Feyenoord-debuut kondigde zich al aan: 'Zie je dat er een kans ligt'

Feyenoord-debuut kondigde zich al aan: 'Zie je dat er een kans ligt'

donderdag 7 december 2017 om 13:55

Tyrell Malacia heeft een dag na zijn debuut voor Feyenoord in het Champions League-duel met Napoli voor het eerst gereageerd op zijn vuurdoop in De Kuip. De goed spelende linksback is bijzonder trots.

"Ik heb goed kunnen slapen en ben goed wakker geworden, met een mooi gevoel", zegt Malacia tegen Feyenoord TV. "Ik heb voor de wedstrijd hetzelfde gedaan wat ik altijd doe, eigenlijk heb ik totaal geen spanning gehad. Ik probeerde in de wedstrijd te komen door makkelijk te spelen. In het begin ging het wel redelijk, daarna pakte ik het goed op en dan zie je dat het heel lekker gaat. De trainer heeft tegen me gezegd dat ik mijn eigen spel moest spelen en dat heb ik geprobeerd te doen."

Malacia hoopte richting het duel met Napoli stiekem al op speeltijd, toen Miquel Nelom wegviel met een blessure. "Jongens vallen weg door blessures, dan zie je dat er misschien een kans voor jou ligt. Dan hoor je van de trainer dat je mag spelen en dan winnen we ook nog… Dat is fantastisch en had niet mooier gekund."

Lees meer over:Feyenoord

Plaats een reactie

riGGY-AFCA +12274
donderdag 7 december 2017 om 14:02
Heerlijk man voor zo'n ventje!

En het pakte goed uit toch? :-)
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 7 december 2017 om 16:58
Dit maakt voetbal toch best een aardig spelletje vind je niet?
Zo'n jong ventje... die droom kennen velen van ons, maar hem gebeurt het dan. Ik hoop dat hij door mag groeien.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:02
Het kan niet op met de Feyenoord berichten vandaag, Go VP, Go for it;)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:03
Pikte het na het eerste kwartier, waarin heel Feyenoord het moeilijk had, zeer goed op door in balbezit rustig te blijven en vooruit te spelen. Positioneel en qua snelheid prima....een echte vleugelverdediger. Knap debuut

Toevoeging: werd door de selectie naar voren gestuurd/geduwd voor applaus bij vakken x/s...het viel de spelers zelf dus ook op, mooi!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:04]
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 7 december 2017 om 17:00
Ja dat ze hem zijn succes gunden en zijn moment gunden was prachtig.
Nu graag meer kansen voor hem, het zou jammer zijn als hij weer 3e keus wordt toch?
Weet wel dat 1 zwaluw geen zomer maakt maar ook geen herfst.
Vind ik leuk
jrrtvd +12
donderdag 7 december 2017 om 14:03
Ben benieuwd naar deze jongen! Kan me niet voorstellen dat Gio Nelom nog gaat opstellen.
Vind ik leuk
Koeroe +1856
donderdag 7 december 2017 om 14:06
Ik wel, hij bleef namelijk ook veel te lang vasthouden aan Diks, Kramer en Bilal. Het zou me niets verbazen als die prutser er zondag weer instaat.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:11
Ik zou het niet onlogisch vinden als Nelom er weer in staat, afhankelijk of Malacia 2 pittige wedstrijden op hoog niveau in 4 dagen kan spelen. Zou het wel aanmoedigen om malacia in de basis te laten beginnen. Er moet sowieso afscheid worden genomen van nelom, kramer, diks en bilal. Doorselecteren en opvullen met eigen jeugd!
Vind ik leuk
Stranger +1790
donderdag 7 december 2017 om 19:40
Er moet ook doorgeselecteerd worden op Toornstra en Vilenha. Gisteren was duidelijk te zien dat ze handelingssnelheid en inzicht missen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 08:17
vooral toornstra...vond vilhena nog 1 vd beteren
Vind ik leuk
jrrtvd +12
donderdag 7 december 2017 om 14:34
Dat is inderdaad wel weer zo. Zou het wel erg onlogisch vinden, want deze jongen is zeker niet minder dat Nelom.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:49
Lekker backie
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:51
In 2015 zag ik Malacia, Vente en Chong voor het eerst op Varkenoord en wist dat die jongens de Kuip gingen halen. Laatstgenoemde is naar ManU vertrokken en in de vergetelheid geraakt.

Malacia heeft in mijn optiek de soeeltijd van Willems, maar kan ook nog eens verdedigen. Echt een klasse speler. Nu een kwestie van doorpakken en stappen maken om volgens seizoen te concurreren met Haps.
Vind ik leuk
Koeroe +1856
donderdag 7 december 2017 om 15:41
Wat klets jij in vredesnaam? Je doet alsof je de super talenten watcher bent maar je weet totaal niet waar je het over hebt. Chong was namelijk 1 van de betere in zijn United lichting maar heeft net een zware blessure achter de rug Inmiddels net weer zn eerste wedstrijden er op zitten. Verder wist Feyenoord lange tijd niet of Malacia het wel ging worden. Is ook bij onder 19 nog wel is een vraagteken en steekt er echt niet altijd boven uit daar. Wacht dat nou nog maar af. En ik weet niet of je nou ook fan bent van Vente maar die sneeuwt elke x onder zelfs in wedstrijden tegen amateurs. Hele hoop onzin dus meneer de hoofdscout
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 7 december 2017 om 17:04
Je wordt toch niet zomaar Hoofdscout? Hij zal echt wel iets kunnen.
Maar jouw kennis lijkt wel meer onderbouwd dan de Hoofdscout, misschien is hij scout bij een andere club.
Of hij heeft hele slechte "Pieten-scouts" dan krijgt hij als hoofd slechte info.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 17:06]
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:10
nu met beide benen op de grond blijven dan kunnen we
in de loop der tijd weer meer van jou genieten zo doorgaan dan
kom je er wel
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:30
gio zet vriendje nelom zondag gewoon weer neer. jeugd komt pas op t laatste moment. ik heb genoten van malacia, voordeel is dat t legioen zn foutjes zal accepteren.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:39
nu snel een postzegel op nelom zijn kont
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:57
Zo zie je toch dat er in de eigen jeugd gewoon goeie spelers zijn,maar geef ze dan ook een kans,ik neem aan dat na dit sterke debuut ,niet weer die struikelaar Nelom wordt opgesteld,en zo zijn er meer goeie jeugdspelers,geef ze een kans ,hier wordt de club sterker van en de spelers beter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-debuut kondigde zich al aan: 'Zie je dat er een kans ligt'