Feyenoord O19 overwintert in Europa na spektakelstuk met zeven doelpunten

Feyenoord O19 overwintert in Europa na spektakelstuk met zeven doelpunten

woensdag 6 december 2017 om 17:52

In de thuishaven van Excelsior heeft Feyenoord O19 woensdagmiddag een spectaculaire wedstrijd gespeeld tegen de leeftijdsgenoten van SSC Napoli. In het kader van de UEFA Youth League werd het 4-3 voor de thuisploeg. Achraf El Bouchataoui maakte in blessuretijd de winnende goal. Een remise was voldoende om de volgende ronde van het toernooi te bereiken. 

Onder het toeziend oog van onder meer Dirk Kuyt en Feyenoord-directeur Jan de Jong begon Feyenoord O19 slecht aan de clash met Napoli. Zerbin maakte er namens de gasten na tien minuten 0-1 van. De thuisploeg ging daarna steeds beter spelen en nadat Wouter Burger eerst nog een grote kans had gemist, maakte Orkun Kökcü er even later alsnog 1-1 van. Vlak voor rust werd het zelfs 2-1. Lutsharel Geertruida kopte binnen uit een corner. 

De wedstrijd leek helemaal gespeeld toen de zestienjarige Kökcü er direct na de pauze op fraaie wijze 3-1 van maakte. Zijn vrije trap vloog heerlijk de kruising. Napoli moest een kwartier voor tijd door met tien man. Scarf kreeg twee keer geel. Op dat moment was de 3-2 al gevallen. 

In de slotfase leek Feyenoord de winst alsnog uit handen te geven. Napoli scoorde enkele minuten voor het laatste fluitsignaal vanaf de strafschopstip. Er werd tóch nog gewonnen. Ook Feyenoord kreeg een penalty en El Bouchataoui schoot raak. Dankzij de krappe zege overwintert de ploeg van Cor Adriaanse in Europa. Later op de avond, om 20.45 uur, speelt Feyenoord in De Kuip tegen het 'grote' Napoli. 

Opstelling Feyenoord O19: Bijlow, Reith, Lewis, Geertruida, Smeulers, El Bouchataoui, Kokcu, Burger, Huigen, Vente en Zwarts

Lees meer over:FeyenoordSSC Napoli

Plaats een reactie

BassieN +8141
woensdag 6 december 2017 om 17:57
Zo dat was me een wedstrijd, stiekem zitten genieten. En wat is dat Van Donge & De Roo stadion een heksenketel!
Vind ik leuk
Richard020 +10248
woensdag 6 december 2017 om 17:58
Hoeveel zaten er eigenlijk, dat Feyenoord in het Excelsior stadion speelde?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:02
Was uitverkocht. Hingen grote schermen door de hele stad

















Nee, geintje. Ik heb geen flauw idee.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 18:02]
Vind ik leuk
Richard020 +10248
woensdag 6 december 2017 om 18:04
Is er op Varkenoord geen genoeg plaats, of wat? Ik weet namelijk niet hoeveel je op het eigen speelterrein kan herbergen waar de jeugd normaal speelt.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:06
Volgens mij niet echt. Varkenoord is echt ontzettend oud en Feyenoord gaat niet voor niets de faciliteiten van de jeugd op de schop nemen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:12
Gaat pas werken op het nieuwe trainingscomplex indien er een tribune komt, maar dat weet ik niet zeker.
Vind ik leuk
Koeroe +1828
woensdag 6 december 2017 om 18:04
Ik was er, er waren 3 tribunes vol. Denk zon 3000?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:05
Dat is veel, zeker voor op een woensdagmiddag!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:05
dan zijn de scholen vrij hoor 2000 kinderen gratis
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 19:32
Dat is waar. Dan hebben we in ieder geval de seizoenkaarthouders van de toekomst een leuke middag geboden ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:17
Er passen en 4400 in...
Vind ik leuk
Degraaf +10294
woensdag 6 december 2017 om 19:15
Gefeliciteerd Niels, mooi prestatie.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 19:30
Dank je! Nu hopen dat het eerste vanavond de eer in ieder geval nog een heel klein beetje redt, al heb ik daar een hard hoofd in ;-S
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:17
Gewoon genieten! Ik heb niks gezien, ben voor een andere club haha maar ook de jeugd telt!
Vind ik leuk
Koeroe +1828
woensdag 6 december 2017 om 17:57
Achraf El Bouchataoui de grote man, heerlijke speler
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:17
Komt fysiek wel veel tekort voor Feyenoord 1.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:35
Nog wel. Niet iedereen wordt geboren met de bouw van een Lukaku. Sterker nog, bijna niemand zelfs.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:39
Dries Mertens en Christian Eriksen ook, maar ik zou ze er toch graag bij hebben.

Daarnaast is hij 179cm. Dat is toch niet zo klein? Scroll hier maar eens naar beneden, dan zie je wat deze gast allemaal kan. Type Pirlo. Hopelijk kiest hij voor Nederland.

https://twitter.com/search?f=videos&vertical=default&q=el%20bouchataoui&src=typd
Vind ik leuk
Sytz +1144
woensdag 6 december 2017 om 17:58
Pfff, wat een wedstrijd zeg. Zou die o19 niet in de Kuip kunnen spelen? Denk dat er nog vrij veel man op af komt eigenlijk.
Vind ik leuk
Koeroe +1828
woensdag 6 december 2017 om 18:06
Dat zal denk ik als ze verder komen ook wel gebeuren, veel animo voor
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:17
Niet als mensen helemaal naar Rotterdam moeten komen voor een wedstrijd alleen van Feyenoord O19, wel als het in combinatie is met Feyenoord 1.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 17:58
Iig iets gewonnen en netjes dat ze doorstomen.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 17:58
Knap gedaan door ''onze jongens''. In dit team lopen er best een paar die het eerste elftal kunnen/moeten halen. Met name op het middenveld zijn ze van een hoog niveau!

Overigens hebben niet al deze spelers een contract volgens mij. De enigen van wie ik zeker weet dat ze vastliggen zijn Bijlow, Reith, Geertruida, Kokcu, El Bouchataoui, Burger en Vente...
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 18:01]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:05
Touré en Wehrmann ook.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:18
Dit is weer iemand die hier maar wat neerzet zonder research te doen en er zelf amper verstand van heeft...
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:20
Ja joh...

https://www.transfermarkt.com/-rjo-feyenoord-excelsior-u19/startseite/verein/2862

Succes ermee!

Edit:
Dan neem ik aan dat je het over die contracten hebt, anders snap ik je reactie niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 18:21]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:21
Oke, oke....

Dan klopt er niks van die site...
Vind ik leuk
Bals +140
woensdag 6 december 2017 om 18:00
Goed zo!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:06
Kijk mooi zo, goed bezig!
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
woensdag 6 december 2017 om 18:30
En het grote feyenoord speelt voor jan lul.
Vind ik leuk
fr1963 +1223
woensdag 6 december 2017 om 19:07
40.000 dan....
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
woensdag 6 december 2017 om 19:08
Zinloze pot, zou echt de motivatie er niet meer voor op kunnen brengen.
Vind ik leuk
fr1963 +1223
woensdag 6 december 2017 om 19:11
De bal is rond. Met lef spelen, beetje geluk hebben dan kan een stuntje altijd.
Daarnaast speelt Napoli mooi voetbal, het zou dus een boeiende wedstrijd kunnen worden. Zou kunnen.
Vind ik leuk
Degraaf +10294
woensdag 6 december 2017 om 19:18
Er is vandaag toch nog steeds geld te verdienen Teo, dat is altijd welkom.
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
woensdag 6 december 2017 om 19:28
Jep, daar heb je gelijk in. Maar de kans dat het 0 uit 6 word is groot.. en dat is triest.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:37
Typisch Feyenoord dat er gewoon een Eredivisie stadion gevuld wordt voor de O19!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:07
Mooi voor Feyenoord
Vind ik leuk
Nuance +3169
woensdag 6 december 2017 om 19:11
Nou nog een leuke uitwedstrijd. Dat wordt wat, met zn allen O19 ondersteunen. Wordt gezellig!
Vind ik leuk
soksa +964
woensdag 6 december 2017 om 20:21
Grote klasse jongens!!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:26
geef de jeugd een kans gio.....niet alleen als je halve elftal out is....kijk hoe goed zijn!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord O19 overwintert in Europa na spektakelstuk met zeven doelpunten