Ruzie met Guardiola: 'Ik zei tegen hem: praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'

    Ruzie met Guardiola: 'Ik zei tegen hem: praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'

    vrijdag 24 november 2017 om 09:52

    Eric Abidal en Pep Guardiola kenden een valse start van hun samenwerking bij FC Barcelona. De Franse verdediger voelde zich als een kind behandeld door de Catalaanse succescoach.

    Guardiola kwam kort na zijn aanstelling als hoofdcoach van Barça in botsing met Abidal. "In het begin was het gecompliceerd", zegt de 66-voudig international tegen Europe 1. "Ik was als de vader van onze familie en we bereiden ons in de Verenigde Staten voor op het seizoen. Guardiola kwam naar me toe en zei dat ik moest stoppen met Frans praten tegen Thierry Henry."

    "Ik zei hem: 'praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'", vervolgt Abidal. "En ook: 'als ik geen Frans mag praten met Henry, waarom praten alle Catalanen dan onderling Catalaans?' De discussie ging van kwaad tot erger en de spanning steeg. Ik moest zelfs met de voorzitter praten om het uit te leggen."

    Dat incident had uiteindelijk geen invloed op de mening van Abidal over Guardiola. "Hij is een trainer met geweldige klasse. Ik leerde elke dag van hem."

    Plaats een reactie

    jepo10 +700
    vrijdag 24 november 2017 om 09:59
    ok
    Vind ik leuk
    SimonSays +5973
    vrijdag 24 november 2017 om 10:29
    "Guardiola kwam naar me toe en zei dat ik moest stoppen met Frans praten tegen Thierry Henry."

    "Ik zei hem: 'praat niet zo tegen mij, ik ben geen kind'", vervolgt Abidal.

    Als je coach iets tegen je zegt (en het is geen verzoek dat basis-mensenrechten schendt), dan doe je het toch gewoon? Zo is de verhouding toch? Coach praat/vertelt, speler luistert/voert uit. De rollen zijn simpel en duidelijk, hou je eraan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 10:34
    Waarom Catalaanse spelers catalaans spreken ???
    Omdat je gvd in Catalonië bent ????
    Vind ik leuk
    Koeien +2439
    vrijdag 24 november 2017 om 11:25
    Ja nou ja, zonder er een enorme politieke discussie van te maken zou ik het van Catalanen het wel zo netjes vinden dat ze in het bijzijn van andere Spaanse collega's gewoon Spaans spreken.

    Friezen gaan toch ook niet in het bijzijn van... owwacht...dat doen ze wel. Tijd om Friesland de Noordzee in te duwen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 24 november 2017 om 12:31
    Juist ja
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +2982
    vrijdag 24 november 2017 om 14:13
    Maar de Spanjaarden verstaan wel Catalaans hoor en andersom ook , is gewoon een dialect , zoals Belgen en Nederlanders in die aard
    Vind ik leuk
    Koeien +2439
    vrijdag 24 november 2017 om 15:39
    Nee, Catalaans is wel degelijk heel anders. Het is een soort Spaans met flink wat Franse inslag en soms totaal niet te begrijpen door Spanjaarden.

    Andersom spreekt elke Catalaan wél Spaans en Catalaans.

    Het loopt ook vaak wel hoog op hoor, ik zie in Barcelona regelmatig ruzies in het openbaar omdat iemand niet in het Spaans of Catalaans word aangesproken.

    Mgoed, het ergste zijn natuurlijk de Friezen, da's pas erg volk.
    Vind ik leuk
    power +5664
    vrijdag 24 november 2017 om 10:58
    dit soort artikelen over ruzie lees je alleen hier, eerste Ronaldo ruzie dan Neymar ruzie weer Real ruzie nu Guardiola en Abidal ruzie
    Vind ik leuk
    Smizo +46
    vrijdag 24 november 2017 om 14:44
    Het was de begin fase van de trainers carrière van pep. Dus goed mogelijk dat hij dat verkeerd aanpakte of niet wist hoe ermee te handelen. Voor de rest lijkt het mij een fantastische coach om mee te werken.
    Vind ik leuk
    RDion +120
    vrijdag 24 november 2017 om 16:58
    Heb ik ook aan het werk. Maar het is zo dat als de een het niet mag doen, mag de ander het dan ook niet doen. De een vind dat de ander de Hindoestaanse taal spreekt, terwijl zij aukaans spreken. Het is nederland of Sranan tongo. En ik zelfs ben aukaans. Dan nog keur ik die taal af op de vloer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws