De Eredivisie-flops: Ajax- en PSV-duo, vervelende gebaartjes en WK-ganger

De Eredivisie-flops: Ajax- en PSV-duo, vervelende gebaartjes en WK-ganger

Gepubliceerd: maandag 4 december 2017 om 11:00ma 04-12-2017 om 11:00

Ook in de veertiende speelronde van de Eredivisie zakte weer een aantal spelers door het ijs. Acht van de achttien clubs zijn present: Ajax, PSV, ADO Den Haag, Heracles Almelo, VVV-Venlo, Roda JC, sc Heerenveen en Excelsior

Jürgen Locadia (PSV)
Na dit seizoen hoopt hij met het kampioenschap en de topscorerstitel de stap naar een Europese topcompetitie te maken. Hopelijk voor hem zaten er zondag tegen Sparta geen scouts op de tribune.

Donny Gorter (ADO Den Haag)
Veel knulliger kon het niet bij de openingstreffer van FC Groningen. Gorter kreeg de bal niet onder controle in de eigen zestien en werd voor dat geklungel bestraft met een tegengoal.

Andre Onana (Ajax)
Zó veel fouten hebben we Onana lang niet zien maken. De doelman van Ajax maakte tegen Twente negentig minuten lang een onzekere indruk en incasseerde drie doelpunten. Zou het te maken hebben met de kou?

Jamiro Monteiro (Heracles Almelo)
De international van Kaapverdië is bezig aan een prima seizoen, maar zal het duel met Willem II zo snel mogelijk willen vergeten. Ging lelijk in de fout bij de 3-0. Later werd hij gewisseld.

Ralf Seuntjens (VVV-Venlo)
Uitgerekend in de wedstrijd tegen zijn broer Mats ging Seuntjens in de fout. Bij de eerste paal kopte hij een bal achter zijn eigen doelman. Was na afloop - logischerwijs - niet te genieten.

Steven Bergwijn (PSV)
Heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten, maar hij laat het zo weinig zien. Zijn grootste makke: scoren. Ook tegen Sparta kreeg Bergwijn legio kansen, maar lukte het hem niet het overzicht te behouden.

Deyovaisio Zeefuik (Ajax)
Mocht de tweede 45 minuten meedoen door de blessure van Max Wöber en prompt kreeg Ajax drie doelpunten tegen. Toeval? Waarschijnlijk niet. De vleugelverdediger hief ook buitenspel op bij de 3-3.

Doke Schmidt (sc Heerenveen)
Leek niet helemaal door te hebben waar hij zich bevond, toen hij de bal verloor in zijn eigen strafschopgebied. Roda JC buitte de fout van Schmidt optimaal uit en won daardoor met 2-1.

Ogmundur Kristinsson (Excelsior)
Hou je vast: deze doelman gaat, weliswaar als tweede keus, met IJsland naar het WK van 2018 in Rusland. Kristinsson ging zondag bij NAC Breda weer eens op bizarre wijze in de fout.

Dani Schahin (Roda JC)
Misplaatst, dat waren de gebaartjes na zijn doelpunt voor Roda JC. De Duitse spits legde zijn vinger op zijn lippen als teken dat de supporters in Kerkrade hun commentaar voor zich moesten houden.

Poll

Wie was dit weekend de slechtste?

(876 stemmen)

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +21822
maandag 4 december 2017 om 11:05
Zeefuik, super onrustig! Daar gaat de rest echt niet beter door spelen...
Vind ik leuk
VVVke +1977
maandag 4 december 2017 om 11:12
Ralf was er een keer iets teveel met zijn hoofd bij. Speelde verder geen onaardige wedstrijd

Mis gewoon nog een paar Ajacieden in dit lijstje (stuk of 12)
Vind ik leuk
zwollie +9424
maandag 4 december 2017 om 13:38
Konden er ook wel veel van vvv in staan, die waren ook zo slecht
Vind ik leuk
VVVke +1977
maandag 4 december 2017 om 14:30
Wij speelden tegen een topploeg en dan lijk je al vlug wat minder.
De beursbengels tegen de hekkesluiter waar zelfs wij van wisten te winnen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
maandag 4 december 2017 om 11:14
Je ziet hem ook overal als een gek in vliegen zonder na te denken, bij de luchtduels springt ie zowat over zn tegenstander heen. Zn tegenstander hoeft alleen maar zn tackle te ontwijken en hij is er langs.
Het oogt allemaal een beetje lomp en dom.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21822
maandag 4 december 2017 om 11:15
Ook met die hoge bal waarvan 'ie dacht dat 'ie uit zou gaan en dan toch binnen de lijnen belande .....

Is net Vermeer in zijn tijd bij Ajax maar dan op de vleugels...
Vind ik leuk
Garinsha +5097
maandag 4 december 2017 om 11:18
ga even onervaren verdediger kleiner maken dan hij is..

kijk eerst even naar de verdedigers die er nu staan en dat was ook niet best.. wat zeg ik.. Matig zelfs.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
maandag 4 december 2017 om 11:27
Dit heeft niks met ervaring te maken, dit is gewoon zijn manier van verdedigen.
Hij neemt te veel risico en het gaat te vaak fout. Hij maakt domme overtredingen en onnodige fouten.
Zn inzet is geweldig, maar voor de rest is het hem gewoon net niet.
Tete was ook onervaren, aan het begin (zoals elke speler uit de eigen jeugd), maar die zag ik 10x liever dan Zeefuik.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 december 2017 om 11:29]
Vind ik leuk
Garinsha +5097
maandag 4 december 2017 om 11:49
tuurlijk heeft dat wel met ervaring te maken...

zeefuik is te druistig.. dat heeft zichzelf en zijn leeftijd te maken.. het is een combi van je zelf te graag willen laten zien en te wild zijn. dan maak je zulke overtredingen ja..

maar nu hebben we veltman in onze verdediging lopen die maakt nog steeds fouten en hoelang speelt hij bij ajax.. dan heb je wel weer gelijk dat ervaring hier niets mee te maken heeft.. dat is gewoon kwaliteit. en dat vind ik kwalijker dan zeefuik, die nog moet groeien door kansen te krijgen om in te vallen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
maandag 4 december 2017 om 11:56
In de wedstrijd tegen Rosenborg kwam hij erin en daarna ging het mede dankzij hem gelijk fout, in de eerste helft tegen Roda speelde hij ook en toen hij de 2e helft gewisseld werd ging Ajax pas goed voetballen, zondag tegen Twente komt Zeefuik erin en Ajax krijgt 3 doelpunten tegen.
Het is natuurlijk niet eerlijk om alleen hem daar de schuld van te geven, maar het valt wel op dat het slechter draait met hem op het veld.
Maarja, met al die blessures is er ook weinig keuze.
Misschien die Orejuela een keer proberen, die is toch niet voor niets gekocht lijkt mij?
Vind ik leuk
Garinsha +5097
maandag 4 december 2017 om 13:43
onzin. om te denken dat het door hem komt dat het ineens slecht draait.. dat betekent dus dat ajax een zwak team is dat je 1 man wisselt en meteen slecht gaat spelen.. dat kan natuurlijk niet.

zeefuik is op dit moment niet goed genoeg voor ajax, dat staat vast maar het komt zeker niet door hem. dat is te makkelijk.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
maandag 4 december 2017 om 14:51
Beter lezen ;-)
Ik zeg toch dat het niet eerlijk is om alleen hem de schuld te geven.
Het hele elftal faalt op zo’n moment.
Maar met Zeefuik op het veld zie ik ook geen verbetering.
Vind ik leuk
Garinsha +5097
maandag 4 december 2017 om 15:00
ik lees heel goed en jij geeft Eerst aan dat het door zeefuik komt dat ajax slecht speelt. en daar geef ik antwoord op daarna vind je het niet eerlijk om hem van alles de schuld te geven.. maar wel met een maar...

''maar het valt wel op dat het slechter draait met hem op het veld.''

dus............?

maar het zal wel aan mijn leestijl liggen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15309
maandag 4 december 2017 om 15:08
Ja nou het draait toch ook slechter met hem op het veld of niet dan?
Betekent nog niet dat hij de schuldige is, maar het valt wel op.
Misschien dat het komt omdat ie weinig heeft toe te voegen aan het spel van Ajax en dat ze met hem meer verdedigend spelen.
Vind ik leuk
Garinsha +5097
maandag 4 december 2017 om 15:35
dit zijn eigenlijk helemaal geen wedstrijden om hem te laten invallen..

hou het op save en laat hem invallen in thuiswedstrijden.. tegen met alle respect tegenstanders als nac excelsior enz. dit ajax is gewoon te wisselvallig. dus dan moet je niet een zeefuik inbrengen die dit nog niet aankan.


Vind ik leuk
Breda83 +2249
maandag 4 december 2017 om 11:17
Dus Dani Schahin staat hierin op basis van de mening van de schrijver?

Is geen goede spits, scoort weliswaar en alleen daarom al hoort hij niet in deze lijst.

Verder kan de schrijver dit wel misplaatst vinden, maar zijn uitleg na afloop van de wedstrijd was duidelijk, goed onderbouwd en begrijpelijk. Niet elke club hoeft als NAC te zijn, maar mag ik iedereen eraan herinneren dat de vorige thuiswedstrijd een 0-8 oorwassing was? Gewoon weer uitverkocht en vanaf minuut 1 achter de ploeg staan. En daar kunnen ze in Kerkrade nog wat van leren.
Vind ik leuk
maandag 4 december 2017 om 11:25
Uitfluiten van eigen spelers wordt bij NAC gelukkig op de tribunes gecorrigeerd. Nog nooit een ploeg of speler gezien die daar beter door is gaan voetballen.
Vind ik leuk
Rodapaus +6158
maandag 4 december 2017 om 12:52
Vind schahin ook onterecht, speelde weliswaar geen goede wedstrijd en het gebaar was niet handig maar vond het wel terecht. Idioten die echt om niks al begonnen te fluiten. Hij heeft zelfs gescoord wat al goed is en verder viel het wel mee hoe slecht hij speelde. Ik hoop in ieder geval dat hij wat vaker het net gaat vinden, want het is nu met drie goals onze topscorer...
Vind ik leuk
Hyena +30525
maandag 4 december 2017 om 11:25
Waar is in godsnaam Ziyech? Die heeft werkelijk waar geen enkele keer de bal naar de juiste kleur gespeeld en voerde geen reet uit.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43237
maandag 4 december 2017 om 11:49
Hoewel ik t echt helemaal gehad heb met Ziyech, vond ik hem deze pot niet slecht. Hij veroverde op een juiste manier best wat ballen en zet zo'n Neres in de eerste helft mooi alleen voor de doelman.

Desalniettemin ben ik hem beu. Hij vertikt het om echt mee te juichen met de rest. Feliciteert Schone niet eens ff. Moet die laatste minuut natuurlijk scoren (of passen) en doet dingen (passings en schoten) die gewoon niet goed kunnen gaan, niks met risico te maken.

Frenkie zou ik dolgraag ns willen zien op de plek van Ziyech. Heeft denk nog wel minder kwaliteit, maar voor je team lijkt het me veel lekkerder.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6550
maandag 4 december 2017 om 13:07
ben het met je eens. volgens mij veroorzaakte hij ook met een zeer slechte bal. de counter waar de hoekschop uit volgt die de 1 - 2 oplevert ( meer weet net niet zeker)

verder heel heel veel balverlies zaterdag weer. misschien een optie om hem in de winterstop te verkopen. je kan Frenkie doorschuiven of Frenkie op de plaats van Schone en Siem op de plaats van ziyech

bij Twente was hij op het laats ook een last, ondanks dat hij heel beslissend was
Vind ik leuk
Nashua +7038
maandag 4 december 2017 om 11:52
Sssst, mag je allemaal niet zeggen hoor. Hij is volgens velen dé topspeler van de eredivisie.
Vind ik leuk
palko +1741
maandag 4 december 2017 om 11:55
Als het onzekere optreden van Andre Onana daadwerkelijk te maken heeft met de buitentemperatuur dan kan Ajax de komende maanden nog veel plezier aan zijn doelman beleven ;)
Vind ik leuk
maandag 4 december 2017 om 12:12
Ik den dat Younes een veel grotere flop is dan Onana.
Vind ik leuk
Groteghalid +1004
maandag 4 december 2017 om 12:43
Die zeefuik is echt super slecht haha
Vind ik leuk
Jajem +549
maandag 4 december 2017 om 13:11
Allemaal jankerds shit happens op naar de volgende pot
[Reactie gewijzigd op maandag 4 december 2017 om 13:12]
Vind ik leuk
maandag 4 december 2017 om 14:33
Stop inderdaad even met die zeefuik! Het gaat ELKE KEER mis als hij erin staat
Vind ik leuk
harryheck +1553
maandag 4 december 2017 om 15:51
Veltman, maar die staat niet in rijtje!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws