'Een heel mooie toekomst lonkt voor Nederland, er zijn heel veel talenten'

'Een heel mooie toekomst lonkt voor Nederland, er zijn heel veel talenten'

woensdag 6 december 2017 om 09:24

Dries Mertens keert met Napoli terug in Nederland voor het Champions League-duel met Feyenoord. De Belgische aanvaller sprak op de persconferentie opbeurende woorden en ziet betere tijden aankomen voor het Nederlandse voetbal.

"Crisis? Ik snap dat het moeilijk is als je als land niet naar het WK gaat", zei Mertens op de persconferentie. "Maar ik denk dat er een heel mooie toekomst lonkt voor het Nederlands voetbal. Er lopen weer heel veel talenten, dus ik zou me geen zorgen maken. Feyenoord heeft in de laatste minuten bij Manchester City een beetje pech gehad en thuis tegen Shakhtar speelden ze geweldig. Het is zeker niet terecht dat zij op nul punten staan in deze groep."

De oud-speler van FC Utrecht en PSV maakt zelf furore bij Napoli. "Tactisch staan we echt geweldig goed op het veld", roemt hij de aanpak van coach Maurizio Sarri, die drones inzet om aan de onderlinge afstanden te schaven.

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 09:30
Mooie kerel die Dries!
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 09:55
Hij heeft in elk geval goed op zitten letten tijdens de media training.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:31
Nederland heeft altijd geweldige talenten. Maar de meeste halen het niet nadat ze te veel gepamperd zijn of doordat ze te vroeg naar het buitenland zijn gegaan.

Daarom zakt Nederland steeds verder weg.
Vind ik leuk
Romario9 +5772
woensdag 6 december 2017 om 10:21
Inderdaad, aan talent ligt het niet maar aan (gebrek aan) instelling.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19888
woensdag 6 december 2017 om 10:51
Eens. Aldus wat wijzigingen:
-Pamperen moet stoppen. Zelf met de fiets naar de training. Dubbel hard trainen.
- nuanceer de noodzaak van meevoetballende verdedigers. Dikke bullshit. Verdedigers moeten verdedigen. Probeer een jonge Jaap stam niet zijn hardheid af te leren om beter mee te voetballen. Maak m harder.
- benadruk de sterktes van een speler en verbeter deze en benadruk minder de zwaktes.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:37
Frenkie De Jong, Stengs, Van De Beek, Van Drongelen, Kluivert, Till, Pierrie, De Ligt, Lammers, , Van Bergen en nog wel meer... er komt zat talent aan, nu nog een goede visie en bondscoach voor langere tijd
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:41
Maar als clubs middelmatige vervangers blijven halen inplaats van je talenten gebruiken dan haken ze ook af.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19888
woensdag 6 december 2017 om 10:53
Inderdaad. Kluivert kan gaan banken nu, zijn ontwikkeling is nu potentieel in gevaar.
Ajax heeft nu 2 buitenlanders gekocht voor de links en rechtsbuiten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:06
Hahaha
Vind ik leuk
zwollie +3945
woensdag 6 december 2017 om 11:34
En al die zogenaamde psv talentjes, gaan ook allemaal als een lampje uit.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:30
We hadden het over talenten
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 09:37
Ja, dat horen we iedere keer met Nederlandse jeugd teams. Tot ze bij Jong Oranje aankomen en dan valt het ineens een tikkie tegen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 09:41
Drones. Interessant voor van Geel en cons. .
Vind ik leuk
WTSGD +314
woensdag 6 december 2017 om 09:51
Zolang je in de jeugd al 433 Hollandse school gaat gebruiken ga je nooit meer de top halen. Op tactisch gebied lopen we gewoon zwaar achter.
Vind ik leuk
Alain2708 +3157
woensdag 6 december 2017 om 09:53
Na de laptop-coach nu dus ook de drone-coach..
Vind ik leuk
rpaulp50 +3820
woensdag 6 december 2017 om 09:54
Die jongen begrijpt wat het is om zich professioneel te gedragen mbt de media.......knappe uiteenzetting die vraagt om sympathie in het gastland.
Nu Verbeek nog....
Vind ik leuk
Ryan82 +494
woensdag 6 december 2017 om 10:07
Onzin punt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:16
Wat is onzin?
Vind ik leuk
Ryan82 +494
woensdag 6 december 2017 om 10:20
ik zie in mijn ogen geen top talent. Ik zie geen toekomstige robben, van nistelrooy, van persie, frank de boer. Of ligt dat aan mij ? Namen zoals frenkie de jong, de ligt etc sorry... Ze spelen leuk maar ik kan mij niet voorstellen dat hun de top van het voetbal gaan halen zoals de oude garde. Ik vermoed eerder dat mensen met een ajax bril dit uiteraard wel zien.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:23
Talent is er zeker. Top talent is een ander verhaal. Nou ik zal je gerust stellen ben zelf een Ajax supporter. en vind de jongens die je hierboven benoemt ook geen top talenten.
Vind ik leuk
Ryan82 +494
woensdag 6 december 2017 om 10:29
Mijn complimenten :)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:31
Realisme that’s it. but you got a point!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:32
Jongens als dybala , dembele , mbappe , brenet , dat worden grote jongens
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 10:32]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:32
Correct. Nou Dybala.. word niet veel groter hoor! Haha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:35
Is al een geweldenaar idd
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:36
Doelde meer op zijn lengte! Goedemorgen!

Haha.
Vind ik leuk
Gerro +3699
woensdag 6 december 2017 om 10:52
Robben ,van Nistelrooy ,De Boer etc speelde ook leuk op die leeftijd. Denk dat we teveel kijken naar de fase waar in ze tot volle wasdom waren gekomen. De tijd zal het leren waar deze jongens over 3 a 4 jaar staan.
Vind ik leuk
base +294
woensdag 6 december 2017 om 17:15
Grappig dat je juist van nistelrooij noemt werd nooit gezien als talent en zich zelf opgewerkt via den Bosch ook niet bepaald een talenten fabriek.
Zo ie zo als je jong oranje langs het oudere oranje legt na 5 jaar is het een heel ander elftal.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:45
Hopen dat deze nieuwe lichting niet te snel honger naar geld krijgen, zoals jammer genoeg al veel te vaak gebeurd is. Dat is momenteel echt dodelijk voor het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
Gerro +3699
woensdag 6 december 2017 om 10:47
Eerder hadden we dolle dries maar nu krijgen we Drone Dries
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:15
Instelling inderdaad, laat gert jan de opleidingen maar onder de loep nemen. Aanpakken die luie donders
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:45
Zweden schakelde Italië uit, Nederland had evenveel punten en slechts 2 doelpunten minder. De aanval had dus beter gemoeten in goals. Veel achterop ligt Oranje echter niet. Dat kan gelegen hebben aan de vele trainerswisselingen. Wat Louis van Gaal had opgebouwd had hijzelf een vervolg kunnen geven. Daarnaast had onze aanval pech met blessures bij Robben en van Persie. Geen gebrek aan talent dus, wel aan geluk en beleid.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Een heel mooie toekomst lonkt voor Nederland, er zijn heel veel talenten'