Ajacied heeft geen haast na mislukt avontuur: 'Ik koester de Eredivisie'

Ajacied heeft geen haast na mislukt avontuur: 'Ik koester de Eredivisie'

woensdag 6 december 2017 om 07:55

Siem de Jong kan niet ontkennen dat de Eredivisie 'zijn' competitie is. De middenvelder zag een avontuur bij Newcastle United mislukken en keerde afgelopen zomer terug bij Ajax.

"De keuze was weloverwogen. Ik had alles bij Ajax meegemaakt en was klaar voor een volgende stap", zegt De Jong in Voetbal International. Dat pakte mede door blessures anders uit dan verwacht. "Het avontuur is Engeland is gewoon mislukt. Toch heb ik niet het gevoel dat ik heb gefaald. Dat komt vooral omdat mijn fysieke tegenslag me geen goede kans heeft geboden om te slagen."

"Nu ben ik weer terug in de Eredivisie en dat bevalt prima", vervolgt De Jong. "Ik ben 28 jaar en heb bewust voor drie jaar bij Ajax getekend. Opnieuw verhuurd worden zag ik niet zitten, en in Amsterdam voelt het vertrouwd. Wie weet ga ik ooit weer voor een nieuwe buitenlandse uitdaging, maar voorlopig koester ik de Eredivisie."

De Jong wil meer spelen, maar heeft 'geen oogkleppen' op. "Bijvoorbeeld iemand als Donny van de Beek doet het dit seizoen goed, die speel je niet zomaar uit de basis." Hij ziet ook naast het veld verbeterpunten voor zichzelf. "Ik vind van mezelf dat ik meer aanwezig moet zijn. Ook als ik niet alles speel, moet ik in staat zijn mijn ervaring over te kunnen brengen."

Poll

Is Siem de Jong een nuttige speler voor Ajax?

(457 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 08:04
Met die basisplek tegen Utrecht heb je ook niet laten zien dat je in de basis moet blijven staan
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 08:05]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:05
Ze kunnen zeggen wat ze willen van Siem, maar hij heeft al vaak de beslissende goal gemaakt! Bij Ajax, maar ook bij PSV!
Sympathieke speler, zeurt nooit, werkt hard! Ik mag hem wel
Vind ik leuk
palko +1631
woensdag 6 december 2017 om 08:17
Klopt, het is in ieder geval een stabiele speler die niet zeurt of mekkert. En niet naar excuses zoekt voor een mindere prestatie of voor een nederlaag.
Vind ik leuk
Kwikwek +2493
woensdag 6 december 2017 om 10:55
Nou..zijn excuus was dus zijn fysieke gesteldheid !
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:14
Nog steeds geen nieuwsitem over Nouri vandaag?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:29
Valt me ook mee
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:16
Vd Beek speelt Siem niet uit de basis, maar Pogba vast wel. Slaap er nog een nachtje over, voordat je naar t buitenland gaat.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3819
woensdag 6 december 2017 om 08:17
Eeen bewijs van zwakte als je zo'n spelere terugneemd, een jarenlange falende Younes, Hakim is er niet meer echt bij en Dolberg uit vorm, Keizer die........
Dit seizoen maar gauw vergeten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:22
DE grap van de eredivisie.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 09:53
En Klaassen gaat het zelfde meemaken.
Vind ik leuk
zwollie +3939
woensdag 6 december 2017 om 10:10
Net als Boetius die terugkwam. Meeste spelers hebben kwa voetbal niets te zoeken in het buitenland, alleen de bankrekening word goed gevuld.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 10:11
Boetius ging niet met een hoop tamtam weg voor een megabedrag.
Behoorlijk nuanceverschil tussen die 2 en Boetius.
Vind ik leuk
zwollie +3939
woensdag 6 december 2017 om 10:28
Gaat me niet om dat megabedrag, maar dat Nederlandse spelers weinig te zoeken hebben in het buitenland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ajacied heeft geen haast na mislukt avontuur: 'Ik koester de Eredivisie'