'Zakelijk conflict' bij PEC Zwolle: voormalig sponsor spant rechtszaak aan

'Zakelijk conflict' bij PEC Zwolle: voormalig sponsor spant rechtszaak aan

donderdag 7 december 2017 om 16:12

PEC Zwolle wordt door voormalig kledingsponsor Robey voor de rechtbank gesleept. Voorzitter Adriaan Visser schrijft in zijn maandelijkse column op de clubsite dat De Blauwvingers een 'zakelijk conflict' hebben met Robey.

Wat de precieze inhoud is van het conflict, laat Visser echter in het midden. 'De twee partijen verschillen van mening over de interpretatie van het contract', schrijft Visser over Robey, dat recentelijk afhaakte als kledingsponsor. 'Ondanks diverse gesprekken zijn de partijen niet nader tot elkaar gekomen inzake de afwikkeling van deze overeenkomst en de afspraken die daarmee samenhangen. De stand van zaken is nu dat er een uitspraak van de rechter dient te komen. Midden januari zal er een eerste zitting volgen. Wordt dus vervolgd.'

Visser deelde bovendien een waarschuwing uit aan clubs die van plan zijn om bij PEC te gaan shoppen. 'Als ik de media mag geloven, krijgen we hier in Zwolle te maken met een ware leegloop. Ondertussen heeft zich officieel nog geen enkele club gemeld en wil ik hier een duidelijk statement maken. Bij PEC Zwolle vertrekken geen spelers meer voor een appel en een ei. De club dient van een transfer fundamenteel beter te worden en dat is alleen het geval als de juiste prijs, in onze ogen, geboden wordt.'

Lees meer over:EredivisiePEC Zwolle

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 16:14
En voor een appel en een banaan dan?
Vind ik leuk
Bongo +783
donderdag 7 december 2017 om 16:18
Voor een plakje kaas en een broodje piemelbrie
Vind ik leuk
Tossa +879
donderdag 7 december 2017 om 16:43
Dumpert is een andere site.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:22
Die Thomas lijkt me wel een goeie voor Vitesse ipv Foor
Vind ik leuk
zwollie +3923
donderdag 7 december 2017 om 16:30
Doe Foor dan maar naar zwolle
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:35
Deal
Vind ik leuk
Mall00t +5047
donderdag 7 december 2017 om 16:53
Moet er natuurlijk nog wel een flink bedrag bij. ;-)
Vind ik leuk
mazu +474
donderdag 7 december 2017 om 16:33
@spelverdeler Prima, voor 2,5 miljoen hebben jullie hem binnen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:36
Waarschijnlijk voor 1 / 1.5 ook.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:11
Ik ben voor Ajax haha, maar lijkt me een prima optie voor Vitesse
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:35
Zou ik graag zien gebeuren.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:13
Dan kan ie net zo goed bij pec blijven.
Vind ik leuk
Bossie020 +1795
donderdag 7 december 2017 om 16:27
Wacht maar tot er een topclub nul op het rekest krijgt. Dan zit je met spelers die de rest van het seizoen hun bokkenpruik op hebben.
Vind ik leuk
mazu +474
donderdag 7 december 2017 om 16:35
Jammer dan
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 15:59
In nederland is geen topclub meer te vinden!

Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 16:28
Robey, prutsers
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 16:32
ach, dit was te verwachten (uitspaak over transfers). Je moet het haast wel zeggen wil je een "goede" onderhandelingspositie innemen.

Daarnaast denk ik ook... als je het niet zegt is er ook niets aan de hand, dan komen de clubs en zeg je simpelweg nee... oh wacht, je wilt ze juist wel verkopen en de hoofdprijs hebben..;)
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 7 december 2017 om 16:50
"Bij PEC Zwolle vertrekken geen spelers meer voor een appel en een ei."

Wordt toch een probleem gezien de meest gewilde spelers einde contract zijn, niet?
Vind ik leuk
Mall00t +5047
donderdag 7 december 2017 om 16:55
Ehizibue en Thomas hebben na dit jaar nog een doorlopend contract.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:19
Saymak en Mokhtar lopen uit hun contract, toch?
Vind ik leuk
Mall00t +5047
donderdag 7 december 2017 om 17:25
Uiteindelijk lopen ze allemaal uit hun contract, maar voor deze twee geldt inderdaad dat ze na dit seizoen uit hun contract lopen. Dat is dan ook de voornaamste reden dat ze gewild zijn. Thomas is echter de beste van het hele stel en die ligt na dit jaar nog vast.
Vind ik leuk
Mall00t +5047
donderdag 7 december 2017 om 16:52
De voorzitter schrijft helemaal niet dat de club door Robey voor de rechter is gesleept, het zou net goed andersom kunnen zijn.
Erg bijzonder lijkt mij een dergelijk zakelijk conflict niet. Komt vaker voor, zeker bij een bedrijf als Robey.
Vind ik leuk
frankn27 +4397
donderdag 7 december 2017 om 16:58
wat een corrupt zooitje daar zeg! :)
Vind ik leuk
Mall00t +5047
donderdag 7 december 2017 om 17:00
Ik denk niet dat men bij Robey corrupt is, maar er is daar opvallend veel gedoe. Veel clubs zijn inmiddels afgestapt van Robey.
Vind ik leuk
peinke +842
donderdag 7 december 2017 om 17:18
He tukkertje.... Rustig he, anders komt er nooit meer een vriendelijk woordje meer voor je van je bijna vriend uit Zwolle. Maak je vooral zorgen over FC List-en-Bedrog!!! Geen centjes, geen punten, helemaal niets. Eindelijk een puntje, en dan ga je ook nog een plaatsje naar beneden. Het wordt billetjes-knijpen man!!!!
Vind ik leuk
peinke +842
donderdag 7 december 2017 om 17:15
Powertaal van onze voorzitter. Nou, niet zo'n grote mond meneer de voorzitter. Ten eerste heeft u zich dit jaar nog in de zak laten schijten door AZ die voor een appel en een eitje misschien wel een van de meest talentvolle spelers Titjani Reijnders, laten ophalen. Waren jullie niet vergeten een fatsoenlijk profcontractje te geven? Contracten van Mokhtar en Saymak lopen af, en over een half jaartje GRATIS op te halen. En als u niet oppast, gaan voor een minimum bedrag i.v.m. kulcontractje ook Sandler, Kingsley en Dekker voor een handje vol rijst weg. En dan hebben we het maar niet meer over al die spelers die in de afgelopen jaren gratis en voor niets zijn weggegaan.
En als u al een paar centjes overhoudt van een januari-transfer, dan kunt u dat meteen weer in de tekorten van een paar ton stoppen, anders moet er weer geleend worden onder garantie van de gemeente Zwolle. Maar dat is nog maar de vraag. Saymak en Mokhtar dienen gewoon netjes hun contract uit, dus waarschijnlijk blijft het bij een leuke herinnering! Niets van gehoord overigens in uw nieuwsbriefje richting PEC.nu?!? Merkwaardig!
Dus meneer Adriaan..... rustuuuuggggggggg!!!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 17:24]
Vind ik leuk
Laliga +267
donderdag 7 december 2017 om 17:32
Zou die thomas niet wat zijn voor feyenoord? Denk dat hij de stap wel aankan maar ajax en psv zijn voorzien . Vind dat onze vriende uit rotterdam nog wel wat extra kunnen gebruiken
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 19:21
Het is overal gelijk, de top drie willen de jackpot bij een transfer en alle clubs daaronder moeten hun beken houden en afvegen met dat beetje wat ze krijgen voor hun spelers. Stel Ajax betaald 3 miljoen voor Schuurs en verkoopt hem voor 40/50 miljoen welke winst haalt Fortuna daaruit niets dus ook niet met een doorverkoop percentage omdat kleine clubs structureel geld tekort komen, de enige manier is dan spelers terug krijgen bij een verkoop die tekort komen voor een Ajax maar goed genoeg zijn voor Fortuna
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 20:12
Wat een voorzitter...alleen maar oog voor het eerste en nooit een woord over de voetbalacademie. Kwaliteit holt hierin overigens ook achteruit.
Matige trainers. Waar in de spelers soms flink doorgeselecteerd wordt blijven we zitten met een grote groep matige trainers die geen enkele speler beter maken.
Persoonlijke belangen van trainers, vriendjespolitiek en onbegrijpelijke beslissingen vieren elke dag hoogtij. HJO wordt al door niemand meer serieus genomen. Ook hier maar eens flink de bezem doorheen. Wellicht dat er dan ook eens wat meer eigen opgeleide spelers doorbreken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Zakelijk conflict' bij PEC Zwolle: voormalig sponsor spant rechtszaak aan