Spelersrapport: Tapia en debutant ijzersterk, één onvoldoende ondanks zege

Spelersrapport: Tapia en debutant ijzersterk, één onvoldoende ondanks zege

woensdag 6 december 2017 om 22:50

Dankzij goals van Nicolai Jörgensen en Jerry St. Juste heeft Feyenoord toch nog met een zege afscheid genomen van de Champions League. Napoli werd met 2-1 verslagen in De Kuip. VoetbalPrimeur deelt cijfers uit aan de Feyenoorders.

Kenneth Vermeer – 7: Het gebrek aan ritme leek hem aanvankelijk op te breken. Hij oogde in de openingsfase onzeker, maar het vervolg was stukken beter. Vermeer had goede reddingen én spelhervattingen. Jones zal de hete adem voelen.

Bart Nieuwkoop – 6: Had het soms moeilijk, maar stond al met al zijn mannetje. Nieuwkoop moest zich in de 76e minuut wel laten vervangen door matchwinner St. Juste.

Sven van Beek – 6: De blessures van Botteghin en Van der Heijden doen zich niet langer voelen bij Feyenoord. Het duo Van Beek/Tapia is meedogenloos en heeft voetballende kwaliteiten.

Renato Tapia – 7,5: Speelde zoals altijd met veel lef, soms zelfs iets te veel. Durfde acties te maken, medespelers in te spelen en had meerdere goede ingrepen. Het is de vraag of Botteghin en Van der Heijden nog onomstreden zijn.

Tyrell Malacia – 7: De debutant maakte in het begin wat inschattingsfoutjes, maar herpakte zich sterk. Malacia was niet foutloos, maar speelde zeer onbevangen en beschikt over een goede voorzet. Einde oefening voor Nelom in De Kuip?

Sofyan Amrabat – 6,5: Ging de strijd weer aan. Amrabat was lekker fel, maar moet leren doseren. In balbezit mag hij soms iets sneller passen en iets minder lopen.

Jens Toornstra – 5: Het viel niet op dat Toornstra meedeed. Het ging allemaal een tandje te snel voor de vervanger van de geblesseerde Karim El Ahmadi.

Tonny Vilhena – 5,5: Ook Vilhena had af en toe moeite met het verschil in handelingssnelheid. Toch verrichte hij nuttig werk, maar zijn tweede gele kaart was niet handig.

Steven Berghuis – 6: Verliet veel de rechterflank, maar zat niet lekker in de wedstrijd en leed veel balverlies. De heerlijke assist bij de 1-1 maakte veel goed.

Nicolai Jörgensen – 7: Een lastige wedstrijd voor Jörgensen, maar maakte zich vaak aanspeelbaar en was weer sterk aan de bal. De 1-1 kopte hij uitstekend binnen.

Jean-Paul Boëtius – 6: Kreeg de voorkeur boven Larsson, maar kon net als de Zweed de laatste weken niet helemaal overtuigen. Sprong slordig om met de kansen die hij kreeg.

Invallers

Sam Larsson – x: Speelde te kort voor een beoordeling.

Jerry St. Juste – x: Zorgde voor grote vreugde in De Kuip, maar speelde te kort voor een beoordeling.

Lees meer over:Feyenoord

Plaats een reactie

woensdag 6 december 2017 om 22:52
Zeer leuke pot gezien! Gefeliciteerd feyenoorders! Leuk voor het NL'se voetbal. Morgen Vitesse!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:53
Super! Echt heel blij!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:53
Einde oefening voor Nelom in de Kuip?
-Ik hoop het.
Nee hoor. Leuke gozer die Nelom, maar komt echt te kort. Malacia wordt wel een grote trouwens!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 22:53]
Vind ik leuk
Koeroe +1825
woensdag 6 december 2017 om 23:04
Nee joh, ben je mal. Hij speelde een goede pot maar over het algemeen ben ik niet kapot van Malacia bij o19
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:07
Ja dit hoor ik dus vaker. Ben wel erg benieuwd naar Geertruida wat een topper schijnt te zijn.
Vind ik leuk
Koeroe +1825
woensdag 6 december 2017 om 23:11
Jaa die speelde vanmiddag ook weer uitstekend. Is nu ook wel een stuk langer dan zijn leeftijdsgenoten waar hij in Feyenoord 1 minder profijt van zal hebben maar laten we het hopen. Kunnen wel weer wat jeugdig elan gebruiken
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:27
Erg sterke spelers deze 2 dit is de toekomst met bijlow en el bouchad en cheick toure allemaal spelers met een erg hoog ponetieel en de meeste zullen wel slagen
Vind ik leuk
Sytz +1144
woensdag 6 december 2017 om 22:54
Vermeer: 7
Nieuwkoop: 6,5
Van Beek: 6,5
Tapia: 7,5
Malacia: 7,5
Amrabat: 6,5
Vilhena:6 (zonder rood 6,5/7)
Toornstra: 4,5
Jp: 6,5
Jorgensen: 7
Berghuis: 5,5

Vind ik meer terecht.
Vind ik leuk
Hammers96 +1219
woensdag 6 december 2017 om 22:57
Hou toch op meneer Vilhena kan er helemaal niets van.
Vertraagd , loopt met de bal en maakt domme overtredingen ( waarvan 1 terwijl er al gefloten was ....)
Vind ik leuk
Sytz +1144
woensdag 6 december 2017 om 23:01
Vilhena speelde naar mijn mening erg sterk vandaag. Had veel afvallende ballen, won veel duels en maakte het de Napolitaanse middenveld erg lastig. Precies zo als we hem nodig hadden vandaag. Zonder die oliedomme overtreding speelde hij een puike wedstrijd.
Vind ik leuk
Hammers96 +1219
woensdag 6 december 2017 om 23:09
Ik vindt t samen met jpb en toornstra beperkte voetballers en zeker voor Feyenoord.
Ik denk wel eens als je die boetius een wedstrijd ruilt met pakweg hunte van vvv heeft niemand t door , allemaal standaard spelertjes
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:50
Helemaal niets ben ik het niet eens, maar had dit seizoen zeker een grotere sprong vooruit van hem verwacht. Staat dit jaar een beetje stil.
Vind ik leuk
BassieN +8140
woensdag 6 december 2017 om 22:57
Vilhena speelde inderdaad niet zo heel slecht, ondanks die oerdomme kaart wat overigens ook direct rood had kunnen zijn
Vind ik leuk
Nuance +3169
woensdag 6 december 2017 om 23:00
Kijk maar in de slomo; hij glijdt uit.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 05:44
Wat dacht je van vilhena een 2,5 , vreselijke postbode voetballer, 0,0 creativiteit
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:39
Maakt niks uit als je het ook maar van jezelf weet. Bikkelen, bal afpakken en afspelen. Die spelers ben je ook nodig. Het gaat pas mis als dit soort spelers denken dat ze kunnen/moeten voetballen...
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 22:54
Lijken me hele realistische cijfers. Feyenoord heeft geen wereldpot gespeeld en de uitblinkers ware Tapia en Vermeer met een zeer verdienstelijke debutant. Eindelijk weer eens wat positief nieuws omtrent Feyenoord!
Vind ik leuk
Jens1999 +4561
woensdag 6 december 2017 om 22:55
Toch nog een mooie afsluiting van de CL voor Feyenoord.... gewonnen en de club heeft toch nog een bonus van 1.5 erbij gekregen..... leuk voor de club en supporters.... gefeliciteerd Rotterdammers.... xD
Vind ik leuk
poklane +3146
woensdag 6 december 2017 om 22:56
En de punten voor de Europese ranglijsten niet vergeten!
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 22:59
Dank je! Ja, ondanks dat je nu alsnog op de laatste plek eindigt sluit je de CL in ieder geval positief af. En dat extra zakzentje is een leuke bijkomstigheid!
Vind ik leuk
Hammers96 +1219
woensdag 6 december 2017 om 22:55
Vond Tapia voor het eerst echt goed spelen in een grote wedstrijd ( in hoeverre een wedstrijd waar niets op het spel staat groot kan zijn)
Vind ik leuk
timm0s +306
woensdag 6 december 2017 om 23:00
Voor Napoli stond overwinteren op het spel.
Vind ik leuk
Hammers96 +1219
woensdag 6 december 2017 om 23:05
Ben er van overtuigd dat als man city voor had gestaan bij sjakthar , napoli feyenoord weg had gespeeld
Vind ik leuk
poklane +3146
woensdag 6 december 2017 om 22:55
Vermeer en Malacia lekker laten staan nu.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:55
Tapia zien spelen tegen Messi, Cavani, Aguero, Tevez en nu in de Champions League…
Als hij nu ook een goed WK speelt, loopt Feyenoord binnen. Wat een voetballer!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:02
tapia is echt een beest! en dat juist vooral in europese wedstrijden. hij doet me denken aan van gobbel.. maar ook amrabat doet het uitstekend voor zijn eerste jaar bij feye.. die twee zie ik wel over 2 a 3jr een stap maken naar een top club!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:06
Ik vind de Amrabat van nu, een betere uitgave van de El Ahmadi van nu, dus inderdaad Amrabat en Tapia laten staan, wie er ook terug komen van blessures.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:56
Berghuis is alleen top tegen Heracles Enzo de moeilijke wedstrijden laat hij altijd afweten. En Toornstra kan gewoon niet meer ondanks dat ik wel fan van hem ben. Dit is zijn plafond
Vind ik leuk
Nashua +5717
donderdag 7 december 2017 om 00:11
Kan verkeren, Berghuis geeft een prachtige voorzet waar de 1-1 uit voorkomt en wordt afgeschreven.

Tapia wordt de hemel ingeschreven en staat (weer) te slapen bij de 0-1.

Vindt het mooi dat feyenoord die 1,5 miljoen nog effe meepakt
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:57
Zo gaat jones de hete adem van vermeer wel voelen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:19
Had je de corners gezien in de eerste 20 minuten?
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 22:57
Vond Boetius ook wel sterk spelen vandaag, Tapia de grote uitblinker.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:02
Ben benieuwd of Malacia deze vorm kan vasthouden, leiders staan meestal op wanneer zij nodig zijn!
Vind ik leuk
Vlietje +189
woensdag 6 december 2017 om 23:03
Joh wat was er met Toornstra aan de hand zeg?? Normaal wel fan van hem maar was vandaag niet voorruit te branden... jammer
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:12
Leuke debutant en speelde goed! Hopelijk blijft het gehype in Nederland nog wel uit, voor je het weet is hij alweer de beste linksback voor NL in de toekomst! Maar zeker een goede wedstrijd dit!
Vind ik leuk
feyeniels +17878
woensdag 6 december 2017 om 23:19
Wanneer speelt Oranje weer? Ik verwacht wel minstens dat hij geselecteerd wordt :-p
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:22
Het zou eigenlijk wel eens leuk zijn als jeugdspelers van andere clubs dan Ajax gehyped werden....
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:19
Tapia onderschatte speler die Messi uit de wedstrijd speelde. Maar Feyenoord goed gedaan.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:22
Berghuis nog een 6? van mij had hij een 4 gekregen, god man wat was die slecht!
Vind ik leuk
Blueman +652
woensdag 6 december 2017 om 23:29
Vilhena een 5,5? Die had bij mij veel lager gekregen. Wat liet hij zijn ploeg weer in de steek met die domme tweede gele kaart.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 23:35
Hoe kan Berghuis een voldoende krijgen? Wat speelde die slecht!
Vind ik leuk
Ryan82 +488
donderdag 7 december 2017 om 07:59
Vind ik ook, alleen zijn voorzet waar de doelpunt uit kwam was zijn beste actie van de avond.
Vind ik leuk
mba4u2c +749
woensdag 6 december 2017 om 23:39
Ik zei het al, die Tapia gaat nog een goeie worden. Geef hem gewoon speeltijd en de tijd om te groeien en de potentie eruit te halen...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 00:22
die supporters die Tapia inschatten als een miskoop zijn weer eens totaal mis met hun inschatting; hij was verreweg de beste Feyenoorder. Trek je lessen hieruit.
Vind ik leuk
fr1963 +1223
donderdag 7 december 2017 om 01:39
Tapia is de creatieve middenvelder die Feyenoord nu ontbeert. Vilhena op de bank, Tapia op 10 met Amrabat en El Ahmadi ernaast. Botteghin met v Beek centraal, Malacia nu en Haps straks weer op links en hop, op naar het kampioenschap
Vind ik leuk
Shrimp +123
donderdag 7 december 2017 om 02:33
Kampioen wordt Feyenoord niet meer, dat je het vast weet.
Middenveld met Tapia El Ahmadi en Amrabat ga je de oorlog niet mee winnen, zitten te weinig doelpunten in. Tapia op het middenveld zou kunnen maar dan moet er wel minstens een scorende middenvelder bij staan
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 07:42
Mag het een keer? De eerste goede wedstrijd in dienst van Feyenoord voor hem...
Vind ik leuk
King080 +175
donderdag 7 december 2017 om 02:03
lijkt me inderdaad over voor Nelom
Vind ik leuk
Chloe +570
donderdag 7 december 2017 om 03:20
berghuis zou ik echt 4,5 geven behalve zijn voorzet was hij erg matig
Vind ik leuk
Ryan82 +488
donderdag 7 december 2017 om 07:56
DAG LORD NELOM!
Vind ik leuk
Kuip +3389
donderdag 7 december 2017 om 08:17
De cijfers en motivatie kloppen heel aardig. Inderdaad waren Toornstra, Vilhena en Berghuis de zwakke schakels. Voor de eerste twee gaat het allemaal te snel op dit niveau, de laatste mist gewoon echte snelheid en wordt er daardoor vaak uitgelopen. Deze drie zijn nb wel international. Alle anderen speelden zeer verdienstelijk. Ondanks de fantastische overwinning word ik niet echt blij van dit elftal. Als Feyenoord echt verder wil zal er, itt dit seizoen, echte kwaliteit ingekocht moeten worden. Met twee echte voetballers, twee linkspoten, een middenvelder en aanvaller heb je dan een uitstekend elftal.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:18
Onbegrijpelijk dat men (ook de TS van Feyenoord !) de kwaliteiten van Toornstra niet door hebben. Vilhena komt nog niet in de buurt van Jens en deze tikkie terug en bal achter zijn standbeen wordt telkens het hand boven het hoofd gehouden. Echt O N B E G R I J P E L I J K !
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:38
Die Tapia heeft me echt verbaasd. Die jongen leek er een paar maanden geleden nog weinig van te kunnen, nu is hij de beste die er rondloopt en kunnen spelers als Vilhena en Boetius nog een voorbeeld aan hem nemen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Spelersrapport: Tapia en debutant ijzersterk, één onvoldoende ondanks zege