De transferperiode komt eraan: het to do-lijstje van Marcel Brands

    De transferperiode komt eraan: het to do-lijstje van Marcel Brands

    Gepubliceerd: donderdag 14 december 2017 om 11:00do 14-12-2017 om 11:00

    Met de transferperiode in aantocht worden ook de kantoordagen voor de technisch directeuren weer langer. Wat staat er allemaal op het to do-lijstje van de transfermannen van de traditionele topclubs richting januari én het nieuwe seizoen? De eerste td: Marcel Brands (PSV).

    Voor PSV zijn de transferperikelen al van start met de aanstaande deal van het grote Vélez-talent Maximiliano Romero. Daarmee zijn de taken van Brands echter nog maar net begonnen. Bij PSV lijkt er in de winterstop op het eerste oog niet al te veel te gaan gebeuren, maar moet er vooral hard gewerkt worden aan de selectie van volgend seizoen.

    De winterstop
    De verkoop van Adam Maher zal bovenaan het lijstje van Brands staan. PSV kan het geld, zeker na de 10 miljoen euro-deal van Romero, goed gebruiken en Maher komt in Eindhoven nog altijd nauwelijks aan spelen toe. Ook Marcel Ritzmaier zal, indien er nog een club geïnteresseerd is, van de hand worden gedaan.

    Bang voor veel uitgaande transfers hoeft PSV niet te zijn, tenzij er iets heel geks gebeurt rond Hirving Lozano. Jürgen Locadia was richting het einde van de zomerse transferperiode bijna vertrokken, maar staat nu tot februari geblesseerd langs de kant en zal geen transfer gaan maken. Mogelijk dat er zich nog clubs melden voor Luuk de Jong of Santiago Arias, al zal PSV er alles aan doen om de ploeg bij elkaar te houden richting de titelrace. Voor een linksback - de zomerwens van Brands - lijkt na de Romero-deal geen geld.

    Aflopende contracten
    PSV zit in een makkelijke positie wat betreft aflopende contracten: alleen die van Maher en Ritzmaier lopen af en de club zal proberen hen in januari te verkopen. Nieuwe verbintenissen voor de twee lijken onwaarschijnlijk.

    Van Ginkel: definitief of niet
    Er liggen voor de zomer van 2018 wel veel grotere vraagstukken op tafel voor Brands. Zo moet er een oplossing komen voor de Marco van Ginkel-kwestie. De middenvelder wordt voor het derde opeenvolgende seizoen gehuurd van Chelsea en afgelopen zomer poogden de Eindhovenaren de middenvelder al definitief over te moeten nemen. Chelsea zit echter niet te wachten om Van Ginkel voor een zacht prijsje van de hand te doen en zal hem in de zomer liever aan de hoogste bieder verkopen.

    PSV zal dus hoog moeten inzetten of zich moeten oriënteren op (interne of externe) opvolgers van Van Ginkel. Met Dante Rigo en Pablo Rosario staan er wel al twee jeugdspelers te trappelen om door te stromen en bovendien heeft PSV Bart Ramselaar nog achter de hand, dus mogelijk hoeft de club helemaal niet de transfermarkt op om Van Ginkel te vervangen, indien nodig.

    Doelmannen scouten
    Dan is er nog de zoektocht naar een nieuwe doelman. PSV zal zich daar actief mee bezig moeten houden de komende maanden, want de kans is groot dat Jeroen Zoet vertrekt. De goalie heeft er geen geheim van gemaakt het een stapje hogerop te willen proberen. Pau Lopéz (Espanyol) werd al genoemd en PSV heeft zelf Eloy Room nog achter de hand.

    Anticiperen op Arias-vertrek
    Ook met Santiago Arias zal er vooruitgedacht moeten worden door PSV. De Colombiaanse back is net als Zoet toe aan een transfer en zal naar verwachting in de zomer naar een grote competitie gaan vertrekken. Brands kan net als afgelopen zomer bij Jetro Willems wachten tot de transfer heeft plaatsgevonden alvorens een vervanger wordt aangetrokken, maar wellicht is het een betere optie om in de winter al een back (bijvoorbeeld uit Zuid-Amerika) aan te trekken, die onder de vleugels van Arias te laten wennen, zodat hij er vanaf volgend seizoen meteen staat om met PSV te gaan strijden om een plek in de Champions League. Daarnaast zal PSV natuurlijk blijven rondkijken naar een linksback: als er in de winterstop zich geen buitenkansje voordoet, dan zal het in de zomer moeten gebeuren.

    Poll

    Waar heeft PSV versterking het hardst nodig?

    (1623 stemmen)

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +19970
    donderdag 14 december 2017 om 11:01
    Een Zuid-Amerikaanse sloper zal niet misstaan denk...
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1587
    donderdag 14 december 2017 om 11:03
    ze gaan een spits voor 10 miljoen halen. ik weet niet of daar nog een budget voor is.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 11:25
    De gemeente is er ook nog...:)
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1587
    donderdag 14 december 2017 om 11:28
    de plattekar mag weer eindhoven rond voor aalmoezen.
    Vind ik leuk
    NederBelg +1521
    donderdag 14 december 2017 om 11:54
    Dat dacht iedereen ook na de Lozano deal dat PSV geen geld meer had.
    Vind ik leuk
    ik zeg doen +1587
    donderdag 14 december 2017 om 11:57
    ze zouden ook geen geld moeten hebben als je de inkomsten en uitgaven er bij pakt.

    rare boel daar in eindhoven.
    Vind ik leuk
    NederBelg +1521
    donderdag 14 december 2017 om 11:58
    Surprise... marcel brands is stiekem een oliesjeik ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 14:32
    Psv zegt gewoon ja en nee tegen de pers als het over geld gaat.
    Maar achteraf vertelt die gewoon wat de pers graag wil horen.
    En gooit niet alles op straat zoas de meeste clubs doen.
    Ik denkdat psv veel meer geld heeft dan iedereen denkt.
    Brands weet precies hoe die de pers moet aanpakken om zo van het gezeur af te komen van die stink amsterdamse pers en media
    Vind ik leuk
    derksen +8918
    donderdag 14 december 2017 om 11:02
    Geen goede verdedigers halen hoor
    Eredivisie moet wel comedy capers blijven!
    Anders is er echt helemaal niks meer aan
    Vind ik leuk
    HJR +8261
    donderdag 14 december 2017 om 11:04
    ´zodat hij er vanaf volgend seizoen meteen staat om met PSV te gaan strijden om een plek in de Champions League. ´

    Nederland heeft toch geen ´CL voorronde plek´ voor de club die als nummer 3 gaat eindigen ;)?
    Vind ik leuk
    MN223 +1167
    donderdag 14 december 2017 om 11:22
    Dat klopt, maar dit bericht gaat over PSV, niet over Ajax.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 11:07
    '' Bang voor veel uitgaande transfers hoeft PSV niet te zijn, tenzij er iets heel geks gebeurt rond Hirving Lozano ''

    De Lozano hype is ook al weer bijna voorbij, ook gisteren is wel weer gebleken dat Lozano echt niet zo'n topper is zoals m'n beweerde, het is wel een duikelaartje, daar kan menig speler nog veel van leren!
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    donderdag 14 december 2017 om 11:39
    Lozano is geen exotisch dribbelaartje die zijn man makkelijk passeert en behoorlijk wat moeite heeft in de kleine ruimte.
    Hij heeft wel een neusje om zich vrij te lopen en vandaaruit te scoren. Perez liet onlangs nog een analyse zien en zeker geen speler waar zoals werd beweerd men 60 a 70 miljoen voor over heeft. Ook met hem is het afwachten als hij niet meer zoveel scoort of de hype langzaam weg drijft.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3417
    donderdag 14 december 2017 om 11:46
    De Hype is gaan liggen dat klopt. Maar geen topper wil ik niet zeggen. Deze start maken is niet iedere speler gegeven. Hij moet nu gaan antwoorden en dan kunnen we daarna de stand gaan opmaken.
    De winter zal hem ook niet goed doen, als je dat niet gewent bent.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    donderdag 14 december 2017 om 11:08
    Maher kom maar naar Enschede!
    Vind ik leuk
    De Greppel +331
    donderdag 14 december 2017 om 11:09
    Kent Verbeek van zijn AZ tijd denk ik he?
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    donderdag 14 december 2017 om 15:29
    Jazeker, heeft goed met Maher gewerkt en heeft onder GJ zijn goede vorm kunnen behalen. Ik zie hem dus wel naar Enschede komen.
    Vind ik leuk
    De Greppel +331
    vrijdag 15 december 2017 om 10:11
    Lijkt me een speler die jullie goed kunnen gebruiken.
    Vind ik leuk
    De Greppel +331
    donderdag 14 december 2017 om 11:09
    1. Een linksbenige linksback
    2. Een linksbenige centrale verdediger
    Vind ik leuk
    rinirat +2904
    donderdag 14 december 2017 om 11:19
    Cocu er uit en de hele verdediging vervangen.
    Luuk de Jong met pensioen sturen.
    In eigen keuken kijken naar talent.
    Zoet laten vertrekken.
    Wie wil er uberhaupt een speler van PSV kopen.....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 11:20]
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 11:50
    clubs zouden spelers als Lozano, zoet, Pereiro, Bergwijn en locadia wel willen hebben hoor
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 12:40
    Dat is afgelopen zomer wel gebleken ja dat clubs Zoet ( graag ) willen hebben! Zoet had al de hoop in de zomer te vertrekken, hij zit nog steeds bij PSV omdat er geen serieuze interesse was ( 5 miljoen was het hoogste bod toch? ).

    Heeft de club die interesse had in Locadia niet door laten schemeren dat de interesse bekoeld is voor Locadia?

    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 13:31
    we zullen het allemaal wel zien, ik maak me geen zorgen. met het materiaal die we hebben staan we sowieso hoger dan dat ik dacht ;)
    Vind ik leuk
    COYG +6852
    donderdag 14 december 2017 om 11:21
    Dat je 10 miljoen betaald voor een groot talent uit Argentinië oké, maar in het begin van het jaar wilden ze een linksback kopen, maar daar was geen geld voor. Nu heb je dat talent, maar kan die gelijk het basis niveau aan? Plus je belangrijkste speler is gehuurd van Chelsea. Brands maakt vreemde keuzes.
    Vind ik leuk
    Aspers +556
    donderdag 14 december 2017 om 11:50
    Als het echt een groot talent is dan was hij vast al gescout of gekocht door 'grote' clubs.
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 11:51
    dat zegt toch niks, Romario, Ronaldo zijn ook bij PSV begonnen en groot geworden. Neres van ajax kan ook aardig ballen... kortom je lult poep
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    donderdag 14 december 2017 om 11:56
    Dat waren wel andere tijden in de voetbalwereld.toen deed nederland nog mee in de top van europa
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 11:58
    dat betekent niet dat er nu weer zo'n talent tussen kan zitten
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    donderdag 14 december 2017 om 12:55
    Als iemand een beetje talent heeft dan worden ze door de clubs uit andere conpetities al met 9 jaar vastgelegd
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 13:30
    we gaan het zien
    Vind ik leuk
    Mdam +509
    donderdag 14 december 2017 om 11:26
    Misschien kunnen ze nog een parkeerterrein verkopen??
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    donderdag 14 december 2017 om 11:27
    Als hij nou maar dat briefje van de vorige winterstop niet per ongeluk er bij pakt: Alle vleugelspelers wegdoen, meer middenvelders halen.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4149
    donderdag 14 december 2017 om 11:31
    Waarom zou Maher willen vertrekken? Zijn contract loopt nog maar een half seizoen dus is veel interessanter voor hem en een club die nog interesse heeft om transfervrij over te stappen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 11:32]
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 14 december 2017 om 11:46
    Ik vrees alleen dat inkomende baten nav het verkopen van een Maher, Ritzmayer en eventueel een Luuk de Jong niet erg hoog zullen zijn (max 2 a 3 miljoen en met Luuk max 7 samen) . Arias, Zoet, Luuk de Jong, Locadia, Bergwijn, Pereiro zal men niet graag komende transferperiode willen zien vertrekken..... Van welk geld wil men dan verdere aankopen doen? Ik ben echt benieuwd welke contructie men heeft gebruikt voor het aantrekken van Romero? het enige dat ik kan bedenken is 4 termijnen van 2 a 2,5 miljoen. Ineens heeft PSV het geld niet eens voor...maw... komende zomer gaat wel erg bepalend worden financieel gezien, zeker als geen Cl wordt behaald.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 11:47]
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 11:52
    ik denk dat PSV meer geld heeft dan wat jullie denken :)
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 14 december 2017 om 12:01
    Ik hoop het voor jullie... maar waarom dan zo moeilijk doen toen de El gemist werd en er geen geld was voor een linksback van 5 miljoen? Dat waren toch echt zelf de woorden van Brands. Maar wil je best geloven hoor... alleen hoe sta jij als PSV er nu tov het nieuwe transferbeleid? Aad de Mos (inside PSVer) meldt laatst bij Rondo dat PSv slechts 4,5 miljoen heeft betaald voor Romero... dat duidt erop dat ze weer zo n contructie hebben gemaakt als met Lozano (gedeeltelijke eigendomsrechten) . Ben benieuwd hoe jij/jullie supporters daarin staan
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 12:14
    Ook wij als PSV-ers zijn niet volledig op de hoogte. zo een contructie als Lozano vind ik niet verkeerd hoor, je bent wel 100% eigenaar maar de tegenpartij krijgt dan 30 a 40% van de doorverkoopsom. Als dit een manier is om goede voetballers te halen heb ik er geen problemen mee. Als ze floppen dan is de schade voor PSV beperkt. Op een gegeven moment moet je wel daar vanaf stappen als je meer geldt binnen heb. maar als redt middel kan ik er mee leven. Spelers als Lozano en Neres zijn wel een meerwaarde voor de competitie.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 14 december 2017 om 12:20
    Uiteraard mee eens en jullie nieuwe aanwinst lijkt mij ook echt een pareltje. Lozano had ik zelf al via Youtube een jaar geleden ontdekt en zou hem idd graag naar Ajax hebben zien komen. Wel denk ik dat hij met zijn manier van spelen beter past bij jullie dan bij Ajax waar je vaker in de kleine ruimte moet spelen. Voor wat betreft de nieuwe contructies... Brands is wel een slim mannetje... gezien het beperkt eigen vermogen is dit wel een creatieve manier van zaken doen... dit soort spelers had je een stuk minder gemakkelijk kunnen halen als je 100% moet betalen. Het is dus meer een gespreid risico, waarbij de eventuele winsten en verliezen ook beperkt zullen zijn, maar je kan wel blijven meedoen.
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 11:53
    PSV moet zich vooral defensief versterken. van ginkel moeten ze zeker vast leggen, beste middenvelder die we hebben
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 14 december 2017 om 12:05
    Wat vraagt Chelsea voor Van Ginkel... ? Als Ajacied zie ik hem graag naar Ajax zienkomen, maar hij zou dat nooit doen... een type speler die het ook volgens mij goed zou doen bij ons. Idd misschien wel de meest belangrijke speler voor jullie.
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 12:11
    ik ben bang te veel voor PSV. schat tussen de 10 en 15 miljoen. Voor ons zeker een erg belangrijke speler en bij ajax zou hij inderdaad ook niet misstaan.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 14 december 2017 om 12:26
    Ik volg de jeugd van de top 3 best goed.... Ik verbaas me echt waarom jongens als Rigo, Gudmundsson en Obispo (ook al is hij nog erg jong) niet meer geleidelijk worden ingepast. Daarnaast hadden jullie met het aantrekken van Romero nu al 4 spitsen in dezelfde leeftijdscategorie (Lammers, Piroe, Malen)
    Maw... net zulke grote talenten als bij Ajax alleen is dit geen positief signaal aan dit soort jongens. Is dat ook geen kapitaalvernietiging?
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 13:33
    ik volg PSV redelijk goed maar ik ben niet onder de indruk van Lammers, Rigo, Gudmundsson. Obispo snap ik ook niet.
    Malen, piroe gaan er wel komen denk ik. de rest moet echt groeien om nog aanspraak te maken op het eerste
    Vind ik leuk
    myrthewit +1660
    donderdag 14 december 2017 om 17:36
    Ajax zou eens 7 miljoen op hem moeten bieden. Dan heeft PSV een probleem.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 14 december 2017 om 17:46
    Van Ginkel heeft een pesthekel aan ons... die komt niet denk ik.. gokt dan nog meer op een andere buitenlandse competitie... was idd wel benieuwd wat er allemaal gebeurd als Ajax 8 tot 10 biedt
    Vind ik leuk
    soccer02 +602
    donderdag 14 december 2017 om 11:55
    Vp vergeet Cocu te benoemen. Die zal ook wel een keer een club in het buitenland willen trainen of misschien wel het nederlands elftal. Wie is dan de opvolger. Er zijn een paar intressante namen vrij. Vanbommel samen met van marwijk. Peter bosz, Ronald koeman, Frank de boer, Ten hag, of Gullit samen met fred rutten.
    Vind ik leuk
    Korm +37634
    donderdag 14 december 2017 om 11:59
    ik ben bang dat het inderdaad een wisseling van de wacht moet plaats vinden
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2560
    donderdag 14 december 2017 om 12:06
    De volgende trainer staat al klaar bij PSV.... denk niet dat dit een verrassing wordt... Van Bommel met zijn schoonvader er naast. En als assistent denk ik van Nistelrooy
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1868
    donderdag 14 december 2017 om 14:28
    Ach het valt allemaal wel mee, een spelertje of elf erbij en psv doet gewoon weer mee hoor!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 15:31
    Verdedigen kunnen ze als slecht en met wat er nu staat doet menige club er niet voor onder.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173956
    donderdag 14 december 2017 om 16:07
    Het "lijkt" weer alsof we na de romero deal geen geld meer hebben.......

    Gewoon doorgaan met speculeren zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 17:31
    ik zou als ik PSV was juist 1 of 2 heel creatieve middenvelders halen.juist dat komen ze de laatste wedstrijden te kort.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 17:52
    Eerst naar de gemeente lijkt me
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws