Feyenoorder niet te genieten: Gewoon, ik ben het zat. Niet goed genoeg

    Feyenoorder niet te genieten: "Gewoon, ik ben het zat. Niet goed genoeg"

    donderdag 14 december 2017 om 00:00

    Steven Berghuis deed na afloop van Feyenoord - sc Heerenveen (1-1) geen enkele moeite om zijn frustraties te verbergen. De maker van de openingstreffer mist onder meer creativiteit in zijn ploeg.

    "Ik ben het wel een beetje zat om elke keer zo gelijk te spelen", foetert Berghuis in gesprek met FOX Sports. "Gewoon, ik ben het zat. Het is op dit moment niet goed genoeg en dat is moeilijk. Je kan het altijd wel willen verklaren, maar het gebeurt nu al zo vaak. En ook weer thuis. De tegenstander zakt in. We hebben geen oplossing, hebben te weinig diepte en te weinig creativiteit."

    "Waar? Op veel plekken in het veld", vervolgt de Feyenoord-aanvaller. "Jij wilt nu namen horen, maar het is ook iets met z'n allen. Ruimtes creëren voor elkaar, weten waar je moet lopen... Het ziet er gewoon niet zo goed uit. Daarom komen we ook niet tot kansen.''

    Het is een groot contract met het kampioensjaar, erkent Berghuis. "Je komt natuurlijk vanuit een geweldige periode bij Feyenoord, waarin alles wat gemakkelijker ging dan nu. Dat is niet leuk. Je stopt er alles in wat je hebt. Je moet gewoon concluderen dat het veel beter moet."

    Plaats een reactie

    Kwikwek +2875
    donderdag 14 december 2017 om 00:03
    Contract of contrast VP?
    Vind ik leuk
    SPRKY020 +889
    donderdag 14 december 2017 om 00:27
    C gespeld als een S?
    Vind ik leuk
    Rodajc +13865
    donderdag 14 december 2017 om 00:04
    Nou Steven, als je die puntjes niet hoeft geef ze aan ons dan?
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +13344
    donderdag 14 december 2017 om 00:04
    Sinds het begin van de kwalificatie CL/EL en het begin van de competitie werd er hard gelachen om Ajax.


    Ik zal me inhouden !
    Vind ik leuk
    Max Delius +2767
    donderdag 14 december 2017 om 00:07
    Nog steeds hoor. Wat een ongelooflijke afgang dat jullie uitgeschakeld zijn door een stelletje Noorse houthakkers en postbodes.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 02:16
    Dit artikel heeft niets met Ajax te maken...
    Vind ik leuk
    Harry.f +214
    donderdag 14 december 2017 om 04:07
    wie het laatst lacht heeft recht van spreken, ook in Amsterdam brak de pleuris uit vorige maand.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9296
    donderdag 14 december 2017 om 07:30
    Waarom haalt iedereen er altijd Ajax bij?

    Dat is een veelgestelde jammervraag hier op dit forum.

    Nou... meestal doen jullie het zelf.
    Vind ik leuk
    Max Delius +2767
    donderdag 14 december 2017 om 00:05
    "… te weinig diepte en te weinig creativiteit.''

    Alle Feyenoorders weten wie hij hier mee bedoelt… Het is daarnaast ook een (terechte) sneer naar van Bronckhorst.
    Vind ik leuk
    ypy14 +17
    donderdag 14 december 2017 om 09:04
    wie dan?
    Vind ik leuk
    HJR +7051
    donderdag 14 december 2017 om 00:05
    Wees blij dat je nog gelijk speelt Steven. Zie het eens van de positieve kant ;).

    Vorig jaar waren de spelers gewoon in vorm (Toornstra, Vilhena en Kuyt) dan zit het mee, nu helaas voor Feyenoord, zit het net even tegen.

    Je mag van Feyenoord ook niet verwachten dat ze even op hun sloffen 2x achter elkaar kampioen worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 00:05]
    Vind ik leuk
    HWET +996
    donderdag 14 december 2017 om 00:17
    25 doelpunten in 15 wedstrijden is gewoon te weinig. +10 na 15 wedstrijden ook. kortom scorend vermogen is wel een groot probleem.
    Vind ik leuk
    Mari +7750
    donderdag 14 december 2017 om 00:19
    Je kan niet altijd mazzel hebben
    Vind ik leuk
    Splintair +1926
    donderdag 14 december 2017 om 00:58
    Wat een heerlijke engerd he die Tapia
    Vind ik leuk
    Kay Pxix +483
    donderdag 14 december 2017 om 01:25
    Het einde van het vorige seizoen was toch al minder geweldig
    Vind ik leuk
    Foebele +54090
    donderdag 14 december 2017 om 02:11
    Was Feyenoord vorig jaar dan zoveel creatiever? Valt ook wel mee toch, het is nagenoeg hetzelfde team in de basis, Boetius voor Elia is om het even en Kuyt is nou ook niet het creatieve meesterbrein.

    Vorig jaar hebben dingen wat mee gezeten, nu is dat wat anders, hebben ze meer blessures en is de lijn dus stukken dunner.

    Wel is het verval te groot, ze hadden echt beter moeten spelen, maar die CL lijkt er in te hakken als een bom, alsof ze totaal overwelmt zijn door het niveau en de fysieke belasting.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 02:18
    Ze mogen Tapia op hun knieën bedanken. Zonder hem hadden ze vanavond gewoon verloren.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29695
    donderdag 14 december 2017 om 06:32
    Mee eens. Hij speelt degelijk met van beek. Zou het ook zo laten staan gek genoeg.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4229
    donderdag 14 december 2017 om 07:29
    Wat gewoon node gemist wordt is een persoon die de mouwen opstroopt... natuurlijk El Ahmadi doet dat, maar hij is geen 'echte' leider, zoals een Kuyt vorig jaar een ploeg over een dood punt heen hielp mist het elftal nu gewoon.
    Vind ik leuk
    Andrei +6
    donderdag 14 december 2017 om 05:38
    Feyenoord is vorig jaar kampioen geworden omdat alles mee zat en ze in een soort flow kwamen waarin iedereen boven zichzelf uitsteeg. Zoals dat ook bij Leicester City gebeurde en met Griekenland in het EK van 2004. Dit soort flows gebeuren af en toe. Dit soort ploegen lijken dan terug te vallen. Maar in werkelijkheid presteren ze weer gewoon op het normale niveau. Zo zijn er ook spelers met 1 topseizoen of top toernooi in hun loopbaan zoals bijv Machlas of Toto Schillaci. Om onverklaarbare redenen presteren ze ineens veel beter dan voorheen. Maar voor de duur van een seizoen of een specifiek toernooi. Daarna weer terug naar niveau wat ze hadden. Verkerk is zo'n voorbeeld in tennis. Feyenoord presteert nu weer gewoon normaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 10:37
    Feyenoord is toch wel wat beter dan Leicester City was in Engeland. Maar zoals jij het zegt is Feyenoord een team dat rond plek 5 speelt. Dat is in de laatste 6 jaar niet meer voorgekomen.
    Vind ik leuk
    Andrei +6
    vrijdag 15 december 2017 om 07:14
    Leicester City kwam volgens mij nog een ronde verder in de champions league. Feyenoord kwam tot 3 punten. Ook werd Feyenoord in 2015 nog 4e met een achterstand van 19 punten op de kampioen en slechts 1 punt meer dan plaats 5. Toch ben ik het wel deels met je eens. Doorgaans doet Feyenoord in het in de NL competie veel beter dan Leicester City in Engeland.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29695
    donderdag 14 december 2017 om 06:31
    Steven niet zo zeiken. Jij speelt ook zinloze ballen door het midden.

    Vrije trap aan de rechterkant jorgensen keek achteraf boos naar je waarom je hem niet voor gaf. Je peert hem voorlangs.

    Ga eerst zelf goed spelen pik.
    Vind ik leuk
    mazu +1681
    donderdag 14 december 2017 om 06:58
    De oplossing loopt in Zwolle. Ryan Thomas is voor 3 miljoen op te halen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 07:19
    Wijze man.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 09:08
    Maar was een terugval van Fey. niet te verwachten ? Velen hadden al voor dit scenario gewaarschuwd. Vorig jaar stond Fey. van begin af tot aan het eind op de eerste plaats omdat Fey. conditioneel de fitste ploeg had; niet de beste ploeg maar wel de fitte ploeg. Nu het op drie fronten moest strijden zakt de ploeg in.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6055
    donderdag 14 december 2017 om 09:49
    Vorig seizoen zaten er voor de winterstop ook 6 Europese wedstrijden bij, net als dit seizoen. Het gemis van Kuyt is groter van vooraf gedacht. De aanvalsdrang van Karsdorp op rb wordt nu gemist en de bij vlagen geniale momenten van Elia lijken ook al weer eeuwen geleden. Die 3 factoren ontbreken nu en zie waar je staat..
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 10:39
    Maar UCL is wel wat zwaarder dan de Europa League. Plus nu ging het niet goed en in de Europa League wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 december 2017 om 10:43
    Met Kuyt en Elia verloor Fey. ook een paar keer achter elkaar. En ik meen dat de tegenstanders in de CL van een ander kaliber is dan die in de EL. Maar ook dit heeft Fey en zijn aanhang ondervonden.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +6055
    donderdag 14 december 2017 om 11:04
    Man Utd en Fener misstaan ook niet in de CL, eerst maar ongeschonden de winter halen en daarna hopen op een wederopstanding, want het lijkt (nog) nergens op
    Vind ik leuk
    fer65 +232
    donderdag 14 december 2017 om 09:26
    Weinig beweging bij het veroveren van de bal ze zijn creatief in stilstaan en afwachten .Straks tegen ajaks een nulletje of acht of zo wat een bagger zeg haha het moet beter hypoteker .Zakken vullen en mondje dicht en blijven staan en veroerje niet houdje adem in en steek een keer de pkeures moord allemaal.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13586
    donderdag 14 december 2017 om 09:55
    Dat worden weer enkele jaren in de triestige subtop..
    Vind ik leuk
    peinke +1994
    donderdag 14 december 2017 om 10:52
    Ja hoor, de meest overschatte speler van Feyenoord heeft een doelpuntje gemaakt. Voor de rest.... geen enkele creativiteit, niets meer gezien, en zelfs je team niet meenemen op sleeptouw. Wat zit deze gast toch steeds te lullen. Die mag heel blij zijn dat hij bij Feyenoord mag spelen. Teveel babbels! En als het een niveautje hoger gaat.... Onzichtbaar. Hoeveel goede wedstrijden heeft hij gespeeld als het niveau iets omhoog gaat. Zat deze gast niet altijd op de bank in Engeland! FF dimmen praatjesmaker, zo praat je niet over je ploeg! Verbeter je team, begin bij jezelf!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 10:55]
    Vind ik leuk
    D.J +21
    donderdag 14 december 2017 om 10:58
    als je nu eens goed naar je eigen kijkt door een wedstrijd terug te kijken dan zie je wat je zegt op je zelf slaat zoekt geen diepte maar gaat op inkomende speler af dus zet je alles vast snelheid uit aanval loop weg maak ruimte en ga niet het hele veld oversteken met bal aan je voet is voor tegen stander makkelijk te verdedigen krijgen door geloop met de bal de tijd om positie in te nemen en dan hebben we nog een paar van die postbodes of te wel pieldozen die constant bal verspelen amrabat vilena larson en alamady begint ook al zo win je nooit maar ga dan niet johnes de schuld geven als in voorhoede 300% kansen om zeep worden geholpen
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    donderdag 14 december 2017 om 13:02
    Je ziet al aan het juichen dat er iets fout zit, PSV en ook Feyenoord, handje omhoog... lusteloos, alsof de wedstrijd wel gelopen is en dan richt dat kleine clubje zich op en prikt er ook 1 in... daaaag.
    Maar dit is wel leuk, falende topclubs, zoveel geld te besteden, zulke dure spelers en dan krijgen hun supporters die het succes volgen een tik op de neus. Ik gun het Groningen ook, hard gewerkt, mooi.
    Ook mooi dat Erwin er was en dat hij zijn broertje meenam.

    Wil je asteblieft Cambuur gaan doen Erwin?

    PS: wel mooi om te zien, toen Berghuis die bal erin joeg, dat het water van het net af spatte... niet dat je er iets aan hebt, maar toch.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 13:09]
    Vind ik leuk