Kritiek op 'pitbull' Feyenoord: 'Iedere chihuahua denkt: die gaan we aanpakken'

Kritiek op 'pitbull' Feyenoord: 'Iedere chihuahua denkt: die gaan we aanpakken'

vrijdag 24 november 2017 om 19:28

Geert den Ouden vergelijkt het huidige Feyenoord met een pitbull waar zelfs een chihuahua kans tegen maakt. De oud-voetballer denkt dat het nog steeds slecht gesteld is met de Rotterdammers.

"Weet je wat het een beetje is? Feyenoord was vorig jaar een pitbull waar iedere club een straatje voor om ging, maar tegenwoordig denkt iedere chihuahua: wij gaan die pitbull eens even aanpakken. Dat is het grote verschil", zegt Den Ouden bij FC Rijnmond. "Die ploegen gaan in het achterhoofd naar Feyenoord met de gedachte dat ze kunnen winnen. Vorig jaar probeerden ze de schade juist zo beperkt mogelijk te houden."

Ondanks dat Feyenoord goed speelde tegen Manchester City in de Champions League, verwacht Den Ouden nieuw puntenverlies van de Rotterdammers in de competitie. "Ik denk dat Feyenoord dit weekend ook niet gaat winnen van FC Groningen. Vorig jaar wonnen ze wel met 0-5, maar dit jaar zie ik het niet gebeuren."

Veel mensen denken dat het lek boven is na de verloren Champions League-wedstrijd tegen City, maar oud-voetbal-trainer Jan Everse vindt dat onterecht. "Ik vind het een beetje overdreven. We lopen allemaal de polonaise omdat ze met 1-0 verloren hebben, maar je speelt tegen een ploeg waarvan ik niet het idee had dat ze net zo voluit gingen als in De Kuip (0-4, red.)."

"Het was allemaal maar in de tweede versnelling. Dat is voor mij geen maatstaf. Guardiola is vrienden met Van Bronckhorst. Die zei: joh rustig aan, zondag weer een wedstrijd. Als City de punten nodig had gehad, werd het gewoon 4-0 of 5-0. Dan stelt hij gewoon het beste elftal op."

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Ben je het eens met Den Ouden en Everse?

(382 stemmen)

Plaats een reactie

Dezeun +634
vrijdag 24 november 2017 om 19:31
Zit wel een kern van waarheid in
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:51
Vandaar dat er zoveel fans met een Pitbull trui rondlopen, verklaard weer een hoop ;-p
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:33
Die Geert den Ouden en die Jan Everse zouden een ban moeten krijgen op dat RTV Rijnmond.
Vind ik leuk
Huomel +516
vrijdag 24 november 2017 om 19:39
hoe stel jij je dat voor?

ze geven enkel hun persoonlijke mening.. zoals jij dat net ook deed :). In Nederland mag je alles denken en zeggen... of moet dat ook geband worden??
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:45
Nee dat dan weer niet, maar bepaalde bevolkingsgroepen en sportverenigingen mogen anders best geband worden.
Vind ik leuk
Huomel +516
vrijdag 24 november 2017 om 19:48
eigen mening hebben is goed, kan je wat specifieker zijn.. welke groepen en verenigingen dan?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:50
Allochtonen en Ajax;)
Vind ik leuk
Huomel +516
vrijdag 24 november 2017 om 20:02
dus die mogen allemaal een ban van jou krijgen.. in een gulle bui jij :)
Vind ik leuk
GetRekt +455
vrijdag 24 november 2017 om 20:20
En heb je dan ook nog gefundeerde argumenten?
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:01
Niet alles zeggen wel denken, haatzaaien is verboden
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:37
van pitbull naar labrador, maar verwacht dat ze zich volgens seizonshelft wel herpakken en op de derde plek eindigt, dan ligt volgend jaar alles weer open
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:01
Eerder een vuilnisbakkenrassie
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:38
HondenTV, met Geert den Ouden.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:38
City is geen maatstaf.

Bij Feyenoord gaat t elke week beter. Nu alleen de doelpunten nog.

En vorig jaar speelde Feyenoord misschien als een pitbull. Maar dit jaar loopt de Pitbull op 2 benen.
Vind ik leuk
Huomel +516
vrijdag 24 november 2017 om 19:42
je 'roze wolken bril' op..? Feijenoord is dit seizoen dramatisch net als elk ander club in NL... volgen het voorbeeld van het grote Oranje.. helaas.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:46
Waar zie jij een roze bril dan? Die Pitbull op 2 poten?
Het gaat elke week iets beter ... goh, goh ... wat een roze bril.

Jij ziet zelf graag die roze bril.
Vind ik leuk
Huomel +516
vrijdag 24 november 2017 om 19:53
was enkel #sarcastisch bedoelt hoor... NL voetbal is vaak niet om aan te gluren vandaar dat we internationaal ook van alle kanten voorbij gestreefd worden.

btw bril zou je mooi staan in combi met je rood-witte sjaal :)
Vind ik leuk
Alain2708 +3157
vrijdag 24 november 2017 om 19:40
Geert wie??
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 19:40]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:43
Den ouden, top pinchittertje
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 19:46
Feyenoord is dit seizoen een pitbull die zijn kunstgebit uit heeft gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:31
Klopt als een bus
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:33
Zit wel een kern van waarheid in maar ze komen echt van we gaan Feyenoord pakken. Ook nu houden ze de schade beperkt en dan schiet zo'n VVV één keer op doel en haal je een punt. Zeg me nou niet dat dit aan VVV te danken was. Kom op zeg. Of aan Den Haag.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
vrijdag 24 november 2017 om 22:07
Het was verstandig van Pepe: Benadeelt hij vriend Gio niet maximaal, spaart energie en de CL wordt er bovendien niet geloofwaardiger door als MC met 8-0 had gewonnen.
Gio kon een slechtere vriend treffen......
Vind ik leuk
Rodajc +2169
vrijdag 24 november 2017 om 22:18
Vind dit wel zo'n verschrikkelijke kerel, met een rotkop ook
Vind ik leuk
Rafael +520
zaterdag 25 november 2017 om 01:10
Hebben ze naar een andere wedstrijd gekeken of zo. Kijk ff de statistiek ff na man. Kijk naar de onderschepping en hoe dat is gebeurt. Waren niet alleen slechte passes van City maar fel en er kort op zitten. Er werd goed gewerkt en gestreden voor de bal. Ik heb in die wedstrijd meer slidings gezien dan tot nu toe heel de competitie van Feyenoord. Trots op Feyenoord en dit was de beste wedstrijd na 2 maanden zowiezo
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 01:25
Waarom wordt die den ouden eigenlijk naar zn mening gevraagd?? Is vast in t verkeerde lichaam geboren, t is een chihuahua in een mensenlichaam, zo voetbalde ie ook trouwens!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kritiek op 'pitbull' Feyenoord: 'Iedere chihuahua denkt: die gaan we aanpakken'