Rechter doet uitspraak: Feyenoord krijgt nog half miljoen euro van sponsor

Rechter doet uitspraak: Feyenoord krijgt nog half miljoen euro van sponsor

woensdag 6 december 2017 om 11:50

Feyenoord heeft recht op een half miljoen euro van sponsor EZ Trader. Dat meldt Voetbal International op basis van de uitspraak.

In 2014 gingen Feyenoord en het Israëlische EZ Trader een driejarige samenwerking aan waarbij het bedrijf in drie jaarlijkse termijnen een miljoen euro naar Rotterdam moest overmaken. Na een maand wilde het bedrijf al stoppen met het partnership nadat de Joodse directeur een wedstrijd tegen Ajax bezocht en daar antisemitische spreekkoren en sisgeluiden hoorde van de Feyenoord-fans.

Hij spande een zaak aan bij het het Nederlands Arbitrage Instituut, dat bepaalde dat na betaling van de helft van het sponsorgeld het contract ontbonden mocht worden. EZ Trader was het daar niet mee ons en stapte naar het Gerechtshof in Den Haag. Voetbal International meldt nu dat Feyenoord de zaak heeft gewonnen. De rechter vindt de spreekkoren 'weerzinwekkend en kwetsend', maar houdt vast aan de uitspraak van het Nederlands Arbitrage Instituut. EZ Trader moet derhalve nog een half miljoen euro aan Feyenoord betalen.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Bdog +3453
woensdag 6 december 2017 om 11:55
Tja, Joden en betalen.........
Vind ik leuk
pro +86
woensdag 6 december 2017 om 12:14
Erg gevoelig volk.. vooral als het op de portemonnee aankomt.
Vind ik leuk
DrDeef +431
woensdag 6 december 2017 om 14:13
Meteen doorstorten naar stichting Rotterdam voor Palestina.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:25
Hahahaha.
Vind ik leuk
wijze man +1465
woensdag 6 december 2017 om 11:57
Feyenoord kan nu mooie een lange NEUS trekken...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:58
Gewoon dokkuh........ongeacht!
Vind ik leuk
tikkietoe +3008
woensdag 6 december 2017 om 11:59
Terecht, anders hadden ze maar zaken moeten doen met Ajax. Enige club in Nederland waar je niet hoeft te springen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:15
Springen juist als je wel een Jood bent.
Vind ik leuk
Rafael +519
woensdag 6 december 2017 om 12:08
De man heeft veel verstand van Feyenoord als dit tot een verrassing bij hem was aangekomen
Vind ik leuk
Blindsy +2840
woensdag 6 december 2017 om 12:09
Ik ben ook niet altijd politiek correct, kan om de bovenste 2 opmerkingen wel een klein beetje gniffelen. En dat deze man uitgerekend Feyenoord-Ajax gaat bezoeken, wie verzint dit?
Maar met alle respect, als club zijnde moet je deze 5 ton niet willen vieren.
Was het verhaal al weer vergeten, dit is niet iets om trots op te zijn.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 12:13]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:13
Wat was er dan gezongen? Wie niet springt is een Jood? Daar heb ik geen problemen mee. Of Hamas hamas etc. dat vind ik veel te ver gaan. En is discriminerend.
Vind ik leuk
Blindsy +2840
woensdag 6 december 2017 om 12:15
Ik vermoed dat het hele arsenaal wel langs zal zijn gekomen, Baileys. Het was in ieder geval internationaal genoeg, zodat een Israeli prima begreep waar het om ging...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:18
Tsja.....dat is triest idd. Snap wel dat hij ervan geschrokken is.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 12:44
Dat hamas verhaal ligt er aan waar het gezongen wordt.
In het stadion is het fout, bij (extreem) linkse demonstraties is het geen probleem en wordt het aangemoedigd.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:52
Laat ik het zo zeggen ik persoonlijk vind dat te ver gaan. Maar snap je punt.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 12:59
"Democratisch" gekozen partij. Wat is daar nou mis mee?

(sarcasme meters dienen nu uit te slaan, indien dit niet het geval is, nieuwe kopen)
Vind ik leuk
Blindsy +2840
donderdag 7 december 2017 om 12:53
Zeker als Harry van Bommel meeloopt...
Vind dat overigens net zo fout. Maar ja, ik heb dan ook helemaal niks met extreem links, en zie Hamas gewoon als wat ze zijn...een contra-productieve, niet op vrede maar op macht belust zijnde club terroristen. Ondertussen hun eigen volk dictatoriaal onderdrukken.
Oeps, het kwam er zomaar uit. Gauw weer over voetbal hebben. ;-)
Vind ik leuk
Chloe +570
woensdag 6 december 2017 om 15:25
Tja met Zwarte Piet vieren vind ik ook dat heel veel mensen te ver gaan. En is discriminerend
Vind ik leuk
Leffe +970
woensdag 6 december 2017 om 12:34
Dus een sponsor komt bij een wedstrijd, hoort en ziet iets wat hem persoonlijk niet bevalt, en besluit het contract maar te willen ontbinden.Ik geloof écht niet dat een zakenman, met veel geld,onder een steen heeft geleefd jaren lang.Het zal vast over andere zaken te maken hebben en dit als excuus gebruikt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 14:19
Nee een Joods zakenman wilt geen geld in een club stoppen waar er anti-joodse liedjes worden gezongen door een stadion vol idioten.
Dat is slecht voor zn bedrijf ;-)
Vind ik leuk
Nick Kools +12197
woensdag 6 december 2017 om 12:35
En terecht!!
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 12:39
Even het hele verhaal vertellen VP.
Dat hele EZtrader is 1 grote oplichtersbende. Feyenoord gaat dat 1/2 miljoen ook gewoon nooit zien. Google "EZtrader scam" en onderwijs u.

En vwb die sisgeluiden..... die hebben niks met joden te maken maar zijn ontstaan als nabootsing van de spuitbus van gerard meijer, de verzorger ergens begin jaren 90.
Werd al jaren gedaan bij iedere wedstrijden niemand die er vragen over stelde.
Gebruikelijke scenario van het publiek wat brommertje nadeed (Meijer was nogal snel), piepende remmetje bij aankomen bij de geblesseerde speler en het nadoen van een spuitbus zodra meijer de magische spuitbus op de plek richtte waar het zeer deed.

Maar de publiek verontwaardiging (lees amsterdamse pers) kwam lekker van de grond toen Feyenoord voor de EC tegen Israelische Hapoel Petach Tikva moest en er een speler geblesseerd raakte en Gerard Meijer weer het veld op moest......




[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:21]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:52
Nou het spijt me zeer, maar ik ken die sisgeluiden wel degelijk als het geluid van de gaskamers uit de WOII. Nu wil ik best geloven dat de oorsprong ervan ergens anders vandaan komt, maar zoals jij het nu vertelt wordt het grotendeels niet bedoeld tegenwoordig.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 12:57
Lees het hele verhaal nog een keer.

Als je maar lang genoeg als pers de waarheid geweld aan doet, wordt je verzonnen waarheid vanzelf ...waar.
Nog even en de Ajax supporters gedroegen zich ook geweldig tijdens de minuut stilte voor Happel.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:00
Dan kun je toch niet meer stellen dat het niks met joden te maken heeft? Dat heeft de tegenwoordig dus wel...
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 6 december 2017 om 13:07
ja, dat is fokking lekker..... Dus als vanaf morgen blijven schrijven dat de aarde plat is, wordt dat op een goed moment ook waar?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:33
Die vergelijking slaat nergens op. De aarde zal nooit plat zijn. Feit blijft echter wel dat mensen nu sissen en gasgrapjes maken als verwijzing naar WOII. Dat de oorsprong van die geluiden anders is verandert niks aan de huidige situatie.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 13:20
Laat ik nu helemaal niks te maken (willen) hebben met mensen die de feitelijke geschiedenis effe verdraaien dan wel aanpassen voor hun eigen agenda.

De aarde zal inderdaad nooit plat zijn zoals de sisgeluiden nooit tegen de joden (of Ajax) gericht waren.
Dat er mensen met een agenda dat er wel van hebben gemaakt is voor hun rekening en de mogen van mij een klein grieppie oplopen.
Vind ik leuk
Leffe +970
donderdag 7 december 2017 om 04:39
Real Rotterdam.,," maar ik ken die sisgeluiden wel degelijk als het geluid van de gaskamers uit wo-2".,,Je hebt het overleeft dus!!.,,maar daarbij geloof je dat de oorsprong ervan ergens anders vandaan komt!!. ( ik probeer je te begrijpen, maar je legt het wel ongelukkig uit zo).
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:50
Jij bent niet helemaal goed he?
Vind ik leuk
Blindsy +2840
donderdag 7 december 2017 om 13:01
Ben blij dat je dit punt maakt. En de wedstrijd tegen Tikva noemt. Wat heb ik met mijn vrienden gelachen die avond in de Kuip. Want we zagen meteen het hilarische van de situatie in. Met dat gesis, het gespuit van Gerard's wonderbus nabootsen. Zoals zijn legendarische sprints ook werden begeleid met auto- of motorgeluiden,. En die piepende remmen als hij tot stilstand kwam. Wie dat ooit bedacht heeft, verdient een standbeeld.
En dan sta je te sissen tegen een Israelische club, en ineens drong het tot ons door; o jee, moet je morgen eens kijken hoeveel haters er over ons heen gaan vallen met dat onzin-gewauwel over gaskamergeluiden. Wat dan ook prompt gebeurde.
We hebben nog nooit zo hard gesist en gegierd van het lachen als die avond.
Zero fucks gaven we er om. Schitterende avond. Waardeloze wedstrijd. :-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 13:04]
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 13:15
Vond persoonlijk partizan tirana nog een "betere" wedstrijd.
Met hun Bakker Klootwijk t-shirtjes.
Waren niet eens voetbalshirts. Waren gewoon katoenen t-shrts.
Vind ik leuk
Blindsy +2840
donderdag 7 december 2017 om 16:11
Jaaaa... met die Lobello op het doel, of hoe die papzak ook weer heette. Werd de held van de avond, maar moest uiteindelijk diep in de 2e helft buigen voor één doelpuntje.. toch?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 16:16
Lekbello. Bosz in de laaste minuut 1-0
Halve elftal is toen ook niet meer terug gegaan naar Albanie...
https://www.nrc.nl/nieuws/1991/10/03/halve-ploeg-partizan-tirana-blijft-achter-in-rotterdam-6982405-a724829

Lobello was de scheids die in de ecI finale tegen Celtic bij een vrije trap voro Celtic effe bij Eddy PG voor zijn snufferd ging staan. Bal vloog er dus ook meteen in.

Vind ik leuk
Blindsy +2840
vrijdag 8 december 2017 om 13:25
Haha, dat laatste verhaal was ik vergeten. Maar die naam is dan toch blijven hangen. Ja, Bosz laatste minuut.. waar hebben we soms ons geld aan uitgegeven :-) Leuk om het weer eens op te halen, DubRtd!
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 8 december 2017 om 13:35
Dat Feyenoord elftal had door Dik Bruynestein getekend kunnen zijn.
11 karikaturen met Van Hanegem als trainer.
Mijn favoriete Feyenoord elftal ooit
Vind ik leuk
Blindsy +2840
vrijdag 8 december 2017 om 13:58
Ja, het mijne eigenlijk ook. De Goey, Heus, Metgod, De Wolf, Scholten, Bosz, Fraser, Witsche, Blinker, Taument, Kiprich, onverzettelijk, een echt Feyenoord-team. Maar, die EC-duels? Daar zaten soms echt draken van wedstrijden tussen. Sion-uit, Luzern-uit, waren geweldige trips, maar het voetbal was niet om aan te zien. Gelukkig maakten we het dan thuis altijd weer goed. We hadden zelfs Monaco er toen bijna onder in de halve finale, mooie herinneringen hoor! En nu zijn we weer blij met een dikke 25 miljoen CL-inkomsten en een zege op Napoli.
Zou het lek dan eindelijk boven zijn, na 3 zeges op rij? Of gaan we komend weekend tegen Utreg weer de fout in? Zulke vragen stel je jaar in jaar uit, als je voor Feyenoord bent! Maar ik zou niet zonder kunnen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 13:59]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:54
Kunnen ze diks definitief overnemen van dat geld....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:59
Haha. Of Brenet kopen ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:24
Voor 5 ton is ie volgend jaar van jullie.....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:25
Haha wil je hem kwijt?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:32
Ach wat heet .... Ik heb liever een echte linksback . Niks tegen brenetje maar toch
Vind ik leuk
Tafkaz +4088
woensdag 6 december 2017 om 15:05
Nou dan hebben we een deal. Echte LB Nelom naar Eindhoven en Brenet de omgekeerde weg!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:17
Nou doe dat maar niet .... Dan krijg ik iets met regen en drup gevoel.....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:24
Logisch.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 15:30
Hoe he het ook ziet , dat groepje doorgesnoven randdebielen kost de club gewoon veel poen wederom.
Doodziek wordt ik van die hersenloze
Vind ik leuk
Leffe +970
donderdag 7 december 2017 om 04:50
Martinnat-Elke club heeft( zoals jij die noemt doorgesnoven randdebielen) zijn zgn-harde kern.De één uit zich anders als de ander.Ik vergelijk nu jou verhaal dat op houseparthy's er altijd XTC en coke wordt gebruikt ( foei.!!).Geloof mij maar als ik zeg dat op een zaterdagavond in de disco van een stad meer gebruikt wordt dan op een gemiddelde houseparthy.Ga je naar de voetbal is dat best oké, maar zeg je dat je naar een hardcore, of whatever party gaat, er vaak meteen aan drugs wordt gedacht.Zojammer, en zo simpel dit om dat te denken.




Vind ik leuk
HansVites +2210
woensdag 6 december 2017 om 17:47
Zo die hadden zich van tevoren wel goed verdiept in de club Feyenoord, of was dat die wedstrijd waar de Ajax supporters die Vermeer pop ophingen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 17:47]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rechter doet uitspraak: Feyenoord krijgt nog half miljoen euro van sponsor