Tottenham Hotspur 'heel concreet' voor Ajax-talent: Was nog te vroeg

Tottenham Hotspur 'heel concreet' voor Ajax-talent: "Was nog te vroeg"

donderdag 7 december 2017 om 22:12

Amin Younes is komend seizoen géén speler meer van Ajax. Dat durft Freek Jansen (Voetbal International) hardop te stellen. De Ajax-watcher ziet de komst van Hassane Bandé als een voorbode voor het afscheid van Younes. 

Eerder deze week werd Bandé voor miljoenen euro's overgenomen van KV Mechelen. Per 1 juli sluit de Afrikaanse aanvaller aan in Amsterdam. "Younes voetbalt volgend jaar niet meer bij Ajax. Hij heeft een aflopend contract. Er is nog wel een optie vanuit de club om met één jaar te verlengen. Ajax wil hem graag langer vastleggen, zodat ze een hogere transfersom kunnen vragen. Dat is nog niet gebeurd. Het is duidelijk dat Younes zelf ook op een transfer aast", aldus Jansen. 

Een andere vleugelspeler van Ajax, Justin Kluivert, had afgelopen zomer al de kans om te verkassen. "Er was belangstelling, véél belangstelling. Tottenham Hotspur onder meer was concreet. Het was nog te vroeg voor hem", weet Jansen. "De afgelopen weken zie je dat-ie het goed doet op links. Dat is echt zijn positie."

"Het is dus wel opvallend dat Ajax met Bandé een speler haalt die op links uit de voeten kan, terwijl je Kluivert én Dennis Johnsen hebt."

Poll

Wie vind jij beter: Younes of Kluivert?

(3576 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 22:19
jammer
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 22:21
Zeker jammer voor de andere 17 eredivisieclubs :)
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:22
dat bedoel ik ook........
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 22:24
Dat had ik begrepen :)
Vind ik leuk
Pino61 +9256
donderdag 7 december 2017 om 22:24
Hè hè
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 22:25
Een transfer naar Fc Knudde......
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 22:32
Je zal zien, Younes gaat sowieso rond de 10 miljoen opleveren :)
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 22:38
Als ik jullie reacties allemaal lees kan hij er helemaal niets van, dus dan zal ik het wel bijzonder vinden dat jullie als kenners er naast zitten en hij 10 mln waard is ?????
Vind ik leuk
Niels92 +3087
donderdag 7 december 2017 om 22:43
Dat is niet zo bijzonder, Bazoer bankzitter ging ook weg voor 12 miljoen, Riedewald ook weg voor bijna 10 miljoen :) Overmars gaat ook voor Younes dat bedrag krijgen, let jij maar op :)
Vind ik leuk
Henk 1971 +2987
donderdag 7 december 2017 om 22:45
We zullen het zien.....het is een zieke wereld wat dat betreft.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:54
10mlj is een junken prijs voor Younes! denk dat overmans zo dom is! speelt een WK met duitsland en was belangrijk in de EL..ik zeg min 20 anders lkkr behouden. houd toch altijd 3 man bezig en is sterk aan de bal. een keer gaat hij toch beginnen met scoren en die gik durf ik wel te nemen met younes..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:55
gik = gok*
Vind ik leuk
Gerro +3697
donderdag 7 december 2017 om 23:08
Een Duits international levert al gauw 10 miljoen op.
Vind ik leuk
Koeroe +1848
donderdag 7 december 2017 om 22:22
Kluivert in de premier league, dat had me leuk geleken. Denk dat mijn neefje van 12 nog sterker is dan dat oorstaafje
Vind ik leuk
Jens1999 +4608
donderdag 7 december 2017 om 22:27
Volgend seizoen pas....?..... dat die kabouter maar in de winterstop mag vertrekken.... ik zal hem als dank dan een fruitmand meegeven met overgebleven fruit van de kraam... daar missen we niks aan als ie vertrokken is.... ja we zullen hem missen als kiespijn.....
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:31
Zou Younes al op marktplaats staan
Vind ik leuk
Zilt +19
donderdag 7 december 2017 om 22:41
Hij heeft naar binnendraaiend met korte snelle beweginkjes toch een aantal mooie verre hoek goals gemaakt.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
donderdag 7 december 2017 om 22:56
Een aantal.2 per jaar.is veel te weinig als buittenspeler bij een "topclub ".
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 01:17
Daarom speelt hij ook bij Ajax; )
Vind ik leuk
FSCeara +2804
vrijdag 8 december 2017 om 09:15
Ik ben geen ajacied maar bij ajax moet je als buitenspeler er minimaal 10 maken.daarnaast heeft luuk de jong er net zoveel gemaakt als spits bij PSV de laatste jaren dus die kan ook beter met younes mee
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 09:16]
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 11:50
Luuk de jong scoort wel iets meer als 2 de laatste jaren, en het is geen buitenspeler. Waarom je de jong erbij haalt is mij een raadsel.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
vrijdag 8 december 2017 om 13:35
Omdat die ook 0 rendememt heeft de laatste 2 jaar.daarvoor prima maar in systeem dat PDV nu speelt heb je er niets aan. En ik haal hem aan omdat jullie boeren en De ajacieden elkaar hier onderuit blijven halen terwijl er bij beide veel mis is qua spelers.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:22
Ja klopt maar die supportertjes kraken gauw hun spelers af.
Zag je met Traore ook.
Je zal zien dat Younes gewoon gaat vlammen bij een club in een grotere competitie.
Vind ik leuk
Arbee +1161
donderdag 7 december 2017 om 22:46
Younes mis je niet. Kan geweldig dribbelen, maar mist het overzicht om die dribbeltechniek goed toe te passen en om te zetten in goals en assists. Er zijn ook maar weinig spelers die dat wél kunnen. Dan moet je denken aan Robben en Messi, maar dat niveau kan Younes natuurlijk nooit halen. Die moet zich enorm focussen op het krijgen van overzicht, dan zou hij wellicht kunnen uitgroeien tot een leuke speler voor een club als Schalke. Maar datgene wat hij bij Ajax heeft laten zien is wat mij betreft echt niet goed genoeg. Als je zo'n wedstrijden speelt mag je blij zijn als Roda of Sparta je wil hebben.

Ik zou Younes dan ook verkopen, wellicht zelfs in de winter al. Kluivert als eerste linksbuiten en Johnsen erachter moet genoeg zijn om dit toch al verloren seizoen mee door te komen.
Vind ik leuk
FSCeara +2804
donderdag 7 december 2017 om 22:55
Jammer als je geen Ajacied bent want Younes is garantie voor geen goals.eens kijken welke club niet meer wil scoren en hem binnen gaat halen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:07
Misschien gaat hij het toch goed doen bij Duitsland.
Kluivert zal eerst bij moeten tekenen. Bande kan ook op andere posities spelen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:11
Dat is typisch Nederlands. Vorig seizoen was iedereen nog super blij met hem en nu word hij met de grond gelijk gemaakt. Harde wereld is het, denk wel dat ze wat centjes beuren voor hem want voetballen kan hij wel. Nu nog wat zelfvertrouwen .
Vind ik leuk
Gerro +3697
donderdag 7 december 2017 om 23:13
Freek Janssen denkt dat die Bande alleen op links kan maar van de week viel nog te lezen dat hij op alle drie de posities voorin uit de voeten kan dus waar heeft die man het over. Wanneer Ajax Youness verkoopt en dat lijkt zeer aannemelijk dan heeft Ajax met Kluivert,Neres,Dolberg,Bande en Johnsen 5 opties voor 3 posities dat lijkt me juist een goede bezetting.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:42
Afgelopen zomer kon Ajax meer verdienen aan Younes.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 13:21
15 miljoen van Gladbach en mocht hij niet weg
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:49
Die blande is een multifunctionele aanvaller, dus niks geen gedoe met links en de beste speelt. Simpel wil je echt scoren europees
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 13:20
Dat was ook niet in de lijn der verwachting voor anderen sinds vorig seizoen. Younes heeft geen rendement trekt altijd naar zijn goede been en mist overzicht, gauw wegdoen dus.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tottenham Hotspur 'heel concreet' voor Ajax-talent: "Was nog te vroeg"