Cillessen gaat viral met geniale save: 'Veel geluk met zo'n goede keeper'

    Cillessen gaat viral met geniale save: 'Veel geluk met zo'n goede keeper'

    dinsdag 5 december 2017 om 22:50

    Jasper Cillessen heeft dinsdagavond een goede beurt gemaakt bij FC Barcelona. In de Champions League-wedstrijd tegen Sporting Portugal (2-0) hield de doelman zijn doel schoon én pakte hij uit met een geniale redding op een inzet van Bas Dost. De reacties op Twitter zijn lovend.

    Poll

    Wordt Cillessen onderschat?

    (2420 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 5 december 2017 om 22:51
    Tja geniaal VP?
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:19
    Tja zuur Proffie?


    Oh nee, Zoet natuurlijk... mag ik ff overgeve?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 5 december 2017 om 23:19]
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13826
    woensdag 6 december 2017 om 01:46
    En in Nederland zijn er zowaar nog een paar calimero's die Zoet op doel willen ipv deze Cillessen. Het is niet eens het discussie voeren waard als je niet in ziet hoeveel beter Cillessen is, Zoet mag zn veters nog niet strikken.
    Vind ik leuk
    Itsese +4630
    woensdag 6 december 2017 om 02:32
    Ik denk ook niet echt een discussie voor nu.. Nederlands elftal hoeft voorlopig nog niet aan de bak.. Wel mooi om Dost zo om Cillessen te zien hangen Hahah. De bal was nog in het spel ook. Cillessen speelde gewoon een top wedstrijd hier voor Barcelona, en zoals die zo speelt, zeg ik als PSVer en Nederlander, dat Cillessen op goal hoort.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 07:12
    Ik ook, zou die gozer nooit in de spits zette ...
    Vind ik leuk
    Arvin +3647
    woensdag 6 december 2017 om 07:23
    Nou, dit vind ik ook weer wat te ver gaan. Ja leuke redding, maar een redding staat in het niets tegenover een heel seizoen. Ik zeg beide oproepen en op basis van trainingen een keuze maken. Dat zoet zn veters niet eens mag strikken slaat nergens op naar mijn mening. Daar mag Cillissen eerst basis voor worden.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 06:58
    Jij ziet toch ook dat Bas gewoon door het midden schiet recht op Jasper. Moet je wel even je roze bril afzetten kerel
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 07:37
    Doet pijn he....

    Het zou je sieren om te zeggen "damn, wat een redding! Die heb ik in Eindhoven al jaren niet meer gezien"
    Vind ik leuk
    Henkie1979 +6020
    woensdag 6 december 2017 om 07:46
    Aldus DeAzijnProfessor2.0
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 09:40
    Over brillen gesproken : ik zou er eentje laten aanmeten als ik jou was.

    Snap gewoon dat jaloerse niet. Ik ken het nog van mijn tijd in België. Vervelende kut eigenschap om altijd maar meesmuilend te doen over iemand of iets waarvan je denkt dat het concurrentie is.

    Blijkbaar begint dat soort dingen al in Brabant. Bah.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 09:41]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:50
    Ik kijk er gewoon anders tegen aan. Als de bal bij Jasper op de paal word geschoten. Dan vind jij het zelfs een goede redding van Jasper.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 12:26
    Klinkklare onzin die je niet kan onderbouwen.


    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 12:26]
    Vind ik leuk
    base +2192
    woensdag 6 december 2017 om 10:41
    Laat aub Brabanders
    Er buiten dat is net zo een dom stereotype gelul als racisme.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 12:22
    Wie weet, waarschijnlijk heb je gelijk, maar hier liggen de verhoudingen aantoonbaar zo. In de dagelijkse maatschappij is het hopelijk anders..
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 12:53
    Al dus sylvana Simons
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 22:51
    Wel leuk weer, na een redding. Maar Ter Stegen blijft gewoon eerste keeper.
    Vind ik leuk
    Richard020 +12529
    dinsdag 5 december 2017 om 22:52
    Uitstekende redding!
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 22:53
    Wat is er nou weer geniaal aan deze redding? Zal elke keeper niet gewoon voor de bal gaan liggen?
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:20
    Tuurlijk joh.
    Vind ik leuk
    Mari +8582
    dinsdag 5 december 2017 om 22:53
    Cillessen kan er echt niets van.
    En dan durft Zoet zich te vergelijken met deze man.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2504
    dinsdag 5 december 2017 om 22:59
    Cillessen op basis van 1 redding (bal tegen hem aan geschoten) weer ophemelen.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:25
    Op basis waarvan denk je dat Barcelona hem kocht voor 13 miljoen?

    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2504
    dinsdag 5 december 2017 om 23:53
    13 miljoen is peanuts voor FCB.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 00:01
    Dat is gewoon zo, maar je denkt toch niet dat ze een koekenbakker op de bank willen?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13826
    woensdag 6 december 2017 om 01:48
    Voor een keeper is 13miljoen veel hoor. Noem maar eens 5 keepers op die meer gekost hebben.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9708
    woensdag 6 december 2017 om 07:09
    Het 1 sluit het ander niet uit....
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 12:28
    Dat is jouw menig.
    Die 13 miljoen is een feit.

    Wel objectief blijven hé...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9708
    woensdag 6 december 2017 om 17:50
    Ik bedoelde....hij kan een prima koekebakker zijn en ook een prima keeper.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 18:09
    Haha, het wordt een onoverzichtelijk zooitje hier... Ik reageerde volgens mij op objectieve...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9708
    woensdag 6 december 2017 om 18:13
    Maar hij kwam bij mij in het postvakje.....
    Ik denk nog;
    "hey leuk, daar heb je Jozef" is het helemaal niet voor mij .......
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 19:21
    Haha, nou dan hebben we nu toch maar weer een heel fijne conversatie...

    Hoe dan ook, dan heb ik per ongeluk op jou gereageerd...

    Fijne dag nog!

    ;-)
    Vind ik leuk
    John M. +4742
    woensdag 6 december 2017 om 06:29
    Om eerlijk te zijn heb ik het me altijd al afgevraagd en dan nog voor zoveel geld. Ik vind Cillessen best een goeie keeper hoor maar toch vind ik het vreemd om vrijwillig jaren lang op de bank te zitten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9708
    woensdag 6 december 2017 om 07:13
    Cillessen heeft niets gemist tussen de periode dat hij weg is gegaan bij Ajax en nu.
    Hij werkt met de beste ter wereld en bij een van de beste clubs ter wereld als tweede man, een mooie toekomst is weggelegd voor Cillessen, hij kan kiezen als hij wil......
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25127
    dinsdag 5 december 2017 om 23:46
    Goed verwoord. Maar kennelijk zien Amsterdammers niet dat dit een lucky redding was.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:50
    Kennelijk begrijpt Eindhoven e.o. niet dat Cillessen niet zonder reden door Barcelona is gekocht. En natuurlijk was dit puur geluk.

    Ja joh. Hou vol.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25127
    dinsdag 5 december 2017 om 23:54
    Wanneer heeft hij z’n laatste goede wedstrijd in oranje gekeept dan? Als je die vraag eerlijk en goed kan beantwoorden met een actuele wedstrijd, dan geef ik je gelijk en hou ik m’n bakkes
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:58
    Van die bakkes dat zijn jouw woorden, dus het zal wel kloppen...;-)

    Daar gaat het pvd helemaal niet over. Het gaat over Cillessen in de wedstrijd van vanavond. Het kost blijkbaar moeite om eens iets goeds te zien bij iemand...
    Vind ik leuk
    Gerro +6483
    woensdag 6 december 2017 om 00:50
    Zoet speelde 2 WK kwalificatie wedstrijden we haalden 1 punt. Advocaat toch een psv man passeerde hem.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13826
    woensdag 6 december 2017 om 01:49
    Wanneer heeft oranje een goede wedstrijd gespeeld dan? Het niveau van Psv is bij lange na niet het niveau van Barca dus alleen al daarom staat Zoet lager in de pikorde ondanks de speeltijd.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9708
    woensdag 6 december 2017 om 18:10
    De minst gepasseerde keeper is de keeper van PEC en
    Zoet laat er evenveel door als de keeper van Feyenoord waar slechts heel weinigen van vinden dat hij het goed doet.....
    Vind ik leuk
    TheManager +420
    woensdag 6 december 2017 om 07:28
    Moet toch even wat recht zetten hierzo. Cillessen moet gewoon veel meer aan spelen toekomen wil hij in de basis blijven staan in het Nederlands Elftal, maar speelt bij tijd en wijlen en traint natuurlijk wel dagelijks op een hoger niveau als Zoet. Dat wil op zichzelf wellicht geen steekhoudend argument wezen en daarbij is het lastig hun werkelijke onderlinge niveau verschil te bepalen doordat de een te wijzig speelt en de ander op een beduidend lager niveau actief is. Des al niet te min denk ik dat als wij de momenten waarop beide actief zijn geweest in het Nederlands Elftal ik persoonlijk (en statistisch gezien ook) Cillissen wel een stabielere en meer ervaren indruk vind achterlaten als hij op goal staat. Denk ook dat als Cillissen meer zou spelen en Zoet op een hoger niveau zou spelen Cillissen meer kans heeft op slagen, maar Zoet mag het tegendeel bewijzen.
    Vind ik leuk
    Laliga +2055
    dinsdag 5 december 2017 om 22:53
    Cilessen geen goede voor bosz ? Zonde dat hij niet keept.. verder zijn de topclubs wel voorzien
    Vind ik leuk
    san the man +1071
    dinsdag 5 december 2017 om 22:58
    Was ook veel geluk dat hij hem tegen hield! Goede keeper voor nl komt te kort voor Barcelona maar leuk voor hem dat hij zo nu en dan mag spelen!
    Vind ik leuk
    yuuup +9464
    woensdag 6 december 2017 om 05:10
    Waarom hebben ze hem dan nog niet verkocht?
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 12:34
    Toch vreemd.

    Enerzijds wordt hier beweerd dat iedereen deze zou pakken en anderzijds wordt over mazzel gesproken.

    Zou het dan toch...?
    Vind ik leuk
    Verratti +1985
    dinsdag 5 december 2017 om 23:00
    Alweer viraal en geniaal. Begrippen worden uitgehold. De wereld lijkt hysterisch te worden. Wel een goede redding natuurlijk. Je kunt ook zeggen: waarom staat deze man zo vrij!!

    Vind ik leuk
    power +5639
    dinsdag 5 december 2017 om 23:01
    goede redding
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91515
    dinsdag 5 december 2017 om 23:03
    Gewoon slecht ingeschoten van Bas, keeper staat op de juiste plek en is meer geluk dan wijsheid!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 06:17
    Lekkere afgunst pisbak
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91515
    woensdag 6 december 2017 om 09:59
    Afgunst?

    Dan zit je helemaal mis pikkie, zielig om dat te roepen. Hij is gewoon een hele goeie keeper, mooi WK gehad en toch bij Barca. Dus zet jezelf hier niet zo voor schut en hou die dikke paal maar in je broek!
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    woensdag 6 december 2017 om 07:57
    Maar dat is juist het verschil tussen Cillessen en Zoet. Cillessen staat altijd op de juiste plaats. Dat maakt hem een goede keeper.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91515
    woensdag 6 december 2017 om 09:16
    Daar ben ik het wel mee eens ja, zeg ook niet dat het een slechte keeper is. Mooi WK toen met NLD en zit niet voor niks bij Barca.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:09
    Al die complimenten komen duidelijk hard aan bij onze Zoethouders hier.

    Vind ik leuk
    san the man +1071
    dinsdag 5 december 2017 om 23:15
    Nogmaals krijgt de bal tegen zich aan! Goede keeper alleen had net deze bal helemaal niets met keepen te maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:18
    Dit is de nieuwe omslag van het boek van Schaken.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:35


    Dwalen jouw gedachten altijd zo af als voetballers dit soort tafereeltjes tonen?
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:31
    Neen.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    vrijdag 8 december 2017 om 12:28
    Gelukkig maar.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 00:27
    Houd jij je maar lekker bezig met die oliebollenkraam van je...
    Vind ik leuk
    Bizzy +20704
    dinsdag 5 december 2017 om 23:32
    Ach morgen is het weer business as usual. Ter Stegen blijft eerste keeper van Barca. Cilessen moet gewoon daar weg.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:39
    Misschien wel, maar toch mooi om te zien dat hij het nog gewoon kan.
    Dit soort reflexen vind ik wel zijn sterkere kant. Meevoetballen en zijn spelvoortzetting vind ik duidelijk minder en ik vrees dat dat zo zal blijven.
    Gewoon een heel betrouwbare keeper.
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3707
    dinsdag 5 december 2017 om 23:46
    Het is niet echt een reflex, het is meer dat hij zich gewoon goed breed maakt zodat hij de meeste kans heeft om de bal te pakken.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:48
    Tja, ook goed.

    In een reflex nam hij de beslissing om zich gewoon goed breed te maken dan, zodat hij de meeste kans heeft om de bal te pakken....

    ;-)
    Vind ik leuk
    Bizzy +20704
    woensdag 6 december 2017 om 07:49
    Deel je mening voor 100 pct
    Vind ik leuk
    Juventus FC +3707
    dinsdag 5 december 2017 om 23:44
    Maakt zich goed breed en laat hiermee zijn dat hij echt wil.
    Vind ik leuk
    dinsdag 5 december 2017 om 23:51
    dat was geen redding Dost schiet van een meter tegen zijn benen kaasrecht naar de keeper niet zo ophemelen het waren beiden B elftallen anders mag Cellissen alleen maar toe kijken van af de bank
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    dinsdag 5 december 2017 om 23:56
    Lolly jongen?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 00:35
    zo is het toch? meisje
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 00:42
    Wat je wilt knulletje.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 06:19
    Kutkop
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 17:24
    wel een heel klein dik paaltje in de broek
    Vind ik leuk
    Gerro +6483
    donderdag 7 december 2017 om 00:01
    3sterreninA'Dam hij stond toch maar in de weg daar kan zoet nog iets van leren.
    Vind ik leuk
    Splintair +1924
    woensdag 6 december 2017 om 00:09
    Recht op hem af... noem ik niet geniaAl
    Vind ik leuk
    Gerro +6483
    woensdag 6 december 2017 om 00:40
    Zouden die psvérs nu ook eindelijk gezien hebben dat Cillessen een paar maatje groter is dan zoet.
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 00:43
    Je kunt lezen denk ik...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 17:28
    en Zoet beter dan die clown bij ajax bal tussen handen en benen door tegen twente comedicapers aktie die willen ze bij het handballen nog niet
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 17:30]
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13798
    woensdag 6 december 2017 om 00:55
    Ja je moet er wel staan op de juiste momenten.
    Top Jasper !
    Vind ik leuk
    ay42 +809
    woensdag 6 december 2017 om 01:33
    Pique staat lekker lucht te dekken
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4972
    woensdag 6 december 2017 om 01:59
    Deze bal ging gewoon recht op de keeper af. Die had Marsman nog gehad. Ik ben de laatste 3 wedstrijden van het Nederlands elftal niet vergeten.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 06:20
    Zielige Calimero
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +4972
    woensdag 6 december 2017 om 14:38
    En dat zegt iemand met bovenstaande profielnaam.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 05:36
    En daarom keep je ook bij Barca...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 17:40
    hij mag mee doen met een B team en de beker maar in de Competitie heb ik hem nog nooit gezien alleen als de echte nr 1 geblesseerd is
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 00:17
    Barca A, B of C, is nog steeds wereldtop. Dat je dat niet kan zien is niet erg. Wij met 2 wereldbekers en 3 sterren op de borst, zet jij jezelf wederom voor lul...
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 06:46
    zoet is beter hoor! traint met lozano en de jong, cillessen met Messi en Suarez ja die zijn minder helaas....
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 00:18
    Nog eentje met staar op z'n ogen...
    Vind ik leuk
    FCHeineken +832
    woensdag 6 december 2017 om 06:56
    Als ie dit nou ook es doet bij een strafschop, dan is ie pas echt een killer! ;)
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1044
    woensdag 6 december 2017 om 07:17
    Hij schiet tegen hem aan ?? Xdxdxd
    Vind ik leuk
    nefertiti +517
    woensdag 6 december 2017 om 07:32
    zeer slecht geschoten van Dost heeft niets met keeperswerk van Cillessen te maken.meer geluk dan wijsheid van Cillessen.
    wat een ophef!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7303
    woensdag 6 december 2017 om 07:33
    Geniale redding hahaha. Als je de lat maar laag genoeg legt.....Hij heeft gelukt dat de bal precies op de hoogte wordt geschoten waardoor deze toevallig op zijn uitgestrekte been komt. Prima redding, maar de beweging kwam voor het schot, dus een reflex wil ik het niet noemen, meer dus een gelukkige redding door slecht inschieten van Dost. Maar het zegt genoeg dat we op de banken gaan staan als Cilessen een keer een leuke bal pakt.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 07:42
    Prachtig om te zien dat Cillessen met 0 wedstrijdritme nog steeds vele malen beter is dan Zoetje die iedere week mag spelen!

    Prachtig om te zien dat er voor de 2e keeper van Barcalona meer interesse is dan voor de 1e keeper van Eindhoven!

    Prachtig om te zien hoe zelfverzekerd Cillessen is t.o.v. die zenuwlijer uit Eindhoven!

    Prachtig om te zien dat Dagobert Dick ook gekozen heeft voor de beste keeper van Nederland! Dat siert hem enorm!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 17:44
    En gaat hij nu naar de WK?
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7303
    woensdag 6 december 2017 om 07:48
    Als ik dan ook die reacties weer lees onder dit topic....Weer een cirkeljerk voor de Ajacieden en een mooie kans voor de rest om Cilessen op zijn plaats te zetten ...de waarheid ligt in het midden? Slecht schot Dost, Cillesen maakt zich breed....
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 08:59
    Tja.

    Forum hé?

    Je kunt ook een krant lezen.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7303
    woensdag 6 december 2017 om 10:13
    In de meeste kranten staat dezelfde cirkeljerk en verafgoding van Ajax en al haar ex spelers, is geen optie dus
    Vind ik leuk
    Jozef +37058
    woensdag 6 december 2017 om 17:28
    Naar een onbewoond eiland dan maar.

    Snap niet dat je het allemaal nog aankan....

    Maarruuuuuh, die Lozano is toch ook gewoon 100 miljoen waard?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 07:50
    Heerlijke sympathieke reactie van Dost na die save van Cillessen!!
    Vind ik leuk
    hantayo +1041
    woensdag 6 december 2017 om 14:19
    Hij maakt zich snel breed en bas schiet tegen tegen lijf. That's all.
    Vind ik leuk
    ishtar +8
    woensdag 6 december 2017 om 14:20
    Speler shot hem op de keeper..niet veel save aan ! Zeker wel een degelijke keeper.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cillessen gaat viral met geniale save: 'Veel geluk met zo'n goede keeper'