'Emery moet weer vrezen na nederlaag: PSG zet vijf trainers op het lijstje'

'Emery moet weer vrezen na nederlaag: PSG zet vijf trainers op het lijstje'

donderdag 7 december 2017 om 14:35

De nederlaag tegen Bayern München (3-1), heeft direct weer twijfels opgeroepen over de toekomst van trainer Unai Emery bij Paris Saint-Germain. Volgens L'Equipe heeft eigenaar Nasser Al-Khelaïfi een lijstje met potentiële opvolgers opgesteld.

Een woedende Al-Khelaïfi stond in maart al op het punt om Emery te ontslaan na de 6-1 afgang tegen FC Barcelona in de Champions League. Toen mocht de Spanjaard uiteindelijk blijven zitten, maar zijn prestaties in het miljardenbal worden dit seizoen met argusogen bekeken.

Mocht PSG opnieuw geen indruk weten te maken Europees, dan vliegt Emery er waarschijnlijk uit. Luis Enrique (clubloos), Massimiliano Allegri (Juventus), Antonio Conte (Chelsea), Diego Simeone (Atlético Madrid) en José Mourinho (Manchester United) prijken op de lijst met mogelijke opvolgers. Over laatstgenoemde zijn echter twijfels wegens zijn defensieve spelopvatting.

Volgens L'Equipe maken ook Mauricio Pochettino (Tottenham Hotspur) en André Villas-Boas (clubloos) nog kans op de baan. Zij behoren niet tot de favorieten.

Plaats een reactie

DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 14:41
Mourinho wordt vanwege defensieve spelopvatting aan getwijfeld maar Simeone is wel gewoon een echte kandidaat.
Gelukkig heeft ie, vermoed ik, meer verstand van olie.
Vind ik leuk
power +754
donderdag 7 december 2017 om 14:46
Aha, hij heeft meer verstand van olie, gelukkige Peter Bosz is niet genoemd als kandidaat
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:49
Simeone lijkt mij ook een goeie voor Psg
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:12
Nou als Mourinho niet wordt gekozen om zijn defensieve voetbal hoeft hij ook niet naar simeone te kijken want ook die speelt antivoetbal
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 14:42
Trainer zijn bij zo een club is gewoon kut, je wint 10 keer dan is het prima, verlies je 1 keer kan je weer de kolere krijgen. laat ze lekker in de stront zakken daar
Vind ik leuk
Och jeh +1158
donderdag 7 december 2017 om 14:50
Dat wordt dit jaar weer niks in de Champions league, volgend jaar een boete voor de financial fairplay. Tig miljoenen armer en toch niet bereiken wat je wil! Mooi zo!
Vind ik leuk
power +754
donderdag 7 december 2017 om 14:54
De genoemde opvolger is niet beschikbaar dit seizoen, reken maar volgende seizoen, Mourinho een van de kandidaten? straks met 800 miljoen spelers eigen goal verdediging
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:57
Hij kan beter zijn geld aan Guardiola besteden. Dat is ongeveer de enige trainer die een sterrenensemble tegelijkertijd mooi en effectief kan laten voetballen.
Die anderen zijn over het algemeen van die berekenende trainers die hun ploegen veredeld betonvoetbal laten spelen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:20
Denk niet de de sjeik zo'n lijst maakt. Denk inderdaad dat Guardialo de meest geschikte zou zijn.
Vind ik leuk
Liwwadder +3465
donderdag 7 december 2017 om 14:59
Nepclub!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:13
Beetje zelfde verhaal als cambuur NEPCLUB
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:01
Ik mis Dick Advocaat?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:15
louis van gaal?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 15:40
Moet Emery vrezen voor zijn baan? Met één of andere oliesjeik als werkgever laat ik mijn contract graag afkopen. Vrezen na nederlaag zou je dus kunnen veranderen in hopen na nederlaag.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:24
Mourinho? Met zo’n matige verdediging ga je het niet redden in de CL
Vind ik leuk
scRzorz +602