Keizer durft keuzes 'niet heel goed te maken': 'Schöne in rol van Blind'

    Keizer durft keuzes 'niet heel goed te maken': 'Schöne in rol van Blind'

    woensdag 6 december 2017 om 11:37

    Ronald de Boer merkt dat Ajax-trainer Marcel Keizer niet zulke duidelijke keuzes durft te maken als PSV-coach Phillip Cocu. De Ajax-man wisselt te veel met zijn spelers.

    'Keizer durft die keuzes nog niet heel goed te maken. Door blessures móést hij misschien wel 3-4-3 spelen', schrijft De Boer in zijn column in Voetbal International. 'Daardoor had hij op het middenveld een plekje in de basis voor Frenkie de Jong. Uiteindelijk zal Keizer moeten kiezen. Ik denk dat De Jong goed genoeg is om veel meer speelminuten te maken. Ook op een driemansmiddenveld. Tegen PSV zondag zal Ajax niet met drie verdedigers spelen, denk ik. Of ze moeten het doen zoals wij vroeger deden, met Lasse Schöne in de rol van Danny Blind.'

    'Dus met hem in een viermansverdediging en dan in balbezit steeds ervoor. Ajax wil in de Arena altijd het initiatief hebben, maar vanwege de tien punten achterstand móét dat ook wel. PSV zal rustig afwachten en op de kansjes loeren. Dat heeft Cocu er goed in geslepen. Zo’n Jorrit Hendrix werkt al drie jaar onder hem, hij kan goed inschatten wanneer PSV even geen grip heeft. Dan zakt hij in en laat hij de bal bij Ajax', aldus De Boer, die vindt dat Keizer ook bij een nederlaag tegen PSV niet ontslagen moet worden. 'Ikzelf zou achter Keizer blijven staan, geef hem de tijd. Nog niet zo lang geleden was er een trainer van Feyenoord die zeven keer op rij verloor. We weten allemaal hoe dat is afgelopen…'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Moet Ajax Keizer bij een nederlaag tegen PSV ontslaan?

    (588 stemmen)

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +17230
    woensdag 6 december 2017 om 11:41
    Keizer probeert iedereen tevreden te houden in de selectie.

    Je weet als speler zijnde dat als je dit weekend niet in de basis staat dat je het weekend erop er wel in staat.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3202
    woensdag 6 december 2017 om 11:56
    Dat is het probleem ook ; dat kan niet. Een trainer hoort in te grijpen wanneer het moet. Ik vind wel dat een trainer daar feeling voor moet hebben.
    Vind ik leuk
    Kubo86 +20
    woensdag 6 december 2017 om 11:47
    keizer heeft geen ballen en vertoont cinderella gedrag, hij is leuk voor een poppenhuis en niet voor een arenakasteel
    Vind ik leuk
    Cappie +6732
    woensdag 6 december 2017 om 12:29
    Trainen zonder ballen is gewoon lastig.
    Vind ik leuk
    Kubo86 +20
    donderdag 7 december 2017 om 16:01
    Hahhahahahaha inderdaad ja.

    Of slappe ballen in een slappe zak
    Vind ik leuk
    Gurdeep +155
    woensdag 6 december 2017 om 11:47
    Ik zal Keizer nooit een schijterd noemen maar er zijn heel veel mensen die dat van hem vinden. Marcel interesseert het niks, doet zijn headsetje op en gaat gewoon verder. Ik ben wel van mening dat hij iets moet zoeken dat beter bij hem past. De Kijkshop, met Marcel als filiaalleider. Dan verkoopt hij je een scheerapparaat van Tefal en zegt hij vol trots: “Ik heb hem ook!”.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22781
    woensdag 6 december 2017 om 12:04
    Hahaha je begon zo positief
    Vind ik leuk
    DeNelis +123
    woensdag 6 december 2017 om 11:58
    Gewoon 3 - 4 - 3 spelen. Elke keer veranderen helpt niet en wij krijgen als Ajax zijnde toch wel een goal tegen. Laat iig die Amsterdamse bluf zien en de wil om dominant voetbal te laten zien.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81726
    woensdag 6 december 2017 om 12:04
    Amsterdamse bluf bestaat niet, niet stelen van ons!
    Alleen Haagse Bluf bestaat ;)

    Na-apers :p
    Vind ik leuk
    DeNelis +123
    woensdag 6 december 2017 om 14:36
    Maar wij staan er bekend om ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81726
    woensdag 6 december 2017 om 14:43
    hahaha Haagse Bluf is het meest bekend man :p
    Vind ik leuk
    DeNelis +123
    woensdag 6 december 2017 om 15:19
    Als je over echte Hagenezen spreekt. Heel misschien dan... Maar op voetballend gebied Ajax toch wel. Als je kijkt naar de geschiedenis waarin Ajax aanvallend voetbal liet zien en met 3 verdedigers durfde te spelen tegen grote clubs. Dat durf ik best onder de categorie bluffen te plaatsen (Wij zijn de beste).
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81726
    woensdag 6 december 2017 om 15:24
    Haagse Bluf is al heeeeel lang bekend. Heeft niks met jullie te maken gozah! Zelfs in de Haagse binnenstad is er een plein naar vernoemd. Maar ook zijn er Haagse toetjes die zo heten, dit heeft niets maar dan ook niets met jullie te maken. Ook is er een supportersvereniging die Haagse Bluf heet, dit is niet voor niks allemaal ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81726
    woensdag 6 december 2017 om 15:29
    ''Aad (Haags: Aadsjuh) Mansveld is de onbetwiste clublegende en toonbeeld van onverzettelijkheid en de spreekwoordelijke 'Haagse Bluf'''


    Bron: Wiki :p
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81726
    woensdag 6 december 2017 om 12:03
    By far de slechtste trainer van de Eredivisie!
    Vind ik leuk
    flipper +1348
    woensdag 6 december 2017 om 12:07
    4-0 makkie. ff Psv met beide voetjes op de grond zetten!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 12:09
    Wijs man en een groot trainer, die Marcel Keizer.
    Vind ik leuk
    Ale +3654
    woensdag 6 december 2017 om 12:37
    Opzouten met Keizer!!!!!
    Vind ik leuk
    Groteghalid +1050
    woensdag 6 december 2017 om 12:41
    Van mij mag Ajax 12 man opstellen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22781
    woensdag 6 december 2017 om 12:50
    Als Keizer ze moet kiezen schiet je daar niks mee op
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 13:07
    Keizer gewoon laten zitten. Gaat mooi man!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 13:13
    Wij? Volgens mij bedoel je Frank en schone op rechts achter niet links..
    Vind ik leuk
    Sigma +1760
    woensdag 6 december 2017 om 13:22
    Enkele weken geleden dacht men ook dat Feyenoord, even Ajax de les zou lezen.....Iedereen heeft kunnen zien, horen etc wat er in de Kuip gebeurd is.......Ik weet dat Ajax momenteel niet lekker aan het spelen is en dat Keizer beter vandaag al kan opstappen....en dat hij dus een Ajax onwaardige trainer is......maar zoals tegen Feyenoord zijn de wonderen de wereld nog niet uit...Ook nu denkt vele dat PSV, Ajax een staaltje voetballes komt geven in de Arena........We zullen zien...we zullen zien....
    Vind ik leuk
    hans59 +220
    woensdag 6 december 2017 om 13:35
    Niet dan maat moeten ze wel serieus over een opvolger na denken. Het heeft lang genoeg geduurd.
    Vind ik leuk
    Bals +359
    woensdag 6 december 2017 om 13:39
    De platte kar gaat uit het vet zondag!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 13:58
    Tuurlijk kan je Keizer niet ontslaan alleen vanwege een eventuele verliespartij. Ik heb medelijden met die man. Hij doet zijn stinkende best en moet het doen met het materiaal die hij tot zijn beschikking heeft. Laten ze die Overmars maar eens de deur uittrappen met zijn waardeloze schijtaankopen! Die had kunnen zien dat je met deze spelers totaal niet kampioenswaardig bent! Ziyech, Dijks, Gudelj, Onana, Sinkgraven allemaal aankopen die zwaar teleurstellen. Zelfs Frenkie vind ik niet eens basisplaats waardig. Ervaring hebben we nodig! We hebben geld zat! Koop geen spelers uit voor 10 miljoen uit de Belgische competitie maar kijk eens rond in zuid Amerika , Spanje of Italië. Maar schijnbaar is het verkenningsbereik van Overmars niet verder dan de baby speelbox van zijn kinderen! Tijd voor een revolutie binnen Ajax! Weg met Overmars en het technisch hart!
    Vind ik leuk
    Sigma +1760
    woensdag 6 december 2017 om 14:58
    Onana Ondermaats??? Zonder Onana zouden we nu inmiddels onder Feyenoord staan op de ranglijst.....Oke afgelopen weekend was ook hij teleurstellend...zoals bijna iedereen bij Ajax...Ik kan me herinneren dat vele hier Neres ook niet zag zitten puur om zijn uiterlijk (stoned head)....Maar als Keizer hem nu zonder rede eruit durft te halen moet je die zelfde mensen horen....... Wat ik wil zeggen dat je niet alleen in Zuid Amerika, Spanje en Italië de nieuwe Messi's en Ronaldo's hebt lopen....


    Het Probleem zit hem in onze eigen jeugd....die denken dat ze idd de nieuwe Messi of Ronaldo zijn sterker nog ze denken dat ze beter zijn...en op 19/20 jarige leeftijd niet meer voluit hoeven te gaan...als ze talent hebben want een mafkees uit Engeland pikt ze wel op...om te gaan bankzitten of Tribune te vullen .....maar wel bakken met geld binnen harken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 15:03]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7460
    woensdag 6 december 2017 om 15:55
    Maar Gio is een groot voetballer en krijgt respect, Keizer is een floptrainer en flop voetballer! Kunnen die jongens niet serieus nemen deze kale batser!
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 20:01
    Tsja, Ronald de Boer.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Keizer durft keuzes 'niet heel goed te maken': 'Schöne in rol van Blind'