Wegkwijnende Vitesse-speler liet contract ontbinden: Uitzichtloos

Wegkwijnende Vitesse-speler liet contract ontbinden: "Uitzichtloos"

donderdag 7 december 2017 om 21:55

Hij stond te boek als één van de grootste talenten bij Vitese, maar Mo Osman slaagde er niet in om door te breken in Arnhem. Na een frustrerende periode waarin hij vooral minuten maakte bij Jong Vitesse in de Tweede Divisie, nam de middenvelder een ingrijpend besluit.

"Het werd me duidelijk dat ik geen uitzicht had op Vitesse 1. Hoe goed ik het ook deed, het was een doodlopende weg. Het frustrerende was dat niemand om me heen snapte waarom ik geen kans kreeg. Marvelous Nakamba, met wie ik veel optrok, zei ook altijd dat hij het niet kon begrijpen", aldus Osman in gesprek met Voetbal International. 

"Ik kreeg complimenten voor mijn spel en inzet, maar daar had ik niks aan. Het was uitzichtloos. Ik heb mijn contract laten ontbinden. Ook om te laten zien dat ik beschikbaar was."

"Er zijn voorbeelden van spelers die er ook niet in slaagden bij Vitesse door te breken en die nu in de Eredivisie voetballen, zoals Brahim Darri en Sander van de Streek. Als het niet in Arnhem kan, dan maar ergens anders. De pijn is er nog steeds, Vitesse zit in mijn bloed. Het is een mooie club en in misschien keer ik er ooit terug. Maar nu ontwikkel ik me als speler, maak ik stappen die ik al had moeten maken. Ik heb stilgestaan in mijn ontwikkeling."

Dit seizoen speelt Osman (23) voor Jupiler League-formatie Telstar. 

Plaats een reactie

Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 22:04
Moosman alias de eland, Bye bye
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 22:05]
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 7 december 2017 om 22:19
Klopt, hij was zelf aan het ontbinden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:05
Bizar
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 7 december 2017 om 22:20
Absurd
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 05:45
bespottelijk!
Vind ik leuk
Sil95 +5320
donderdag 7 december 2017 om 22:06
Doet het leuk momenteel bij Telstar wat dit seizoen ook heel verrassend presteert in de Jupiler League. Wellicht dat we Osman over een aantal seizoenen op het hoogste niveau aan het werk zullen zien als hij zijn goede spel weet voor te zetten.
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 7 december 2017 om 22:20
Nee
Vind ik leuk
pico323 +3482
donderdag 7 december 2017 om 22:08
Succes jongen, over een paar jaar terug in de top van de eredivisie bij Vitesse.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:13
Ik mis het woordje "of" aan het einde ;)
Vind ik leuk
Dicky +6502
donderdag 7 december 2017 om 22:14
Voor wie in de plaats had Osman dan moeten spelen? Van Ginkel, Pröpper, Nakamba, Baker, Foor, Veijnovic en zo kunnen we nog even door gaan. Osman komt gewoon te kort. Simpel, jammer want hij had talent. Maar lang niet voldoende om bij een subtopper in de Eredivisie te kunnen spelen.
Vind ik leuk
Pino61 +9261
donderdag 7 december 2017 om 22:22
VP weer iets onnozels om te melden, veel mindere speler, gaat het echt niet redden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:49
Als Marvelous Nakamba het al zegt dan moet het wel een heel stomme fout zijn om Mo geen kans te geven................
Vind ik leuk
1892 +7067
donderdag 7 december 2017 om 22:57
Dat verhaal hadden we vorige week toch al gehoord?
Vind ik leuk
VA1 +262
donderdag 7 december 2017 om 23:37
Grappig eigenlijk... dat zo'n matige speler dat zelf helemaal niet inziet. Prima speler voor de Jupiler league. Heeft natuurlijk niks te zoeken bij Vitesse.
Vind ik leuk
VA1 +262
donderdag 7 december 2017 om 23:39
23 jaar ook al zie ik. In al die jaren nooit weten door te breken. Terwijl bij Vitesse altijd genoeg talenten de kans krijgen. In de spiegel kijken Mo, anders ga je het in de Juup ook niet redden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Wegkwijnende Vitesse-speler liet contract ontbinden: "Uitzichtloos"