Nederlander keert terug op Old Trafford: 'Met PSV speelden we er heel goed'

Nederlander keert terug op Old Trafford: 'Met PSV speelden we er heel goed'

vrijdag 24 november 2017 om 17:36

Davy Pröpper heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een belangrijke schakel bij Brighton & Hove Albion. De middenvelder, die afgelopen zomer overkwam van PSV, miste zelfs nog geen minuut in de Premier League.

Pröpper gaat zaterdag met Brighton op bezoek bij Manchester United. Hij bewaart goede herinneringen aan Old Trafford. Twee jaar geleden speelde hij met PSV met 0-0 gelijk tegen The Mancunians. "Het zal leuk zijn om daar weer te spelen", vertelt Pröpper op de website van de nummer negen van Engeland. "Het is een geweldig stadion, waar een geweldige sfeer hangt."

"Ik kijk er echt naar uit", vervolgt Pröpper. "Met PSV speelden we er een goede wedstrijd. We verdedigden sterk en zij konden geen oplossing vinden, dus dat was een uitstekend resultaat voor ons." De creatieve middenvelder hoopt zaterdag opnieuw op een stunt, maar United is al 38 thuisduels op rij ongeslagen. "Die reeks moet toch een keer verbroken worden."

Pröpper heeft het goed naar zijn zin in de Premier League. "Ik ben blij dat ik hier ben en we presteren heel goed. We moeten gewoon op deze voet doorgaan en dan blijven we er zeker in. Ik voel me zelf steeds beter. In de eerste maanden ben je vooral aan het wennen aan de manier van spelen en aan je nieuwe teamgenoten, maar nu voelt het meer normaal."

Plaats een reactie

NederBelg +1178
vrijdag 24 november 2017 om 17:42
Gaat best lekker met Pröpper.
Mooi.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:45
Hee Belgiëse Nederlander
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:46
Snap niet dat hij wel mee kan in Engeland en Klaassen niet
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:49
Brighton is heel ander niveau dan Everton
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:02
Brighton staat 9e en everton 16e , inderdaad een behoorlijk niveau verschil
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:47
Scorebordjournalistiek
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:50
realiteitszin
Vind ik leuk
Mass +1614
vrijdag 24 november 2017 om 19:24
Propper kan voetballen...klaassen is altijd overhypet geweest...
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:19
Ik wil niet vervelend doen maar ze spelen toch gewoon tegen dezelfde tegenstanders? En hoe Klaassen nu speelt zal hij nauwelijks met ADO Den Haag mee kunnen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:50
Dat heeft 2 redenen waarom jij dat snapt:
1. Er zit meer voetbal in de linkerteen van Pröpper dan in het gehele lichaam van Klaassen;
2. Je kijkt wellicht, net zoals Mr. Football, teveel door je Ajax-brilletje.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 17:54]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:05
Zeker, daarom werd Klaassen ook verkozen tot beste speler... Pröpper is een leuke meevoetballer voor een club als Brighton, meer niet.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:10
Overdrijven is ook een vak.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:17
haha Woo Ping, geniale nickname
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 24 november 2017 om 17:58
Pröpper is voetballend beter dan Klaassen. Die laatste was bij Ajax vooral belangrijk door zijn loopvermogen, leiderschap en scorend vermogen.

Het loopvermogen is in Engeland vrij standaard bij 90% van de spelers en is niet iets waar je je als speler mee kunt onderscheiden. Hier in Nederland ligt het tempo veel lager, waardoor lopers meer hun stempel kunnen drukken.

Aan het leiderschap heeft hij in Engeland niks, aangezien hij daar een volledig onbekende is. Dus op basis waarvan zou hij dan als leider worden gezien door zijn teamgenoten? Bij Ajax was hij aanvoerder en een meer ervaren speler. Dat zorgt voor aanzien, waardoor je de leidersrol op je kunt nemen.

En wat betreft scorend vermogen, in Engeland is de weerstand veel hoger. Verdedigers zijn slimmer en keepers zijn beter, waardoor het dus lastiger is om te scoren.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 17:58]
Vind ik leuk
Dezeun +634
vrijdag 24 november 2017 om 19:37
Goede analyse
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:36
Omdat pröpper een betere voetballer is en Klaassen het van t harde werken moet hebben , maar dat doet iedereen in Engeland
Vind ik leuk
MeAgain +3863
vrijdag 24 november 2017 om 21:57
Omdat propper veel beter is dan jan Klaassen. Wij bij psv wisten dit al lang maar Ajacieden vonden Klaassen de beste middenvelder van de eredivisie.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 17:59
Jij zal het inderdaad wel beter zien met je spleetogen. Stink boer
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:01
een boer met een feyenoord plaatje??
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:03
Boeruh, boeruh, boeruh... ....
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:07
hahaha heerlijk zulke zuur overgoten reacties.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:18
Deze gasten zijn in deze tijd van het jaar, ivm Sinterklaas, iets wat meer prikkelbaar;)
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:37
Jij snapt er gewoon geen reet van
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:20
Stadhuisplein
Vind ik leuk
Dorzon +2396
vrijdag 24 november 2017 om 18:01
propper is dus duidelijk beter dan klaasen die alleen maar op de tribune zit bij een degradatiekandidaaf
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 18:20
Pröpper is gewoon een goede voetballer die goed meekan op PL niveau, dat bewijst ie wekelijks. Bij Klaassen moeten we nog zien of ie het aankan. Natuurlijk speelt ie dramatisch dit seizoen maar ik heb hem nog niet afgeschreven. Ik denk dat hij beter kan. Ik kan me een aantal wedstrijden herinneren op Europees niveau, volgens mij o.a. tegen AC Milan, waarin Klaassen echt goed speelde. Lijkt me sterk dat ie dat helemaal verleerd is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 18:21]
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 24 november 2017 om 18:25
Ik kijk zo af en toe VI en ben het volledig eens met wat Van Der Gijp zegt. Als je bij een nieuwe club komt moet je zorgen dat je tijdens de eerste paar wedstrijden indruk maakt. Dan ontstaat er een positief beeld, waardoor je een eventuele mindere fase vergeven wordt.
Echter, als je in je eerste paar wedstrijden helemaal niks klaarspeelt krijg je al snel het stempel miskoop. Niemand neemt je als speler meer serieus en om dit om te draaien is vrijwel onmogelijk. Ik zie het met Klaassen in Engeland dan ook niet meer goed komen. Hij kan beter een transfer maken naar Duitsland, als de mogelijkheid zich voordoet.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:19
Heeft ook wel de conditie van een paard, helpt hem wel behoorlijk.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nederlander keert terug op Old Trafford: 'Met PSV speelden we er heel goed'