Oranje 'mag altijd bellen': Als nieuwe bondscoach denkt dat hij mij nodig heeft

Oranje 'mag altijd bellen': "Als nieuwe bondscoach denkt dat hij mij nodig heeft"

woensdag 6 december 2017 om 13:22

René Meulensteen was bij Oranje in beeld als assistent van toenmalig bondscoach Danny Blind. In de toekomst staat hij alsnog open voor een komst naar het Nederlands elftal.

"De komende maanden niet", stelt Meulensteen, trainer bij Kerala Blasters, in gesprek met Nieuwe Revu. "Ik heb immers mijn woord gegeven aan India. Maar daarna? Dat ligt er natuurlijk aan wie de kar gaat trekken en wat die van plan is. Maar als de nieuwe bondscoach denkt dat hij mij nodig heeft en denkt dat ik mijn steentje kan bijdragen, mogen ze altijd bellen. Hopelijk krijgen we dan het Nederlandse voetbal weer op de rails."

Meulensteen neemt het Blind, die in Manchester op bezoek kwam, niet kwalijk dat hij destijds niet gehaald werd als assistent. "Nee, want hoewel ik een heel goed gesprek met Danny had, koos de KNVB uiteindelijk voor Dick Advocaat als de rechterhand van Blind", aldus Meulensteen. "Danny zei heel duidelijk dat er nog een andere kandidaat was waarmee hij in gesprek zou gaan. Ik wist toen alleen niet dat het om Advocaat ging." Meulensteen vervolgt: "Maar ik had het wel heel graag willen doen. Ook omdat ik, gezien mijn achtergrond, heel geschikt zou zijn geweest. Als je, zoals ik, twaalf jaar bij Manchester United heb gewerkt, weet je natuurlijk als geen ander wat er in de absolute top gevraagd wordt en wat spelers nodig hebben om die top te bereiken."

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

Romario9 +5771
woensdag 6 december 2017 om 13:39
Ronald Koeman met z'n broer en Meulensteen als assistenten. Prima staf.
Vind ik leuk
Nashua +5725
woensdag 6 december 2017 om 13:53
Meulensteen zie ik het liefst een jeugdplan schrijven bij de KNVB voor toekomstige jeugdtrainers
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:49
Die solliciteert straks gewoon weer. Kan me niet voorstellen dat ie lang met zn handen gaat eten en zn hol vegen
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 13:49]
Vind ik leuk
Koeien +1598
woensdag 6 december 2017 om 14:26
En jij eet je boterham met bestek en laat je hol door engeltjes schoonpissen?

Jezes man, wat een flutopmerking.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:56
Wel eens in india geweest? Het is er voor nl begrippen gewoon ontzettend smerig
Vind ik leuk
Polly11 +1842
woensdag 6 december 2017 om 19:25
Dat vind ik van Amsterdam ook
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:17
Hahaha, dat mag
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:56
Lijkt me een uitstekende optie voor een rol binnen de nieuwe technische staf. is op de hoogte van wat er op topniveau gevraagd wordt. Op de een of andere manier blijf ik mn twijfels houden bij Koeman. Als het lekker loopt uitstekende coach maar bij tegenslag komt ie heel slecht op me over en denk dat we dat juist nu niet moeten hebben. Maar goed, veel keus hebben we ook niet:p
Vind ik leuk
Eendracht +8581
woensdag 6 december 2017 om 14:21
Blind werd in het diepe gegooid.
Snap dat hij dat liever deed zonder een meulensteen om zijn nek...
Vind ik leuk
orion73 +696
woensdag 6 december 2017 om 15:27
Meulensteen wordt ietwat overschat. Hij heeft weliswaar jaren naast die onbeschofte 'sir' alex ferguson gezeten maar verder is zijn cv toch niet bepaald indrukwekkend te noemen.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 6 december 2017 om 17:32
Ja, maar heeft hij niet ook de Coerver-methode verspreidt?
Dat was ooit wat, daarmee haalde Jan Peter oranje.
Voor onze matige talenten zou dat handig kunnen zijn.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:49
Gullit Meulensteen ook al prima toch. Uithangbord met goeie trainer ernaast.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje 'mag altijd bellen': "Als nieuwe bondscoach denkt dat hij mij nodig heeft"