Ziyech wil geen winterse transfer maken: Ik sta nog steeds achter die keuze

    Ziyech wil geen winterse transfer maken: "Ik sta nog steeds achter die keuze"

    donderdag 7 december 2017 om 17:41

    Hakim Ziyech maakt het seizoen gewoon af bij Ajax. De Marokkaans international bevestigt dit in een interview met het Algemeen Dagblad, dat donderdagmiddag al een voorpublicatie heeft gegeven.

    Ziyech is aan zijn tweede seizoen bij Ajax bezig, waarin hij het zonder Europees voetbal moet stellen. Toch is een winters vertrek uit Amsterdam geen optie voor de linkspoot. "Ik ben hier op mijn plek en nog niet klaar. Ik heb heel bewust gekozen om vanuit FC Twente niet direct de stap naar het buitenland te maken. Ik sta nog steeds achter die keuze."

    In de zomer is Ziyech mogelijk met Marokko op het WK te bewonderen, waar hij zich in de kijker van de absolute top kan spelen. "Maar daar ben ik nu niet mee bezig. Het gaat om presteren met Ajax, fit blijven en dan kan na het seizoen de focus op Marokko", laat hij weten.

    Poll

    Is Ziyech de Eredivisie al ontgroeid?

    (904 stemmen)

    Plaats een reactie

    Senn +7372
    donderdag 7 december 2017 om 17:44
    Waar heen in godsnaam?
    Heeft sowieso niets te zoeken in het buitenland.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 17:44]
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    donderdag 7 december 2017 om 18:11
    Zet er een paar goede argumenten bij waarom die niets in in het buitenland te zoeken heeft...het WK zal bepalend zijn als graadmeter. Blinkt hij uit in dat elftal komen de kapitaalkrachtige clubs vanzelf.
    Vind ik leuk
    Senn +7372
    donderdag 7 december 2017 om 18:17
    Zijn die argumenten niet al erg vaak voorbij gekomen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 18:18]
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 21:08
    Nee, eerlijk gezegd alleen suggestieve (kont)verhalen imo.
    Maargoed vergelijk hem eens met andere spelers die vertrokken zijn en het wel/niet gered hebben? Dus los van de (altijd weer gebruikte) “luie speler”, waarom Zou hij door zijn andere kwaliteiten niet slagen?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 21:08]
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2337
    donderdag 7 december 2017 om 18:39
    dan maar hopen hij dan top is en weg gaat
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    donderdag 7 december 2017 om 18:52
    Van mij hoeft hij niet weg...als hij wel gaat, voor flink wat cash dan..
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1934
    donderdag 7 december 2017 om 19:03
    na een goed WK met een paar geniale ballen die een wedstrijd openbreken. dan kan ajax vragen hoeveel het wil! ziyech in hele slechte vorm al de beste die er loopt in de eredivisie laat staan als hij gaat draaien weer hahahaha. Ajax gaat in de zomer goed geld weer binnen harken.. money is power in voetbal!
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    donderdag 7 december 2017 om 19:08
    En denk dat hij de ruimte krijgt bij Marokko om belangrijk te zijn. Ga counteren met hem, zet elke wedstrijd 3 kee4 de spits voor de keeper.
    Vind ik leuk
    RebelVox +7286
    donderdag 7 december 2017 om 19:08
    Blijkt dat Senn geen argumenten kan vinden.
    Heel gemakkelijk om je met "Zijn die argumenten niet al erg vaak voorbij gekomen" eraf te maken.

    Ziyech kan terecht bij iedere topclub in het buitenland, absoluut de beste speler van de eredivisie, maar is nog niet uitgeleerd.
    Ik hoop dat hij nog minstens 2 jaar bij Ajax blijft.

    En met de 2 toppers die nu alweer erbij gehaald ziet de toekomst van Ajax er prima uit.
    Ze liggen op koers!
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 19:14
    Ze liggen op koers?? 10 punten achter de koploper en 3de op de ranglijst.
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1934
    donderdag 7 december 2017 om 19:54
    wij spreken hier over het financele plaatje! met geld heb je meer mogelijkheden meer middelen. en met de tijd kan je toch niet van geld winnen! en dat zijn gewoon feiten. dat een uitgekleed psv het goed doet geniet ervan! maar wanneer straks twee of dree basisspelers gebleseerd raken. hoe ga je dat dan opvangen? en als het dan als een kaartenhuis in elkaar stort. duurt het 10jr voordat psv erboven op komt. vooral een dead broke psv! ajax doet elke jaar stuctureel mee voor de titel en heeft zo geld stappels dat het dak van de arena bijna niet meer dicht kan. ajax als ajax alleen 2de eindigd en volgend jaar zich plaats voor de CL. is het een financeel succes. en stel psv word kampion. waar ik nog niet zo zeker van ben! dan worden de CL gelden gedeeld. dan is psv ook niet echt een stap verder. met de salarissen die betaald moeten worden. en contacten die aflopen. dan zal psv weer achter de feiten aan. presteten of uitkleden! ajax zit op rozen. en sportieve succes zijn een kwestie van tijd. en dat omdat er een buffer achter de hand is als het sportief succes achter blijft. en reken daar bij de waarde van de selectie van Ajax! na hoogmoed komt de financiële fal!
    Vind ik leuk
    Reyhan +361
    donderdag 7 december 2017 om 22:49
    @ chicken: doe ik wel ff:

    - In de top-wedstrijden (Feyenoord/PSV/Europa) is ie te weinig (niet constant genoeg) onderscheidend.
    - Voor de Premier League komt ie fysiek tekort.
    - In Spanje heb je meerdere soort spelers als Ziyech, zoniet nog beter (technisch), dus die zitten niet op hem te wachten.
    - Daarnaast is er geen enkele club bereid gevonden om het gevraagde bedrag voor hem op tafel te leggen, dus m.a.w. zo graag willen ze hem nu ook weer niet.
    - Uitblinken in een WK-poule met Portugal en Spanje zal niet zo snel gebeuren. Als ie het bij Ajax niet doet, waarom tegen nog betere tegenstanders wel ??

    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 22:50]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5749
    vrijdag 8 december 2017 om 08:34
    50 x (!) balverlies in de eredivisie. Er zijn middenvelders met 0 x (!) Balverlies in de CL...
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 19:22
    Dortmund misschien, Bosz en hij zaten goed op één lijn, maar de vraag is of Bosz er tegen die tijd nog trainer/ coach is.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1602
    donderdag 7 december 2017 om 17:44
    Hij heeft gelijk. Hij kan zich nog steeds verbeteren bij Ajax. Daarbij garantie op een basisplaats. Pas na het WK zal hij zijn besluit nemen of hij bij Ajax blijft of niet.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    donderdag 7 december 2017 om 17:44
    Verstandig om bij Ajax te blijven, gezien het WK met Marokko.
    Nu een stap te vroeg zetten en je staat er bij club en land naast.
    Vind ik leuk
    Sil95 +10594
    donderdag 7 december 2017 om 17:45
    Topper! Laat je niet gek maken door alle negativiteit en pessimisme wat rondom jou is uitgebroken! Laat je voeten spreken Hakim en knal er zondag maar twee in!
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1019
    donderdag 7 december 2017 om 17:47
    Hij is zeker 1 van de beste in Nederland. MAar ik denk dat hij met de pest rondloopt en wel weg wil maar even afwacht omdat er nu wat minder interesse voor hem is
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 17:50]
    Vind ik leuk
    ficusje +2086
    donderdag 7 december 2017 om 17:50
    Er wordt in nederland in ieder stadion weleens gefloten,en in het buitenland belanden de meeste op de bank.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 17:50
    Laat Ziyech eerst zijn Twente niveau maar eens bij Ajax laten zien, hij heeft nu niets in het buitenland te zoeken.
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1019
    donderdag 7 december 2017 om 17:51
    Je hebt gelijk hoor. En hij moet zekerop mentaal vlak nog bijleren alleen voetballend is hij met afstand de beste, gevolgd door Lozano
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    donderdag 7 december 2017 om 18:55
    Probleem is dat ajax hem die vrije rol niet geeft. Hij moet zich schikken naar het systeem....denk dat hij in een counterelftal achter de spits zich goed kan doorontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2504
    donderdag 7 december 2017 om 17:52
    Deze gigant moet bij Ajax blijven. Voor hem gaan al onze Amsterdamse vrienden naar de Arena.
    Vind ik leuk
    Foebele +55091
    donderdag 7 december 2017 om 17:53
    Logisch, wie gaat er nou in de winter vertrekken als hij zich in de kijker kan spelen op het WK en dus in de zomer mogelijk een veel mooiere stap kan maken?

    Zo'n WK is altijd weer een opportunistische bedoeling waar enkele spelers zich in de kijker weten te spelen en een stap maken die zonder WK er niet zou zijn gekomen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 17:58
    Hij moet wel in de winterstop naar een dokter om wat antidepressiva te vragen. Misschien loopt ie er dan wat vrolijker bij.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31537
    donderdag 7 december 2017 om 17:59
    Eerst maar eens normaal gaan spelen.
    Vind ik leuk
    reggie +1640
    donderdag 7 december 2017 om 18:01
    Als Marokkaan speelt hij toch al in het buitenland.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13484
    donderdag 7 december 2017 om 18:02
    Goede voetballer .maar wat een nare trekjes heeft deze gozer.
    Vind ik leuk
    ajax1973 +2337
    donderdag 7 december 2017 om 18:37
    jammer
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 18:38
    Nog niet Eredivisie ontgroeid
    Vind ik leuk
    xaja32 +187
    donderdag 7 december 2017 om 18:41
    laat eerst maar is een half jaar je twente vorm zien bij ajax die zien we maar heel weinig nog
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 18:49
    Als je een van de beste spelers van de eredivisie bent, ben je het niveau ontgroeid want die worden allemaal weggekocht. Zijech hoort bij de beste spelers van de eredivisie
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 19:07
    Als hij zo blijft spelen zal er geen club voor hem komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 19:10
    Vraag mij eerlijk gezegd af waar hij zich op baseert, welke club zou interesse hebben in een Ziyech op dit moment? De clubs die hem zouden willen halen zitten in China, op dit moment komt Ziyech zelfs tekort voor een Nederlandse middenmoter heb liever Ayoub van Utrecht op dit moment dan Ziyech.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 19:25
    Hij kan nog veel constanter worden en directer leren spelen,daar krijg je in Spanje, Duitsland of Engeland geen tijd voor,het zal wel weer een geldkwestie worden.
    Vind ik leuk
    Stranger +5013
    donderdag 7 december 2017 om 19:46
    Misschien wat minder balverlies lijden!

    Kijk eens naar de grote mannen en hoeveel(weinig) balverlies die lijden in de topcompetities!
    Vind ik leuk
    Stranger +5013
    donderdag 7 december 2017 om 19:43
    ik denk dat er niet zoveel interesse is voor Mijnheer Ziyech in de topcompetities!
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 20:02
    Alsof de volgende stap sowieso buitenland is. Is niet constant, denkt zelf dat ie een hele goede vrije trap in z'n voet heeft maar laat het nooit zien. Heeft wel diepgang en een prachtige techniek. Straalt nul spelvreugde uit, loopt in het veld met een gezicht alsof ie de rotste baan op aarde heeft. En kan totaal niet tegen kritiek.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ziyech wil geen winterse transfer maken: "Ik sta nog steeds achter die keuze"