PSV, Ajax en Feyenoord naderen transferperiode: deze spelers kunnen weg

PSV, Ajax en Feyenoord naderen transferperiode: deze spelers kunnen weg

woensdag 6 december 2017 om 18:00

Nog 26 dagen en dan gaat de transfermarkt weer open. Welke spelers van PSV, Ajax en Feyenoord maken de meeste kans op een transfer? VoetbalPrimeur zoekt het uit.

Normaliter verloopt de transferperiode in januari een stuk rustiger dan die in de zomer. Niet gek ook: de traditionele top-drie in de Eredivisie wil de selectie zoveel mogelijk intact houden voor de maanden waarin de prijzen worden verdeeld. Toch zijn er altijd kikkers die uit de kruiwagen springen, zo bleek ook vorig seizoen. PSV liet Luciano Narsingh en Florian Jozefzoon gaan, terwijl Ajax schoon schip maakte met de verkoop van Riechedly Bazoer, Anwar El Ghazi en Nemanja Gudelj. Welke spelers maken in januari de meeste kans op een transfer?

PSV
Van de traditionele top-drie moet PSV het meest vrezen voor een uittocht. Althans, vrezen... De club is een aantal spelers liever kwijt dan rijk is. Adam Maher is zo iemand. De middenvelder heeft een aflopend contract en mag uitkijken naar een nieuwe club. Als PSV nog wat aan Maher, die dit seizoen pas één Eredivisie-minuut speelde, wil verdienen, moet hij in januari worden verkocht. Ook Marcel Ritzmaier staat voor een transfer. De Oostenrijkse middenvelder is inmiddels 24 jaar oud, maar speelt en traint bij de beloften van PSV en heeft een aflopend contract.

Een vertrek van Maher en Ritzmaier is door PSV ingecalculeerd, maar technisch manager Marcel Brands zal aan de bak moeten om alle basisspelers binnenboord te houden in januari. Denk daarbij vooral aan Jeroen Zoet, Santiago Arias, Jürgen Locadia en Hirving Lozano. Nee, een winterse transfer ligt op dit moment niet voor de hand, maar een vette cheque uit het buitenland zal het kwartet wel aan het denken zetten. Brands heeft echter één belangrijk ijzer in het vuur: het lonkende kampioenschap.

Ajax
In tegenstelling tot vorig seizoen hoeven we in januari geen uittocht van ontevreden spelers te verwachten bij Ajax. Op dit moment kan alleen Mitchell Dijks alvast ingevuld worden. Hij werd aan het begin van het seizoen bij de selectie gehaald door trainer Marcel Keizer, maar na een reeks slechte optreden werd Dijks net zo makkelijk weer aan de kant geschoven. Waar hij vorig seizoen in januari op huurbasis naar Norwich City vertrok, lijkt nu een permanente move waarschijnlijker. Helemaal als Ajax in de winterstop een nieuwe linksback haalt.

Achter de namen van Amin Younes en Nick Viergever staat een vraagteken. Heel waarschijnlijk is een vertrek van het tweetal niet. Younes ligt een stuk minder goed in de markt dan afgelopen zomer, beschikt weliswaar over een aflopend contract, maar Ajax heeft een optie en zal die lichten. Voor Viergever is de situatie iets gecompliceerder. Hij wil zijn aflopende contract best verlengen, maar Ajax deed nog geen aanbod. De Amsterdammers lijken niet van plan om de belangrijke routinier te verkopen in januari, waardoor een transfervrij vertrek aan het einde van het seizoen lonkt.

Feyenoord
Feyenoord-directeur Martin van Geel gaat een rustige maand tegemoet. Na het winnen van de landstitel vertrokken afgelopen zomer Terence Kongolo, Rick Karsdorp en Eljero Elia, terwijl Dirk Kuyt met pensioen ging. Hun vervangers zullen niet binnen een half jaar denken aan een nieuwe transfer, terwijl 'kampioensspelers' als Eric Botteghin, Tonny Vilhena en Nicolai Jörgensen na de tegenvallende eerste seizoenshelft niet bovenaan de lijstjes van geïnteresseerde clubs zullen staan.

Wel telt de Feyenoord-selectie twee spelers met een aflopend contract: Miquel Nelom en Michiel Kramer. De kans is groot dat het de linksback en spits, die weinig populariteit genieten in De Kuip, aan het einde van het seizoen transfervrij de deur uitlopen. Jeugdproduct Nelom wordt waarschijnlijk met zachte hand richting de uitgang gedirigeerd, terwijl Kramer wel klaar is bij Feyenoord. Met zijn 29 jaar lijkt de tijd rijp voor een lucratieve transfer naar het buitenland.

Plaats een reactie

feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:03
Ik mag hopen dat Feyenoord naast Kramer en Nelom ook Basacikoglu verkoopt en Diks terugstuurt naar Italië...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:15
Wie hebben we anders dan als rechtsback?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:18
Nieuwkoop en Amrabat kunnen dat wel invullen, lijkt mij.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:19
Amrabat heeft veel meer kwaliteiten op het middenveld die hij daar kan laten zien.

Nieuwkoop is Karsdorp niet, maar is ook niet heel veel minder.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:23
Klopt. Nieuwkoop is in mijn ogen ook de beste optie op rechtsback, en Amrabat alleen bij blessures.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:21
Amrabat niet doen, gewoon lekker op het middenveld. Laat Geertruida daar maar eens voetballen. Tweede seizoenshelft spelen we toch geen Europees meer, en bovendien mag de doorstroming van de jeugd wel wat toenemen. Gio is wat dat betreft maar een lafaard, door vooral op Bilal, Kramer en Nelom terug te vallen terwijl zij keer op keer bewijzen het niveau niet aan te kunnen
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:24
Dat is inderdaad ook een optie!
En inderdaad, de jeugd mag wat meer kansen krijgen. Ze zouden zeker hoger in de pikorde moeten staan dan spelers die (in mijn ogen) toch al afgeschreven zijn!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:59
Geertruida schijnt echt een topper in wording te zijn!
Vind ik leuk
Pino61 +9256
woensdag 6 december 2017 om 20:41
Zal ook wel moeten dat er iets aan komt, want wat er nu staat daar kan je echt geen potten mee breken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:43
Nieuwkoop vult het zeer degelijk in en heeft zelfs al beter laten zien. In ieder geval een van de beste drie rb's in de ED.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:05
Michiel moet weer terug naar DH, hij past bij ons en heeft bewezen dat hij meer dan 15 goals kan maken bij ons. Wij missen de goals!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:16
Vind ik ook, Kramer is voor menig Eredivisie club een nuttige spits maar heeft niks bij Feyenoord te zoeken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:27
Zag dat Lorenzen er ook uitligt voor dit seizoen?
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 18:13
Kunnen we onze directie niet te koop zetten tegen ieder aannemelijk bod? Kan Arsenal niet heel snel voor Overmars langs komen? Die past daar veel beter, daar zijn ze gewend niks te winnen dus daar zit ie helemaal op zijn plek, kan ie Bergkamp misschien meteen meenemen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:17
We gaan nu juist zien hoe Overmars is als hij sneller kan schakelen dan voorheen. Ik geef hem zeker de voordeel van de twijfel
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 18:49
Zien we al, hij is gewoon altijd betrokken geweest bij alle beslissingen en koopt nu weer een jochie voor veel te veel geld die net 14 wedstrijden gespeeld heeft als prof.

Overmars is niet het slachtoffer, hij is gewoon medeplichtig en dus helemaal niet de gene die wel wilde kopen maar niet mocht, ook hij gaat volledig mee in die waanzin om alleen maar kleuters in de selectie op te nemen.
Vind ik leuk
kerel +944
woensdag 6 december 2017 om 18:22
Bergkamp moet idd mee dan.. het is een package deal..
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 18:50
Dennis had een geweldige speler kunnen zijn voor de jochies om tegen op te kijken, een parel in je opleiding die de aanvallend ingestelde spelers de fijne kneepjes kon bijbrengen, maar Bergkamp blijkt ook graag beleid te willen maken en daar snapt hij werkelijk niks van, hij geeft altijd de voorkeur aan jeugd omdat dat zijn paradepaardje is.
Vind ik leuk
JustH +866
woensdag 6 december 2017 om 18:27
Klopt die hebben Ajax er bovenop geholpen, die moet je kwijt.
Pfffttttt
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 18:51
D'r bovenop? HAHAHAHAHAHAHA.

We zijn rijk, maar we winnen niks, dat is altijd nog erger dan arm zijn en wel wat winnen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:15
Ik weet bijna zeker dat er geen basis spelers vertrekken bij PSV. Brands is wel een manager die kosten wat kost de selectie bij elkaar wil houden. Zeker nadat in het verleden wel eens spelers zijn verkocht in de winter. Alleen overbodige jongens als Maher en Ritzmaier zullen vertrekken. Het is vooral de vraag of een spelers als Lammers blijft of verhuurt wordt. En of PSV nog een linksback haalt, zoals afgelopen zomer de bedoeling was maar toen niet doorging.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:16
Ik ben er 99% zeker van dat Feyenoord geen spelers gaat kopen en/of verkopen.
Vind ik leuk
Eendracht +8580
woensdag 6 december 2017 om 18:19
Ik ben er 99% zeker van dat jouw 99% klopt...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:20
Dus dan klopt het 198%?
Vind ik leuk
Eendracht +8580
woensdag 6 december 2017 om 18:21
Nee, 98.01%....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:22
Hahahaha donderstraal een eind op man.
Vind ik leuk
Eendracht +8580
woensdag 6 december 2017 om 18:23
99% van 99% is 98.01%...
Ik verzin het niet..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:02
Maar je weet het niet zeker dus de uiteindelijke kans is 97,0299%.
Vind ik leuk
Eendracht +8580
donderdag 7 december 2017 om 08:57
Zou zomaar een kunnen, plus of min een cijfertje achter de komma..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:26
Maher kom maar naar Enschede!
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
woensdag 6 december 2017 om 18:36
Kramer Bilal en nelom moeten weg. ;)
Vind ik leuk
Het Brein +2222
woensdag 6 december 2017 om 20:55
Eens! Feyenoord moet creativiteit halen..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:26
je vergeet Diks kan niks en Hr Larsson moet het ook nog laten zien !!! Teo
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 23:27]
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
donderdag 7 december 2017 om 06:29
Larsson gaat wel knallen. Diks kan beter vandaag nog weg gaan.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:41
Ik vind Nelom best een bruikbare speler . Hij klaagt nooit en staat er wanneer je hem nodig hebt. Het is geen basisspeler , maar vind maar eens een stand-in die niet klaagt en een goedkoper alternatief is.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:09
Fabra en Magallan halen en Dijks verkopen!
Vind ik leuk
Bizzy +8628
woensdag 6 december 2017 om 20:29
Koopclub
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 02:48
Elke voetbalclub is een koopclub, wen er aan. Bij Ajax is in ieder geval de intentie om veel jeugd in het elftal te hebben en dat aanvullen met gerichte versterkingen, dus geen breedteversterkingen. De laatste jaren gaat dat steeds beter.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:35
feyenoord heeft prima jeugd, maar geen trainer die ze durft te gebruiken.....waar is koeman als je m nodig hebt.
Vind ik leuk
Het Brein +2222
woensdag 6 december 2017 om 20:54
Dolberg zal wel weg gaan. Voor zo'n 25 miljoen en dan Sierhuis of Cassierra doorschuiven. Ben ik bang voor, want Dolberg blijft een groot talent...
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 20:56]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:00
Je druk maken om spelers die vertrekken, net of je druk maken helpt spelers te behouden, reizend volk moet je gewoon laten gaan.
Vind ik leuk
Gerro +3697
donderdag 7 december 2017 om 00:05
Transfers Ajax Feyenoord en psv. Ajax hoeft niet te verkopen,Psv moet verkopen en bij Feyenoord valt niets te verkopen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV, Ajax en Feyenoord naderen transferperiode: deze spelers kunnen weg