Jong Ajax verliest voor de derde keer op rij, monsterscore voor Jong PSV

Jong Ajax verliest voor de derde keer op rij, monsterscore voor Jong PSV

vrijdag 24 november 2017 om 22:10

Jong Ajax heeft voor de derde keer op rij een wedstrijd verloren. De ploeg van Michael Reiziger ging in de topper tegen NEC met 2-1 onderuit. Jong PSV walste over Telstar heen: 6-0.

NEC - Jong Ajax 2-1
Op basis van de ranglijst was de wedstrijd een topper, maar de bezoekers in Nijmegen werden niet bepaald getrakeerd op spektakel. Beide ploegen waren slordig en oogden statisch. In de tweede helft was het na vijf minuten al raak. Het was Jong Ajax dat op voorsprong kwam via Noussair Mazraoui, die hard en laag raak schoot. De ploeg van Reiziger kon niet lang genieten van die voorsprong, want Mohamed Rayhi wipte de bal even later over Kostass Lamprou heen. Weer drie minuten later kwam Jong Ajax zelfs op achterstand via Guus Joppen. Beide ploegen hadden nog kansen om te scoren, maar de 2-1 bleef op het scorebord staan. Waar NEC in de achtervolging was, hebben de Nijmegenaren nu een voorsprong van maar liefst zeven punten op Jong Ajax.

Jong PSV - Telstar 6-0
Jong PSV heeft de schwung te pakken. De ploeg van Dennis haar draait de laatste weken steeds beter en die stijgende lijn werd tegen Telstar voortgezet. Albert Gudmundsson en Matthias Verreth gaven na dertien en zestien minuten het startsein voor een doelpuntenregen. Donyell Malen zorgde voor de rust voor de 3-0 en de 4-0 en na de rust ging Jong PSV vrolijk door met scoren. Dante Rigo en Nikolai Laursen bepaalden de eindstand op 6-0. Jong PSV nestelt zich met de zege in de subtop van de Jupiler League.

Fortuna Sittard - Go Ahead Eagles 2-1
Dankzij een 2-1 zege op Go Ahead Eagles heeft Fortuna Sittard plek twee overgenomen van Jong Ajax. Het zag er niet naar uit dat de Limburgers zouden winnen, maar in de slotfase zorgde oud-Feyenoorder Wessel Dammers voor extase op de tribune bij Fortuna. Via oud-Ajacied Sam Hendriks kwam Go Ahead na 22 minuten spelen op 0-1. Die voorsprong werd vastgehouden tot de 81e minuut, toen Dammers gelijkmaakte. Vier minuten later scoorde hij opnieuw. Fortuna heeft nu 26 punten, net zoveel als Jong Ajax.

Overige uitslagen:
FC Dordrecht - Jong AZ 3-2
MVV - Helmond Sport 3-1
RKC Waalwijk - FC Oss 2-1
FC Volendam - FC Emmen 2-3
SC Cambuur - FC Den Bosch 2-2
De Graafschap - FC Eindhoven 4-0
Jong FC Utrecht - Almere City 2-4

Plaats een reactie

vrijdag 24 november 2017 om 22:11
3 punten zijn in ieder geval binnen in Zuid-Holland.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:43
Ik zie Holland geen punten pakken, verklaar je nader.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 08:12
Hopelijk houd Nek het zo vol tot het eind van het seizoen.
Mogen ze weer een jaartje echt voetbal spelen.
Tegen echte Ajax en de nummer 1 van Gelderland Vitesse.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:13
Wordt een keer tijd voor een prijs voor de PSV jeugdopleiding.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:16
De armzalige kop illustreert eens te meer het redactionele primeurdedain voor Traditionsvereinen in de eerste divisie.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:16
In orde, in de pocket!!!!
Vind ik leuk
rinirat +979
vrijdag 24 november 2017 om 22:17
Wedstrijd van NEC - jong Ajax gezien.
Ajax miste belangrijke spelers die of bij het eerste zitten of geblesseerd zijn.
NEC was niet veel beter was zelfs matige wedstrijd,Ajax redde het niet tegen een ervaren ploeg en kwam conditioneel ook wat te kort in de laatste 15 min.
Had wel de 2-2 moeten maken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 11:28]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:20
Ajax speelde vandaag niet hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 21:51
Helemaal juist. Die verspeelde
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:14
Jong NEC ook niet;-)
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 09:30
Ons Eniesee speelt alleen op Vrijdag of Maandagavond toch?
Vind ik leuk
MeAgain +3864
zaterdag 25 november 2017 om 00:41
Wie misten er dan? Die Neres ?
Je moet je schamen met z’n speler in de jl.
Vind ik leuk
rinirat +979
zaterdag 25 november 2017 om 11:29
Die bedoelde ik niet Johnsen,Cassiera ,Wóber deden enkele weken geleden nog mee.
Vind ik leuk
MeAgain +3864
zaterdag 25 november 2017 om 11:54
Cassiera, ook z’n speler.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:19
Matig niveau in de JL, een jong ajax als vorig seizoen zou echt kampioen kunnen/moeten worden. Dit jaar is NEC kwalitatief gewoon stukken beter als de rest en weet het zelfs hele matige potjes vrij makkelijk te winnen; zie vorige week tegen de graafschap
Vind ik leuk
rinirat +979
vrijdag 24 november 2017 om 22:20
Je hebt gelijk,NEC is wat ervarener ook.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:00
Vorige week was mazzel
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:14
De een noemt het mazzel, de ander verschil in kwaliteit; de graafschap maakt kansen niet af, NEC daarentegen uiterst effectief.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:25
Klopt, kampioen heeft geluk en zijn zeide
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 02:19
Hou op man, NEC heeft verdient gewonnen in Doetinchem. Jullie hebben inderdaad een tijdje de wedstrijd gecontroleerd maar als je geen fatsoenlijke kansen creëerd kom je nergens. Wij maakten de ballen wel af en zijn dus de dik verdiende winnaar.
Vind ik leuk
Wally g +246
zaterdag 25 november 2017 om 03:31
Kwa voetbal was de graafschap beter maar kwa afwerking had NEC wat meer geluk mischien ook wel meer kwaliteit , maar voor de voetbal liefhebber liet NEC geen mooie wedstrijd zien . Maar ook die punten tellen !
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 08:03
Prima verwoord!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 08:50
Maar als je zoals jij in het veld staat en kansen afmaakt indien nodig heb je een ander beeld dan wij toeschouwers hebben. Gefeliciteerd jij en je medespelers hebben gewonnen, maar wij toeschouwers hebben verloren vond het een matige pot
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 09:31
Wij hebben veel geluk gehad tegen de boertjes Nimma
Vind ik leuk
Barbie +817
vrijdag 24 november 2017 om 23:13
NEC wint weer met slordig en matig spel en staat nu al ver aan kop. Als die nog eens goed gaan spelen, dan zijn ze in maart al kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 02:17
Als we met slordig en matig spel blijven winnen zijn we in maart ook kampioen.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 09:36
Nimma heeft meerdere account's net als ik.
Normaal gebruikt hij die alleen in Vitesse topic's.
Hij is ook King080 ,maar in een Nek topic val je door de mand.
Hij typt bijna hetzelfde als Barbie.Valt echt niet op.
Vind ik leuk
ppdf +253
zaterdag 25 november 2017 om 09:58
Volwassen allemaal zeg.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 09:32
Barbie en Nimma zijn 1 persoon?
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
vrijdag 24 november 2017 om 22:23
Jammer, zo blijft Jong Utrecht met een voorlaatste plaats erg dicht bij degradatie.
Vind ik leuk
Joen'tje +1429
vrijdag 24 november 2017 om 22:26
Ze kunnen dit jaar niet degraderen, vanaf volgend seizoen weer.
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
vrijdag 24 november 2017 om 22:27
O lekker. Toch hoop ik op sportieve verbetering.
Vind ik leuk
Adamas +91
vrijdag 24 november 2017 om 22:24
2-1 nederlaag, had wel meer ingezeten.
Vind ik leuk
kees ee +303
vrijdag 24 november 2017 om 22:26
wat waren ze goed he, . . een paar weken geleden nog !!?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:28
Godzijdank gaat er een echte jl club de titel pakken.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:30
Ik snap de site niet, je zou toch mogen verwachten dat accounts met uitlokkende namen niet eens de mogelijkheid zou mogen krijgen om het profiel te actieveren. Wanneer handelen jullie eens wat professioneler, en zorgen jullie hier eens voor wat strengere regels? Op de manier zoals jullie hier aan het '' werk '' zijn dan blijf je het houden.

Misschien zouden jullie ook eens direct moeten ingrijpen naar de personen die dat soort profielen belonen met likes?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:36
niet dat je geheel ongelijk hebt maar waar doel je precies op
In dit topic?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:38
Ze hebben het net voor ik een reactie kon plaatsen verwijderd. Een account met een negatieve 020 naam en het begon over '' stink Joden ''.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:23
pffff wat een mafklappers heb je toch...
ik had vandaag ook ff een heel kort akkefietje met een "nieuw" lid genaamd sapperdeflap.....
toen ie door de mand viel onder welke naam we hem hier echt kennen heeft vp godzijdank alles weer verwijderd.

Ik zeg het vaker : er lopen er meer los dan dat er vast zitten
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:34
Dat laatste daar zeg je zoiets.. schrijnend.
Vind ik leuk
036 +2851
zaterdag 25 november 2017 om 08:43
Wat betreft de laatste zin: Ben je tenminste niet alleen. "-)))
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 10:54
ik lig hoofdzakelijk los dus
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:46
Inherent aan het softe beginsel om niet te bannen op ip-adressen. Deze laagdrempeligheid vormt dan ook geen enkele belemmering voor primeurpatiënten en andere onaangepaste boerinnen om met hun alter ego's door te blijven schelden en te beledigen en topics te kapen met hun borderline-stoornissen.

'Vuile kuthond, ga terug in je mand'. Werkelijk absoluut tuig van de richel als dat je primeurvocabulaire behelst.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 25 november 2017 om 14:46]
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:40
Helaas het is al weer terug, dit keer met de naam '' 020 sucks ''.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:36
Zo veel mogelijk rapporteren.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:55
Wat vooral opvalt is dat wanneer jong Ajax niet met mega veel spelers van het 1e speelt, ze behoorlijk matig presteren. In het begin speelde de jong, sinkgraven, neres, cassiera etc nog vaak mee maar nu dat niet meer gebeurd hapert het behoorlijk in Amsterdam.

PSV wel lekker bezig zeg die zijn behoorlijk op dreef. Heerlijk te zien dat de swung erin begint te komen, ondanks dat ze nauwelijks met 1e team spelers spelen.
Vind ik leuk
Iggy +1943
vrijdag 24 november 2017 om 23:18
En ja hoor, daar is ze weer met haar obsessieve prietpraat.
Vind ik leuk
rinirat +979
zaterdag 25 november 2017 om 12:21
Bij PSV krijgt de jeugd ook geen kans ,die hebben een vast elftal.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 22:58
Lijkt alsof jong Ajax en jong PSV elkaar afwisselen.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:02
Kop had moeten zijn. Koploper NEC wint van concurent, maar nee hoor pffff.
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:19
Dat dacht ik ook, met een club bril weliswaar, maar de naam Ajax trekt nou eenmaal meer lezers.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 09:34
Ajax wel,maar Jong Ajax niet robertus
Vind ik leuk
Kwal +349
vrijdag 24 november 2017 om 23:21
Wel competitievervalsing hoor ! Speelt Jong Ajax zonder Cassiera ... Maar ja daar horen we niets over
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:37
Ajax speelt zondag ook zonder sinkgraven!! Competitievervalsing!!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:23
Sinkgraven, jammer, Maar tig wedstrijden met Younes, en dan competitievervalsing, ja, dat kan Keizer zelfs niet ontkennen.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 09:35
Eniesee heeft toch gewonnen kwal,waarom nou weer janken?
Vind ik leuk
vrijdag 24 november 2017 om 23:30
Wel weer een goede stap gezet richting directe promotie, maar voetballend houdt het allemaal niet over. Defensie oogt toch vaak een beetje zenuwachtig, voorin zit het wel goed. En die Achahbar viel vanavond in. Toch een handenbindertje en technisch goed onderlegd, moet alleen tussen de oren ook goed zitten bij 'm.
Vind ik leuk
Kwal +349
vrijdag 24 november 2017 om 23:40
Ja Achabar viel lekker in, trok een sprint die mij deed denken aan een sprint van Johnny van Beukering bij Feyenoord in zijn beste jaren
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 12:28
Bij eventuele promotie dienen er een speler of 6 bij te komen.
en ook spelers erbij die gearriveerd zijn, kijk maar naar Excelsior, alles valt in het pulletje, moet hier toch ook kunnen met goed beleid?
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 13:35
Met goed beleid moet dat zeker kunnen. En je hebt inderdaad wel wat ervaring nodig. Zeker defensief als je kijkt dat er 2 gehuurd zijn en een derde uit zijn contract loopt. Maar daar heb ik nu wel meer vertrouwen in dan de afgelopen jaren!
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:10
Dat vertrouwen werd heel hard beschaamd door na de 1e promotie gasten binnen te halen die totaal geen binding hadden met de club.
Hoe oud is v.Eyden eigenlijk? zou je als eerste kunnen halen voor achterin, denk dat AZ wel meer van dat soort spelers heeft die niet meer aan voetballen toe komen.
zo'n Rienstra zag ik veel liever dan Dijkstra bijvoorbeeld...
Beetje rondkijken in de 2e elftallen, ook voetballers op leeftijd, maar wel meerwaarde, 'een zoon van' binnenhalen voor 4 ton is een beetje te veel van het goede, ook voor NEC.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 14:18
Allemaal geen speld tussen te krijgen. Weet niet hoe oud van Eijden is, maar dat zijn idd wel de types waar we naar op zoek moeten. En Dijkstra, gister eerste 25minuten, 7 simpele ballen zo ingeleverd. Kan echt niet en volgend jaar word dat afgestraft. Dus ook het middenveld moet, zeker defensief, versterkt worden. Beetje ervaren spits je erbij en je bent aardig op weg. Maar dat zijn zorgen voor morgen!
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 09:39
Ik heb weinig vertrouwen helaas,misschien weer 1 of 2 seizoenen Eredivisie.En dan weer terug waar wij wel mee kunnen meedraaien in de top(Juup)
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 10:18
jouw afbeelding klopt niet, moet geel-zwart zijn.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 11:32
Hunert Bruls moeten blijven als burgemeester van Nijmegen.Vind jij dat ook?
Want Goffertzicht moet toch echt dicht(zitten allemaal uitkeringtrekkers die beter kunnen solliciteren).Dus stem jij ook op Burgemeester Hubert Bruls aub
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 11:47
'Bontkraagje' bij jullie ook.
ik stem voor.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 12:43
Dan moet er wel eindelijk een keer een goed beleid komen robje.
Overleven door gemeente en Boekhoorn zie ik niet zitten.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 09:38
Kadioglu behouden,en daar omheen een elftal maken.
Jammer genoeg is het een Arnhemmer,maar hij kan wel voetballen.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 09:36
Als wij langer dan 1 of 2 seizoenen Eredivisie willen spelen.
Moet er wel een fatsoenlijk beleid komen.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 10:22
Gast, waar ben je nou in godsnaam mee bezig. Dit ligt niet meer aan Djambo of wie dan ook. Jij bent gewoon echt een heel zielig mannetje. Laat me alsjeblieft met rust.
Vind ik leuk
zondag 26 november 2017 om 11:33
Gast robje,stem jij aub ook op Burgermeester Hubert Bruls.
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:38
Investeerder of niet, ik blijf het leuk vinden voor Fortuna! Die supporters, en zeker de iets oudere hebben toch heel wat meegemaakt.. van een prima ED club, tot troosteloos onderin de JL, daar zul je niet gauw aan wennen denk ik. Vanavond dik 3000 man op de tribune ook dat begint dus weer een een beetje te stijgen. Van mij mogen ze promoveren, maar dan wel ipv Roda, want buiten dat ik daar werkelijk helemaal niks mee heb, is 2x per seizoen zuid Limburg mij iets tever reizen ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 10:31
Toch kan die Jupiler league mij nóóit echt boeien
Vind ik leuk
Kwal +349
zondag 26 november 2017 om 14:43
De eredivisie ook niet. Droevig allemaal. Geen club meer in Europa actief
Vind ik leuk
ajax1973 +1470
zaterdag 25 november 2017 om 11:05
wat maakt de uitslag uit ? in jong spelen er een stuk of 3 voor ajax zelf de rest is opvulling en handel het gaat maar om die 3-4 spelers beter te maken en tja de rest is niet van belang
Vind ik leuk
Bals +140
zaterdag 25 november 2017 om 15:34
Van deze lichting JONG AJAX verdedigers gaat er geen een de top halen. Knulletjes met een watjes mentaliteit.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jong Ajax verliest voor de derde keer op rij, monsterscore voor Jong PSV