Bayern München komt twee goals tekort tegen PSG, Blind met schrik vrij

Bayern München komt twee goals tekort tegen PSG, Blind met schrik vrij

dinsdag 5 december 2017 om 22:37

Bayern München is dinsdagavond twee doelpunten tekort gekomen om ten koste van Paris Saint-Germain de groepswinst te pakken. De punten bleven wel in de Allianz Arena: 3-1. Ook Manchester United en FC Basel bekeren door in de Champions League.

Bayern München en Paris Saint-Germain
Bayern München begon dinsdag met drie punten achterstand aan de thuiswedstrijd tegen PSG, dat nog foutloos was in groep B van de Champions League. Even was er ook hoop op een Duitse 'remontada' na twee snelle goals van Robert Lewandowski en Corentin Tolisso.

Tolisso scoorde in de tweede helft nog een keer namens Bayern, maar PSG had op dat moment al gescoord via Kylian Mbappé. Daardoor werd het 3-1 in de Allianz Arena, waar Bayern een verschil van vier doelpunten nodig had. De Duitse recordkampioen moet de eerste plek laten aan PSG, dat in groep B liefst 24 keer scoorde. Celtic gaat ondanks een 0-1 nederlaag tegen Anderlecht als nummer drie door naar de Europa League.

Manchester United en FC Basel
Op Old Trafford deed Manchester United wat het moest doen: winnen. CSKA Moskou werd door een sterke fase in de tweede helft met 2-1 verslagen door de ploeg van manager José Mourinho. Romelu Lukaku en Marcus Rashford scoorden. Op slag van rust kwam CSKA Moskou nog op voorsprong door een goal van Alan Dzagoev. Hij leek buitenspel te staan, maar Daley Blind lag achter de lijn en hief daarmee buitenspel op.

FC Basel plaatste zich als nummer twee voor de achtste finales van de Champions League. De bescheiden Zwitsers, die liefst twaalf punten pakten in groep A, rekenden in Lissabon af met Benfica. Mohamed Elyounoussi en Dimitri Oberlin trokken de zege over de streep. CSKA Moskou gaat door naar de Europa League.

Plaats een reactie

Niels92 +3087
dinsdag 5 december 2017 om 22:42
Geweldig voor Basel :) Doen ze goed die Zwitsers! :)
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:53
Je hebt zeker geld gewonnen aan Basel..
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 22:46
Vond Neymar echt tegenvallen zeg. Mbappe daarin tegen wat een goudmijn Real dombos dan doel ik op Zidane en perez man man hou maar vast aan Benzema man man man deze gast is toch 30 keer beter dan Benzema....
Vind ik leuk
Mo +8816
dinsdag 5 december 2017 om 23:08
Je kan het ook overdrijven.
Vind ik leuk
Jozef +22981
dinsdag 5 december 2017 om 23:11
Real hoeft toch niet altijd alles te kopen?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:30
Zoveel koopt Real helemaal niet. Hebben al jaren ongeveer hetzelfde elftal staan...
Vind ik leuk
berwi +266
woensdag 6 december 2017 om 09:50
deed neymar mee dan niet gezien
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 23:01
PSG wint de CL!
Vind ik leuk
Jozef +22981
dinsdag 5 december 2017 om 23:12
Eerst zien, dan geloven.

City gaat hem ook al winnen begrijp ik steeds van iedereen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 23:18
PSG had echt moeite met de opgeworpen muur (gewoon blokken van 4 en 5 verdedigers. Mourinho zou er een puntje aan kunnen zuigen. Maar Bayern was supereffectlief met de goals. PSG was matig, heeft genoeg kansen gehad en bleef sportief. Toch weer groei in een paar maanden.Denk dat volgend seizoen Paulinho in Parijs speelt. Ik vind die Rabiot wel erg veel balverlies leiden. Een eigen talent, maar geen speler voor PSG.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 23:01
Benfica gewoon nul punten gehaald in zes wedstrijden... mag ook wel verrassend genoemd worden.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 06:18
Heerlijk. Erger me altijd dood aan Portugese elftallen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 23:13
Mooi bedacht psv gewoon betere spelers speelden slecht
Vind ik leuk
dinsdag 5 december 2017 om 23:23
Hoe dom is die Frank de Boer zeg.
constant Mbappe verkeerd uitspreken Mpemba noemde hij hem steeds..iq van een suikerklontje
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:06
Dat viel mij ook op. Daar kun je als buitenlandse trainer niet mee aankomen. Dan lachen ze je 2 uur later nog uit.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 00:15
Die mbappe en Neymar worden veels te overhyped, vandaag pak slaag gekregen van Bayern met een 10x goedkopere aanval, heb tot nu toe niet gezien dat Neymar en Mbappe 500+ miljoen waard zijn
Vind ik leuk
Obl93 +682
woensdag 6 december 2017 om 00:19
Het is nu toch wel duidelijk dat met deze standen de kloof tussen absolute top en net daaronder enorm is geworden... jammer, tijd voor een toernooi erbij?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 06:20
Blind hief buitenspel op door achter de lijn te liggen? Ik dacht altijd dat als je achter de lijn bent je niet meer aan het spel deelneemt. En dus ook geen buitenspel op kunt heffen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bayern München komt twee goals tekort tegen PSG, Blind met schrik vrij