Van der Sar en De Boer over 'China-deal': 'Dan is Ajax een geweldig hulpmiddel'

Van der Sar en De Boer over 'China-deal': 'Dan is Ajax een geweldig hulpmiddel'

woensdag 6 december 2017 om 21:48

Ajax-directeur Edwin van der Sar bekrachtigde onlangs een deal met de Chinese topclub Guangzhou R&F FC, dat met de Amsterdammers gaat samenwerken. De oud-doelman vertelt tegenover Ajax TV hoe de samenwerking er precies uit gaat zien.

"Die deal houdt eigenlijk in dat wij hun opleiding gaan besturen", aldus Van der Sar. "Een hoofd jeugdopleidingen gaat er permanent naartoe, drie trainers die plannen maken op het gebied van performance, video-ontwikkeling en individuele ontwikkeling van spelers. En er zullen regelmatig trainers en misschien wel oud-spelers naartoe gaan." Eerder deze week werd bekend dat Ed Engelkes als technisch directeur van Guangzhou aan de slag gaat.

Ronald de Boer reisde samen met Van der Sar af naar China om de deal te sluiten. De voormalig rechtsbuiten werd ingezet als ambassadeur. "Ik denk dat het een heel goed initiatief is. Ajax kan niet meer alleen maar uit de eigen vijver vissen. Ajax moet de wereld over, ook financieel gezien. En de Chinezen hebben natuurlijk ook een impuls nodig. Dan is Ajax natuurlijk een geweldig hulpmiddel, omdat wij hebben aangetoond hoe je jeugdspelers moet opleiden."

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 21:52
Dat word lekker rijst eten daar.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:54
Of vis. Maar wel met stokkies !
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:44
Gefrituurde kat er effe bij nemen?
Vind ik leuk
Kuip +3389
woensdag 6 december 2017 om 21:52
Al die samenwerkingen hebben nog nooit wat opgeleverd.
Vind ik leuk
Simon1989 +2320
woensdag 6 december 2017 om 21:55
In dit geval levert het een bak geld op;)
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 21:56
Niet veel, maar ikmeen dat Pienaar wel zo bij Ajax terechtgekomen is
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:48
Ja, 1 pienaar en 1 serero voor 15 jaar kosten is vrij weinig.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:17
Ik weetde kosten niet maar stel dat er een potentiële Messi tussen zit (of Sanchez) zullen die kosten in een keer gedekt worden. En volgens mij levert het ook qua marketing meer op
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:19
Ja, helaas is pienaar de beste voetballer ooit uit zuid afrika. Er zijn toch een aantal landen met veel betere voetballers. Dat levert denk ik meer op.
En qua marketing.. je kan beter naar azie dan afrika volgens mij.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 01:59
Ajax Cape Town is ook veel meer een ontwikkelingsproject. Eventuele spelers die doorstromen is een bijkomstig voordeel, maar de nadruk ligt op de toekomst van de jeugd in Kaapstad.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:22
Volgens mij was het gewoon de bedoeling om talenten naar Ajax te halen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9891
donderdag 7 december 2017 om 02:20
Bennie McCarthy ook nog.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:21
Kwam niet van Cape Town volgens mij
Vind ik leuk
pico323 +3465
woensdag 6 december 2017 om 21:58
Goed voor Ajax en het Nederlands voetbal
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:03
En het Chinese voetbal!
Vind ik leuk
JJD +216
woensdag 6 december 2017 om 22:10
Hhhh grappig jij.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:49
Ik hoop dat ze in China even opzoeken wie ed engelkes is en wat een enorme bijdrage hij heeft geleverd bij ajax.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:06
Vraag mij af wat mr. Botox de Boer moet bij Ajax en van de Sar, handjes vasthouden?
Vind ik leuk
Nashua +5723
woensdag 6 december 2017 om 23:20
Ronald gaat balletje mayo introduceren daar
Vind ik leuk
JustH +865