Spits loopt uit contract: 'Geen gesprek ingepland, niet met PEC of andere club'

    Spits loopt uit contract: 'Geen gesprek ingepland, niet met PEC of andere club'

    donderdag 7 december 2017 om 14:18

    Hoewel hij aan het einde van het seizoen uit zijn contract loopt, hoorde Stef Nijland nog niets van PEC Zwolle. Dat in tegenstelling tot teamgenoten als Mustafa Saymak en Youness Mokhtar.

    Die laatste twee gaven aan voorlopig niet te willen verlengen, maar Nijland staat er anders in. "Ik heb het hier nog altijd prima naar mijn zin. Maar tot op heden is er geen gesprek ingepland, niet met PEC of een andere club", zegt de 29-jarige spits tegen Voetbal International. Hij is eerste keus onder trainer John van 't Schip, maar zijn doelpuntenproductie valt tegen.

    Nijland scoorde dit seizoen pas één keer. Hij wijt dat mede aan de spelopvatting van PEC. Vleugelspelers Mokhtar en Younes Namli trekken veelvuldig naar binnen. Niet alleen Nijland, maar ook Piotr Parzyszek en gelegenheidsspits Erik Israelsson hebben daardoor moeite het net te vinden. "Dat zegt wel wat. Piotr, Erik en ik hebben er samen volgens mij twee gemaakt dit seizoen."

    "Dat moeten er meer worden", beseft Nijland. "Maar het klopt dat onze buitenspelers graag naar binnen komen. Als spits van PEC sta je vooral in het veld om te combineren."

    Plaats een reactie

    Bengelino +10149
    donderdag 7 december 2017 om 14:29
    Nou PSV sla je slag
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 19:26
    Komt via Groningen bij PSV daarna PEC, leer je spelers kennen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 14:30
    Pec is eigenlijk te hoog gegrepen voor hem. Voor hem zo een andere spits. Als hij na dit seizoen gratis vertrekt dan maar weer naar een buitenlandse club of de eerste divisie.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    donderdag 7 december 2017 om 14:34
    Ook een die een veel mindere carrière maakt door blessures.
    Denk dat dat de reden is dat je nog niks hebt gehoord, ze willen een spits die niet om de haverklap stuk is.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 14:35]
    Vind ik leuk
    Tossa +1628
    donderdag 7 december 2017 om 14:49
    Nijland was 5 jaar geleden een prima spits voor Pec. Maar waar Pec is gegroeid, is het bij hem op z'n positiefst stil blijven staan. Hij werkt behoorlijk maar komt gewoon tekort.
    Vind ik leuk
    52N6E +964
    donderdag 7 december 2017 om 15:43
    pec Is alleen gegroeid op de ranglijst en qua laatste linie. Qua aanvallend vindt ik het nog niet heel erg solide. Ze hebben leuke spelers die een goal kunnen maken maar mokthar en saymak zijn ook niet zoooo goed.
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    donderdag 7 december 2017 om 16:43
    Als PEC bovenin blijft meedoen, dan zullen tegenstanders ook anders opstellen, nu menen ze nog een kans te hebben tegen PEC, dan zullen ze voor een punt gaan.
    Dan zullen de kwaliteiten van Mocktar en Saymak er niet meer zo goed uitkomen.
    Vind ik leuk
    HanV +3430
    donderdag 7 december 2017 om 15:56
    Hij had zijn beste seizoen bij PEC als invaller als schaduwspits/aanvallende middenvelder met Necid als spits.
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    donderdag 7 december 2017 om 16:45
    Het is niet echt eentje die aan een halve kans genoeg heeft wel?
    En toch heeft die jongen een prima fysiek en techniek, misschien dat hij bij een andere club wel doorgroeit, bij PSV kwam het er ook niet uit. Jammer uit sentimenteel oogpunt dat hij niet bij zijn vader gaat spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 16:46]
    Vind ik leuk
    HanV +3430
    donderdag 7 december 2017 om 19:39
    Dat ene doelpunt dit jaar was trouwens thuis tegen Groningen. De 1-1 in een wedstrijd die met 3-2 gewonnen is. Hij schiet dit jaar heel snel op goal, geplaatst maar het lijkt niet al te hard. Hij maakte ook het enige doelpunt ooit in de wedstrijd om de JC-schaal.
    Vind ik leuk
    Cookee +8875
    vrijdag 8 december 2017 om 15:20
    Ja, dat moet pijnlijk voor papa geweest zijn. Maar hij had al lang stappen moeten maken, hij heeft zoveel mee.
    Vind ik leuk
    Mari +5582
    donderdag 7 december 2017 om 15:06
    Het Gullit scenario. Wie graag wil wordt overgeslagen
    Vind ik leuk
    52N6E +964
    donderdag 7 december 2017 om 15:36
    Het succes van PEC komt niet dankzij de voortste linie inclusief Nijland, Namli en Mokthar. De successen komen door de achterste linie die het minste aantal tegendoelpunten heeft gekregen in de hele eredivisie. Een simpel rekensommetje laat zien dat als alle gelijk spel potjes zouden zijn verloren PEC met 5 extra tegendoelpunten en 10 punten minder gewoon midden rechterrijtje zou staan. En als je zoals Nijland weinig aan spelen bent toegekomen de laatste maanden en de voorhoede al veel kansen laat liggen dan kan ik mij voorstellen dat hoe sympathiek hij en de club ook zijn ze hem transfervrij laten gaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 15:38]
    Vind ik leuk
    The Genius +2841
    donderdag 7 december 2017 om 15:42
    ben het deels met je eens totdat je gaat rekenen... want als je 5 wedstrijden had verloren die je nu hebt gewonnen dan.... oftewijl; je kunt het allemaal verzinnen maar het is niet gebeurd..
    Vind ik leuk
    52N6E +964
    donderdag 7 december 2017 om 15:48
    Nee je moet goed lezen. Als je de potjes die je nu gelijk hebt gespeeld (1 punt) zou hebben verloren ( waarbij ik de koppeling maak met de sterke verdediging en doelman 0 houden) dan zou je nu 10 punten minder hebben en met tenminste 5 extra tegendoelpunten ergens op plek 13 staan. Tuurlijk als-dan scenario maar dit komt voort uit het feit dat er relatief veel gelijk is gespeeld én relatief weinig is gescoord(wat ook mijn stelling van matige voorhoede omschrijft)
    Vind ik leuk
    The Genius +2841
    donderdag 7 december 2017 om 16:30
    ik lees goed, en doel idd op het hoge "wat als" gehalte. ik begrijp zeker wel wat je bedoeld ;)
    Vind ik leuk
    52N6E +964
    donderdag 7 december 2017 om 16:38
    Ok. De boodschap is iig duidelijk niet de voorhoede maar de laatste lijn bij PEC is de belangrijkste red waarom PEC vierde staat.

    Dit zegt overigens wel iets over de staat van het Nederlandse voetbal...
    Vind ik leuk
    The Genius +2841
    donderdag 7 december 2017 om 17:32
    de laatste lijn... en de lijn daarvoor;) als je als middenvelder de bal hebt / vooruit speelt kan hij niet bij de laatste linie zijn.

    Ja zegt idd wat over voetbal in Nederland maar moet je ook niet te zwaar aan tillen, als een team echt in zn flow is kan het gekke dingen doen
    Vind ik leuk
    zwollie +6605
    donderdag 7 december 2017 om 16:02
    Net als psv, als die niet zoveel geluk hadden, hadden ze niet zo dik voorgestaan.
    Vind ik leuk
    HanV +3430
    donderdag 7 december 2017 om 19:48
    Het rekensommetje is toch te moeilijk. Ze hebben pas 5x gelijkgespeeld. Dus dat zou 5 punten schelen, en dan zouden ze 7e staan, dus onderaan linkerrijtje. Maar Sparta en VVV zou ik dan eerder rekenen als verloren overwinningen en Vitesse was toch een echte 0-0 wedstrijd. Bovendien zakken er dan wel meer ploegen als je zo rekent.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 19:28
    Stef is net als Zivkovic veel te vroeg vertrokken, de een naar Ajax de ander naar PSV waar beiden echte toptalenten waren zie je maar weer eens dat een te vroege overstap naar een "topclub" meer kapot maakt dan je lief is!
    Vind ik leuk
    HanV +3430
    donderdag 7 december 2017 om 19:50
    Hij zal wel op het Robben-scenario gehoopt hebben. Die was eigenlijk al weg voordat hij basisspeler was.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Spits loopt uit contract: 'Geen gesprek ingepland, niet met PEC of andere club'