VP-voetbalkantine: 'PSG moet worden uitgesloten bij overtreding Fair-Play'

VP-voetbalkantine: 'PSG moet worden uitgesloten bij overtreding Fair-Play'

donderdag 7 december 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'De Ligt-Schuurs het beste centrum voor toekomst van Nederland'
Stelling 2: 'Van Beek-Tapia moet centrum blijven bij terugkeer Botteghin'
Stelling 3: 'PSG moet worden uitgesloten bij overtreding Fair-Play'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

maxx4 +348
donderdag 7 december 2017 om 11:06
De ligt is te licht bevonden...; niet geschikt...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:07
Laat de hype maar weer beginnen ja. Over een paar jaar zien we wel verder. Hoeveel talenten zijn wel niet de hemel in geprezen om vervolgens hard te vallen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:45
Inderdaad. Die gasten hebben nog nooit samen achterin gespeeld naar mijn weten en nu al speculeren over 5/6 jaar. Kansloze poll naar mijn mening.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:10
Dit is wel extreem voorbarig. Laat ze eerst eens een redelijk stabiel seizoen draaien in de top van Nederland.
Vind ik leuk
Hyena +20667
donderdag 7 december 2017 om 11:11
Is niet relevant vrees ik, want De Ligt gaat vertrekken vermoed ik. Daar wordt met deze aankoop alvast op ingespeeld.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:14
Hoe dit verwoord wordt, neem ik aan dat het om het Nederlands elftal gaat.

En in dat geval ben ik het er me eens.
Vind ik leuk
Hyena +20667
donderdag 7 december 2017 om 11:16
Zo had ik het inderdaad niet bekeken, maar dat zou inderdaad goed kunnen.

Al is het natuurlijk altijd de vraag hoe dit soort jonge jongens zich verder ontwikkelen. Is nu nog wel heel vroeg om echte uitspraken over te doen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:20
Is het ook. Maar hoe die Schuurs nu al speelt en z'n ploeg leidt, dat is wel bijzonder op zijn leeftijd. Heb bewondering voor de jongen en kijk er ook erg naar uit om hem bij Ajax te zien spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 11:20]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:16
Ik heb een suggestie om deze rubriek te verbeteren. STOP MET HYPEN en met al die natte dromen!
Vind ik leuk
HanV +2229
donderdag 7 december 2017 om 12:09
Ja, maar hij is vannacht opeens geen talent meer in de JL maar een supertalent dat volgend seizoen vast in basisplaats heeft bij het over langere tijd gezien beste elftal van het land. Een uitverkiezing op termijn in Oranje is in een dag vanzelfsprekend geworden! Voetbal is hypen, de hoop dat het beter gaat.
Vind ik leuk
Garinsha +2831
donderdag 7 december 2017 om 11:16
vp.. kunnen jullie niet met betere stellingen komen.. Man Man Man....
Vind ik leuk
Zultkop +2085
donderdag 7 december 2017 om 11:17
Voorlopig opteer ik voor de Vrij en van Dijk.
Vind ik leuk
RS77 +104
donderdag 7 december 2017 om 11:19
beste centrum om OP de toekomst te spelen :-)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:20
Dat zal de toekomst uitwijzen, beetje voorbarig deze stelling.
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
donderdag 7 december 2017 om 11:31
Stelling 1) De toekomst zal het uitwijzen, maar in tegenstelling tot De Ligt verwacht ik Schuurs minder goal weggevende blunders maken.
Vind ik leuk
Bizzy +8631
donderdag 7 december 2017 om 11:35
De media is wanhopig. Zelfs de kleine Xavi Simons wordt het Nederlands Elftal in geluld wetende dat die jongen ook uit kan komen voor Spanje. De Ligt-Schuurs het beste centrum voor toekomst van Nederland ? Dat moet nog maar blijken. Voor de verdediging zijn er meerdere opties oa Obispo, Geertruida, Jurich Carolina etc etc ... Zelfs bij AZ onder 19 lopen er goede spelers rond.

Laat de KNVB maar eerst met een goede visie komen. Het Nederlands voetbal is namelijk terminaal ziek.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 11:36]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:00
Simons heeft vooralsnog alleen een nederlands paspoort maar heeft hier weinig mee te maken al snap ik wel je punt....

De Ligt maar ook Schuurs spelen elke week in het eerste bij hun club, de andere niet. Dus hoe die gaan presteren later is veel meer de vraag dan bij De Ligt en Schuurs al blijft het een voorspelling maar dat is alles totdat het gebeurt...
Schwaab en Isimat zijn geen geweldenaars maar Obispo moet dat wel zijn. Waarom speelt ie niet dan?
En hij heeft wel even getwijfeld om te verlengen dus zo te merken had Obispo zelf ook niet 100% het gevoel dat hij snel een kans zou krijgen al is dat uiteindelijk goed gekomen.
Vind ik leuk
cheeks +2023
donderdag 7 december 2017 om 11:36
Volgens mij is Obispo beter.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 13:01
Heb die eigenlijk nog nooit in het eerste zien spelen dus geen idee...
Waarom speelt die eigenlijk nooit, als die zo goed is?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:37
Hoe kunnen mensen hier een zinnig antwoord op geven terwijl de meesten Schuurs nog nooit een hele wedstrijd hebben zien spelen?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:53
Dat noemen ze mee schreeuwers.Of papagaaien volk.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 11:39
Stelling 1: Op de nederlandse velden al niet eens maar in het nederlands elftal al helemaal niet de komende 7 of 8 jaar
De Vrij\Van DIjk

Stelling 2;
tegen de tijd dat Botteghin wedstrijd fit is, dus na de winterstop, zal of Van Beek of Tapia wel weer geblesseerd zijn.

3 mans verdediging met Botteghin, van beek en tapia tegen ploegen met 2 spitsen
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:39]
Vind ik leuk
Zultkop +2085
donderdag 7 december 2017 om 11:51
Wij hebben er dezelfde kijk op.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:54
Heb alle 2 nog alles te bewijzen.
Vind ik leuk
Guust +3827
donderdag 7 december 2017 om 17:42
Wat is er zo goed aan van Dijk, speelt drama in Oranje.
Vind ik leuk
pinkelman +2910
donderdag 7 december 2017 om 12:03
Stelling 1: Laat de Ligt zelfs eens een aantal wedstrijden achtereen foutloos spelen.
Als men denkt dat men met dergelijke spelers zo de eredivisie concurrentie voor kan blijven denk ik dat het een moeilijk verhaal gaat worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:07]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:14
Zie De Ligt het niet echt gaan maken tbh. Een klassieke huis-tuin-en-keuken voetballer gebleken tot dusver. Schuurs schijnt echter wel een goeie te zijn dus wie weet.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:33
1: Welnee, met het aantrekken van Schuurs neemt Ajax juist een voorschot op een transfer van De Ligt. Schuurs komt dus samen met Wöber te spelen. Dan gaat Ajax er potentieel zelfs op vooruit, want Schuurs is positioneel en aan de bal gewoon beter, geeft nu al echt leiding aan de verdediging en schuift ook regelmatig door naar het middenveld. Erg sterk in de opbouw en (wat op deze leeftijd echt uniek is) sinds de jeugd al oog voor z'n medespelers.

Het verschil met andere talenten is dat Schuurs uit een topsportnest komt. Qua mentale ontwikkeling heeft-ie dus een behoorlijke voorsprong op de meeste anderen. Werd niet voor niets in zijn 3e interland voor Oranje -19 al direct tot aanvoerder gebombardeerd.

Natuurlijk is daar het enorme niveauverschil tussen Fortuna en Ajax, maar dit is gewoon een talent van de buitencategorie, een jongen die ook mentaal enorm sterk is. Die komt er wel.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 12:35]
Vind ik leuk
52N6E +267
donderdag 7 december 2017 om 14:12
Klopt sportfamilie maakt een verschil hier in je ontwikkeling...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:38
Sjezus man, eerst maar eens afwachten. Die de Ligt blijkt ook niet zo'n topper als men dacht.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:43
Denk dat ze voor de zekerheid Schuurs maar bij de eerste de beste interland van Nederland moeten selecteren en opstellen.
Motto van Nederlands Elftal, talent wint het van ervaring toch. Daar kwalificeren we ons wel wel mee. Hij is pas 18! Laat hem eerst maar eens een mooie carrieren hebben om dan voor het nederlands elftal te laten uitkomen.
Vind ik leuk
52N6E +267
donderdag 7 december 2017 om 14:07
Deze spelers vormen samen niet een sterk duo. Het zijn individueel goede spelers. Maar niet complementair aan elkaar. Willen, kunnen en gaan beide altijd vooruit voetballen. Als centraal duo in een 4-3-3 systeem heb je spelers die qua taakopvatting elkaar aanvullen nodig.
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
donderdag 7 december 2017 om 14:15
Stelling 2) moet je toch per wedstrijd bekijken, nou ja Van Bronckhorst dan.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 7 december 2017 om 14:19
Tegen de mindere tegenstanders zou je dat kunnen doen, omdat je dan veel kan hebben aan de inschuivende Tapia.
Echter gaat mijn voorkeur normaliter uit naar een centrum met Van Beek en Botteghin.
Vind ik leuk
Zjor +300
donderdag 7 december 2017 om 14:20
Stelling 1: Kan ik niet over oordelen, ken Schuurs nog niet goed. Van De Ligt verwacht ik wel dat hij over een jaar of 5 Europees wel goed zit.

Stelling 2: Nee. Tapia moet zich weer gaan focussen op het middenveld en Van Beek moet de strijd aangaan met Botteghin, van der Heijden en st. Juste. Niets is een uitgemaakte zaak. Laat ze maar lekker strijden wanneer iedereen present is!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:06
1. Dat zal de toekomst uitwijzen maar het lijkt op papier wel een sterk duo.
2. Nee, Van Beek Botteghin zou ik als centrum doen
Stelling 3. Ja!! Ajax is de mooiste club van Nederland ;-)
Vind ik leuk
Ajax. +820
donderdag 7 december 2017 om 15:20
Hoeveel betaald Ajax eigenlijk voor de topper in wording Perr the great Schuurs ?
;-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 15:20]
Vind ik leuk
tikkietoe +3009
donderdag 7 december 2017 om 17:19
Stelling 3) Eens. Maar uiteindelijk gaat dat toch niet gebeuren.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:28
Nee
Nee
Nee
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:32
1. Toekomst, als in 10 jaar? Dat is wel erg moeilijk om te zeggen nu. Klopt, beide jongens hebben erg veel talent, en hebben de potentie om uit te groeien tot toekomstige Oranje basisklanten. Maar het is echt te vroeg om dat nu al te kunnen bevestigen. Maar het is zeker mogelijk.
2. Als beide spelers hun niveau kunnen volhouden, dan zie ik geen reden voor Van Bronckhorst om één van hen te slachtofferen voor Botteghin. Tuurlijk, hij is een zeer goede verdediger, maar waarom zou je spelers in goede vorm wisselen? Gewoon niet logisch.
3. Zeker weten, en als ze niet uitgesloten worden van Europees voetbal, dan moeten ze een transferverbod krijgen voor minimaal een jaar. Eigenlijk gewoon beide straffen zouden terecht zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP-voetbalkantine: 'PSG moet worden uitgesloten bij overtreding Fair-Play'