'Pas zeven keer in de basis gestaan bij Ajax. Doe effe een beetje rustig'

    'Pas zeven keer in de basis gestaan bij Ajax. Doe effe een beetje rustig'

    dinsdag 5 december 2017 om 00:01

    Sjoerd Mossou is het 'gehype' rond Frenkie de Jong zat. De journalist van het Algemeen Dagblad is gecharmeerd van de twintigjarige Ajacied, maar vindt de bejubeling van veel journalisten en media veel te overdreven.

    "Ik ben er heel erg voor om enthousiast te worden van voetballers en bij Frenkie de Jong mag je dat best zijn, maar dat gehype man. Hou effe op man", zegt Mossou bij Natafelen met Kees van FOX Sports. "Het is zwaar over de top. Hij blijft een wisselspeler van Ajax. Op het randje van een basisplaats, maar het blijft een wisselspeler van Ajax. Het gaat al maandenlang over het wonder Frenkie de Jong. Als hij erin komt dan is het lek boven en gaat het gebeuren. Hij heeft pas zeven keer in de basis van Ajax gestaan. Doe effe een beetje rustig."

    Kenneth Perez countert en is het totaal niet eens met Mossou. "Wat een onzin. Nu hebben we er eindelijk een die iets anders kan dan de meeste spelers van de Eredivisie..Tuurlijk is hij nog geen basisspeler en heeft hij maar een bepaald aantal wedstrijden gespeeld, maar de klasse druipt er echt vanaf."

    Poll

    Met wie ben jij het eens?

    (992 stemmen)

    Plaats een reactie

    Nashua +6686
    dinsdag 5 december 2017 om 00:09
    De pot verwijt de ketel

    Alleen de media hyped !!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 01:00
    Precies!
    Vind ik leuk
    Laliga +1795
    dinsdag 5 december 2017 om 00:10
    Vind frenkie de jong een hele leuke speler om naar te kijken , maar iedereen moet wel gaan beseffen dat mbappe gabriel jesus dembele sane etc allemaal van zijn leeftijd zijn en op 4 niveaus hoger wekelijks in de basis staan en beslissend zijn. Dus ja voor onze competitie leuk om naar te kijken geld ook voor dolber kluivert bergwijn etc maar niet doen alsof we een goude generatie voetballers krijgen die een wk gaat winnen
    Vind ik leuk
    kcim +2538
    dinsdag 5 december 2017 om 00:38
    Precies we moeten de zaken wel in perspectief blijven zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 02:13
    Zeer goede opmerking!
    Vind ik leuk
    Sazzz +11314
    dinsdag 5 december 2017 om 08:30
    Hij praat dan ook over de eredivisie. En bij die grote clubs lopen niet van die koekenbakkers rond die geen idee hebben wie ze op moeten stellen en elke week een ander systeem hanteren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 00:12
    De klasse druipt ook van Ziyech af. En van Depay. Donny vd Beek, ook zo'n toptalent. Luuk de Jong. Siem de Jong. Klaassen.
    Stuk voor stuk wereldtoppers.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17294
    dinsdag 5 december 2017 om 00:18
    Dan vergeet je Clasie nog Wim ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 01:11
    Ik ben bang dat ik er nog wel 1000 kan noemen. En maar 10 hebben t gered.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 00:22
    Juist!
    Vind ik leuk
    SimonSays +4679
    dinsdag 5 december 2017 om 00:13
    We hebben geen topspelers in de bloei van hun leven in Nederland, dus alle media aandacht gaat uit naar de talenten. In het buitenland, in de fatsoenlijke competities, kijken ze nauwelijks reikhalzend uit naar wat talentjes.. Uitzonderingen daargelaten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 01:02
    En Ruud vormer dan? :(
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 07:54
    Ja! En Michel Breuer dan? :(
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12130
    dinsdag 5 december 2017 om 00:28
    Eerlijk is eerlijk, voetballers als Frenkie zie je maar weinig. Zoals Perez al zei, hij laat dingen zien die je bij geen enkele andere speler uit de ED ziet.
    Spelers als Kluivert zie je wel vaker. Denk maar aan Kishna en El Ghazi, die waren aan het begin ook zo “geweldig”, maar dat is uiteindelijk ook niet zo veel meer geworden als dat er van ze werd verwacht.
    Frenkie daarentegen brengt iets nieuws, iets unieks en dat maakt hem zo speciaal.
    Maar laat het hem eerst maar eens waar maken door te beginnen met een vaste basisplek veroveren en vervolgens bepalend zijn voor het team.
    Vind ik leuk
    kcim +2538
    dinsdag 5 december 2017 om 00:43
    "Frenkie daarentegen brengt iets nieuws, iets unieks en dat maakt hem zo speciaal"...

    Oprechte vraag... wat is dat nieuwe en unieke die hem speciaal maken?
    Vind ik leuk
    Romario9 +9783
    dinsdag 5 december 2017 om 06:14
    Hij schijnt alle ballen vooruit te spelen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22423
    dinsdag 5 december 2017 om 00:53
    Ik denk dat je Kluivert onderschat. Hij heeft meer inzicht dan die andere twee. Dat niet alle ballen aankomen kan gebeuren, maar hij ziet wel waar ze naartoe moeten. En voor een jonge buitenspeler heeft hij veel rendement.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 02:18
    Omdat de andere niet kunnen voetballen Ajax PSV en Feyenoord heeft ook niets meer met voetbal te maken de jong Ajax de jong PSV beiden niets die van Ajax is nog jong en hoop voor maar die gaat het ook niet halen allemaal gebakken lucht als zelfs Klaassen bij everton mislukt geeft aan waar we staan als psv'er vond ik hem zelfs de beste speler van onze competitie. Nu als fan op de tribune van everton zitten zou niet moeten mogen! Maar dat is waar we staan.
    Vind ik leuk
    Korm +29674
    dinsdag 5 december 2017 om 07:52
    al hoef dat niet aan de speler te liggen... Everton is hier zelf ook schuldig aan
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +10184
    dinsdag 5 december 2017 om 00:40
    Mossou heeft helemaal gelijk, al die talentjes ophemelen en toch zullen ze stuk voor stuk falen in het buitenland...
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 01:03
    Dat weet jij nu al?
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +10184
    dinsdag 5 december 2017 om 08:16
    Ik zeg niet dat Frenkie per se zal falen, vind het een goede voetballer, maar er komen polls voorbij met:'Moet frenkie in Oranje' en 70 % stemt ja. Op basis van wat? Pure onzin natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Sazzz +11314
    dinsdag 5 december 2017 om 08:34
    Op basis dat we voorlopig alleen maar onzin wedstrijden hoeven en helemaal opnieuw moeten beginnen. Ideaal toch om dit soort jongens dat soort ervaring op te laten doen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 09:12
    Tja daar doe ik niet aan mee. Maar aan de andere kant, om hem nu al af te schrijven?
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2579
    dinsdag 5 december 2017 om 00:40
    Frenkie is Ajax al ontgroeid. Ik denk dat hij komend seizoen bij de wereldtop gaat spelen voor een -tig tal miljoenen. Ik vind hem van het niveau Özil, etc.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22423
    dinsdag 5 december 2017 om 00:58
    Ik denk niet dat jij en Mossou vrienden zouden worden
    Vind ik leuk
    CPP +619
    dinsdag 5 december 2017 om 01:05
    Bek houden Mossou. Het gehype van de godenzonen is nagenoeg een garantie voor mislukking. Wat waren Bazoer, Riedewald, Kishnja, El Ghazi, Ligeon, Tete, Sana, Van Rhijn en hoe ze ook allemaal mogen heten toch wereldtalenten. LOL
    Vind ik leuk
    Sazzz +11314
    dinsdag 5 december 2017 om 08:31
    Tete doet het toch niet slecht.
    Vind ik leuk
    TheSavior +843
    dinsdag 5 december 2017 om 01:37
    De nieuwe Nouri. Goed bezig pik.
    Vind ik leuk
    Itsese +3229
    dinsdag 5 december 2017 om 01:43
    Eigenlijk is dit natuurlijk een beetje waar, de focus zou juist op Ziyech, Onana, Veltman en Schone moeten liggen. Deze jongens zullen namelijk toch snel een stap naar het buitenland willen doen, en zijn daar eigenlijk nu pas klaar voor. Frenkie, Kluivert, Dolberg die blijven nog wel even, en nu na 7 wedstrijden inderdaad, al de hemel in prijzen is niet slim, kijk wat er met de vorige generatie talenten is gebeurd, absoluut dat de media daar aan mee geholpen heeft.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9783
    dinsdag 5 december 2017 om 06:17
    Denk je dat Schöne klaar is voor een stap naar het buitenland ja? Ik denk dat ie beter nog een paar jaar kan wachten.
    Vind ik leuk
    Itsese +3229
    dinsdag 5 december 2017 om 07:32
    Hahah hij begint nu pas lekker te spelen vind ik. Bij ons hebben vorig seizoen Guardado en Moreno nog laat een geweldige stap gemaakt. Schone zie ik dit ook wel doen.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18678
    dinsdag 5 december 2017 om 05:28
    Ik ben die Mossou zat, wat een tijd geven ze die gast, het blijft een middelmatige “journalist” op het randje van een column bij Prive.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 05:50]
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 05:45
    Ben het er mee eens
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3779
    dinsdag 5 december 2017 om 06:48
    Eens. Sterker nog: dat gehyped is desastreus gebleken voor het Nederlandse voetbal. Kijk eens welke onervaren jochies Oranje ingepraat zijn. Te zot voor woorden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 08:01
    Zou Sjoerd ook beginnen over Lozano? Dan heeft die recht van spreken met zijn gehype!
    Die speelt de laatste weken helemaal als een natte krant, en dan ook nog tegen de tegenstander zeggen dat hij rustig aan moet doen! De volgende vraag zal wel zijn of ie even aan de kant kan gaan zodat ie nog eens een doelpoging kan wagen...
    Vind ik leuk
    Senn +5147
    dinsdag 5 december 2017 om 09:34
    Het doet toch pijn he, iemand die niet direct positief is over je clubje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 08:03
    Mossou was zelf wel een klasse speler vooral in zijn tijd bij ac Milan waar ie een schitterend duo vormde met Arno Vermeulen. Wie denkt Perez wel niet dat ie is om het niet met deze grootheid eens te zijn.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22364
    dinsdag 5 december 2017 om 08:09
    Mossou is een NAC-man.. Frenkie de Jong komt uit de jeugd van Willem II en was daar jarenlang het grootste talent. Ik heb toch het vermoeden dat hij niet objectief is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 08:18
    Sjoerd heeft gewoon gelijk. Stoppen met dat gehype. Voor je het weet lopen ventjes als Frenkie, Kluivert en Bergwijn alweer naast hun schoenen en eindigen ze bij Wolfsburg of Crystal Palace op de bank. Eens normaal gaan doen. Laat hem er eerst maar eens een jaar spelen en een vaste waarde worden. Elke wedstrijd. Want tegen Twente vond ik het ook maar niks.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35766
    dinsdag 5 december 2017 om 08:26
    Die Mossou heeft iets tegen Ajax :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 08:34
    Ik kijk weinig naar Ajax maar afgelopen zaterdag heb ik de geweldige de Jong niet gezien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 08:37
    Ik ben geen Ajax dan maar als voetbal liefhebber zie je toch meteen dat Frenkie de Jong een potentiële topvoetballer is. Ja Sjoerd, maar 7 wedstrijden. Echter voor iemand die maar 7 wedstrijden voetbalt lijkt hij wel erg zeker aan de bal alsof hij al jaren op dit niveau voetbalt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 08:38]
    Vind ik leuk
    Fabio AC +749
    dinsdag 5 december 2017 om 08:52
    Frenkie de Jong. Kasper Dolberg. Donny van de Beek. Matthijs de Ligt. Justin Kluivert. Bazoer. El Ghazi. Riedewald. Allemaal zogenaamde supertalenten. De nieuwe Cruijff, Zlatan, Rijkaard, Van Basten enz. Waarvoor " de Europese top" op de tribune zit. Tuurlijk. Zo typisch ajax. Opblazen van de middelmaat. Geen van allen is of wordt Europese top.Check Davy Klaassen : " toe aan een volgende stap". Victor Fisher "toe aan een volgende stap". De feiten: stuk voor stuk overschatte middelmaat. En ik voorspel je: dat geldt voor De Jong ook.
    Vind ik leuk
    peinke +1889
    dinsdag 5 december 2017 om 10:13
    Heb ik ooit niet ergens in een interview van Frenkie de Jong gelezen, dat hij bewust voor Ajax heeft gekozen i.p.v. PSV, omdat de kans op een doorbraak en basis in het eerste elftal daar vele malen groter is dan bij PSV? Inschattingsfoutje?
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 10:56
    Moussou die heeft liever dat hij zelf gehyped wordt. Wat heeft die gast een hoge dunk van zichzelf met zijn hamsterwangetjes.
    Vind ik leuk
    pinkelman +3915
    dinsdag 5 december 2017 om 11:15
    Laat die ajax talenten dan eerst maar eens PSV over de knie leggen en het vervolgens tegen het eveneens talentvolle kids van AZ laten zien. Op papier en een keer om de zoveel wedstrijden je gezicht laten zien daar hebben we niet veel aan om iedere week met de loftrompet een talent te gaan hypen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 11:19]
    Vind ik leuk
    Bals +362
    dinsdag 5 december 2017 om 12:46
    Toen Twente een mannetje op hem zette bleek het gewone middelmaat! Hij is vaak 45 minuten goed tegen zwakkere tegenstanders. Blijft een balverliefde postbode die mooie passes in huis heeft maar verdedigend én tactisch nog moet bijleren.
    Vind ik leuk
    Foebele +48097
    dinsdag 5 december 2017 om 12:58
    Zo ging dat met Dolberg (die men inmiddels al weer vergeten lijkt nu hij geen bal meer goed raakt) en zo wordt Kluivertje ook opgehemeld alsof hij al een geweldenaar is.

    De talenten gaan er kapot aan en niemand schijnt het in te willen zien.
    Vind ik leuk
    michelhx +2999
    dinsdag 5 december 2017 om 15:26
    Ben het eens met Mossou. Ik heb De Jong nog geen 8 man zien passeren en de bal in de winkelhaak zien schieten. Qua overzicht en balbehandeling kijk ik liever naar Odegaard, maar ook die laat nog te weinig zien. Frenkie heeft wel de techniek, maar nog niet de fysiek om het verschil te maken. Dus hij moet écht nog wel wat stappen maken om de absolute top te halen.
    Vind ik leuk
    rik1958 +398
    dinsdag 5 december 2017 om 20:15
    wordt een tweede Fischer ... net niet
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Pas zeven keer in de basis gestaan bij Ajax. Doe effe een beetje rustig'