Cillessen kegelt Dost uit de Champions League, Europa League voor Atlético

Cillessen kegelt Dost uit de Champions League, Europa League voor Atlético

dinsdag 5 december 2017 om 22:37

FC Barcelona heeft zich met veertien punten gekroond tot groepswinnaar van Groep D. Het Sporting Portugal van Bas Dost werd met 1-0 verslagen. In Groep C is Atlético Madrid uiteindelijk teleurstellend derde geworden, wat Europa League-voetbal betekent. AS Roma is de Spanjaarden voorgebleven.

Groep C
AS Roma wist dat het de beste papieren had om zich te plaatsen voor de volgende ronde, omdat het twee punten meer had dan nummer drie Atlético, dat op bezoek ging bij koploper Chelsea. Door het 1-1 gelijkspel van de Spanjaarden had Roma zelfs kunnen verliezen van FK Qarabag.

Saúl Ñíguez zorgde in de tweede helft voor de 0-1 voor Atlético, dat nog steeds afhankelijk was van Roma. Het begon er steeds somberder uit te zien voor Atlético, dat Chelsea via Eden Hazard gelijk zag maken. Roma pakte thuis de volle buit door met 1-0 te winnen, waardoor Atlético zich mag opmaken voor Europa League-voetbal. Roma gaat op doelsaldo met de groepswinst aan de haal.

Groep D
Ook voor Sporting Portugal rest niets meer dan de Europa League. De ploeg van Bas Dost moest winnen op bezoek bij FC Barcelona en hopen op puntenverlies van nummer twee Juventus. Barcelona won echter met 2-0 en Juventus zegevierde met dezelfde cijfers bij Olympiakos. Sporting was in Camp Nou allesbehalve kansloos.

Na een 0-0 ruststand werd Dost ingebracht door trainer Jorge Jesus. Nadat Barcelona via Paco Alcácer op voorsprong kwam, kroop Sporting uit zijn schulp. De grootste kans kwam van de voet van Dost, die op een afstand van twee meter stuitte op Jasper Cillessen. Stunten kon Sporting niet. De Portugezen sluiten het Champions League-avontuur af met zeven punten. Olympiakos verzamelde slechts één schamel puntje.

Plaats een reactie

dinsdag 5 december 2017 om 22:41
Had Cillessen gescoord dan
Vind ik leuk
Niels92 +3087
dinsdag 5 december 2017 om 22:43
Cillessen scoort iedere maand zo'n kleine 200.000 euro :)
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:44
Okay.dan houd ie nog iets over
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:51
Meer dan drie kwart gaat naar de belasting dus veel zal dat niet zijn
Vind ik leuk
Niels92 +3087
dinsdag 5 december 2017 om 22:58
Meer dan 75% gaat naar de belasting? En jij denkt dat Jasper Cillessen nog geen 700.000 over houd haha, grapjas :)

Vind ik leuk
Richard020 +10236
dinsdag 5 december 2017 om 23:05
Ik heb geen idee hoeveel salaris jij iedere maand gestort krijgt, het moet wel enorm veel zijn wanneer jij komt met '' veel zal dat niet zijn ''.

Ik zou willen dat ik iedere maand het salaris van Cillessen zou ontvangen!
Vind ik leuk
Noudyo. +10431
woensdag 6 december 2017 om 07:07
Daar doen ze bij Barca en Real niet aan
Vind ik leuk
Richard020 +10236
dinsdag 5 december 2017 om 22:48
Mooi toch, 200.000€ per maand. Cillessen kan straks zorgeloos leven en lacht alle haters uit.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:49
Ik haat niets gun iedereen t beste.Maar jammer voor zijn carrière dat ie nauwelijks keept
Vind ik leuk
Richard020 +10236
dinsdag 5 december 2017 om 22:51
Voel je niet aangesproken, Ik bedoel er niet specifiek jou mee.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:52
Vond al een beetje vreemd.
Vind ik leuk
HansVites +2210
dinsdag 5 december 2017 om 22:47
Ik dacht even dat Cillessen een penalty gestopt had.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 23:01
Ben je jaloers op ons jeugd exponent
Vind ik leuk
HansVites +2210
woensdag 6 december 2017 om 13:22
Nee hoor de laatste goede speler van Nek was Jan Peters
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:03
Daar heb je lang over nagedacht 1dagen om precies te zijn knap hoor
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 14:03]
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:48
Genoten van Vermaelen, speelde gewoon heel goed
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 01:04
Gewoon de keeper nr 1 van Nederland !
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:53
Heerlijk dat we eerste zijn geëindigd boven die geldsmijters.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cillessen kegelt Dost uit de Champions League, Europa League voor Atlético