Update: Keizer: Ik heb goede hoop dat hij het duel met PSV gaat halen

Update: Keizer: "Ik heb goede hoop dat hij het duel met PSV gaat halen"

woensdag 6 december 2017 om 15:13

Bij Ajax zijn er nog veel twijfelgevallen richting de topper met PSV van komende zondag. Drie spelers trainden woensdag apart van de groep.

Dat meldt Voetbal International. Max Wöber, Klaas-Jan Huntelaar en Mitchell Dijks werkten afzijdig van de groep aan hun herstel. Amin Younes trainde na blessureleed wel weer volledig mee met de groep tijdens de woensdagtraining.

Ajax is er alles aan gelegen om Wöber op tijd fit te krijgen voor het duel met PSV in de Arena. Daley Sinkgraven en Nick Viergever zijn afwezig en ook Dijks is niet helemaal fit. Daarmee is Wöber een van de weinige overgebleven opties op de linksbackpositie. Afgelopen weekend speelde trainer Marcel Keizer tegen FC Twente in een 3-4-3-formatie vanwege de personele problemen aan de linkerkant van de defensie.

Update 15.13: Wöber lijkt zondag gewoon in actie te komen tegen PSV. Keizer gaf woensdagmiddag, direct na de training, aan dat de Oostenrijkse verdediger waarschijnlijk op tijd fit is. "Ik heb goede hoop dat hij het duel met PSV gaat halen", tekende FOX Sports op uit zijn mond. 

Lees meer over:EredivisieAjaxPSV

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 11:34
Jammer dat dijks niet fit is , ik gun die jongen wel een basisplek
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:37
13 punten zou te veel zijn, Stratum ;-)
Vind ik leuk
Zultkop +2085
woensdag 6 december 2017 om 11:39
Ik hoop dat Dijks nog lang bij Ajax blijft.
Vind ik leuk
129 +436
woensdag 6 december 2017 om 12:11
Wij niet. Toch mooi dat Ajax ondanks Dijks 4 punten voorstaat op jouw Feyenoord.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:42
Zondag nog 1
Vind ik leuk
LarsNL16 +1990
woensdag 6 december 2017 om 13:01
Feyenoord heeft Di(j)ks
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:39
Is Brenet fit? Die gun ik ook wel een basis plek ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:41
Ik ook want dan verliezen we niet is wel gebleken........( tot nu toe...)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:00
Tot dat Neres tegenover hem staat ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:43
Neres vs brenet , spannend duel , 2 blinde paarden zonder techniek en overzicht
Vind ik leuk
Hyena +20631
woensdag 6 december 2017 om 13:24
Er kan veel worden gezegd over Neres, maar niet dat hij geen techniek heeft. Je moet bijna wel een blind paard zijn om dat te kunnen denken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:09
Zelfde geldt voor Brenet.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:13
Ik heb liever dat ze Paal opstellen, die was echt heel goed in Heerenveen...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:07
Hahaha, eigenbeang....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:49
Een beetje maar......
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:05
Calimero stratum, Ajax gaat jullie anti voetbal en vele geluk afstraffen. Het wordt 3-0!
Vind ik leuk
maxx4 +348
woensdag 6 december 2017 om 19:33
Bartje, Bartje , see you mondayyy
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:47
Maar verder slaan de medicijnen goed aan Bartje?
Vind ik leuk
Bertus +2431
woensdag 6 december 2017 om 19:08
Veltman speelt gelukkig wel mee, dus er is sowieso één zwakke schakel.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:49
Dat wordt knijpen Straat, zou het enige recordje vanavond behouden blijven, of gaat ie naar Fey?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:28
Het is spannend Straat, op van de zenuwen?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:46
Ha, gelukkig Straat, toch nog het Nederlands record behouden van de minste C.L. punten in de poulefase, gefeliciteerd!
Anders had je alleen nog maar het record van het langst aan het gemeente-infuus, Tsja......
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 10:04
Er komt, (helaas) nog een recordje aan: De eerste Nederlandse kampioen die GEEN C.L. speelt omdat ze niet door de voorronden komen.........
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:37
Zolang Wöber en Huntelaar maar fit worden is het mij best.
Vind ik leuk
Gurdeep +165
woensdag 6 december 2017 om 11:49
Ze hebben toch Zeefuik? Bernadette vertelde me altijd dat iedereen bij Ajax tweebenig wordt opgeleid. Zal ze liegen?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:46
Wtf is dat gedoe met Bernadette heel de tijd?
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
woensdag 6 december 2017 om 16:43
Bernadette is de Ajax Babe, wij hebben de Bavaria Babes en die zien er toch wel wat lekkerder uit.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:00
Younes trainde mee met de groep? Klaar, nu is het helemaal afgelopen. Die wordt natuurlijk opgesteld van het weekend. Als Marcel zo dom is om younes te laten spelen dan is het toch echt wel tijd voor hem om op te rotten!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 12:00]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:21
Schone is geschorst, weet je wel.
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
woensdag 6 december 2017 om 12:31
Was dat maar waar....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:39
Die trap van Schone... Levensgevaarlijk.

Zoet ziet er ook niet altijd goed uit bij dode spelmomenten.
Ik zal wel weer met de billetjes knijpen als we een vrije trap weggeven rond de 16 :(

Ik hoop gewoon dat ze Frenkie opstellen en dan weer 4-3-3 gaan spelen met Donnie en Ziyech. Laat Ziyech dan maar die vrije trappen nemen :)
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
woensdag 6 december 2017 om 13:50
Ik heb ook liever Ziyech...laat m maar schieten hahaha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:59
Als Ziyech hem neemt dan moet zoet gwn even achter de goal gaan staan , vind ik wel zo eerlijk
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 17:27
"Als Zyech hem neemt dan moet zoet achter de goal gaan "
Wat ga jij op je neus kijken als Zoet dat echt doet!
Maak de grote Zyech niet boos Gg.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 17:28]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:31
Ga eerst even googelen hoe die nou echt heet en kom dan terug. Top supporter
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 17:31]
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 18:09
Haha, toevallig zag ik het net staan. Toen ik hem anderhalf jaar geleden bij Ajax aanprees schreef ik dat dus al fout. :-)))

Maar ik geloof in vormbehoud... dus sorry Ghalid... het blijft Zyech... je snapt vast wie ik bedoel.
Ik blijf fan van Hakim... ook al snapt hij nog niet dat hij Zyech heet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 18:10]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:15
Ik vind zyech ook mooier, maar dan wel Ghalid zyech
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:35]
Vind ik leuk
jaja_PSV +19884
woensdag 6 december 2017 om 12:26
Younes speelt!
Duits international hè! ;)
Vind ik leuk
kerel +943
woensdag 6 december 2017 om 13:56
Dan hoop ik dat hij dat wel doet.. als het dan eindelijk tijd is om op te rotten.. zou mooi zijn.. ajax zonder keizer kan alleen maar beter gaan..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:32
En 11 nieuwe spelers
Vind ik leuk
kerel +943
woensdag 6 december 2017 om 18:25
Ajax heeft goede spelers, alleen de verdediging is wat zwak.. veltman en viergever hebben het niveau net niet.. wober en de ligt moeten nog veel leren..
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 17:25
"Als Marcel zo dom is om younes te laten spelen dan -- op te rotten!"

Bosz en Boer stelden hem toch ook op? Youness is een zekerheid, als je met Kluivert begint dan kan je Kluivert niet laten invallen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:07
Verdediging moet zondag Wober-Schöne-De Ligt-Veltman zijn in mijn optiek.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:15
Schöne? Er zal toch wel een linksbenige verdediger bij jong rondlopen?? Of doen ze daar ook zonder??
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:11
Zeefuik, Dankerlui of een jonge jongen opstellen in zo’n belangrijke pot lijkt me niet slim.
Zeefuik verknalde het al zaterdag in Enschede. Schöne heeft al bewezen een hele goede verdedigende middenvelder te zijn.
Waarom zou hij niet als vrije verdediger kunnen opereren. De Ligt mandekker, Schöne daarachter en bij balbezit doorschuiven. Lijkt me een betere optie dan een volledig onervaren verdediger.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:23
Schone heeft het als VM meestal wel moeilijker in de grote wedstrijden
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:01
Omdat ze dan bovenop hem zitten en dat is als vrije verdediger veel minder het geval.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:09
Hey leuk, er was ook goed over nagedacht. Ja daar heb je wel gelijk in.
Opbouwend moet hij het ook wel kunnen, maar kan hij goed genoeg verdedigen om Lozano en Locadia tegen te houden?
Ik vind het trouwens een beter idee dan 3 centrale verdedigers opstellen en geen op de bank hebben voor noodgevallen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:19
Tja, hij is het slot op de deur. In principe is dat de taak van Veltman en Wober.
Maar volgens mij zijn de enige alternatieven Dijks, Dankerlui en Zeefuik. Nou, dan heb ik liever Schöne, zeker omdat je daarmee ook plak hebt voor Frenkie de Jong op het middenveld én je de vrije trappen van Schöne ook in het veld hebt staan.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:22
Ik weet niet of Dijks alweer fit is, maar dat zijn inderdaad de opties. Dankerlui (wat een naam ook) en zeefuik zou ik ook niet doen denk ik.
Laatst toen Keizer huilde om de blessure van sinkgraven dacht ik je kunt schöne ook rechts laten spelen als de extra middenvelder die je graag wilt. En rechts is toch minder risico dan centraal.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:28
Maar 3-4-3 is te riskant tegen Lozano, Locadia en De Jong.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:38
Ik wil alleen schöne en veltman omruilen. Veltman centraal en schöne op rechts
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:46
Dan wordt ie mandekker van Locadia en Veltman de vrije man. Lijkt me geen goed plan. Denk dat Veltman een betere mandekker is en Schöne beter aan de bal.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:53
Volgens mij staat ie dan op Lozano, maar ik geef toe dat dat niet perse een beter idee is :p De Ligt staat toch in beide gevallen op Locadia?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:13
Nee, op De Jong. Locadia is linksbuiten en Lozano rechtsbuiten, op Wöber.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:15
Het wordt pijnlijk duidelijk dat ik nooit zin heb om naar psv te kijken :p
Goed schöne centraal. I'm in. Liever schöne dan frenkie de jong? Volgens Keizer ging dat best goed tegen Twente. Of had het goed moeten gaan. Ze speelden in ieder geval het Ajax spelletje. Volgens Keizer :p
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:33
Frenkie ook, maar dan op het middenveld. Zou dit moeten worden.

Onana
Veltman-De Ligt-Schöne-Wöber
Vd Beek-F. De Jong-Ziyech
Neres-Dolberg-Kluivert
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:50
Is dat beter dan schöne en de jong andersom? Ik denk het wel he?
Dan heb je frenkie met meer diepgang als voorste van die twee.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:00
Ja. Ik zou zelfs met vd Beek als VM spelen. Deed ie vorig jaar ook heel goed.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:07
Ja, het verbaast mij ook dat ie dat dit jaar niet mag. De jong lijkt me wat beweeglijker en daarmee een betere vervanger van Klaassen
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:20
Tja, het blijft Keizer he...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:25
Hahaha helemaal waar. Hopen dat Onana zich herpakt anders mag Lamprou straks meedoen
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:29
Ik hoop het , met die 3 dames op t middenveld gaan de puntjes gwn mee naar eindje
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:06
Die drie gracieuze antilopes dartelen door de Eindhovense linies. De lampjes zullen snel worden gedoofd.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:44
Hahah ik hoop het!!
Vind ik leuk
kerel +943
woensdag 6 december 2017 om 18:24
Haha zei ik ook al..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:47
Aah een zorgen kindje.Zet hem dan op de bank.
Ajax heeft toch zoveel talent zeggen ze altijd.
Dan moet het niet moeilijk zijn die te vervangen.
Praatjes vullen geen gaatjes ajax.
En gaatjes ken je ook niet opvullen met zogenaamde talenten.
Die ajax schijnbaar genoeg heeft als je de amsterdamse media hoort.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:19
Al die bluf van zogenaamde Ajacieden en PSV'ers. Deze wedstrijd zal het schoolvoorbeeld worden van het voetbal zoals we dat niet moeten willen. Ajax zal zondag de betere ploeg zijn, net als PEC Zwolle 3 weken geleden maar vergeet te scoren. PSV parkeert de bus in hun eigen strafschopgebied en weet zich staande te houden door smerige overtredingen te maken die door Blom allemaal door de vingers worden gezien. Vanaf de 96e minuut zal PSV één keer de bal naar voren schieten............
Gloeiende gloeiende, speelde die kutclub uit Eindhoven maar in de Bundesliga.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:43
Zit het diep? Afgaande op vorige wedstrijden tussen de twee kan ik eigenlijk alleen maar concludere dat het Ajax is die de vuile overtredingen maakt ( denk aan Verthongen, halve zool Suarez) en die ermee wegkomen door arbitraal door de vingers kijken, maargoed, ik hoop op een smerige vieze, Duitse 1-0 winst voor PSV in de allerlaatste seconde in buitenspel positie. Lijkt me wel toepasselijk
Vind ik leuk
Garinsha +2831
woensdag 6 december 2017 om 13:52
zal... glazebol?
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 13:52]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:01
Hahaha nou wedstrijd hoeft niet meer gespeeld te worden, gefrustreerd flapdrolletje
Vind ik leuk
wilheimus +1138
woensdag 6 december 2017 om 13:38
Is die Ciranni niet toevallig een linksback?
Vind ik leuk
Bals +140
woensdag 6 december 2017 om 13:45
Als Lasse toch in de basis staat, wordt Neres weer structureel door hem overgeslagen. Hij kijkt vooral naar links. De snelle counterploeg uit Eindhoven weet trouwens wel raad met zijn lage handelingssnelheid.....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:18
Hmm, interessant. Ik denk niet dat Schone dit express doet, maar dit inherent aan het Ajax spel van nu is. Ajax zet de meest creatieve speler vaak op links. Ziyech bij Ajax1, Frenkie voorheen in Ajax2. Nu zie je het ook als Bijleveld speelt bij Jong bijvoorbeeld. Op die momenten gaat er erg veel over links...
Vind ik leuk
Bals +140
woensdag 6 december 2017 om 15:28
Maar ja de diepte ligt bij David, Arie. Het is nu eenmaal geen krijtlijn rechtsbuiten. Maar wel scorend vermogen, snelheid en passermogelijkheden..... Anders laat je 12 mile nooit renderen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:50
Oh dat het een gebrek in de tactiek is, vind ik ook.
Die 12mil vind ik trouwens nie zo belangrijk. Die goals en assists die hij heeft wél.
Vind ik leuk
TdoubleU +1291
woensdag 6 december 2017 om 15:22
weet je wat het met zo een wedstrijd is... al zetten ze allemaal bankzitters op het veld, die stijgen allemaal boven zichzelf uit....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:24
Ik gok op een 1-3 voor PSV
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:13
Op.bazis waarvan? Hun fantastische spel zeker? Laat me niet lachen!!!
Vind ik leuk
orion73 +688
woensdag 6 december 2017 om 15:25
Wober zal het verschil toch niet maken lijkt me?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:27
Het gemis van Viergever baart me meer zorgen dan die Wöber. Viergever had de laatste wedstrijden voor hij geblesseerd raakte uitstekend gespeeld en leverde ook een stuk minder tegentreffers op. Ik hoop dat Keizer de opstelling met 5 verdedigers hanteert alleen wie stel je dan op.
Vind ik leuk
Mari +2240
woensdag 6 december 2017 om 15:30
Ik heb ook een hoop, die zou ikop je kale kop willen zien
Vind ik leuk
Eendracht +8580
woensdag 6 december 2017 om 15:31
Mark my words:
Hij begint in de basis om vervolgens na 30 minuten toch niet in staat te blijken verder te kunnen.
Vervolgens komt er een onbegrijpelijke wissel (Zeefuik voor Neres)"om de balans terug in het team te brengen"..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:34
Goed nieuws
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 15:45
Toch wel treurig dat we nu Mitchell Dijks voor de 4e keer uit de prullenbak moeten halen, omdat we zo weinig verdedigers hebben.

Ze moeten echt 2 verdedigers halen deze winter, een gelouterde centrale verdediger en een goede linksback.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 02:50
Geen rechtsback?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:49
Ik hoop jij niet.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:00
Zelfs met het tweede elftal moet je die gasten uit Eindhoven compleet oprollen. 6-0 na een 3-0 ruststand. Opvreten die gasten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Keizer: "Ik heb goede hoop dat hij het duel met PSV gaat halen"