'Vijf jaar bij mooiste club van Nederland gespeeld. Dan ben je geen koekenbakker'

'Vijf jaar bij mooiste club van Nederland gespeeld. Dan ben je geen koekenbakker'

vrijdag 24 november 2017 om 20:21

Vrijdag presenteerde Ruben Schaken zijn biografie 'Einde aan de bullshit'. In het boek beschrijft de oud-speler van onder meer Feyenoord en ADO Den Haag hoe hard hij heeft moeten knokken om te bereiken wat hij bereikt heeft. Ook komen er persoonlijke dingen aan bod.

"Ik heb mooie dingen meegemaakt", zegt hij tegen RTV Rijnmond. "Ik heb vijf jaar onder contract gestaan bij de mooiste club van Nederland (hij bedoelt Feyenoord, red.). Mijn contract is daar drie keer opengebroken. Dan ben je bij Feyenoord geen koekenbakker, want voor dat gebeurt gaat dat langs tal van mensen die je hun zege moeten geven. Dat betekent dat ik het goed heb gedaan. Ik heb het Nederlands elftal gehaald, waar ik anderhalf jaar lang tot het WK erbij heb gezeten. Dat gebeurt ook niet zomaar als je niet in vorm bent."

Bij de presentatie waren veel mensen aanwezig, maar weinig voetballers. Lex Immers en Tom Beugelsdijk waren een van de weinigen. Dat ondanks dat Schaken goed in diverse spelersgroepen lag. "Het boek heet Einde aan de Bullshit. Bij bullshit horen ook voetballers die doen alsof ze je mogen, maar je eigenlijk niet mogen. Ik lach en doe beleefd naar iedereen, maar in de loop der jaren heb ik een goede mensenkennis ontwikkeld en met mensen gespeeld die jaloers op me waren, maar het niet uitspraken en me dan heel sneaky impopulair probeerden te maken bij andere spelers."

"Ik heb er nooit wat van gezegd en ben altijd m'n eigen weg gegaan", vervolgt Schaken. "Dat soort dingen heb ik niet nodig gehad. Ik hielp ook m'n concurrenten. Dat geef ik m'n kinderen mee. Het is een wereld met concurrenten, maar je moet elkaar altijd helpen. Dan krijg je het terugbetaald. Bij mij is dat gebeurd. Er zijn hier weinig voetballers, omdat ze negen van de tien keer allemaal nep zijn."

Plaats een reactie

MojoRisin +1627
vrijdag 24 november 2017 om 20:22
Niet om lullig te doen hoor, maar wie zit er op een boek van Ruben Schaken te wachten ? Ik niet iig..
Vind ik leuk
elijah +348
vrijdag 24 november 2017 om 20:24
misschien staat er wel wat nuttigs in :D
[Reactie gewijzigd op vrijdag 24 november 2017 om 20:25]
Vind ik leuk
MojoRisin +1627
vrijdag 24 november 2017 om 20:26
Ja ik wil likes, want ik ben een kindje van 13..
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:24
de familie van schaken want de centjes zijn weer op.
Vind ik leuk
Mo +8843
vrijdag 24 november 2017 om 20:58
Ik denk ook helemaal niemand
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:26
Hij heeft dus vijf jaar bij Twente gespeeld :p
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:28
'T is ook gewoon de schuld van een ander.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:30
Schaken heeft toch niet bij Ajax gespeeld?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:40
Hij zei tog ook niet koude kille club ?
Vind ik leuk
Mo +8843
vrijdag 24 november 2017 om 21:00
Nee hij zei mooiste club, daarom vraagt Spelverdeler het zich af. Wel goed blijven opletten he
Vind ik leuk
elijah +348
vrijdag 24 november 2017 om 20:52
Wordt toch ook nergens gezegt of wel
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:34
Dat zegt meer over de erbarmelijke staat van mijn club in die periode, dan over Schaken.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:55
In je eerste jaar werd je 10e, dus dan ben je opzich wel een koekenbakker ;-p
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 20:59
Erg veel heeft ie niet bereikt, wel zijn eindstation.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:00
heeft toch wel het maximale uit zn carriere gehaald denk ik, met zijn capiciteiten. daar heb ik wel respect voor
Vind ik leuk
chicken +6528
vrijdag 24 november 2017 om 22:59
Wou net zeggen...bij een schuldenvrij feyenoord had hij er niet gespeeld denk ik. Maar heeft er toch mooi 5 jaar gezeten.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 21:17
Ruben heeft te weinig geld verdient en is nog niet financieel onafhankelijk, dan maar een boekje proberen. Ik hoef hem niet.
Vind ik leuk
Urzaiz +756
vrijdag 24 november 2017 om 23:58
Oja leuk voor onder de kerstboom..


..tijdens oud en nieuw, als de fik erin gaat
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 01:28
Nu snappen we t Ruben! Standbeeld naast Koen zit er vast en zeker in!! Tsjongejongejonge...
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 01:30
Zeker een kleurboek?
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 08:17
Broodje aap verhaal
Vind ik leuk
allround +1055
zondag 26 november 2017 om 10:01
Er zijn wat amoebes hier die eens in de spiegel moeten kijken. Hoe kan je een prof voetballer bekritiseren terwijl je zelf geen strandbal de lucht in kan schieten.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 11:44
Grow up! Klinkt als het gewone zakenleven. Je moet goed met ze kunnen werken, je hoeft geen vrienden te zijn
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Vijf jaar bij mooiste club van Nederland gespeeld. Dan ben je geen koekenbakker'