Lichtpuntje in barre tijden: Vitesse volgt voorbeeld Feyenoord en wint slotduel

    Lichtpuntje in barre tijden: Vitesse volgt voorbeeld Feyenoord en wint slotduel

    donderdag 7 december 2017 om 22:54

    In het allerlaatste Europese duel van een Nederlandse club dit seizoen heeft Vitesse een zege geboekt. OGC Nice werd in Arnhem met 1-0 verslagen, dankzij een treffer van Luc Castaignos in de slotminuten. 

    Vitesse sprokkelde in z'n eerste vijf groepsduels in de poulefase van de Europa League twee punten bij elkaar. Net als Zulte-Waregem was de ploeg van trainer Henk Fraser al uitgeschakeld. Fraser koos tegen Nice voor een 5-3-2 formatie en gaf bovendien aan een paar jonkies de kans. Bij het reeds geplaatste Nice kregen de nodige basisspelers rust. 

    Het resultaat: een wedstrijd die voor het oog van een vrijwel volledig gevulde Gelredome amper om aan te gluren was. Voor de pauze kreeg Vitesse één goede kans. Castaignos, samen met Tim Matavz in de spits, verprutste de mogelijkheid. 

    Na rust bleef het niveau bedenkelijk laag. Vitesse speelde weinig klaar; alleen middenvelder Mason Mount zorgde zo nu en dan voor een aardig moment. Nice zat duidelijk met de gedachten elders. In de 85e minuut sleepte de thuisclub de drie punten binnen. Castaignos tikte een niet te missen kans binnen na een gekeerd schot van Milot Rashica.

    Vitesse volgde zo het voorbeeld van Feyenoord in de Champions League. De Rotterdammers, ook al uitgeschakeld, wonnen woensdag met 2-1 van SSC Napoli. 

    Zulte-Waregem - SS Lazio 3-2
    De eveneens overbodige ontmoeting tussen Zulte-Waregem en Lazio eindigde in België in een 3-2 zege voor de thuisploeg. Zulte gaf na de pauze een 2-0 voorsprong uit handen, maar in de 83e minuut schoot Aaron Leya alsnog de winnende treffer binnen.  

    Plaats een reactie

    masterpsv +13266
    donderdag 7 december 2017 om 22:57
    Heerlijke avond weer gister Feyenoord vandaag Vitesse gefeliciteerd.

    Vind ik leuk
    poklane +4256
    donderdag 7 december 2017 om 22:58
    Heuuujjjj, weer wat punten voor de coëfficiënten!
    Vind ik leuk
    danny117869 +2219
    donderdag 7 december 2017 om 23:07
    Elk puntje is meegenomen. Maar het blijft een triest Nederlands seizoen natuurlijk van alle clubs behalve Utrecht die wat geluk miste.
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    donderdag 7 december 2017 om 22:59
    Lekker voor de puntjes. Die Leo Driessen kan trouwens écht niet, wat is dat een saaie vent zeg. Maakt die hele wedstrijd kut
    Vind ik leuk
    Bengelino +10148
    donderdag 7 december 2017 om 23:11
    Ja idd, zonder Leo Driesen was dit echt een topwedstrijd. Hij heeft alles verpest
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:17
    Totaal niet mee eens!
    Vind ik leuk
    Hyena +27302
    donderdag 7 december 2017 om 23:33
    Dat deden die 22 spelers op het veld hoor.
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    donderdag 7 december 2017 om 23:50
    Zeker waar maar die Driessen levert ook een behoorlijke bijdrage
    Vind ik leuk
    VA1 +1584
    donderdag 7 december 2017 om 23:00
    Hij kan het dus wel... (Castaignos)
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17215
    donderdag 7 december 2017 om 23:00
    Lekker man!
    Vind ik leuk
    Dicky +17133
    donderdag 7 december 2017 om 23:00
    Toch weer 3 ton die we bij kunnen schrijven.
    Vind ik leuk
    Ajax. +727
    donderdag 7 december 2017 om 23:04
    Ja als hij deze ook had gemist, dan had hij vandaag moeten ophouden met voetballen. En dan ook nog niet juichen, scoort hij eindelijk haha
    Vind ik leuk
    stratumseind +138827
    donderdag 7 december 2017 om 23:06
    keurig vites
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:08
    Het Nederlandse voetbal zit in de OTIS. Gisteren Feyenoord , vanavond Vitesse en 'het Everton van Ajax-en VoetbalPrimeur target Davy Klaassen'.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 23:09]
    Vind ik leuk
    Het Brein +3325
    donderdag 7 december 2017 om 23:08
    Jeuj! Een doekje voor het bloeden, meer niet..
    Vind ik leuk
    myrthewit +1473
    donderdag 7 december 2017 om 23:15
    Toch nog een paar puntjes voor Nederland.
    Vind ik leuk
    DEWEE +1931
    donderdag 7 december 2017 om 23:21
    Deed Vitesse net alsof ze de Europa League hadden gewonnen? Net als Feyenoord gisteren? Als je wat later inschakelde dacht je echt dat ze de CL hadden gewonnen.

    2 voor spek en bonen wedstrijden die de Nederlandse clubs winnen..... knap!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 23:36
    Tja als je überhaupt niet meedoet valt er niks te vieren...
    Vind ik leuk
    Wilkie58 +170
    donderdag 7 december 2017 om 23:24
    Als ik die Castaignos zie lopen nadat hij dat doelpunt heeft gemaakt, word ik kotsmisselijk. Scoort hij eindelijk een doelpunt, loopt hij achter de goal langs met een hautaine blik naar de supporters alsof hij een wereldprestatie heeft geleverd met die ene goal en daarmee heeft bewezen dat iedereen ongelijk heeft en hij met dit doelpunt dat wel even heeft laten zien. Bah bah en nog eens bah. Hij komt gewoon hopeloos tekort en het wordt tijd dat hij dat zelf ook gaat inzien. Hij moet gewoon dat enkele moment dat hij aan de verwachting voldoet koesteren en niet het zielige jongetje uithangen.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22093
    donderdag 7 december 2017 om 23:31
    Toch nog wat puntjes voor de coefficientenlijst.. Beter laat dan nooit..
    Vind ik leuk
    Gerro +5462
    vrijdag 8 december 2017 om 00:01
    De gifbeker is hopelijk eindelijk leeg voor Nederlandse voetbal vanaf nu met zijn allen weer omhoog kijken!
    Vind ik leuk
    Verratti +1727
    vrijdag 8 december 2017 om 00:37
    Zeker voor Vitesse een lichtpuntje. Een paar nieuwe jonge spelers in de verdediging, die het goed deden. Natuurlijk was het niet goed en een spek-en-bonen partij. Maar gelukkig toch gewonnen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 8 december 2017 om 01:08
    Blijft zonde. met een beetje meer mazzel had Vitesse nog best een ronde verder kunnen gaan. op meerdere belangrijke momenten net niet genoeg geluk gehad
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81313
    vrijdag 8 december 2017 om 02:20
    Gefeliciteerd Vitesse, toch nog een overwinning :p
    Vind ik leuk
    Sytz +2768
    vrijdag 8 december 2017 om 07:54
    Iets wat ik nog irritanter vind dan calimerogedrag is mensen die iemand beschuldigen van calimerogedrag waar er geen sprake van is. Soms zie je echt mensen op de raarste manieren beschuldigt worden van Calimero gedrag.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lichtpuntje in barre tijden: Vitesse volgt voorbeeld Feyenoord en wint slotduel