Feyenoorder aanbeden: 'Mensen lieten zich via balustrades naar beneden vallen'

Feyenoorder aanbeden: 'Mensen lieten zich via balustrades naar beneden vallen'

woensdag 6 december 2017 om 09:53

Renato Tapia moet bij Feyenoord nog altijd vechten voor zijn plekje, maar is in Peru een held. Zeker sinds hij Lionel Messi uitschakelde in het WK-kwalificatieduel met Argentinië.

Tapia kan zich in eigen land amper voortbewegen. Onlangs kreeg hij het verwijt dat hij zichzelf moet blijven. "Dat riepen ze tegen me, terwijl ik wanhopig probeerde uit te leggen dat ik niet met iedereen op de foto kon", zegt hij in Voetbal International. "Bij mijn eerste stap had ik boem een camera in mijn gezicht, ik draaide net op tijd weg en boem nog één. Daarna werden het ineens zestig, zeventig mensen, de meesten van de pers, die allemaal quotes wilden."

"Na een tijdje moest ik echt weg", vervolgt Tapia. "Maar ook in de gewone hal hadden de mensen me gezien en werd ik vervolgens bijna onder de voet gelopen door een horde die foto's wilde. Ze stonden op mijn voeten, duwden, trokken, en ik maar proberen netjes weg te komen. Uit mijn ooghoeken zag ik mensen die zich via de balustrades naar beneden lieten vallen. Ik schreeuwde nog dat ik echt niet iedereen kon helpen. En toen hoorde ik iemand roepen: 'Hey, wel een beetje bescheiden blijven jij!'..."

Tapia verwierf een heldenstatus met zijn optreden tegen Messi. "Wat een reacties heb ik daarop gekregen. Dan merk je hoe groot hij is. Het was niet mijn verdienste, het hele team was goed. Zo'n man schakel je niet solo uit. Maar wat een goede speler, zeg. Hij gaat echt van nul naar honderd kilometer per uur in een seconde. Het was echt leuk om tegen hem te spelen."

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 10:12
Gewoon een hele goeie speler, je ziet ook met het vertrouwen dat hij begint te shinen op Zuid. Gewoon op het middenveld laten spelen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:09
Precies is echt n middenvelder. Hij wordt steeds beter.
Vind ik leuk
_Mark +655
woensdag 6 december 2017 om 11:19
Zou hem graag op de plaats van Vilhena willen zien.
Vind ik leuk
Vaag +2136
woensdag 6 december 2017 om 10:12
Daar komen die blessures dus vandaan)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:12
Ja van het trekken en douwen !!! waar hoor je dat meer ??? juist op de wallen in Amsterdam . Vaag
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:11
Maar ik vrees het ergste voor Tapia als Botteghin en van der Heijden weer beschikbaar zijn
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:13
Hij kan de plek van Vilhena innemen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:33
In deze vorm kunnen jij en ik ook de plek van Vilhena innemen;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:45
Haha. Jij misschien ;-) .
Ik loop alleen maar in de weg wsl. Denk dat Giovanni dan wel snel gaat wisselen ;)
Vind ik leuk
henk59 +115
woensdag 6 december 2017 om 12:21
Ik denk dat je wel mag blijven staan hoor. Ten slotte mag die Engelse bonenstaak ook blijven staan terwijl hij ons al veel punten heeft gekost.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:24
Maar ik ben n vrouw denk toch dat ik het fysiek afleg ten opzichte van de mannen ;) Koppen kan ik ook al niet. Maarja kan wel gemener zijn dan de mannen :)
Vind ik leuk
henk59 +115
woensdag 6 december 2017 om 12:27
Vrouwen voetbal is helemaal in dus!!!!!!!! Misschien kan je wel op doel.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:30
Haha. En mijn nagels breken? Dan maar spits ;-)
Vind ik leuk
henk59 +115
woensdag 6 december 2017 om 13:06
Niet te hopen dat ze je dan onderuit halen want dan gaan als noch de nagels eraan. Hou het dan maar gewoon bij kijken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:09
Ja lijkt mij ook het beste ;)
Vind ik leuk
Chloe +570
woensdag 6 december 2017 om 14:24
Weer geen Nicolai Jørgensen?? Wel Nelomp?!
Vind ik leuk
henk59 +115
woensdag 6 december 2017 om 15:39
Wel Jones!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoorder aanbeden: 'Mensen lieten zich via balustrades naar beneden vallen'