Ajax-routinier hoopt op basisplaats: 'Aardig gedaan de laatste weken'

Ajax-routinier hoopt op basisplaats: 'Aardig gedaan de laatste weken'

vrijdag 24 november 2017 om 15:56

Lasse Schöne weet nog niet of hij zondag in de basis van Ajax staat tijdens het competitieduel met Roda JC. De geroutineerde middenvelder is ontspannen.

Ajax-trainer Marcel Keizer schuift dit seizoen veel met zijn middenveld. "Ja, er wordt natuurlijk ook veel gezegd en geschreven", vertelt Schöne aan FOX Sports. Als de verslaggever zegt dat hij een pool heeft met vrienden over het middenveld van Ajax, antwoordt hij met een lach: "We hebben veel goeie middenvelders, dus ik kan me voorstellen dat jouw vrienden een pool hebben. Ik zou altijd op mij inzetten."

Schöne vindt dat hij wel een basisplaats verdient tegen Roda. "Ik hoop het. Ik denk dat het middenveld het aardig heeft gedaan de laatste weken, maar je weet het nooit. We hebben goeie middenvelders en er is concurrentie genoeg. Of ik behoefte heb aan duidelijkheid? Ja, het is fijn om te weten of je speelt als je op een wedstrijddag het Arena-dek opgaat. We weten het vaak een dag voor de wedstrijd, dus vandaag nog niet."

Poll

Hoort Schöne in de basis?

(2719 stemmen)

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +12258
vrijdag 24 november 2017 om 15:59
"Ik hoop het. Ik denk dat het middenveld het aardig heeft gedaan de laatste weken, maar je weet het nooit."

Met Keizer weet je het inderdaad nooit :-)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:34
Het middenveld heeft het eigenlijk helemaal niet zo aardig gedaan... de resultaten verbloemen veel (behalve tegen Utrecht) maar Ajax speelt nog niet goed.... en ook het middenveld met onze topper Schöne niet.
Elke keer als ik een interview of iets anders lees van Schöne is hij heel subtiel in de illusie creëeren dat als de resultaten goed zijn, dat het komt omdat hij speelt.
Niks mis mee, vind het erg handig van hem (zou het zelf ook doen haha) maar het valt mij wel op.

Het is jammer dat Sinkgraven weer geblesseerd is, nu krijgen we Viergever weer linksback. Voordeel is wel dat Wöber nu mag spelen van Keizer. Kluivert zal wel mogen beginnen maar wordt gewisseld voor Younes zodra het niet loopt.
En Schöne zal spelen en Frenkie zit op de bank helaas.
Misschien is 3-4-3 een optie want Roda gaat toch helemaal inzakken en we hebben toch geen aanvallende backs...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 15:59
Schone en Ziyech basis en dan rouleren met Frenkie en Donny
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:04
Om eerlijk te zijn vind ik de tijd van Schone wel een beetje achter ons liggen. Hij kan zeker nog wel een rol spelen, maar ik vind hem niet de man die we niet kunnen missen op het middenveld.

Ik zie liever Siem en Donny naast Hakim, Siem was altijd al bepalender dan Lasse en ik geloof niet dat Siem dat verloren heeft.

Je hoeft dan niet perse een statisch middenveld te hebben waarin ze allemaal vaste plekken hebben, de drie middenvelders kunnen dan best rouleren.

Frenkie dan als vaste invaller, waarmee je ook weer meerdere kanten op kan. Lasse hoeft niet helemaal vervangen te worden, hij heeft zeker nog zijn waarde, maar hij wordt ook een dagje ouder en hij is niet net zoals Klaas Jan de evaren topspeler, Ajax is het plafond voor Lasse dus mist hij die ervaring op het aller hoogste niveau wat jongens als Klaas wel brengen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:09
En Lasse is die eerste plaats al een beetje beter in zicht gekomen?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:45
Geduld, ik ken een club die hem in het recente verleden pas op de laatste speeldag pakte.
Vind ik leuk
mcmodd +12087
vrijdag 24 november 2017 om 16:20
Lasse is een mooi mens, zou hem zo voor mijn verjaardag uitnodigen. Wat hem siert is dat hij altijd terugkomt, ook als hij eens gepasserd wordt. Dat geeft aan dat hij een vaste waarde is die altijd voor een voldoende speelt. Nuchtere vent die Ajax nog zeker dit seizoen keihard nodig heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:43
Heb hem een paar keer ontmoet een aantal jaar geleden en het is oprecht een aardige en nuchtere man(hij woont in Heemstede en daar kom ik ook vandaan)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:24
Denk dat Schöne op een van de twee voorste plekken op het middenveld meer tot z'n recht komt. Onder andere door z'n goede afstandsschot. Zie dan Van de Beek als de andere '10' en Frenkie op 6. Ziyech maar paar weekjes wissel, zal hem misschien goed doen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:44
Tja met keizer weet je het nooit. Gok weer op 11 anderen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 16:48
Anders kan Lasse nog altijd naar linksbuiten, in plaats van Younes haha.
Vind ik leuk
Ale +1270
vrijdag 24 november 2017 om 17:53
Hoop van niet!
Vind ik leuk
DEWEE +1777
vrijdag 24 november 2017 om 18:01
Schone, ik denk dat Keizer weer gaat experimenteren.

Hij wil jou tegen Roda op de linksback positie. Zodat je op het middenveld een 4 mans middenveld krijgt.

Net als met Frenkie op linksbuiten, is dit waarschijnlijk een van zijn geniale plannen.

Dat voorspelbare van 433 moet eruit. Snap je dat Schone?

Younes ernaast zetten, de meest voorspelbare speler van Europa en hopeloos uit vorm en rendement van -100, is niet verrassend genoeg.
Het moet iets genialers zijn... iets wat niet te simpel is voor de tegenstanders. Snap je het nou Schone?

[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 18:02]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:10
Snap hem wel maar tegen Roda kun je ook gewoon met Frenkie spelen ipv Schöne. Je moet iedere week wel in een soort vaste opstelling spelen maar tegen de zwakkere broeders en dan vooral thuis, moet je gewoon jonge goede aanvallende spelers de kansen geven. Haha sorry ben nogal fan van Frenkie
Vind ik leuk
glenn +858
vrijdag 24 november 2017 om 19:50
ja natuurlijk hoort Schone nog steeds in de basis.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajax-routinier hoopt op basisplaats: 'Aardig gedaan de laatste weken'