'Een heel mooie toekomst lonkt voor Nederland, er zijn heel veel talenten'

    'Een heel mooie toekomst lonkt voor Nederland, er zijn heel veel talenten'

    woensdag 6 december 2017 om 09:24

    Dries Mertens keert met Napoli terug in Nederland voor het Champions League-duel met Feyenoord. De Belgische aanvaller sprak op de persconferentie opbeurende woorden en ziet betere tijden aankomen voor het Nederlandse voetbal.

    "Crisis? Ik snap dat het moeilijk is als je als land niet naar het WK gaat", zei Mertens op de persconferentie. "Maar ik denk dat er een heel mooie toekomst lonkt voor het Nederlands voetbal. Er lopen weer heel veel talenten, dus ik zou me geen zorgen maken. Feyenoord heeft in de laatste minuten bij Manchester City een beetje pech gehad en thuis tegen Shakhtar speelden ze geweldig. Het is zeker niet terecht dat zij op nul punten staan in deze groep."

    De oud-speler van FC Utrecht en PSV maakt zelf furore bij Napoli. "Tactisch staan we echt geweldig goed op het veld", roemt hij de aanpak van coach Maurizio Sarri, die drones inzet om aan de onderlinge afstanden te schaven.

    Plaats een reactie

    Zot Joke +505
    woensdag 6 december 2017 om 09:30
    Mooie kerel die Dries!
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 6 december 2017 om 09:55
    Hij heeft in elk geval goed op zitten letten tijdens de media training.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 6 december 2017 om 09:37
    Ja, dat horen we iedere keer met Nederlandse jeugd teams. Tot ze bij Jong Oranje aankomen en dan valt het ineens een tikkie tegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 09:41
    Drones. Interessant voor van Geel en cons. .
    Vind ik leuk
    WTSGD +1352
    woensdag 6 december 2017 om 09:51
    Zolang je in de jeugd al 433 Hollandse school gaat gebruiken ga je nooit meer de top halen. Op tactisch gebied lopen we gewoon zwaar achter.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10699
    woensdag 6 december 2017 om 09:53
    Na de laptop-coach nu dus ook de drone-coach..
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7272
    woensdag 6 december 2017 om 09:54
    Die jongen begrijpt wat het is om zich professioneel te gedragen mbt de media.......knappe uiteenzetting die vraagt om sympathie in het gastland.
    Nu Verbeek nog....
    Vind ik leuk
    Ryan82 +843
    woensdag 6 december 2017 om 10:07
    Onzin punt.
    Vind ik leuk
    psYchovic +869
    woensdag 6 december 2017 om 10:45
    Hopen dat deze nieuwe lichting niet te snel honger naar geld krijgen, zoals jammer genoeg al veel te vaak gebeurd is. Dat is momenteel echt dodelijk voor het Nederlands voetbal
    Vind ik leuk
    Gerro +5466
    woensdag 6 december 2017 om 10:47
    Eerder hadden we dolle dries maar nu krijgen we Drone Dries
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 11:15
    Instelling inderdaad, laat gert jan de opleidingen maar onder de loep nemen. Aanpakken die luie donders
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 18:45
    Zweden schakelde Italië uit, Nederland had evenveel punten en slechts 2 doelpunten minder. De aanval had dus beter gemoeten in goals. Veel achterop ligt Oranje echter niet. Dat kan gelegen hebben aan de vele trainerswisselingen. Wat Louis van Gaal had opgebouwd had hijzelf een vervolg kunnen geven. Daarnaast had onze aanval pech met blessures bij Robben en van Persie. Geen gebrek aan talent dus, wel aan geluk en beleid.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Een heel mooie toekomst lonkt voor Nederland, er zijn heel veel talenten'