'Nice stuurt tweede keus naar Arnhem: Balotelli en Barça-target blijven thuis'

'Nice stuurt tweede keus naar Arnhem: Balotelli en Barça-target blijven thuis'

woensdag 6 december 2017 om 08:17

Het Franse OGC Nice komt niet bepaald op volle oorlogssterkte naar Arnhem voor de Europa League-confrontatie met Vitesse. Volgens De Gelderlander laat de huidige nummer twaalf van de Ligue 1 zeven vaste krachten achter in Zuid-Frankrijk.

Blikvangers Mario Balotelli en Jean Michaël Seri, afgelopen zomer nog nadrukkelijk begeerd door FC Barcelona, zullen volgens de lokale krant niet van de partij zijn in het Gelredome. Ook de verdedigers Maxime Le Marchand, Arnaud Souquet en Christophe Jallet en de vleugelaanvallers Pierre Lees Melou en Allan Saint-Maximin (trefzeker tijdens de heenwedstrijd) ontbreken in de wedstrijdselectie.

Van Wesley Sneijder was al langer bekend dat hij zou ontbreken. De recordinternational van Oranje liep recentelijk een hamstringblessure op, die hem naar alle waarschijnlijkheid tot in 2018 aan de kant houdt. Steunpilaren Dante en Alassane Pléa reizen overigens wél af naar Arnhem.

Beide ploegen trappen donderdagavond om 21.05 uur af voor de wedstrijd waarin alleen de sportieve eer en de wedstrijdpremies op het spel staan: Nice is al door naar de volgende ronde en Vitesse is al uitgeschakeld.

Poll

Gaat Vitesse thuis winnen van Nice?

(411 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 08:20
Hopelijk weet vitesse van het b elftal van nice te winnen , maar met pasveer op goal komt dat wel goed
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:21
Tuurlijk ga je niet winnen van Nice...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:25
Het is wel een thuis wedstrijd , publiek er vol achter ik zie het wel gebeuren , maar wel met maar 1 goal verschil
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:26
Welk publiek? Of ben ik blind?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:28
ja want stadion is nu nog leeg
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:31
Welke debiel gaat er nou ook 12,5 uur van te voren al in het stadion zitten?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:33
jij blijkbaar want je ziet geen publiek
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:39
Bij Vitesse niet, nee.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:32
De supporters die Nice meeneemt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:32
Oja tuurlijk, dacht al dat ze in een leeg stadion gingen spelen....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:56
Die 17.000 in de competitie en 21.000 in de Europa League. Die supporters. Jij bent er zo’n een die nooit in een stadion komt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:57
15 jaar seizoenskaart, herhaal je zin nog eens?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:58
Eerste zin. Reageer daar eens op dan. Herhaal je standpunt van hierboven nog eens.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:00
Europese wedstrijd hoort gewoon uitverkocht te zijn. Lege stoeltjes zien er gewoon zo triest uit. De capaciteit van de GelreDome is 34000, dus is het niet vol.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:03
Hahahah. Capiciteit is 21.500 met doeken en 25.000 zonder. Doe niet zo dom man.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:05
Ik ga puur uit op wat op Wikipedia staat, jij kan wel gelijk hebben.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:06
GelreDome is een voetbalstadion en evenementencomplex in het zuiden van Arnhem, gebouwd tussen 1996 en 1998. Het stadion is vernoemd naar het Gelre, een vroegere Hertogdom. De stad Arnhem was tussen 1543 en 1795 hoofdstad van dit Hertogdom. Het stadion wordt doorgaans gebruikt als thuishaven van betaaldvoetbalclub SBV Vitesse, maar biedt ook plaats aan evenementen als popconcerten, congressen en beurzen. De capaciteit voor voetbalwedstrijden is 21.248 en voor concerten is de capaciteit 41.000[4]. GelreDome maakt indirect deel uit van de 2BHolding. Het eigendom van de exploitatiemaatschappij staat los van het eigendom van het stadion zelf. Het stadion zelf is in handen van Spes Bona.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:07
Oke, oke, maar je bent hyprocriet als je denkt dat er echt 17.000 man zitten in de competitie.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:08
Ik zit er zelf en luister naar de stadionspeaker.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:09
Hahaha. Dat zijn de verkochte kaarten + de seizoenskaarthouders. Niet de mensen die er echt zitten. Ik dacht dat dit al jaren bekent was bij iedereen, maar blijkbaar niet dus.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:13
Niet. Bij Vitesse scannen ze de barcodes en die noemen ze op.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:16
Kijk je dan om je heen in het stadion en geloof je het dan nogsteeds?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:16
Ja.
Vind ik leuk
Vak-DD +8116
woensdag 6 december 2017 om 16:35
Maak je niet druk, sinds feyenoord kampioen is hebben ze nog meer praatjes dan de gemiddelde ajax supporter.
Vind ik leuk
Dicky +6492
woensdag 6 december 2017 om 10:12
Er zitten inderdaad gemiddeld zon 16/17 duizend mensen ieder seizoen. De west-tribune is voor het overgrote gedeelte leeg maar de rest van de tribunes zijn voor het leeuwendeel vol. Het gemiddelde aantal toeschouwers is heel normaal voor een club die nergens om speelt uit een stad met 156.000 inwoners zonder landelijke dekking maar wel 3 andere bvo's in een straal van 30 kilometer. Het Gelre Dome is simpelweg te groot voor het huidige Vitesse. Het is gebouwd in een tijd dat Vitesse tegen de destijds nog aanwezige top 3 aan het aanschoppen was. Vitesse trok in de eerste jaren Gelre Dome veel publiek dat daarvoor niet bij Vitesse kwam. Vitesse ging van gemiddeld zo'n 7.000 toeschouwers op Nieuw Monnikenhuize naar zon 25.000 in de Dome. Na het Nuon debacle ging dat aantal gestaag naar beneden en bleven alleen de echte over. En dat zijn er gemiddeld zon 12.000 met een seizoenskaart en zon 4/5 duizend mensen die geregeld een wedstrijdje bezoeken. Ik begrijp dat je pas 15 jaar in de kuip komt. Maar ondanks dat Feyenoord een club is die vele successen heeft gekend en daardoor landelijke dekking heeft. Zat de Kuip ook niet altijd vol. In 2001/2002 zaten er 39.903 bijvoorbeeld. Dat houdt dus in dat er ongeveer 9.000 lege plekken in de Kuip bij het grote Feyenoord te bowonderen waren. In 2004/2005 toen jij ging zaten er 38.241mensen in de Kuip. Pas de afgelopen 5 jaar zit de kuip boven een gemiddelde van 45.000. Daarvoor zat het gemiddelde er altijd onder. Het ene seizoen 44.722 dan weer 41.794 enz. Vanaf 1985 tot 1992 kwam het gemiddelde niet eens boven de 17.886 uit. Met het dieptepunt in het seizoen 87/88 toen er 9.855 toeschouwers kwamen bij een club die 5 jaar daarvoor nog kampioen geworden was. Vanaf 92/93 tot 97/98 zat het gemiddelde rond de 25.000 bij topclub Feyenoord, daarna rond de 30 duizend. Niet heel indrukwekkend voor een club met landelijke dekking en grote successen toch?
Vind ik leuk
Dicky +6492
woensdag 6 december 2017 om 09:33
34.000? Dit zegt voldoende. Jou hoeven we niet serieus te nemen.
Vind ik leuk
1892 +7064
woensdag 6 december 2017 om 10:20
Iedereen ff uit de brand helpen.
Capaciteit is precies 26.600.
Vind ik leuk
Dicky +6492
woensdag 6 december 2017 om 10:36
Bij de opening inderdaad. Voor Euro 2000 is het stadion iets uitgebreid. Ze hebben de West, Noord en Oost tribune naar beneden doorgetrokken waardoor de capaciteit op zon 29.000 toeschouwers kwam te liggen. Voor de Zuid tribune kwam een noodtribune te liggen waardoor het stadion kon voldoen aan de minimale capaciteit van 30.000 die voor een eindtoernooi geldt. De noodtribune is direct na het toernooi weer verwijderd maar de rest hebben ze in tact gelaten. Hoe dan ook heeft Vitesse de capaciteit vorig seizoen naar beneden bij gesteld naar zon 21.000. In mijn optiek nog steeds te veel. 18.000 toeschouwers zou beter bij Vitesse passen. Dan hebben de echte Vitesse supporters gelijk niet zon last meer van bijvoorbeeld Feyenoord supporters die nu tussen het thuispubliek kunnen zitten.
Vind ik leuk
1892 +7064
woensdag 6 december 2017 om 12:08
Klopt Dicky,18.000 zou mooi zijn net als Monnikenhuizen.
Vind ik leuk
Vak-DD +8116
woensdag 6 december 2017 om 16:34
Meer dan dertig jaar een seizoenkaart, lekker belangrijk. Zeker ook nog geboren en getogen in rotterdam ?
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 08:28
Vitesse kan doen wat Feyenoord, PSV en Ajax niet lukte.. winnen!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:31
Echt niet.
Vind ik leuk
Korm +23125
woensdag 6 december 2017 om 10:25
dat weet je niet ;)
Vind ik leuk
Vak-DD +8116
woensdag 6 december 2017 om 16:31
Hoeveel punten heeft feyenoord ook al weer gehaald europees dit seizoen ?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:41
Ze nemen ons wel erg serieus zeg! Zo ver is het Nederlands voetbal afgegleden, eerst stuurt Lazio 2 x een B ploeg en nu Nice weer
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 08:42]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:44
Een B-team is dus direct niet meer serieus?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:46
Dan neem je de tegenstander niet serieus nee... dan denk je ohh die pakken we met onze B keus ook wel...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:48
Ik snap wat je bedoelt, maar Lazio is echt wel serieus.

De spelers die net buiten de basis vallen kunnen nu laten zien wat ze kunnen.
Vind ik leuk
1892 +7064
woensdag 6 december 2017 om 10:27
Vitesse heeft in ieder geval 2 punten gehaald,Feyenoord nog 0.
En die hebben ook tegen b ploegen gespeeld.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:38
De Champoins Leaque is ook wel iets zwaarder natuurlijk, maar daar ging het mij niet om... het gaat erom dat ze Nederlandse clubs gewoon niet meer serieus nemen en gewoon een B ploeg sturen
Vind ik leuk
1892 +7064
woensdag 6 december 2017 om 12:04
CL ben je kampioen voor geworden,je bent dus beter dan de bekerwinnaar.Lazio en Nice zijn toch geplaatst.Maar je hebt gelijk Nederlandse clubs stellen niks meer voor,hopelijk kunnen Ajax en Psv volgend seizoen wat doen in CL/EL.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 12:06]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:28
Ik denk dat het voor Ajax en Psv ook over is, die finale van mijn clubje was ook een incident blijkt wel
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 13:28]
Vind ik leuk
Vak-DD +8116
woensdag 6 december 2017 om 16:32
Maar feyenoord heeft natuurlijk ook een veel grotere begroting dan ons, en die zouden het wel even gaan doen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 16:32]
Vind ik leuk
Mari +2241
woensdag 6 december 2017 om 09:00
Sta je lekker voor lul als dit je overkomt
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:07
Nice is al door. City Feyenoord was precies hetzelfde qua aantal basisspelers, al zijn die wel van een hoger niveau.
Vind ik leuk
Dicky +6492
woensdag 6 december 2017 om 09:30
Ach, Fräser stelt ook een B elftal op dus wat maakt het allemaal uit.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:23
Geen bier en geen Balotelli. Hopelijk is het dak dicht. Breien gaat minder goed in de kou.
Vind ik leuk
Dicky +6492
woensdag 6 december 2017 om 15:23
Tja, ik hoop vooral vermaakt te worden. De dag en het tijdstip zijn weinig uitnodigend voor een wedstrijd die slechts om de eer gaat. Gemiddeld moet ik elke dag voor 05:00 mijn bed uit. Slaap tekort krijg ik al. Als dat dan ook nog eens is om een kutwedstrijd die een nederlaag oplevert te bekijken dan is dat helemaal zuur. Ik hoop dat Fräser zijn verplichtingen aan de betalende fans nakomt en in ieder geval de sterkste 11 opstelt.
Vind ik leuk
Vak-DD +8116
woensdag 6 december 2017 om 16:33
Met een beetje geluk val je ma een kwartier al in slaap op de tribune als het balletje weer rond word getikt bij ons :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Nice stuurt tweede keus naar Arnhem: Balotelli en Barça-target blijven thuis'