Feyenoord O19 overwintert in Europa na spektakelstuk met zeven doelpunten

    Feyenoord O19 overwintert in Europa na spektakelstuk met zeven doelpunten

    woensdag 6 december 2017 om 17:52

    In de thuishaven van Excelsior heeft Feyenoord O19 woensdagmiddag een spectaculaire wedstrijd gespeeld tegen de leeftijdsgenoten van SSC Napoli. In het kader van de UEFA Youth League werd het 4-3 voor de thuisploeg. Achraf El Bouchataoui maakte in blessuretijd de winnende goal. Een remise was voldoende om de volgende ronde van het toernooi te bereiken. 

    Onder het toeziend oog van onder meer Dirk Kuyt en Feyenoord-directeur Jan de Jong begon Feyenoord O19 slecht aan de clash met Napoli. Zerbin maakte er namens de gasten na tien minuten 0-1 van. De thuisploeg ging daarna steeds beter spelen en nadat Wouter Burger eerst nog een grote kans had gemist, maakte Orkun Kökcü er even later alsnog 1-1 van. Vlak voor rust werd het zelfs 2-1. Lutsharel Geertruida kopte binnen uit een corner. 

    De wedstrijd leek helemaal gespeeld toen de zestienjarige Kökcü er direct na de pauze op fraaie wijze 3-1 van maakte. Zijn vrije trap vloog heerlijk de kruising. Napoli moest een kwartier voor tijd door met tien man. Scarf kreeg twee keer geel. Op dat moment was de 3-2 al gevallen. 

    In de slotfase leek Feyenoord de winst alsnog uit handen te geven. Napoli scoorde enkele minuten voor het laatste fluitsignaal vanaf de strafschopstip. Er werd tóch nog gewonnen. Ook Feyenoord kreeg een penalty en El Bouchataoui schoot raak. Dankzij de krappe zege overwintert de ploeg van Cor Adriaanse in Europa. Later op de avond, om 20.45 uur, speelt Feyenoord in De Kuip tegen het 'grote' Napoli. 

    Opstelling Feyenoord O19: Bijlow, Reith, Lewis, Geertruida, Smeulers, El Bouchataoui, Kokcu, Burger, Huigen, Vente en Zwarts

    Plaats een reactie

    BassieN +11256
    woensdag 6 december 2017 om 17:57
    Zo dat was me een wedstrijd, stiekem zitten genieten. En wat is dat Van Donge & De Roo stadion een heksenketel!
    Vind ik leuk
    Richard020 +12532
    woensdag 6 december 2017 om 17:58
    Hoeveel zaten er eigenlijk, dat Feyenoord in het Excelsior stadion speelde?
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 19:17
    Gewoon genieten! Ik heb niks gezien, ben voor een andere club haha maar ook de jeugd telt!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 6 december 2017 om 17:57
    Achraf El Bouchataoui de grote man, heerlijke speler
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 18:17
    Komt fysiek wel veel tekort voor Feyenoord 1.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 18:35
    Nog wel. Niet iedereen wordt geboren met de bouw van een Lukaku. Sterker nog, bijna niemand zelfs.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 18:39
    Dries Mertens en Christian Eriksen ook, maar ik zou ze er toch graag bij hebben.

    Daarnaast is hij 179cm. Dat is toch niet zo klein? Scroll hier maar eens naar beneden, dan zie je wat deze gast allemaal kan. Type Pirlo. Hopelijk kiest hij voor Nederland.

    https://twitter.com/search?f=videos&vertical=default&q=el%20bouchataoui&src=typd
    Vind ik leuk
    Sytz +3301
    woensdag 6 december 2017 om 17:58
    Pfff, wat een wedstrijd zeg. Zou die o19 niet in de Kuip kunnen spelen? Denk dat er nog vrij veel man op af komt eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12882
    woensdag 6 december 2017 om 18:06
    Dat zal denk ik als ze verder komen ook wel gebeuren, veel animo voor
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 18:17
    Niet als mensen helemaal naar Rotterdam moeten komen voor een wedstrijd alleen van Feyenoord O19, wel als het in combinatie is met Feyenoord 1.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91517
    woensdag 6 december 2017 om 17:58
    Iig iets gewonnen en netjes dat ze doorstomen.
    Vind ik leuk
    Bals +400
    woensdag 6 december 2017 om 18:00
    Goed zo!
    Vind ik leuk
    baboushka +1319
    woensdag 6 december 2017 om 18:06
    Kijk mooi zo, goed bezig!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31537
    woensdag 6 december 2017 om 18:30
    En het grote feyenoord speelt voor jan lul.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3020
    woensdag 6 december 2017 om 19:07
    40.000 dan....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31537
    woensdag 6 december 2017 om 19:08
    Zinloze pot, zou echt de motivatie er niet meer voor op kunnen brengen.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3020
    woensdag 6 december 2017 om 19:11
    De bal is rond. Met lef spelen, beetje geluk hebben dan kan een stuntje altijd.
    Daarnaast speelt Napoli mooi voetbal, het zou dus een boeiende wedstrijd kunnen worden. Zou kunnen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +16714
    woensdag 6 december 2017 om 19:18
    Er is vandaag toch nog steeds geld te verdienen Teo, dat is altijd welkom.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31537
    woensdag 6 december 2017 om 19:28
    Jep, daar heb je gelijk in. Maar de kans dat het 0 uit 6 word is groot.. en dat is triest.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 18:37
    Typisch Feyenoord dat er gewoon een Eredivisie stadion gevuld wordt voor de O19!
    Vind ik leuk
    Nuance +9068
    woensdag 6 december 2017 om 19:11
    Nou nog een leuke uitwedstrijd. Dat wordt wat, met zn allen O19 ondersteunen. Wordt gezellig!
    Vind ik leuk
    soksa +1562
    woensdag 6 december 2017 om 20:21
    Grote klasse jongens!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord O19 overwintert in Europa na spektakelstuk met zeven doelpunten