Lichtpuntje in barre tijden: Vitesse volgt voorbeeld Feyenoord en wint slotduel

Lichtpuntje in barre tijden: Vitesse volgt voorbeeld Feyenoord en wint slotduel

donderdag 7 december 2017 om 22:54

In het allerlaatste Europese duel van een Nederlandse club dit seizoen heeft Vitesse een zege geboekt. OGC Nice werd in Arnhem met 1-0 verslagen, dankzij een treffer van Luc Castaignos in de slotminuten. 

Vitesse sprokkelde in z'n eerste vijf groepsduels in de poulefase van de Europa League twee punten bij elkaar. Net als Zulte-Waregem was de ploeg van trainer Henk Fraser al uitgeschakeld. Fraser koos tegen Nice voor een 5-3-2 formatie en gaf bovendien aan een paar jonkies de kans. Bij het reeds geplaatste Nice kregen de nodige basisspelers rust. 

Het resultaat: een wedstrijd die voor het oog van een vrijwel volledig gevulde Gelredome amper om aan te gluren was. Voor de pauze kreeg Vitesse één goede kans. Castaignos, samen met Tim Matavz in de spits, verprutste de mogelijkheid. 

Na rust bleef het niveau bedenkelijk laag. Vitesse speelde weinig klaar; alleen middenvelder Mason Mount zorgde zo nu en dan voor een aardig moment. Nice zat duidelijk met de gedachten elders. In de 85e minuut sleepte de thuisclub de drie punten binnen. Castaignos tikte een niet te missen kans binnen na een gekeerd schot van Milot Rashica.

Vitesse volgde zo het voorbeeld van Feyenoord in de Champions League. De Rotterdammers, ook al uitgeschakeld, wonnen woensdag met 2-1 van SSC Napoli. 

Zulte-Waregem - SS Lazio 3-2
De eveneens overbodige ontmoeting tussen Zulte-Waregem en Lazio eindigde in België in een 3-2 zege voor de thuisploeg. Zulte gaf na de pauze een 2-0 voorsprong uit handen, maar in de 83e minuut schoot Aaron Leya alsnog de winnende treffer binnen.  

Plaats een reactie

masterpsv +6508
donderdag 7 december 2017 om 22:57
Heerlijke avond weer gister Feyenoord vandaag Vitesse gefeliciteerd.

Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:23
Zou je Ajax ook met zoiets feliciteren? Nee natuurlijk niet daarvoor zijn jullie te calimero achtig!
Vind ik leuk
masterpsv +6508
vrijdag 8 december 2017 om 00:06
Natuurlijk wel ik ben jou niet!
Om te beginnen zondag mocht jullie winnen ben ik de eerste die bart de calimero feliciteert.

Fijne avond nog
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 07:59
feyenoord de champ.l. gewonnen, vitesse de europa l. ! o nee, 1 wedstrijd gewonnen, moeten we daar gefeliciteerd voor zeggen?.....
Vind ik leuk
masterpsv +6508
vrijdag 8 december 2017 om 08:08
Heb je niet van je ouders geleerd als iemand of een ploeg maakt niet uit wat, iets heeft bereikt of een wedstrijd heeft gewonnen proficiat of gefeliciteerd te zeggen?.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 22:57
Nice
Vind ik leuk
poklane +3146
donderdag 7 december 2017 om 22:58
Heuuujjjj, weer wat punten voor de coëfficiënten!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:07
Elk puntje is meegenomen. Maar het blijft een triest Nederlands seizoen natuurlijk van alle clubs behalve Utrecht die wat geluk miste.
Vind ik leuk
Mo +8816
donderdag 7 december 2017 om 22:59
Lekker voor de puntjes. Die Leo Driessen kan trouwens écht niet, wat is dat een saaie vent zeg. Maakt die hele wedstrijd kut
Vind ik leuk
Bengelino +6694
donderdag 7 december 2017 om 23:11
Ja idd, zonder Leo Driesen was dit echt een topwedstrijd. Hij heeft alles verpest
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:17
Totaal niet mee eens!
Vind ik leuk
Hyena +20616
donderdag 7 december 2017 om 23:33
Dat deden die 22 spelers op het veld hoor.
Vind ik leuk
Mo +8816
donderdag 7 december 2017 om 23:50
Zeker waar maar die Driessen levert ook een behoorlijke bijdrage
Vind ik leuk
1892 +7024
donderdag 7 december 2017 om 22:59
Ja,het is echt waar !!!

Castaignos heeft een doelpunt gemaakt...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:03
Tegen een B team ik weet het.
Maar in Nederland moeten wij daar aan wennen.
Vind ik leuk
Degraaf +10290
donderdag 7 december 2017 om 23:08
Hij wordt dan wel door jullie uitgefloten, maar hij werkt zich kapot in het veld. Een beetje meer waardering mag hij wel verwachten van het publiek.
Vind ik leuk
1892 +7024
donderdag 7 december 2017 om 23:11
Klopt,hij werkt hard.
Maar die bal kon hij echt niet missen.
Vind ik leuk
Bertjes +122
vrijdag 8 december 2017 om 09:54
Een beetje een nare manier van juichen alleen, maar die Castaignos loopt sowieso altijd met een verongelijkt hoofd rond. Gefeliciteerd met de overwinning, met opgeheven hoofd het Europese avontuur afgesloten ;)
Vind ik leuk
1892 +7024
vrijdag 8 december 2017 om 11:01
Nare manier van juichen is tegenwoordig populair geloof ik.
Castaignos is niet de enige.
Hopelijk gaat hij van de winter weer terug naar Portugal,ipv eind van het seizoen.
Vind ik leuk
VA1 +262
donderdag 7 december 2017 om 23:00
Hij kan het dus wel... (Castaignos)
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
donderdag 7 december 2017 om 23:00
Lekker man!
Vind ik leuk
Dicky +6467
donderdag 7 december 2017 om 23:00
Toch weer 3 ton die we bij kunnen schrijven.
Vind ik leuk
Ajax. +820
donderdag 7 december 2017 om 23:04
Ja als hij deze ook had gemist, dan had hij vandaag moeten ophouden met voetballen. En dan ook nog niet juichen, scoort hij eindelijk haha
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:06
keurig vites
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:08
Het Nederlandse voetbal zit in de OTIS. Gisteren Feyenoord , vanavond Vitesse en 'het Everton van Ajax-en VoetbalPrimeur target Davy Klaassen'.

[Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 23:09]
Vind ik leuk
Het Brein +2222
donderdag 7 december 2017 om 23:08
Jeuj! Een doekje voor het bloeden, meer niet..
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:09
Feyenoord en Vitesse laten tenminste wel zien hoe het moet.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:15
Toch nog een paar puntjes voor Nederland.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:17
De weg omhoog is ingezet!
Vind ik leuk
DEWEE +1777
donderdag 7 december 2017 om 23:21
Deed Vitesse net alsof ze de Europa League hadden gewonnen? Net als Feyenoord gisteren? Als je wat later inschakelde dacht je echt dat ze de CL hadden gewonnen.

2 voor spek en bonen wedstrijden die de Nederlandse clubs winnen..... knap!!!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:36
Tja als je überhaupt niet meedoet valt er niks te vieren...
Vind ik leuk
1892 +7024
vrijdag 8 december 2017 om 11:05
En Deewee is ook nog voor een onbekende club.
Maar wel commentaar geven.pffff
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 11:11
Natuurlijk gewoon zo'n zure ajacied. Ook een fotootje van Keizerinho
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:24
Als ik die Castaignos zie lopen nadat hij dat doelpunt heeft gemaakt, word ik kotsmisselijk. Scoort hij eindelijk een doelpunt, loopt hij achter de goal langs met een hautaine blik naar de supporters alsof hij een wereldprestatie heeft geleverd met die ene goal en daarmee heeft bewezen dat iedereen ongelijk heeft en hij met dit doelpunt dat wel even heeft laten zien. Bah bah en nog eens bah. Hij komt gewoon hopeloos tekort en het wordt tijd dat hij dat zelf ook gaat inzien. Hij moet gewoon dat enkele moment dat hij aan de verwachting voldoet koesteren en niet het zielige jongetje uithangen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:31
Toch nog wat puntjes voor de coefficientenlijst.. Beter laat dan nooit..
Vind ik leuk
feyeniels +17878
donderdag 7 december 2017 om 23:34
Knap gedaan Vitesse. Zo sluit het Nederlandse voetbal in ieder geval positief af door in de laatste speelronde het maximale aantal punten te pakken!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 23:55
Ja ik hoop toch dat dit sarcastisch bedoeld is. Het zijn de laatste puntjes van dit seizoen. Die helpen niks en niemand. Dit rampjaar voor de coefficienten blijft Nederland nog vijf jaar om de nek hangen.
Vind ik leuk
feyeniels +17878
vrijdag 8 december 2017 om 00:01
Nee, ik ben niet sarcastisch. Dat het Europese seizoen verkloot was, was voor de laatste ronde in de groepsfase al bekend. Eigenlijk al voordat het toernooi was begonnen, aangezien je Ajax en PSV, die normaal gesproken punten pakken, mist. Maar als je dan in de laatste ronde de punten pakt is dat toch in ieder geval positief. Na de dramatische eerste vijf wedstrijden (met name van Feyenoord), was dit het hoogst haalbare. Meer dan drie punten kon je deze wedstrijd niet pakken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 december 2017 om 00:40]
Vind ik leuk
Gerro +3685
vrijdag 8 december 2017 om 00:01
De gifbeker is hopelijk eindelijk leeg voor Nederlandse voetbal vanaf nu met zijn allen weer omhoog kijken!
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:16
Gefeliciteerd. Wat een punten voor t NLs voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 00:37
Zeker voor Vitesse een lichtpuntje. Een paar nieuwe jonge spelers in de verdediging, die het goed deden. Natuurlijk was het niet goed en een spek-en-bonen partij. Maar gelukkig toch gewonnen.
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 01:08
Blijft zonde. met een beetje meer mazzel had Vitesse nog best een ronde verder kunnen gaan. op meerdere belangrijke momenten net niet genoeg geluk gehad
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 02:20
Gefeliciteerd Vitesse, toch nog een overwinning :p
Vind ik leuk
Sytz +1144
vrijdag 8 december 2017 om 07:54
Iets wat ik nog irritanter vind dan calimerogedrag is mensen die iemand beschuldigen van calimerogedrag waar er geen sprake van is. Soms zie je echt mensen op de raarste manieren beschuldigt worden van Calimero gedrag.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lichtpuntje in barre tijden: Vitesse volgt voorbeeld Feyenoord en wint slotduel