'Ajax is de beste club van Nederland. Wat het wordt tegen PSV? 3-0!'

'Ajax is de beste club van Nederland. Wat het wordt tegen PSV? 3-0!'

woensdag 6 december 2017 om 18:37

Ajax doet ondanks een achterstand van tien punten op de Eredivisie-ranglijst niet onder voor koploper PSV. Dat stelt André Onana, die vol vertrouwen is over de kraker van zondag in Amsterdam.

"Nee, ik denk niet dat ze beter zijn", zegt Onana tegen AT5. "Ik denk dat wij beter zijn. Ajax is de beste club van Nederland. Wij staan nu geen eerste, maar het blijft voetbal. Misschien spelen ze nu beter en winnen ze, maar ik denk niet dat ze beter zijn dan wij."

De Ajax-doelman heeft geen ontzag voor PSV, dat volgens hem 'misschien' een beetje geluk hebben gehad de laatste weken. "Of we kampioen kunnen worden? Het gaat lastig worden, maar een beetje druk hoort erbij. Ik geloof in dit team, mijn teamgenoten en mijn trainers. Als we op deze manier doorgaan, komt het uiteindelijk helemaal goed."

Onana wil zich tot slot ook nog best wagen aan een voorspelling voor Ajax - PSV: "3-0!"

Poll

Wat wordt de uitslag bij Ajax-PSV?

(7373 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 18:41
Blijven dromen jongen.
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
woensdag 6 december 2017 om 18:44
Hij heeft zijn amsterdamse inburgeringscurcus ook al met succes doorlopen. De amsterdamse bluf zit er al goed in......ha,ha,ha.

Geeft niets hoor Onana des te harder komt de dreun aan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:55]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:48
Haha precies Henk ongelooflijk dat ze ondanks de dramatisch afgelopen paar jaren nog zo vol van zichzelf zijn. Geen greintje realisme bekennen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:49
Super dramatisch. Heel Amsterdam janken natuurlijk toen ze hoorden dat ze de EL finale moesten spelen. Vet genant.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:52
Nee de rest van Nederland lachen toen ze hoorden dat een club met zoveel meer geld dan de rest al 3 jaren op rij geen enkele prijs heeft gepakt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 18:53]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:59
Hoe sneu is dat ook? Dat je als fan van een club die nooit iets wint een harde lul krijgt omdat ajax ook niks wint. Megadroevig is dat. Maar hey, geniet van jaar 4. We don't care
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:05
Haha ''we don't care'' geloof je het zelf?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:07
Ja hoor. Ik heb vorig jaar geen minuut minder geslapen door het gemiste kampioenschap.
Maar ik bedoelde vooral dat de afgunst en jaloezie me echt helemaal niks doet. Ik vind het alleen heel raar en tamelijk sneu dat je je plezier haalt uit het falen van anderen en niet uit je eigen succes. That's all
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 23:36
En ondanks dat het niks tastbaars heeft opgeleverd, heb je wel mooi de finale van de EL gespeeld. Kunnen ook weinig Nederlandse clubs zeggen dat ze dat in de 21e eeuw hebben bereikt!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:38
Precies. En ik heb me vooral ook vermaakt met leuk voetbal. En dat is waar ik voor kijk.
Vind ik leuk
Degraaf +10294
woensdag 6 december 2017 om 19:23
Zij hebben ook een periode gekend van 6 jaar dat ze niets wonnen en dan nu maar blijven blaten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:27
Ja en daarnaast vind ik leuke wedstrijden echt veel interessanter dan of wij wel of niet de schaal hebben.
Ik vond vorig jaar het leukste jaar sinds Alderweireld weg is. Geen schaal? Oke prima, ik weet toch niet uit mn hoofd wanneer we m wel en niet wonnen. We hebben de meeste, als dat zo blijft ben ik gelukkig.

En dat door het hele land allemaal mensen met beperkte intelligentie allemaal denken "heu zij zijn geen kampioen, cool".. ja, dat vind ik alleen maar heel sneu voor hun :p
Vind ik leuk
MeAgain +3863
woensdag 6 december 2017 om 22:06
Z’n fan ben jij dus. Wij hebben de meeste dus zijn de beste en zolang dat zo blijft ben ik gelukkig.

En als het veranderd dan stap je over naar een andere club? Zo zijn de meeste Ajacieden, omdat ze de meeste prijzen hebben.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:19
Ik stap helemaal niet over. Maar dan ben ik wel minder gelukkig.
Leer even conclusies trekken ofzo.
Vind ik leuk
MeAgain +3863
woensdag 6 december 2017 om 22:43
Leer even lezen. Er staat een vraagteken bij toch?

Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:56
Dat klopt, maar het is een suggestieve vraag.
En die suggestie komt van de conclusie dat ik "zo'n fan" ben. Je eerste zin, geen vraagteken.
En met zo'n fan bedoel je zo'n fan als die je na je vraag omschrijft en in je vraag suggereert.
Ik kan geloof ik best goed lezen. Wat vind jij?
Vind ik leuk
MeAgain +3863
woensdag 6 december 2017 om 22:02
6 jaar niks? Hoelang geleden is dat? Dan won psv altijd nog wel eens een knvb beker of een JC schaal.
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 19:01
Sneu als je daaruit klaarblijkelijk je voldoening haalt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:04
Ja erg he?
Wij hebben niks, maar hoeraaa zij hebben ook niks. Misschien kunnen ze een nieuwe tekst schrijven voor helemaal niets in amsterdam. Iets van "Jullie zijn nu even kut als wij!" Past precies en het is wat minder genant
Vind ik leuk
zwollie +3939
woensdag 6 december 2017 om 20:05
De rest van Nederland is ook alleen in Brabant. Zo objectief ben jij niet.
Vind ik leuk
Bullet +1433
woensdag 6 december 2017 om 21:34
Ik vond vorig jaar een jaar om te genieten! Ajax deed het gewoon goed, en Feijenoord was wat constanter. Kun jij dan niet geloven dat je gewoon kunt genieten?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:41
nee klopt, dat kan ik niet geloven.
Vind ik leuk
Bullet +1433
woensdag 6 december 2017 om 22:34
Dus jij hebt 6 jaar lang niet kunnen genieten van PSV!? Knap dat je dan toch nog supporter bent. Respect!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:05
wii hebben niet die geluk altijd die psv heeft! de graafschap en vorige jaar scheelde het een punt en feyenoord werd aan het eind door veel clubs geholpen en naaihuis die ons goed heeft genaaid tegen groningen! en europese finale verliezen door twee grabbel goals en man united die twee bussen voor het doel parkeerde. ajax heeft een selctie waar de klasse vanaf druipt een geschiedenis waar elke club wereldwijd alleen van kan dromen! dan heb je in mijn ogen het volle recht om arrogant te zijn want de feiten spreken voor zich.. en amsterdam is wereld stad. dus begrijp ik wel al die afgunst en jalozie richting ajax en amsterdam.. dus ga maar lkkr kapot van binnen zou ik zeggen! mijn club je heeft misschien nu minder geluk maar maak me echt geen zorgen.. dat jullie het nu goed doen en het geluk mee hebben! ik zou zeggen geniet ervan. want after sunshine comes rain and after pleasure comes pain! wzawzdb rijkste grootste slimste mooiste ect..
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:19
Toppie Aziz. Denk dat velen dit snappen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:24]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:30
Jordanees? ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:02
Nee dat is AJAX.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:09
Leek er op met die lange lap tekst ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:11
De lappen tekst wel alleen Jordanees maakt niet veel tot geen fouten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:33
Haha jij zit al wat langer op Vp dus ik geloof je meteen ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:34
Zit pas 4 maanden op VP :p
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:35
Ohh dat valt nog mee, ik net een maand ofzo
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:35
Ja zeker, valt best mee ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:55
Maar je mag wel je lessen gewoon blijven volgen?
Vind ik leuk
mchollie +2658
woensdag 6 december 2017 om 20:04
Hahahaha hiep hiep halo, Calimero
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:18
Koekoek, wat ben jij een suqqel zeg met je betoog ....4e jaar op rij geen enkele prijs ...’t lachertje van Nederland
Vind ik leuk
MeAgain +3863
woensdag 6 december 2017 om 22:40
Successupporter
Vind ik leuk
stollie38 +12292
woensdag 6 december 2017 om 20:22
Ja en dus wij blijven achter de club staan in voor en tegenspoed. Wij zijn geen successupporters.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:43
Zeker de afgelopen jaren geensucces in Amsterdam
Vind ik leuk
stollie38 +12292
woensdag 6 december 2017 om 22:09
Zat succes alleen wij accepteren dat. Jullie zijn naïef dat je met kampioenschap nog wat betekent in Nederland. Haha
Vind ik leuk
Bullet +1433
woensdag 6 december 2017 om 21:32
Weet je nog, Willems met z'n 99%?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:43
Dat weet ik nog inderdaad.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:59
AUB niet het is net zo gezellig hier.
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:20
Als jij er niet bent wordt het nog beter Bien.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:22
Onder de naam Ajax. was Blufke gisteren hier. Is hij weer weg?
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:25
Weet ik niet. Als jij weg bent zou ik het wel weten. :-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:25]
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 19:00
Inburgeringscursus@
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:39
veel snappen nog steeds niet waarom we arrogant zijn.. heb net in de amstel gepist hahahaha.. proost jongens!! en zrlfs voor onze piss word er wereldwijd geld betaald. lkkr gevoel is dat wanneer ik piss in de amstel! cheers mate hahahaha.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:43
Ok.
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
woensdag 6 december 2017 om 19:58
Aziz@ Kon jij niet met Onana meegaan naar die geweldige inburgeringscurcus? Of heb je niet goed opgelet?
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:59]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:13
lezen kan iedreen. maar als je mijn teksten kan lezen ben je een kunstenaar! we zitten hier op een voetbal site en niet op een college. als je aandacht zoekt gewoon zeggen dan krijg je een knuffel van me..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:16
@henk. het is trouwens @aziz en niet aziz@ kneusje....
Vind ik leuk
Quareck +3358
woensdag 6 december 2017 om 20:17
Je bedoelt @Henk 1971? Kneusje :)
Vind ik leuk
Quareck +3358
woensdag 6 december 2017 om 20:16
Zo trots dat hij pist op zijn eigen stad.. of is dat toegestaan waar jij vandaan komt?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:27
wees blij zo draag ik mijn steentje aan de économie! hoe meer ik piss in de amstel hoe meer beer er gebrouwd kan worden! onze piss is geld waard. kan jij elke weekend van een goudenschower dronken worden..ga zo nog een keer goed pissen zodat al die gasten die afgunst hebben richting ajax en amsterdam nog meer falavour in hun bier krijgen!
Vind ik leuk
MeAgain +3863
woensdag 6 december 2017 om 22:47
Jij bent nog dommer dan ik al dacht.

Geniet ervan.
Vind ik leuk
stollie38 +12292
woensdag 6 december 2017 om 20:21
Tja nog steeds op zoek naar je IQ of ben je ook een meeloper. Net zoals die andere boeren.
Vind ik leuk
R2 +3210
woensdag 6 december 2017 om 20:44
Ik vind het wel geinig en in het geval van Onana heel onschuldig. Hij zegt dat hij een 3-0 wilt zondag. Niks mis mee. Als je het aan Van Ginkel vraagt, geeft hij waarschijnlijk ook aan dat hij wilt dat PSV wint. Maar om het feestje niet te verpesten; wat een arrogantie zeg!
Vind ik leuk
Korm +23093
donderdag 7 december 2017 om 07:49
dat dacht ik ook ;)
Vind ik leuk
stollie38 +12292
woensdag 6 december 2017 om 20:19
Jij doet niks anders over Ajax en Nouri. Wanneer ga je eens met leven beginnen of ben je ook werkeloos net zoals de meeste supporters van jouw clupje. Aan herseninhoud kan het niet liggen. Het enige licht is die van de koelkast.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:44
Oeii aangebrand?
Vind ik leuk
stollie38 +12292
woensdag 6 december 2017 om 22:07
Nope misselijk van objectief.
Vind ik leuk
Pino61 +9234
woensdag 6 december 2017 om 20:34
3-0 is heel realistisch
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:23
Hatsee!
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 16:56
Wat zei je ook alweer? :')
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:41
Daar heeft hij helemaal gelijk in ;-) we hebben alleen de slechtste trainer en dat is wel een probleem
Vind ik leuk
buddha +5206
woensdag 6 december 2017 om 18:43
ligt niet alleen aan de trainer hoor. ik mis inzet. en daar kan de trainer weinig aan veranderen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:50
Huh? Inzet bij de spelers is juist een verantwoordelijkheid van een trainer? Diezelfde spelers waren vorig jaar heel gemotiveerd.
Ik dacht dat buddha's wijs waren
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:29
Het ligt wel vooral aan de trainer, als je de selectie's naast elkaar legt is die van Ajax duidelijk sterker en breder
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:09
Keepers: Zoet of Onana. Ik zeg toch Zoet.

Backs: Arias/Brenet tegenover Dijks/Veltman/Zeefuik? Ik zeg dan gelijkspel. Arias vind ik echt beter en Brenet is een drama.

VC's: Luckassen/Isimat/Schwaab tegenover Viegever/De Ligt/Wöber. Ik zeg dan met potentie (door de Ligt) dat ajax hier kan winnen.

Middenveld: Van Ginkel/Pereiro/Hendrix/Ramselaar/Maher tegenover Donnie/Ziyech/Schone/Frenkie.

Hier ga ik toch voor redelijk gelijkwaardig. Ik vind van Ginkel minstens even effectief als Ziyech. Pereiro, Hendrix en Ramselaar hebben samen meer ervaring dan Frenkie en Donnie die zich nog moeten bewijzen. Schone is dan de sterkste factor hier. Maar dan zeg ik dus gelijkwaardig.

Buitenspelers: Lozano/Bergwijn/Locadia tegenover Neres/Kluivert/Younes.

Laten we Bergwijn en Kluivert gelijk trekken onder de noemer talent met potentie (al vind ik Kluivert overtuigender)

Locadia tegenover Younes. Beide niet al teveel productiviteit op de flanken. Toch kiezen onze trainers om ze alsnog op te stellen. Dus ik zeg gelijkwaardig.

Lozano tegenover Neres... Ja hier gaat Neres toch echt verliezen en zeg ik dat PSV een puntje voor heeft.

Luuk/Sam tegenover KJH en Dolberg. Hier wint Ajax weer. KJ is meer ervaren dan Luuk en Dolberg heeft veel meer talent en vaardigheid dan Sam.

Ik wil dan niet zeggen dat de selectie van Ajax (huidig niveau) zoveel beter is als die van PSV.

Potentie zegt niet echt veel als spelers zich nog moeten bewijzen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:10
Jij spoort niet
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:15
Waar ben je het niet mee eens?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:51
Op Arias en Lozano na zouden geen van de Psv spelers bij Ajax in de basis staan als je kijkt wat wij daar hebben staan en vooral op het middenveld is elke speler op 6 8 of 10 beter
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:51]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:01
Ik vind ook dat op bepaalde posities Ajax beter spelers heeft.

Alleen vind ik van Ginkel ook in dat rijtje past evenals Zoet.

Maar om nu te zeggen dat Ajax DUIDELIJK een betere en sterkere selectie heeft...

Heel veel daarvan is potentie. Daar is nog niet veel van terecht gekomen.
Vind ik leuk
JustH +862
woensdag 6 december 2017 om 18:44
Die heeft PSV ook, dus dat maakt niet uit.
Moet toch echt op het veld gebeuren!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:57
Vergis je niet in Cocu!!!!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:05
Don't worry. We weten dat hij kut is, maar iets minder kut dan Marcel
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:00
Ieder heeft recht op zijn eigen mening, zelfs als het een belachelijke mening is.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 10:54
Dat is vast prettig voor je. Kun jij ook gewoon zeggen wat je denkt.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:27
Maar Marcel is de allerslechtste ;-) Cocu laat zijn team redelijk intact, dat kunnen we van Marcel niet zeggen haha
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:54
Volgens mij is er in de afgelopen 20 jaar geen enkele trainer goed bevonden onder de Ajax aanhang...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:09
Bosz vond ik prima
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:14
Was daar in het begin niet ook super veel kritiek op?

Alleen door de prestaties in de EL en het vertoonde voetbal heeft hij de harten kunnen winnen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:41
Psv wint hem
Vind ik leuk
buddha +5206
woensdag 6 december 2017 om 18:42
stelt onana vol vertrouwen, dat vertrouwen miste hij afgelopen week wel aardig met zn gegrabbel
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
woensdag 6 december 2017 om 18:46
Dat waren de zenuwen al voor a.s zondag.....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:59
Volgens de commentator was de bal glad door de sneeuw.
Het is maar dat ze een excuus hebben.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:42
In Fifa 18 zou het 3-0 kunnen worden..Ik kan niet wachten tot de wedstrijd! :)
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 18:44
Ons materiaal is weliswaar niet minder dan dat van PSV, maar Keizer doet wel een hoop onder voor Cocu. Zolang deze mafketel nog coach van Ajax is zal er geen vooruitgang geboekt gaan worden. Ik vrees dat PSV de 3 punten pakt dit weekend. Ze spelen weliswaar niet groots maar weten wel iedere wedstrijd winnen en spelen vanuit een vaste samenstelling.
Vind ik leuk
JustH +862
woensdag 6 december 2017 om 18:46
Cocu was verleden jaar de mafketel.
Slaat echt nergens op
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 18:48
Zo werd hij door iedereen neergezet. Heeft desondanks toch tweemaal de landstitel gewonnen en goede prestaties met PSV in Europa geboekt.
Vind ik leuk
Dorzon +2396
woensdag 6 december 2017 om 18:52
euh goede prestatie in europa......er was eens een klein clubje uit oost europa
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 18:54
Ik doel natuurlijk op het seizoen 15 16 waarin PSV bijna Atlético Madrid wist te verslaan in de laatste 16 van de Champions League.
Vind ik leuk
Dorzon +2396
woensdag 6 december 2017 om 19:29
Je bent zo goed als tijdens je laatste prestatie. Dus Cocu is een ollewapper die niet van dat kleine clubje kon winnen waardoor Nederland een dramatische eufa ranking haalt
Vind ik leuk
Quareck +3358
woensdag 6 december 2017 om 20:20
Het gaat hier om Ajax en psv, ik denk dat die evenveel punten gehaald hebben in Europa dit jaar..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:53
Is en blijft een wedstrijd op zichzelf komende zondag waarbij de kansen 50-50 zijn.
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 18:55
Zeker. Deze wedstrijd staat op zichzelf. Desondanks, Ajax heeft er wel eens beter voorgestaan dan momenteel.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:14
Dat wellicht wel. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden van wedstrijden waarbij het team wat er minder goed voorstaat dan haar tegenstander, wel "ineens" een goede overwinning behaalt. In tegenstelling tot een aantal ander PSV-aanhangers ben ik niet zo overtuigd dat PSV een goed resultaat gaat behalen komende zondag in de Arena. En ook de competitie is nog zeker niet beslist, en ook na zondag niet.
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:28
wat is er mis met jou??????
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
woensdag 6 december 2017 om 20:02
Hij zit aan de Amstel......ha,ha.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:52
Als iemand vrij dik is en je zet er iemand naast die nog veel dikker is valt dat vrij dikke nauwelijks op.
Mijn punt: Keizer is een veel grotere mafketel dan Cocu.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:13
Wat is er mis met cocu dan? Een realistische trainer, iets waar we in nederland gebrek aan hebben.

Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:19
Ik vind hem laf en tactisch niet heel vindingrijk.
Hij heeft een van de beste teams van de competitie en hij komt niet verder dan afwachten en counteren.
Uitgeschakeld worden door Osijek vind ik ook niet heel goed. Hoelang heeft De Jong ookalweer in de spits gestaan zonder te scoren? :p
Ik zou niet weten wat er realistisch is. Dat countervoetbal? Realistisch lijkt me om met het beste team ook controle over een wedstrijd te willen hebben en die degelijk uitspelen. Dan heb je Lozano en Van Ginkel en denk je dat je nog moet verdedigen. Realistisch vind ik dan een gek woord.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:46
Ik vind hem realistisch omdat hij een extra verdediger in durft te brengen wanneer nodig. De jong in de spits houden gebeurde omdat hij hem vertrouwen wilt geven( iets wat belangrijk is voor spitsen). En zeker iemand als de jong die heeft bewezen dat hij kan scoren, dan haal je hem er niet snel uit. Tegen osijek was inderdaad drama en dat kan niet, maar op zoiets beoordeel je geen trainer.
Dit seizoen had psv vooraf de slechte kansen voor het kampioenschap aldus merendeel van nederland. Maar cocu krijgt het tactisch op de rit, ze spelen inerdaad op de counter. Want dan komen de spelers het best tot hun recht bij psv. Snelle jongens, die met 1-2x raken binnen enkele seconde aan de andere kant kunnen zijn. Slim neergezet van cocu lijkt me dan.

Als hij een team als barca gaat trainen, dan gaat hij ook dominant voetbal spelen, omdat hij daar de spelers voor heeft. Hij kijkt gewoon naar de selectie en kijkt waar de kwaliteiten liggen. Naar mijn ogen een goede trainer.

(En vergeet niet dat hij nu de trainer is met het hoogste winstpercentage in de eredivisie ooit)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:01
Een extra verdediger loopt vaak verkeerd af doordat de afspraken veranderen over wie wie dekt en wie wat doet. Ik vind een middenvelder erbij zodat je meer controle hebt altijd wel verstandig.
Ja ik snap wel waarom hij de jong liet staan, maar dat vertrouwen werd niet echt uitbetaald in doelpunten of assists. En dat is wel waar je voor gaat als je iemand vertrouwen geeft. Pakte dus niet goed uit.
Nee, Osijek was geen reden dat hij een matige trainer is. Het was een gevolg van dat hij een matige trainer is.

De selectie van Ajax is breder, maar die hebben een idioot als trainer. Feyenoord moest CL spelen dus dat is geen verrassing. Cocu heeft tot nu toe redelijk veel geluk met wedstrijden met 1 goal verschil winnen,
nog geen blessures gehad. Daarnaast had ik PSV in ieder geval wel in de top 2 gezet. Ik vind bovenaan staan met dit team en deze concurrentie niet bijzonder knap.

Komen ze zo het best tot hun recht? Ik vind ze niet heel overtuigend als een van de beste teams. En na de afgelopen weken ben ik zeker niet de enige. Van Ginkel is verdomme de beste of een na beste middenvelder van de divisie. En die is het best als ie de bal nauwelijks heeft? No way :p

Als hij Barca traint gaat ie gewoon net zo voetballen als nu, want dat andere beheerst hij als trainer helemaal niet.

Ja dat kan. Brenet heeft ook de meeste wedstrijden op rij gewonnen en die kan er ook vrij weinig van.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:41
Ik heb bij psv nog geen enkele keer kunnen betrappen dat het verkeerd afliep met een extra verdediger. Mogelijk wel duidelijke afspraken over.

En dat het van de jong verkeerd uitpakt is meer dan het gebrek van de speler, de keuze om hem vertrouwen te geven was logisch.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:49
Dat zou ik zo ook niet weten. Het loopt vaker verkeerd af dan mensen denken. En vaak is een 5e verdediger niet de oplossing voor heel erg onder druk staan. Je hebt wel iemand meer om ervoor te gaan staan, maar de controle krijg je er niet mee terug.

Op zich is vertrouwen geven prima. Als iemand dat dan herhaaldelijk niet terugbetaalt moet je hem er op den duur gewoon uithalen. Dat niet doen is het gebrek van de trainer.

Ik zie dat je niet reageert op dat bovenaan staan op dit moment niet zo knap is.

En ook niet op dat die spelers zo misschien helemaal niet het beste tot hun recht komen. Vind ik jammer
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:08
Ja luuk de jong net iets te lang laten staan. Aan de andere kant, seizoen was toch al verkloot. Mogelijk probeerd hij dan de spelers voor het seizoen erop weer draaiend te krijgen.

Op dit moment bovenaan staan is op zich knap. Ze winnen 13 van de 14 wedstrijden ( oke er zit soms wat geluk bij). Maar dat je wint zijn eigen verdiensten. Ja het gat is erg groot, maar dat is inderdaad zwakte van ajax/feynoord op het moment. Maar die 13 overwinning staan er gewoon.

En met van ginkel heb je inderdaad voor de eredivisie een klasbak in huis. Maar dat is ook een jonge die uit de counter kan spelen, iemand met loopvermogen, en iemand die makkelijk scoort(zoals die al veel heeft gedaan). Hij heeft dit seizoen de opdracht gekregen om meer controlerend te spelen om zo samen met hedrix een blok voor het centrale duo te vormen ( die wat ondersteuning nodig hebben). Misschien komt hij daar minder tot zijn recht, maar is wel noodzakelijk om minder goals tegen te krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:26
Ja op den duur was het verpest.. 6 punten achter feyenoord en 5 achter ajax. 2x winnen en je bent tweede en 2x winnen en 1 gelijk en je bent kampioen.

Je zegt noodzakelijk om minder goals tegen te krijgen. Daar ben ik het niet mee eens. Als je veel spelers bij je doel laat spelen wordt de kans op een tegengoal ook kleiner. Dat klopt. Mourinho krijgt ook vaak weinig tegengoals. Maar of het noodzakelijk is weet ik niet. Als jij constant de bal hebt en aanvalt is het voor de tegenstander ook lastig scoren. Bovendien loop je dan niet het risico dat je ondanks van ginkel, lozano en locadia te weinig scoort. Want tegen sparta moest de jong het doen als invaller.
Ik denk persoonlijk dat je als team met de betere spelers meer baat hebt bij balbezit en het spel controleren. Dan heb je meer kans om te scoren en de tegenstander krijgt minder kansen want je laat ze minder aanvallen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:35
Het is niet alleen maar 2x winnen. Ook beide concurenten moesten gaan verliezen.

En je hebt gelijk als je aanvalt dan krijgt de tegenstander minder kansen om zelf te voetballen. Maar dan komt er weer veel ruimte achter je al niet zo snelle centrum.

Maar je kan het inderdaad op 2 manieren oplossen:
1. Ondersteunen van zwakste linie(s)
2. Volledige focus op je sterkste linie(s)

Cocu kiest ervoor om de zwakste linie te ondersteunen. Dit komt mede ook omdat psv spelers heeft die ook goed uit de verf komen in een counterachtige opstelling.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:48
Klopt, maar wat ik wil zeggen is dat het geen achterstand van 15 punten is dat je denkt "ja laat maar"

Dat klopt, maar zolang je zorgt dat de mensen die een bal over je verdediging kunnen leggen die kans niet krijgen en je je verdedigers in balbezit enigszins handig neerzet zodat ze niet direct de lul zijn moet je toch een stukje van je goal af kunnen komen.

De voorhoede en het middenveld zijn inderdaad de sterke punten. Ik zou denken dat een goede trainer die gebruik maakt van de kwaliteiten van zijn team, hij heeft met brenet en arias ook nog opkomende backs, dan de nadruk legt op de sterke punten en daar gebruik van maakt.
Cocu focust op verdedigen, terwijl PSV daar aanwijsbaar minder in is.
Zijn bij barca het middenveld en de voorhoede niet ook de sterke punten en de achterhoede juist niet?

Als je nou kijkt naar hoe AZ voetbalt? Georganiseerd, controlerend en aanvallend. Als die een Lozano erbij hadden, een Van Ginkel en Zoet op doel hadden ze nu minstens net zoveel punten.
Die hebben 1 doelpunt meer tegen dan psv. En spelen veel aanvallender.
Trouwens, verdedigende zekerheid, met dat countervoetbal hebben jullie ook al 14 tegen in 14 wedstrijden. Vrij veel voor een kampioen. Komt denk ik door te dicht bij je eigen goal spelen
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:02
Je moet inderdaad die bal niet laten geven, dus zet je het vast. Komt de lange bal, en kunnen ze misschien vanuit de 2e bal mensen wegsteken.

En een goede trainer kan richten op zijn sterke punten want die kunnen het verschil maken.
Maar een goede kan ook zeggen: je bent zo sterk als je zwakste schakel. En dus proberen die zwakte weg te halen.

Daarbij denk ik dat barca en psv hierin te te vergelijken zijn. Natuurlijk zijn ook de tegenstanders minder. Maar barca is het beste van het beste. En barca moet wel dominant spelen, want elke tegenstander zakt in.

En AZ doet het inderdaad goed. Maar dat word natuurlijk ook gelijk allemaal mooi als ze wat moois laten zien. Ook daar word redelijk vanuit countervoetbal gespeeld. Alleen lukt dat minder goed (word minder snel uitgevoerd) dan in eindhoven. Daardoor lijkt het voetbal al beter.

En psv heeft inderdaad wel veel tegengoals. Dit heeft te maken dat ze soms wat te veel achteruit lopen. En ook een beetje met dommr acties, bijvoorbeeld de cadeautjes die isimat af en toe geeft.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:15
Ja, er kan altijd een keer een bal worden gegeven, maar als je druk zet op de eerste, komt ie misschien uit de tweede lijn, is de kans alweer kleiner. Die bal is ook niet altijd goed, kans weer kleiner, je zet je verdedigers goed neer, kans nog kleiner. En dan moet ie nog 1 op 1 tegen zoet. Ondertussen sta jij 75 van de 90 minuten met lozano, van ginkel, locadia en pereiro bij hun doel. Dan is de kans op goals wel wat groter dan aan jouw kant.

Een zwak punt blijft het. Ook met countervoetbal en fitte spelers 14 tegen. Dan kun je toch het beste uit de buurt van die zwakke linie proberen te blijven in plaats van de tegenstander constant aan laten vallen? Dan loop je juist risico.

Nee, AZ wil de bal graag hebben. Ze willen snel naar voren, maar ze willen liever de bal wel dan niet. PSV laat tegenstanders het spel maken en profiteert van fouten.

Ja, maar achteruitlopen gebeurt nou eenmaal bij countervoetbal.
En cadeautjes weggeven komt toch ook alleen maar voor als je bij de goal voetbalt? Hoe minder vaak isimat de bal heeft hoe minder vaak hij toch cadeautjes kan geven?

En over barca: ik vind het belachelijk naief dat teams tegen psv gaan voetballen. Ik zou gewoon gaan counteren. Laat psv maar komen. Zij zijn toch de topclub? Zij willen toch alles winnen en kampioen worden? Belachelijk naief vind ik het . Echt waar.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 22:16]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:22
De cadeautjes waren vooral de penalty's waar hij zijn handen gebruikt. Maar inderdaad als je meer vooruit voetbalt heb je daar minder last van.

En het is wel naief, als ze slim zijn ga je inderdaad zelf loeren op dr counter.
Vind ik leuk
Artikia +1519
woensdag 6 december 2017 om 18:45
Ken die geen teletekst lezen ofzo?
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
woensdag 6 december 2017 om 18:45
Dat is te zien. Wekelijks.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:47
''Ik geloof in mijn trainers''

Dat zou ik maar niet doen, by far de slechtste trainer.
Vind ik leuk
Sil95 +5314
woensdag 6 december 2017 om 18:51
Dat is ook precies de oorzaak waarom Ajax al maanden in een sportieve dip verkeerd en in niets meer op het Ajax van vorig seizoen lijkt. Keizer en Co slagen er tot nu toe goed in om heel Ajax te ruïneren. Er is zoveel meer uit dit Ajax te halen dan dat we tot nu toe gezien hebben. Een coach met visie zou dit elftal wekelijks laten swingen. Toen Ajax in augustus al op beschamende wijze werd uitgeschakeld in de Europa League door Rosenborg zag ik de bui al hangen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:06
Precies Sil, ajax onwaardig is het toch. maar degene die hem hebben aangesteld zijn net zo schuldig. Denk dat alles eruit moet en bouwen vanaf steen 1!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:30
Als de mensen die hem aan hebben gesteld zich nu niet meer met aanstellen bezig mogen houden is het toch ook goed?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:08
Dat is niet aan mij, lig er ook niet wakker van of zo. Maar iemand moet trainers aanstellen. Wat moeten die gasten dan anders doen bij jullie club? Wc's schobben? :p
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:22
Bergkamp is nu vooral trainer en niet meer verantwoordelijk voor trainers aanstellen.
Stel je runt een broodjeszaak en je hebt iemand die kan heel goed brood bakken maar is heel slecht in beleggen. Dan zeg je toch "hey, vanaf nu doe jij alleen bakken."
Dat is dan toch prima? :p
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:35
Helemaal top, zou niet anders doen en zo werk ik ook met andere samen. Wie stelt dan de volgende trainer aan?

Zeer benieuwd naar? :D
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:44
Overmars is nu de voorzitter van het TH. Dus ze zijn met z'n drieën en Overmars heeft de bepalende stem. Zoiets. In ieder geval was het waarschijnlijk zijn idee om naar Mechelen te rijden.
Dus ik gok op Marc. En ik gok ook dat het goed gaat komen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:02
Dus met een verkeerde aanstelling gaat Marc zijn nekkie eraf ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:14
Nou, als hij met zo'n idioot als de proppen komt als er nu zit wel ja :p
Maar dat kleine ventje zal wel geluk hebben. De guillotine pakt hooguit de puntjes van zn haar mee.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:16
Hahaha mooie comment goos ;)
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:34
Oeps........... en de trainer van jouw cluppie dan Gozah?? :-))))))))
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:03
Fons is een hele goede trainer ;)
De vorige was toen by far de slechtste, slechtste in de historie.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:48
Eerder 0-3 André.
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:35
toppie........... afzeiker
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:39
Let nou maar op. Gewoon realistisch zijn. Ik weet het, dat is moeilijk voor jou. Hopelijk heb ik het mis maar ik geloof er niet in en dat zeg ik dan. Bevalt het je niet, dan draai je jouw smoel maar de andere kant op. Sukkel.
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:50
Voetbal is voor mij amusement Wza en nog wat allemaal van jouw naam. Ga gewoon voor jouw club. Niks meer en niks minder.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:57
Ik ga er ook voor maar ik zie ook al het negatieve. Een echte supporter doet dat ook.
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 20:05
ok
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:49
Vind Onana een sympathieke gozer, maar dit soort onzinteksten kan ie beter aan Kluivert Jr. overlaten. Die brengt dat toch wat leuker
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:26
Onzin? Waarheid lol
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:49
Beter en wij staan 10 punten los of we nu verliezen of niet, wie had dit gedacht aan het begin van het seizoen. Kampioen word jr tegen de kleintjes en vanaf zondag is AZ onze enige tegenstander nog!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:07
ADO uit altijd lastig ;)
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:37
Thuis ook soms. :-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:08
Ook dat klopt :p
Vind ik leuk
Dorzon +2396
woensdag 6 december 2017 om 18:50
en toen werd hij wakker
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:26
Met een glimlach van oor tot oor!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:51
Mij best de karma komt er dan aan. Dat wordt hard janken zondag.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:53
Hij jankt zichzelf in ieder geval niet elke avond in slaap.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:53
Dat is voor hem te hopen van niet..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:00
Zou ik heel gek vinden.
Wel mooi ontweken :p
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:37
Jij jankt altijd Bien.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 11:34
PSV huilde zondag inderdaad!

Gisteren trouwens ook 3-3!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:51
Zeker is Ajax de beste club van Nederland, op één aspect na: het resultaat. Helaas is dat wel het belangrijkste... Gelukkig kan dat nog veranderen, zondag PSV even een pak op de broek geven en dan kan het zeker nog. PSV is zeker kwetsbaar.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:53
De beste club van Nederland die 10 punten achterstaat op de koploper PSV. toch knap van PSV..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:02
Ajax is meer kwetsbaar zoals we dit seizoen al meerdere keren hebben mogen aanschouwen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:07
Wel het belangrijkste aspect!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:46
Dat zeg ik toch?
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:39
Beetje lulkoek
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 18:52
Ajax is niet de beste club van Nederland, al jaren niet meer.

We zijn de grootste, rijkste, hebben de meeste prijzen in de prijzenkast, de meeste fans, de meeste sponsor inkomsten, het meeste talent, maar ondanks dat alles zijn we niet de beste, we zijn hard op weg naar 4 jaar op rij niet de beste te zijn.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:54
Wie is dan de beste?
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 18:57
Telstar ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:01
Janmer dat ze geen Stormvogels meer heten.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 19:33
Dat was inderdaad een dikke naam, Stormvogels Telstar ;-)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:37
Ik vond vooral de toevoeging "Combinatie" sterk. Stormvogels Telstar Combinatie.
Alsof mensen vragen gaan stellen "Stormvogels Telstar, gekke naam"
- ja, maar we zijn een combinatie tussen de clubs Stormvogels en Telstar.

Volgens mij heet dat ook gewoon een fusie, maar oke. Leuk dat ze intern ruzie kregen en weer uit elkaar gingen. Als je ook weer uit elkaar kan vraag je je af waarom niet meer clubs het proberen. Emmen Top Oss combinatie lijkt mij een leuke en moeilijk werkbare situatie. Of Helmond Almelo Combinatie. Of Heracles Sport. Nouja goed als je toch weer uit elkaar kunt probeer het een jaartje
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:02
Daar krijg je van Foebele geen antwoord op. Heeft een beetje last van het Wilders syndroom; beetje schreeuwen wat er kut is maar geen oplossing (willen) zien....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:19
Ja, ik vind dat hij in veel gevallen gelijk heeft. Je hebt gewoon ervaren spelers nodig. Dat is voor jonge spelers heel belangrijk.

Maar hij ziet zoveel dingen verkeerd gaan dat daardoor ook goede dingen negatief gaan lijken. Kritiek op het transferbeleid is zeker terecht, maar dat Overmars begin december topclubs aftoeft door spelers voor de transferperiode vast te leggen is positief :p ook als het geen centrale verdediger is die er direct staat.
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 21:55
Heb zat oplossingen aangedragen, wat figuren als jij vaak doen is hun eigen onvermogen camoufleren door iemand op de persoon aan te vallen, terwijl je zijn comments vol inhoud volledig negeert.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:01
Oplossingen waarvoor?

Ik vind "figuren als jij" een rare bewoording.
Wat is precies mijn eigen onvermogen?

En ik heb je werkelijk nog nooit op de man aangevallen. Zoek alles maar na als je iets vindt krijg je 10 euro.
Jij valt me nu wel persoonlijk aan door te zeggen dat figuren zoals ik hun eigen onvermogen camoufleren door iemand op de man aan te vallen. Wat ik ook nog eens niet heb gedaan.

En ik zei net dat je in veel gevallen gelijk hebt! Hoezo zou ik dan inhoudelijk niks lezen?
Volgens mij like ik je comments best vaak omdat ik vind dat je gelijk hebt of tot op zekere hoogte een punt.
Waarom doe je alsof ik tegen je ben en je aanval? :p
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 22:12
Is toch ook geen reactie op jou, maar op liefhebber die mij beticht van het niet aandragen van oplossingen, terwijl ik dat vaak genoeg doe.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:22
Oh, ik kreeg een melding :p en hij stond eronder. Dan heb ik niks gezegd :p
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:21
Och gossie. Ga nou nou niet net doen of je hier het zonnestraaltje bent. Noem van de laatste anderhalf jaar eens een positieve comment op die je hier gepost hebt....Zelfs toen er vorig seizoen echt briljante wedstrijden tussen zaten had je nog wel iets te mauwen. Overdreven positief zoals Bluf gaat ook nergens over want het gaat niet heel goed, sterker nog het gaat best slecht. Ook ik ben kritisch, zowel op Bergkamp en Sar als Keizer en het team. Na Heerenveen-Ajax was iedereen lyrisch terwijl Heerenveen veel sterker was. Het kopen van Neres is belachelijk voor 12 miljoen maar het kopen van Ziyech voor 11 miljoen is nog veel belachelijker, zeker het moment waarop! En Ziyech is nu de grootste oorzaak van de verliespunten.....soms worden er beslissingen genomen door de leiding waar Jan met de pet geen idee van heeft, in het voetbal zowel als in het bedrijfsleven. Op je werk neemt het management ook wel eens een besluit wat jij niet begrijpt, ga je dan ook een stukkie schrijven in de nieuwsbrief? Of in de kantine zitten zeuren? Ik zit 21 jaar bij de zaak en heb mee geholpen het bedrijf op te bouwen tot zo'n 150 man. Er zijn collega's die al 15 jaar bij ons werken en al 15 jaar roepen hoe slecht het allemaal wel niet is......Probeer het te veranderen als dat in je macht ligt en anders zul je het moeten accepteren of afscheid nemen. Er is niemand die jou verplicht fan te zijn van Ajax. Bij voorbeeld Arsenal; winnen zelden of nooit prijzen maar hebben wel ballen. Doen niet mee aan het idiote geld uitgeven om het uitgeven. Prachtige club man, grote schare aanhangers die vol achter de club staan ook al gaat het niet zo goed! Spelen mooi voetbal en zijn financieel gezond. Winnen niet altijd....Je kunt ook doen net als Chelsea of nog erger, Man United. Mourinho wint af en toe eens een prijsje maar het is niet om aan te gluren!! Bij ManU betaal je voor de goedkoopste seizoenkaart 600 pond, voor dit!! Het gaat om het grote geheel. Wees positief kritisch, maar doe ook eens blij. Juist in deze tijden moet je massaal achter de club staan! Niet spelers gaan uitfluiten, daar gaan ze echt niet beter van spelen. Ik zit elke wedstrijd bij Heerenveen, daar zitten er ook een paar van zulken. Het lost niks op!! Ze doen het echt niet expres!! En bij Heerenveen gaat het ook niet echt top. 34 wedstrijden in 2017 en 22 verloren.... Maar soms man, prachtig!!! Ik blijf in hart en nieren Ajacied, ongeacht het resultaat. Ondanks dat PSV dit seizoen waarschijnlijk kampioen wordt moet ik er niet aan denken om daar fan van te worden.
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 21:55
Feyenoord was dat vorig seizoen en de beste van dit seizoen is nog niet bepaald, al kun je wel zeggen dat PSV er verreweg het beste voor staat.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:08
Jij bent de een van de weinige realisten hier Foeb.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:31
Ik vind hem wel vrij negatief realistisch.
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 21:57
Als je al jaren dezelfde fouten aankaart en voorspelt dat het niks wordt en het wordt dan ook weer eens niks dan is er weinig reden om optimistisch realistisch te zijn, want er is niet veel positiefs te vinden op dit moment, al dat kleine beetje wordt volledig weggeblazen door de negatieve realiteit dat ze bij Ajax niet willen leren van de fouten die ze continue maken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:03
Daar kan ik me in vinden.
Ben je geïnteresseerd om te horen waarom ik denk dat er toch reden is voor realistisch optimisme?
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 22:11
Vertel.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:44
Oke komt ie.
2 jaar geleden werd Bosz aangesteld en kwamen Cassierra en Sanchez. Beiden 5 miljoen. Toen bleek dat Rostov te goed was kwam Ziyech er voor 11 miljoen bij.
Dat voelde voor mij al als een redelijke koerswijziging. Een goed bedrag willen betalen voor buitenlands talent in plaats van spelers als sana. Goedkope talentjes en hopen dat het wat wordt. Younes en Milik waren ook allebei maar iets van 2.5 miljoen.
En halverwege het jaar nog Neres erbij voor 12. Dus 2x 5 voor grote talenten, 11 voor een redelijk ervaren speler en 12 voor een groot talent.
Ik denk trouwens ook dat Bosz op dat moment de best haalbare trainer was.
Bergkamp en Sar hebben op Keizer gestemd omdat ze Bosz moeilijk vonden en daar niet nog een keer zin in hadden. Als straf zijn zij hun technische zeggenschap kwijt.
Overmars heeft nu de zeggenschap op technisch gebied en ik denk dat hij veruit het meeste verstand van selecties heeft en ook van zaken doen. Hij heeft half europa afgetroefd door een maand eerder dan de rest naar Mechelen te rijden.
Ik weet dat dit geen ervaren kracht is, maar het is wel een teken van dat degene die de macht moet hebben de macht heeft.

Ik denk dat het moeilijk is om nu spelers tussen de 26-31 te halen. Maar als je ze steeds een stapje ouder haalt (22,23,24,enz) hebben ze steeds iets meer ervaring en worden het bij jou ervaren spelers. Ziyech bijvoorbeeld, maar ik denk dat magellan ook wel kan kloppen. Die is 24.

Ik geef toe dat het nog geen reden is voor feest, maar ik zie de afgelopen 2 jaar wel dingen waar ik positief over ben. Keizer was een blunder, maar een blunder die ik begrijp. En met in mijn ogen goede gevolgen. Sar en Bergkamp zijn hun zeggenschap kwijt.
Dat kan niet anders, want Overmars is niet gek. Als ze de fans zouden naaien door een nep nieuwe opzet zou hij ook genaaid worden.
Dat ze Bandé nu al vastleggen is volgens mij een direct gevolg van dat Overmars meer ruimte krijgt. Hij wilde in de zomer van alles maar was te laat of kreeg geen geld. Nu krijgt hij geld en heeft in december z'n eerste nieuwe speler voor komend seizoen. Dat vind ik nogal een verbetering.
Dat was het denk ik.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:46
Welke club zou dan de beste moeten zijn?
Vind ik leuk
Foebele +35333
woensdag 6 december 2017 om 21:57
Ajax zou de beste moeten zijn gezien onze beschikbare middelen, maar die worden totaal niet correct ingezet waardoor we niet domineren, maar achter de feiten aan lopen, ieder jaar weer.
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:41
Yep
Vind ik leuk
Iggy +1943
woensdag 6 december 2017 om 18:55
Onana heeft gewoon gelijk. Ajax is nu eenmaal de beste club van Nederland!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:57
hij kan beter niks zeggen.dombo
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:27
Ik hoop dat hij voor de komende wedstrijden ook weer een voorspelling doet, hij heeft er kijk op! lol
Vind ik leuk
Smash +570
woensdag 6 december 2017 om 18:59
Ik vrees dat de punten in Amsterdam blijven dit weekend. Dit ligt niet aan de sterkte van Ajax, maar aan het uit vorm zijn van meerdere spelers van PSV. Het geluk dat PSV zou moeten hebben volgens velen, bestrijd ik. Als PSV zijn zeer vele kansen gewoon verzilverd, staat in bijkans alle wedstrijden bij rust al 3-0 of 4-0 in het voordeel van PSV op het scorebord.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 18:59
Eindelijk een keeper met een mening. Geen Zoethoudertje..
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:02
Wat een grappenmaker, met dit soort opmerkingen komt hij er nooit.
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:52
Jij wel dan?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:07
HAHa heerlij om te zien.
Als je maar lang genoeg bij Ajax bent, krijg je vanzelf bepaalde arrogantie.

Terecht natuurlijk
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:08]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:12
Terecht op basis van het verleden?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:14
Ajax blijft de grootste en best presterende club van Nederland ja!


En al zijn we het niet, blijven we het vinden.
Dat is Ajax.
En dat vind ik genieten!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:37
Vinden mag je altijd, vind DH ook nog steeds kampioen. Ook al is het meer dan 70 jaar geleden maar ik vind dat.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:41
Ook dat mag!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:09
Trouwens die Onana is wel een kickuh gozer. Vind het sowieso wel van Afrikanen, leuke persoonlijkheden vaak.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:12
wat een drol zeg jonge,jonge,jonge, ik hoop dat ie net zo grabbelt als tegen twente
Vind ik leuk
036 +2851
woensdag 6 december 2017 om 19:46
Wat is een drol????? Iemand met een account die zijn voorkeur van zijn club niet weergeeft Pieter????
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:13
ook als baby op zijn achterhoofd gevallen de week erop moeten ze tegen AZ is het weer 10 punten als het dan geen 16 wordt want dat kan ook zomaar Onana
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:18
zo is het,en niets anders
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:14
Toch maar weer Bosz terughalen. Én Onana kom eens weer in vorm man, je kost punten.
Vind ik leuk
Polly11 +1842
woensdag 6 december 2017 om 19:18
Denken mag, gelukkig weet de rest van Nederland dat het niet zo is.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:19
Deze afrikaan droomt te veel
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:19
Als je zo TOP keept als afgelopen weekend komt het vast wel goed!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:24
André “grabbelaar” Onana.
Vind ik leuk
Bizzy +8627
woensdag 6 december 2017 om 19:30
Afrikaanse hondsdolheid. De man zwetst maar wat
Vind ik leuk
Vato75 +944
woensdag 6 december 2017 om 19:33
Winst ajax 5-0 2x pingel 2x buitenspel 2x rood psv dat regeld kevin blom wel ff
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:37
Als het erom gaat komt Ajax altijd wel boven drijven
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:44
3-0 bij rust, 6-0 eindstand. Overklassen die lampen.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:45
Het leuke aan Onana is dat ie gevoel voor humor heeft!
Vind ik leuk
Noudyo. +10437
woensdag 6 december 2017 om 19:46
Het wordt gewoon een belabberde wedstrijd die eindigt in 0-1
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 11:37
Dat hebben we gezien :D
Vind ik leuk
Noudyo. +10437
donderdag 14 december 2017 om 15:51
Ik mag hopen voor Onana dat ie een Unibetje heeft gedaan
Vind ik leuk
maxx4 +348
woensdag 6 december 2017 om 19:46
Kunt merken dat ie nog niet zo goed geintegreerd is, 0-3 bedoelt ie natuurlijk...
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:48]
Vind ik leuk
HansVites +2210
woensdag 6 december 2017 om 19:50
Als hij net zo goed keept als afgelopen weekend dan word het zeker 0-3
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:50
Wat een rare praat van deze jongen...
Vind ik leuk
pos +5030
woensdag 6 december 2017 om 19:51
Nou de suffe mediatraining van Ajax heeft zijn vruchten weer afgeworpen. Kan weer zo aansluiten in de kudde.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 19:56
Wat moet ie dan zeggen, ja psv supergoed, bij ons is de sfeer niet helemaal optimaal momenteel dus laten we kijken of we een gelijkspelletje kunnen regelen. Spugende PSV’ers zijn zo vervelend he, feyenoorders hekelen ajax vanzelfsprekend ook maar op de een of andere wijze behoud dat een bepaalde charme en strijdlust die gewoon gezond is tussen twee rivalen (uitzonderingen daargelaten) PSV gebral is altijd zo van ha wij gaan lekker dit moment, maar veel belangrijker “ajax gaat kut”. Triest
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:08
Ajax heeft wel degelijk kwalitwit op het veld, in potentie de beste van NL.

Probleem is dat er geen balans is in Amsterdam. Het zijn stuk voor stuk allemaal jochies, die houden het geen volledige seizoen vol.

Voor de competitie zou het leuker zijn als Ajax wint maar natuurlijk duim ik voor PSV!
Vind ik leuk
Sjaak12 +295
woensdag 6 december 2017 om 20:10
He ballenvangert vandaag eerste les lijm snuiven gehad?
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:29
nee cursus waarzeggen, whaha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:20
Onana i love you
Vind ik leuk
Nosje +1255
woensdag 6 december 2017 om 20:21
Als we op deze manier doorgaan...... ja aub, ga zo door.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:22
Met zo’n uitspraak denk ik toch dat Onana eerder liegt dan zijn oude bondscoach. Totaal geen gevoel voor de waarheid/realiteit. Kans op 0-3 is groter.
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:29
En? tevreden?
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 16:36
De uitslag maakt mij niet uit hoor. En deze was verdiend. PSV deed niet mee. Onbegrijpelijk maar waar.
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 16:43
Was helaas antivoetbal..tenminste vanuit mijn perspectief. Zie ook liever twee ploegen die de aanval zoeken. Maar hee, komende seizoenshelft weer een kans toch?
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 21:20
Voor PSV wel ja. Maar zoals gezegd maakt het mij niet uit. Mijn cluppie heeft de punten al opgehaald in de Arena.
Vind ik leuk
pico323 +3455
woensdag 6 december 2017 om 20:24
Wie wil dat laffe voetbal nu zien van PSV. Eigen huis met de rug tegen de muur staan tegen Sparta. Mazzel punten pakken in de laatste minuten. Top elftal dat psv
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:13
Wie wil er überhaupt met plezier Nederlands voetbal kijken. Alleen de onderlinge duels tussen de traditionele top3 wil je helemaal zien.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 20:41
0-3 ja kerel ;)
Vind ik leuk
Teo Smith +13803
woensdag 6 december 2017 om 21:00
3-0 voor psv ja. 3 eigen goals van thesker haha.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:04
er zijn maar 2 echte Clubs in Nederland dat zijn Ajax en Feyenoord
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:11
Net zo keepen als tegen Twente! Dan is het doelsaldo ook in ons voordeel beslist. Wat een grappenmaker.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 11:44
De grote grap was dat Onana gelijk kreeg 3-0!
Vind ik leuk
Axim +225
woensdag 6 december 2017 om 21:16
ONANA...ONONO hahahahahaha
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:18
6-0 voor Ajax, na 3-0 ruststand. 8-0 sluit ik overigens ook niet uit.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:25
Banana lekker vissen zondag
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:43
ik hoop dat pisvee ruim wint en dat daarna het bestuur oprot. marcel Keizer kan hier niks aan doen, want die heeft zich zelf niet aangesteld. Daarna Louis van Gaal als Directeur aan stellen en Ronald Koeman als trainer halen. Pas dan zie ik het weer goed komen!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:47
"Misschien spelen ze nu beter en winnen ze, maar ik denk niet dat ze beter zijn dan wij." Als een club beter speelt en wint zijn ze juist wel beter! Iets minder naar Siniele Sjakie luisteren, lijkt wel of het besmettelijk is...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:02
Ajax beste club van nederland hahahahaha.
Ze verliezen nog van een degradatie kandidaat.
Echt weer iets voor de amsterdamse media.
En ze staan 8 punten achter.Denk dat ajax deze week extra geld gaat besteden aan de scheidsrechters,Die zullen weer een extra maand loon erbij krijgen van ajax.
En als ze verliezen hebben ze weer een smoesjes dat ze het nog niet allemaal in orde hebben.Of er zijn spelers uit vorm.Want die smoesjes hebben ze bijna elke week als ze gelijk spelen of verliezen.
Zielig clubje
Vind ik leuk
Het Brein +2222
woensdag 6 december 2017 om 23:15
Jaja Onana, we gaan het zien!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:46
Dak maar weer dicht. Mooi weer voetballers
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:11
Echt positief ingesteld die Onana. Hij heeft de Ajax attitude al helemaal onder de knie:
1. Nee, ik denk niet dat ze beter zijn, Ik denk dat wij beter zijn.
2. Ajax is de beste club van Nederland.
3. De Ajax-doelman heeft geen ontzag voor PSV.
4. Voorspelling voor Ajax - PSV: 3-0!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:17
Banana
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 10:40
Wij zijn de beste, maar die lampjes zullen wel er sterven van geluk⚽️
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:18
Wordt gewoon een makkie voor PSV
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:30
en?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Ajax is de beste club van Nederland. Wat het wordt tegen PSV? 3-0!'