Cillessen: Na zo'n lange tijd is deze redding helemaal speciaal

Cillessen: "Na zo'n lange tijd is deze redding helemaal speciaal"

woensdag 6 december 2017 om 08:22

Jasper Cillessen vertolkte dinsdagavond een heldenrol bij FC Barcelona. De doelman hield landgenoot Bas Dost knap van scoren af. Na afloop van de 2-0 zege keek hij vol trots terug op zijn geweldige redding.

Het was pas de derde wedstrijd dit seizoen van Cillessen, die als stand-in dient voor Marc-André ter Stegen. "Het was voor mij een speciale wedstrijd", zegt de oud-Ajacied, die dit seizoen alleen twee bekerduels in actie kwam, geciteerd door Voetbal International. "En na zo'n lange tijd is deze redding helemaal speciaal."

Barça was al verzekerd van de groepswinst, maar toch voelde het voor Cillessen als een belangrijke kans. "Het was een lastige wedstrijd, Sporting heeft een goede ploeg." Trainer Ernesto Valverde noemde de redding van Cillessen een sleutelmoment. "Hij maakte een buitengewone redding. Zij wilden voor de overwinning gaan en wachtten hun kans geduldig af."

Door de groepswinst heeft Barça maandag bij de loting een beschermde status, maar Cillessen heeft geen voorkeur. "Als je de Champions League wil winnen, moet je iedereen kunnen verslaan."

Poll

Wordt Cillessen onderschat?

(1573 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 08:32
De twee homokes.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:40
Laat Ruben Schaken het niet zien.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:48
Dat is één groot onzin verhaal.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:50
Zelf rap komen met een homofobe uitspraak om het vervolgens direct op te nemen voor een oud-speler van je eigen clubje die ook niet helemaal netjes overkwam in deze.

Foei.
Vind ik leuk
Sanders +1766
woensdag 6 december 2017 om 14:26
Misschien word onze deen hier ook een beetje bang van mannen die wat te dicht bij elkaar komen? :-)
Vind ik leuk
Rtbos79 +171
woensdag 6 december 2017 om 08:40
Oké. Toevallig duik ik maar wat en heb mazzel dat dost gewoon recht op me schiet. Zo een bal moet in zijkant net
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:45
Ja want hij kan ook blijven staan natuurlijk en zijn been eventueel niet naar de bal doen.
Gewoon een hele goede redding van die afstand, maar ja volgens sommige hier kan Cillessen niets meer goed doen omdat hij heeft gekozen voor Barcelona.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:46
was ook niet heel slim natuurlijk, maar ook als Feyenoorder kan ik zeggen dat cilissen de beste keeper is de nederland heeft.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:39
Jasper is een goede keeper , zou anders niet in Barcelona zitten denk ik.
Maar de vorige trainer Enrique gaf altijd de 2 de keeper toen Ter Stegen kans in de CL en Bravo de Liga , dit zou Valverde ook moeten doen , hij verdient het .
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:49
Heeft al meerdere keren zo'n redding gemaakt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 08:43
Heeft in die wedstrijd toch weer laten zien waarom alle bondscoaches voor hem kiezen ipv Zoet met wedstrijdritme
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:07
Gewoon een hele goede keeper, maar wereldredding nonsense. Cruciaal maar slecht ingeschoten. Schiet hem van 2 meter afstand vol op de keeper.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:08
Fantastische redding, maar ook gewoon een prachtig moment.

Mooie reactie van beiden.
Vind ik leuk
pos +5034
woensdag 6 december 2017 om 09:20
Prima redding maar man man wat kunnen we toch overdrijven soms. Wil je het positief bekijken dan is het een goede redding, wil je het negatief bekijken dan zeg je dat Dost gewoon heel slecht door het midden schiet. Ik ga toch voor de laatste optie. Gewoon heel slecht ingeschoten dit.
Vind ik leuk
HJR +4767
woensdag 6 december 2017 om 09:27
Ja je kan inderdaad beter alles negatief bekijken ;)

Hoop niet dat je zo in het leven staat 'pos' (itief)
Vind ik leuk
pos +5034
woensdag 6 december 2017 om 09:57
Nee hoor ik begin ook met prima redding. Maar verder vind ik vooral dat zo'n bal er eigenlijk gewoon in moet. Sporting supporters zullen toch echt zeggen slecht ingeschoten Dost. Heeft verder niet zoveel met het leven te maken hoor. We hebben het over een bijzaak als voetbal.
Vind ik leuk
HJR +4767
woensdag 6 december 2017 om 12:42
Hij had zeker moeten zitten :)!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:33
Allereerst; een super redding! of er nou recht op hem af wordt geschoten of niet, van zo'n afstand de bal uit het doel houden is gewoon mooi.

Ten tweede; die loftrompet kan de kast weer in, als het hier een niet nederlandse keeper betrof had er als titel "Bas Dost mist gigantische kans" of VP niveau zelfs " Bas Dost met mega blunder" gestaan.

Dus dat;)

Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:59
Pakt Zoet iedere week zulke ballen
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:40
uuh, wat doet dat er precies toe?

Edit: Boer wel trouwens;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 10:40]
Vind ik leuk
Zippy +2845
woensdag 6 december 2017 om 09:37
Een kinderhand is rap gevuld.
Vind ik leuk
Ryan82 +494
woensdag 6 december 2017 om 09:56
Cillessen is geen slechte keeper maar zet hem weg tegenover de top. Red deze keeper een belangrijke penalty ? Nee. Komt lengte te kort: Ja. Dus het is gewoon een matige keeper die niet in de top hoort. Dat weet Barca. Die gaan in de zomer een topkeeper halen. Cillessen is gehaald als 2e -3e viool. Daarnaast vind ik waar Nederlanders om bekend staan als nuchter steeds minder. Hij heeft 1 mooie redding gemaakt.. oke.. Om hem nu zoveel veren in zn reet te stoppen gaat mij te ver. Een half seizoen goed keepen dat is pas een artikel waard.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 10:00]
Vind ik leuk
michelhx +2214
woensdag 6 december 2017 om 10:58
Goeie redding, maar ook niet best ingeschoten van Dost.
Vind ik leuk
robery +2720
woensdag 6 december 2017 om 12:19
De aller beste keeper die we ooit hebben gehad in dit universum. Een levende legende! Een godenzoon, een neusje van de zalm. Ongelooflijk dat hier nog enige discussie over moet zijn in deze dimensie. Belachelijk gewoon dat wij nog praten over Zoet. Wat een kul keepertje is dat eigenlijk. Die kan echt helemaal niks, is weliswaar maar basisspeler maar het is gewoon te belachelijk voor woorden dat zijn naam hier nog rond gaat. De aller beste keeper van het universum heeft gisteren een prachtige, legendarische, onmogelijke redding gemaakt. Ik ga nu weer verder met werken. Doei.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 13:10]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:48
Voor de duidelijkheid vind Cillessen de beste Nederlandse keeper..
Maar deze redding is gewoon te danken aan t falen van Dost!
Deze bal mag je als spits niet missen,
Dus in mijn ogen niet goed gekeept maar gewoon erg slecht afgerond!
Vind ik leuk
glenn +858
woensdag 6 december 2017 om 19:22