen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 12:31
Juist ja
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 14:13
Maar de Spanjaarden verstaan wel Catalaans hoor en andersom ook , is gewoon een dialect , zoals Belgen en Nederlanders in die aard
Vind ik leuk
Koeien +1593
vrijdag 24 november 2017 om 15:39
Nee, Catalaans is wel degelijk heel anders. Het is een soort Spaans met flink wat Franse inslag en soms totaal niet te begrijpen door Spanjaarden.

Andersom spreekt elke Catalaan wél Spaans en Catalaans.

Het loopt ook vaak wel hoog op hoor, ik zie in Barcelona regelmatig ruzies in het openbaar omdat iemand niet in het Spaans of Catalaans word aangesproken.

Mgoed, het ergste zijn natuurlijk de Friezen, da's pas erg volk.
Vind ik leuk
power +749
vrijdag 24 november 2017 om 10:58
dit soort artikelen over ruzie lees je alleen hier, eerste Ronaldo ruzie dan Neymar ruzie weer Real ruzie nu Guardiola en Abidal ruzie
Vind ik leuk
Smizo +47
vrijdag 24 november 2017 om 14:44
Het was de begin fase van de trainers carrière van pep. Dus goed mogelijk dat hij dat verkeerd aanpakte of niet wist hoe ermee te handelen. Voor de rest lijkt het mij een fantastische coach om mee te werken.
Vind ik leuk
RDion +81
vrijdag 24 november 2017 om 16:58
Heb ik ook aan het werk. Maar het is zo dat als de een het niet mag doen, mag de ander het dan ook niet doen. De een vind dat de ander de Hindoestaanse taal spreekt, terwijl zij aukaans spreken. Het is nederland of Sranan tongo. En ik zelfs ben aukaans. Dan nog keur ik die taal af op de vloer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ruzie met Guardiola: 'Ik zei tegen hem: praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'