Tip van Nederlandse media na Feyenoord-exit: 'Die club bereikt nu de tweede ronde'

    Tip van Nederlandse media na Feyenoord-exit: 'Die club bereikt nu de tweede ronde'

    donderdag 7 december 2017 om 07:45

    Het teleurstellende Europese avontuur van Feyenoord werd afgesloten met een 2-1 overwinning op Napoli. De Nederlandse kranten zagen één groot jong lichtpuntje bij de Rotterdammers en stellen bovendien de vraag: hoe nu verder?

    'Nicolai Jörgensen is de enige Feyenoorder die met een beetje opgeheven hoofd de winter in kan gaan', schrijft De Telegraaf. 'Niet dat hij in alle duels pirouettes draaide, maar in de helft van zijn Champions League-wedstrijden (vier) heeft hij gescoord en liet hij een goede indruk achter.' Ook Tyrell Malacia kreeg een compliment. 'De piepjonge Tyrell Malacia gaf met een aantal fraaie verdedigende acties onbewust een signaal aan het publiek, dat trots achter het nieuwe product van Varkenoord ging staan. Malacia is een kereltje dat als eerstejaars E-pupil met zijn lange rastaharen op de velden van DRL - De Rotterdamse Leeuw, een betere naam is nauwelijks denkbaar als je met strijdlust naar Feyenoord komt - ruim tien jaar geleden werd gescout.'

    Inspiratie voor jeugd
    'Hij kegelde zijn tegenstander Jose Callejon een keer keihard ondersteboven, durfde koelbloedig uit te verdedigen en wekte geen moment de indruk plankenkoorts te hebben', vervolgt De Telegraaf. 'Hij is de jongste Feyenoorder ooit geworden in de Champions League en dat alleen al moet een inspiratie zijn voor andere mannetjes in de jeugdopleiding. Uiteindelijk moeten de Nederlandse topclubs het daar van blijven hebben.'

    Geen spelers in etalage
    De Volkskrant concludeert dat maar weinig Feyenoord-spelers zich in de kijker hebben gespeeld. 'Ook als etalage voor de spelers was de Champions League voor Feyenoord nauwelijks profijtelijk', schrijft de krant. 'Van de jonge spelers liet Amrabat zich het meest gelden in positieve zin, waar Vilhena en Boëtius tegenvielen. Gisteravond werd de achttienjarige Malacia plots voor de Napolitaanse leeuwen gegooid als linksback door blessures bij Haps en Nelom. Hij deed het niet eens zo beroerd, al gaf Napoli niet meer vol gas toen bleek dat kwalificatie voor de knock-outfase uit zicht raakte.'

    FC Basel als voorbeeld
    Nu de Champions League erop zit moet Nederland weer kijken hoe het beter kan. Trouw neemt FC Basel als voorbeeld hoe een club uit een mindere competitie toch succes kan hebben in het miljoenenbal. 'Er was voor Nederland wel een ploeg om naar te kijken: FC Basel uit Zwitserland, een vergelijkbaar voetballand. Die club presteerde al vaker verdienstelijk en bereikte nu de tweede ronde, in een poule met Manchester United, CSKA Moskou en Benfica. Op papier zelfs een zwaardere poule dan die van PSV in 2015, maar een lichtere dan die van Feyenoord nu. Geen loodzware loting, geen spelers van naam, en zie daar - en toeval kan het al niet eens meer worden genoemd.'

    'Nu de kwalificatieronden voor de Champions League een extra hindernis zullen vormen, zal Nederland zich vooral moeten richten op het ook meer geëigende terrein van de Europa League. Maar hoe verleidelijk misschien ook na de aftocht van Feyenoord, de Champions League uit het hoofd zetten zou indruisen tegen de essentie van sport', besluit Trouw.

    Plaats een reactie

    Tafkaz +4622
    donderdag 7 december 2017 om 07:51
    Edit VP: aangepast, merci
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 07:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 08:02
    Het Wolfsburg waar PSV tegen moest was wel beter dan het SL Benfica waar Basel tegen moest.
    Vind ik leuk
    Bertus +5254
    donderdag 7 december 2017 om 08:59
    Moeilijk te vergelijken maar het is wel knap hoe Basel toch vaak Europees overwinterd. Ik schat de eredivisie hoger in dan de Zwitserse en toch lukt het Basel regelmatig om dus te overwinteren. Vaak wel niet in de CL maar ze overwinteren wel. Toch mooi overigens dat Feyenoord niet helemaal in mineur afsluit en de trouwe aanhang toch nog een mooie avond kon bezorgen.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25064
    donderdag 7 december 2017 om 09:48
    Zeker knap. Al hebben ze in Basel volgens mij ook wel redelijk wat geld te besteden. Maar het belangrijkste is dat daar een elftal vol motivatie en inzet staat. Geen half slappe hap zoals hier in Nederland vaak het geval is. We moeten als het ware moordmachines creëren hier in Nederland, geen ontzag, maar 90 minuten er vol op.
    Vind ik leuk
    san the man +1068
    donderdag 7 december 2017 om 13:50
    En die inzet wil je ook zien tegen VVV Roda Sparta Excelsior nac willem2 Groningen? Zo'n elftal kunnen wij hier nooit creëren. Kunstgras de arrogantie en des interesses van de jonge spelers zoals Derksen zo mooi kan zeggen allemaal eigen bvtjes. Ze zouden bij de jeugd eerst eens wat mentaliteit bij moeten spijkeren
    Vind ik leuk
    dhrwobo +25064
    donderdag 7 december 2017 om 14:03
    Nee daar heb je gelijk in. Maar in Nederland hebben we echt met afstand een zesjes-cultuur. Waarom zou je meer doen dan nodig is? En 'het komt toch wel goed'... vrij frustrerend als je dan ziet dat die voetballers onevenredig betaald krijgen voor hetgeen ze presteren.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    donderdag 7 december 2017 om 09:55
    Basel is een beetje als het Rosenborg van vroeger. Die waren ook veel te goed voor hun eigen competitie en waren tot verrassingen in staat in de CL. iedere keer kassa in de CL maakte dat de rest van Noorwegen nu nog niet in de buurt komen.

    Al doet Young Boys het dit seizoen beter dan Basel in Zwitserland. maar eind van de rit zal basel best wel weer bovenaan staan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 09:56]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:32
    Red Bull geeft je vleugels / Bertus
    Vind ik leuk
    Bertus +5254
    vrijdag 8 december 2017 om 07:45
    dat zijn dan weer Oostenrijkers.
    Vind ik leuk
    Korm +35516
    donderdag 7 december 2017 om 08:08
    Amrabat liet zich het meest positief gelden?? ik zag hem grosieren in fouten!
    Vind ik leuk
    WTSGD +1366
    donderdag 7 december 2017 om 08:26
    Basel zat in de makkelijkste groep van de CL, haalt nu ook voor het eerst de volgende ronde. Gewoon incidentieel dus, net als PSV in 2015.

    Daarnaast totaal niet te vergelijken. Basel weet dat ze kampioen worden, dat maakt beleid voeren heel wat makkelijker. Omzet is dan ook hoger dan bij bijv Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Beulen +1121
    donderdag 7 december 2017 om 08:39
    1ste keer dat Basel volgende ronde haalt? Check even je feiten voordat je begint te bazelen.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    donderdag 7 december 2017 om 08:39
    Ieder CL seizoen heeft wel 1 of 2 ploegen die onverwachts slecht of goed presteren (Hallo Monaco vorig jaar).
    Deze reis waren Besiktas en Basel dat maar als je ziet dat die bij de leeggekochte clubs Benfica en Monaco in de poule zaten, is het dan wel zo verrassend?

    Overigens doet de UEFA goed zijn best om ook die laatste 2 verrassingen te elimineren door gewoon standaard 4 ploegen uit Spanje, italie, Engeland en Duitsland toe te gaan laten in de poules.
    Waarschijnlijk omdat ze zich in die landen zo keurig aan FPP houden en zo.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 08:49]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4413
    donderdag 7 december 2017 om 08:40
    Wederom een kansloos Europees seizoen voor het Nederlandse voetbal. Alleen PSV twee jaar terug kon nog wat uitrichten. Blijft triest.

    De complimenten voor Jørgensen zijn terecht. Kwam vorig seizoen uit het niets maar dat is een geweldige aankoop gebleken. Scoort, voetbalt mee, werkt hard en ook nog eens een sympathieke jongen. Ik vond Berghuis en van Beek ook nog wel een goede indruk maken in de CL maar al met al is het te weinig.
    Vind ik leuk
    Unknown007 +1865
    donderdag 7 december 2017 om 09:23
    Berghuis was gister echt om te huilen! is 0 keer zijn man voorbij gekomen, als hij met de bal ging lopen was het terug om vervolgens de bal dan nog eens te verliezen.

    Snap totaal niet wat mensen in hem zien buiten dat hij het over het algemeen net iets minder slecht doet als JPB.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 09:02
    Zou zomaar kunnen zijn dat gisteren voorlopig de laatste CL wedstrijd in nederland is geweest. Maar heb een hele leuke avond gehad met een kuip die explodeerde zoals dat alleen daar kan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31472
    donderdag 7 december 2017 om 09:06
    Ze zijn te laat wakker geworden helaas.

    Maar malacia word een goede als hij niet nu al weg gaat.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15207
    donderdag 7 december 2017 om 09:16
    https://twitter.com/FCShakhtar_eng/status/938547094801080320

    Shakthar trainer houdt woord.

    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 09:33
    Wat is dan die tip van de media over FC Basel? Moet Feijenoord zorgen dat ze de volgende keer (?) in een makkelijkere poule terechtkomen? Moeten ze in de Zwitserse competitie gaan spelen? O nee wacht, ze moeten gewoon "verdienstelijk" gaan spelen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 10:27
    Nu krijgt Malacia alle lof en terecht ook. Maar het zal ook een keer tegen gaan zitten en ben benieuwd hoe hij er dan mee om gaat. Dat kunnen maar weinig jonge spelers in NL
    Vind ik leuk
    pinkelman +4175
    donderdag 7 december 2017 om 12:18
    Waar was de grote Amrabat tijdens dit Europees avontuur waar Oranje zo om zat te smachten.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:20]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 21:36
    United / City, CSKA / Shaktar, Benfica/ Napoli.
    In welk opzicht is de poule van Feyenoord lichter dan die van Basel dan?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 21:36]
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 december 2017 om 13:58
    eeeh ... City is sterker dan United, Shakhtar sterker dan Moskou en Napoli sterker dan Benfica.

    Maar nu snap je het wss nog niet ....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tip van Nederlandse media na Feyenoord-exit: 'Die club bereikt nu de tweede ronde'