Wegkwijnende Vitesse-speler liet contract ontbinden: Uitzichtloos

    Wegkwijnende Vitesse-speler liet contract ontbinden: "Uitzichtloos"

    donderdag 7 december 2017 om 21:55

    Hij stond te boek als één van de grootste talenten bij Vitese, maar Mo Osman slaagde er niet in om door te breken in Arnhem. Na een frustrerende periode waarin hij vooral minuten maakte bij Jong Vitesse in de Tweede Divisie, nam de middenvelder een ingrijpend besluit.

    "Het werd me duidelijk dat ik geen uitzicht had op Vitesse 1. Hoe goed ik het ook deed, het was een doodlopende weg. Het frustrerende was dat niemand om me heen snapte waarom ik geen kans kreeg. Marvelous Nakamba, met wie ik veel optrok, zei ook altijd dat hij het niet kon begrijpen", aldus Osman in gesprek met Voetbal International. 

    "Ik kreeg complimenten voor mijn spel en inzet, maar daar had ik niks aan. Het was uitzichtloos. Ik heb mijn contract laten ontbinden. Ook om te laten zien dat ik beschikbaar was."

    "Er zijn voorbeelden van spelers die er ook niet in slaagden bij Vitesse door te breken en die nu in de Eredivisie voetballen, zoals Brahim Darri en Sander van de Streek. Als het niet in Arnhem kan, dan maar ergens anders. De pijn is er nog steeds, Vitesse zit in mijn bloed. Het is een mooie club en in misschien keer ik er ooit terug. Maar nu ontwikkel ik me als speler, maak ik stappen die ik al had moeten maken. Ik heb stilgestaan in mijn ontwikkeling."

    Dit seizoen speelt Osman (23) voor Jupiler League-formatie Telstar. 

    Plaats een reactie

    Bengelino +11632
    donderdag 7 december 2017 om 22:04
    Moosman alias de eland, Bye bye
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Pino61 +12679
    donderdag 7 december 2017 om 22:19
    Klopt, hij was zelf aan het ontbinden.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5325
    donderdag 7 december 2017 om 22:05
    Bizar
    Vind ik leuk
    Pino61 +12679
    donderdag 7 december 2017 om 22:20
    Absurd
    Vind ik leuk
    TheSavior +916
    vrijdag 8 december 2017 om 05:45
    bespottelijk!
    Vind ik leuk
    Sil95 +10594
    donderdag 7 december 2017 om 22:06
    Doet het leuk momenteel bij Telstar wat dit seizoen ook heel verrassend presteert in de Jupiler League. Wellicht dat we Osman over een aantal seizoenen op het hoogste niveau aan het werk zullen zien als hij zijn goede spel weet voor te zetten.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12679
    donderdag 7 december 2017 om 22:20
    Nee
    Vind ik leuk
    pico323 +5622
    donderdag 7 december 2017 om 22:08
    Succes jongen, over een paar jaar terug in de top van de eredivisie bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 22:13
    Ik mis het woordje "of" aan het einde ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +166175
    donderdag 7 december 2017 om 22:49
    Als Marvelous Nakamba het al zegt dan moet het wel een heel stomme fout zijn om Mo geen kans te geven................
    Vind ik leuk
    VA1 +1679
    donderdag 7 december 2017 om 23:37
    Grappig eigenlijk... dat zo'n matige speler dat zelf helemaal niet inziet. Prima speler voor de Jupiler league. Heeft natuurlijk niks te zoeken bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    VA1 +1679
    donderdag 7 december 2017 om 23:39
    23 jaar ook al zie ik. In al die jaren nooit weten door te breken. Terwijl bij Vitesse altijd genoeg talenten de kans krijgen. In de spiegel kijken Mo, anders ga je het in de Juup ook niet redden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Wegkwijnende Vitesse-speler liet contract ontbinden: "Uitzichtloos"