Feyenoorder niet te genieten: Gewoon, ik ben het zat. Niet goed genoeg

Feyenoorder niet te genieten: "Gewoon, ik ben het zat. Niet goed genoeg"

donderdag 14 december 2017 om 00:00

Steven Berghuis deed na afloop van Feyenoord - sc Heerenveen (1-1) geen enkele moeite om zijn frustraties te verbergen. De maker van de openingstreffer mist onder meer creativiteit in zijn ploeg.

"Ik ben het wel een beetje zat om elke keer zo gelijk te spelen", foetert Berghuis in gesprek met FOX Sports. "Gewoon, ik ben het zat. Het is op dit moment niet goed genoeg en dat is moeilijk. Je kan het altijd wel willen verklaren, maar het gebeurt nu al zo vaak. En ook weer thuis. De tegenstander zakt in. We hebben geen oplossing, hebben te weinig diepte en te weinig creativiteit."

"Waar? Op veel plekken in het veld", vervolgt de Feyenoord-aanvaller. "Jij wilt nu namen horen, maar het is ook iets met z'n allen. Ruimtes creëren voor elkaar, weten waar je moet lopen... Het ziet er gewoon niet zo goed uit. Daarom komen we ook niet tot kansen.''

Het is een groot contract met het kampioensjaar, erkent Berghuis. "Je komt natuurlijk vanuit een geweldige periode bij Feyenoord, waarin alles wat gemakkelijker ging dan nu. Dat is niet leuk. Je stopt er alles in wat je hebt. Je moet gewoon concluderen dat het veel beter moet."

Plaats een reactie

donderdag 14 december 2017 om 00:02
Het is ...
met peren.
Vind ik leuk
Het Brein +2483
donderdag 14 december 2017 om 06:38
Appels, denk ik...
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 06:44
Was een mooie kans om PSV weer derde te laten eindigen na weer te vroeg grote woorden uit Eindhoven
Vind ik leuk
de_jer +63
donderdag 14 december 2017 om 11:42
appels?
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 12:01
wanneer begrijpen ze in Rotterdam dat ze gewoon super veel geluk gehad hebben en veel geholpen zijn geweest door de KNVB vorig jaar.
Dit is gewoon weer Feyenoord een middenmoter.
ze staan daar waar ze horen niks meer of minder.
Wij kunnen er ook niks aan doen dat Feyenoord na de hulp van de KNVB denkt een topclub te zijn dat is niet zo.
Vind ik leuk
xcountx +303
vrijdag 15 december 2017 om 09:40
klets geen onzin. als je vanaf speeldag 1 bovenaan staat dan ben je gewoon terecht kampioen
Vind ik leuk
Kwikwek +2495
donderdag 14 december 2017 om 00:03
Contract of contrast VP?
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:27
C gespeld als een S?
Vind ik leuk
Rodajc +2914
donderdag 14 december 2017 om 00:04
Nou Steven, als je die puntjes niet hoeft geef ze aan ons dan?
Vind ik leuk
Pietje2015 +10479
donderdag 14 december 2017 om 00:04
Sinds het begin van de kwalificatie CL/EL en het begin van de competitie werd er hard gelachen om Ajax.


Ik zal me inhouden !
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:07
Nog steeds hoor. Wat een ongelooflijke afgang dat jullie uitgeschakeld zijn door een stelletje Noorse houthakkers en postbodes.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:09
Goh goh. Ajax draait ook eens een leuk weekendje. Fijn voor je. Laten ze eerst maar eens 2x achter elkaar winnen.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 02:16
Dit artikel heeft niets met Ajax te maken...
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 04:07
wie het laatst lacht heeft recht van spreken, ook in Amsterdam brak de pleuris uit vorige maand.
Vind ik leuk
Spiegel +1917
donderdag 14 december 2017 om 07:30
Waarom haalt iedereen er altijd Ajax bij?

Dat is een veelgestelde jammervraag hier op dit forum.

Nou... meestal doen jullie het zelf.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:05
"… te weinig diepte en te weinig creativiteit.''

Alle Feyenoorders weten wie hij hier mee bedoelt… Het is daarnaast ook een (terechte) sneer naar van Bronckhorst.
Vind ik leuk
ypy14 +17
donderdag 14 december 2017 om 09:04
wie dan?
Vind ik leuk
HJR +4907
donderdag 14 december 2017 om 00:05
Wees blij dat je nog gelijk speelt Steven. Zie het eens van de positieve kant ;).

Vorig jaar waren de spelers gewoon in vorm (Toornstra, Vilhena en Kuyt) dan zit het mee, nu helaas voor Feyenoord, zit het net even tegen.

Je mag van Feyenoord ook niet verwachten dat ze even op hun sloffen 2x achter elkaar kampioen worden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 00:05]
Vind ik leuk
HWET +955
donderdag 14 december 2017 om 00:17
25 doelpunten in 15 wedstrijden is gewoon te weinig. +10 na 15 wedstrijden ook. kortom scorend vermogen is wel een groot probleem.
Vind ik leuk
Mari +2641
donderdag 14 december 2017 om 00:19
Je kan niet altijd mazzel hebben
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:24
Maar wel altijd pech eigenlijk?

Je kan niet altijd pech hebben. Het betekend hetzelfde, alleen vanaf de andere kant bekeken.
Vind ik leuk
JCJWZ +10497
donderdag 14 december 2017 om 02:47
Wat psv aan geluk heeft gehad (nu ook weer tegen Groningen waarbij ze goals kado kregen) dat heeft feijenoord aan pech. Na de winterstop verwacht ik een uitgerust feijenoord dat zich terugknokt in de top.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 04:09
alleen als er een creatieve nummer 10 bijkomt.
Vind ik leuk
Mari +2641
donderdag 14 december 2017 om 21:39
Nee. Ook niet

Maar het betekent niet hetzelfde maar dan van de anderen kant bekeken.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:30
Az speelt gelijk psv feyenoord en ajax morgen?
Vind ik leuk
Pietje2015 +10479
donderdag 14 december 2017 om 00:47
Ajax ruikt bloed. De reus is wakker.
Of we Liesveld mee of tegen hebben, de 3 punten moeten in Amsterdam blijven.

Gemakkelijk zal het niet gaan want Excelsior haalt meer punten uit dan thuis. Met de juiste inzet en mentaliteit mag deze horde geen probleem zijn.

Maar, de bal is rond !
Vind ik leuk
Foebele +38727
donderdag 14 december 2017 om 02:15
Het is bij Ajax ook nog geen hossana, maar daar waar het bij Feyenoord al heel moeilijk gaat lijkt PSV nu ook eindelijk punten te gaan morsen dus beginnen de kansen van Ajax weer wat toe te nemen.

Maar het blijft zogezegd een gevaar dat we weer tijdens onnodige potjes onnodige punten gaan morsen, Excelsior moeten ze echt niet gaan onderschatten, want die hebben het daar (zoals meestal) gewoon goed voor elkaar.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
donderdag 14 december 2017 om 09:22
Als de onzekerheid bij Keizer en spelers verdwijnt dan wint Ajax gewoon alles, ze hebben de kwaliteit, 1-4 tegen Feyenoord en 3-0 tegen PSV zegt veel.
Geloof in eigen kunnen, er op en er over in elke wedstrijd, het winnende team niet meteen weer gaan wisselen zijn de ingrediënten voor Ajax.
Vind ik leuk
Spiegel +1917
donderdag 14 december 2017 om 07:32
Nice, voordat de bal gerold heeft al over de scheidsrechter beginnen!
Vind ik leuk
Splintair +1066
donderdag 14 december 2017 om 00:58
Wat een heerlijke engerd he die Tapia
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 00:58
van Bronckhorst moet NU opstappen, vorig seizoen hielp hij ( Met dank aan Dirk Kuyt ) Feyenoord aan het kampioenschap, maar nu helpt die zelfde van Bronckhorst Feyenoord naar de verdommenis. De chemie tussen trainer en spelers is er niet meer.
Vind ik leuk
Foebele +38727
donderdag 14 december 2017 om 02:13
Nee joh, daar wordt je niets beter van, als het huwelijk ten einde komt moet Gio lekker in de zomer afscheid nemen, de nieuwe trainer gaat Feyenoord dit seizoen echt niet ineens kampioen maken.

Daarbij is Gio bij Feyenoord gewoon zeer succesvol geweest, nu niet ineens gek gaan doen en hem eruit gooien.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 02:27
Wat dan? Door laten gaan en dan ergens in de middenmoot eindigen? Bij iedere club wordt er ingegrepen, zie b.v. Borussia Dortmund met Peter Bosz.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 01:25
Het einde van het vorige seizoen was toch al minder geweldig
Vind ik leuk
Foebele +38727
donderdag 14 december 2017 om 02:11
Was Feyenoord vorig jaar dan zoveel creatiever? Valt ook wel mee toch, het is nagenoeg hetzelfde team in de basis, Boetius voor Elia is om het even en Kuyt is nou ook niet het creatieve meesterbrein.

Vorig jaar hebben dingen wat mee gezeten, nu is dat wat anders, hebben ze meer blessures en is de lijn dus stukken dunner.

Wel is het verval te groot, ze hadden echt beter moeten spelen, maar die CL lijkt er in te hakken als een bom, alsof ze totaal overwelmt zijn door het niveau en de fysieke belasting.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 02:18
Ze mogen Tapia op hun knieën bedanken. Zonder hem hadden ze vanavond gewoon verloren.
Vind ik leuk
Teo Smith +14769
donderdag 14 december 2017 om 06:32
Mee eens. Hij speelt degelijk met van beek. Zou het ook zo laten staan gek genoeg.
Vind ik leuk
cj_fey +2607
donderdag 14 december 2017 om 07:29
Wat gewoon node gemist wordt is een persoon die de mouwen opstroopt... natuurlijk El Ahmadi doet dat, maar hij is geen 'echte' leider, zoals een Kuyt vorig jaar een ploeg over een dood punt heen hielp mist het elftal nu gewoon.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 05:38
Feyenoord is vorig jaar kampioen geworden omdat alles mee zat en ze in een soort flow kwamen waarin iedereen boven zichzelf uitsteeg. Zoals dat ook bij Leicester City gebeurde en met Griekenland in het EK van 2004. Dit soort flows gebeuren af en toe. Dit soort ploegen lijken dan terug te vallen. Maar in werkelijkheid presteren ze weer gewoon op het normale niveau. Zo zijn er ook spelers met 1 topseizoen of top toernooi in hun loopbaan zoals bijv Machlas of Toto Schillaci. Om onverklaarbare redenen presteren ze ineens veel beter dan voorheen. Maar voor de duur van een seizoen of een specifiek toernooi. Daarna weer terug naar niveau wat ze hadden. Verkerk is zo'n voorbeeld in tennis. Feyenoord presteert nu weer gewoon normaal.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 10:37
Feyenoord is toch wel wat beter dan Leicester City was in Engeland. Maar zoals jij het zegt is Feyenoord een team dat rond plek 5 speelt. Dat is in de laatste 6 jaar niet meer voorgekomen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 07:14
Leicester City kwam volgens mij nog een ronde verder in de champions league. Feyenoord kwam tot 3 punten. Ook werd Feyenoord in 2015 nog 4e met een achterstand van 19 punten op de kampioen en slechts 1 punt meer dan plaats 5. Toch ben ik het wel deels met je eens. Doorgaans doet Feyenoord in het in de NL competie veel beter dan Leicester City in Engeland.
Vind ik leuk
Teo Smith +14769
donderdag 14 december 2017 om 06:31
Steven niet zo zeiken. Jij speelt ook zinloze ballen door het midden.

Vrije trap aan de rechterkant jorgensen keek achteraf boos naar je waarom je hem niet voor gaf. Je peert hem voorlangs.

Ga eerst zelf goed spelen pik.
Vind ik leuk
mazu +550
donderdag 14 december 2017 om 06:58
De oplossing loopt in Zwolle. Ryan Thomas is voor 3 miljoen op te halen.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 07:19
Wijze man.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 09:08
Maar was een terugval van Fey. niet te verwachten ? Velen hadden al voor dit scenario gewaarschuwd. Vorig jaar stond Fey. van begin af tot aan het eind op de eerste plaats omdat Fey. conditioneel de fitste ploeg had; niet de beste ploeg maar wel de fitte ploeg. Nu het op drie fronten moest strijden zakt de ploeg in.
Vind ik leuk
Hoogeveen +4276
donderdag 14 december 2017 om 09:49
Vorig seizoen zaten er voor de winterstop ook 6 Europese wedstrijden bij, net als dit seizoen. Het gemis van Kuyt is groter van vooraf gedacht. De aanvalsdrang van Karsdorp op rb wordt nu gemist en de bij vlagen geniale momenten van Elia lijken ook al weer eeuwen geleden. Die 3 factoren ontbreken nu en zie waar je staat..
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 10:39
Maar UCL is wel wat zwaarder dan de Europa League. Plus nu ging het niet goed en in de Europa League wel.
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 10:43
Met Kuyt en Elia verloor Fey. ook een paar keer achter elkaar. En ik meen dat de tegenstanders in de CL van een ander kaliber is dan die in de EL. Maar ook dit heeft Fey en zijn aanhang ondervonden.
Vind ik leuk
Hoogeveen +4276
donderdag 14 december 2017 om 11:04
Man Utd en Fener misstaan ook niet in de CL, eerst maar ongeschonden de winter halen en daarna hopen op een wederopstanding, want het lijkt (nog) nergens op
Vind ik leuk
fer65 +210
donderdag 14 december 2017 om 09:26
Weinig beweging bij het veroveren van de bal ze zijn creatief in stilstaan en afwachten .Straks tegen ajaks een nulletje of acht of zo wat een bagger zeg haha het moet beter hypoteker .Zakken vullen en mondje dicht en blijven staan en veroerje niet houdje adem in en steek een keer de pkeures moord allemaal.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6045
donderdag 14 december 2017 om 09:55
Dat worden weer enkele jaren in de triestige subtop..
Vind ik leuk
peinke +975
donderdag 14 december 2017 om 10:52
Ja hoor, de meest overschatte speler van Feyenoord heeft een doelpuntje gemaakt. Voor de rest.... geen enkele creativiteit, niets meer gezien, en zelfs je team niet meenemen op sleeptouw. Wat zit deze gast toch steeds te lullen. Die mag heel blij zijn dat hij bij Feyenoord mag spelen. Teveel babbels! En als het een niveautje hoger gaat.... Onzichtbaar. Hoeveel goede wedstrijden heeft hij gespeeld als het niveau iets omhoog gaat. Zat deze gast niet altijd op de bank in Engeland! FF dimmen praatjesmaker, zo praat je niet over je ploeg! Verbeter je team, begin bij jezelf!!!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 10:55]
Vind ik leuk
D.J +22
donderdag 14 december 2017 om 10:58
als je nu eens goed naar je eigen kijkt door een wedstrijd terug te kijken dan zie je wat je zegt op je zelf slaat zoekt geen diepte maar gaat op inkomende speler af dus zet je alles vast snelheid uit aanval loop weg maak ruimte en ga niet het hele veld oversteken met bal aan je voet is voor tegen stander makkelijk te verdedigen krijgen door geloop met de bal de tijd om positie in te nemen en dan hebben we nog een paar van die postbodes of te wel pieldozen die constant bal verspelen amrabat vilena larson en alamady begint ook al zo win je nooit maar ga dan niet johnes de schuld geven als in voorhoede 300% kansen om zeep worden geholpen
Vind ik leuk
Cookee +5381
donderdag 14 december 2017 om 13:02
Je ziet al aan het juichen dat er iets fout zit, PSV en ook Feyenoord, handje omhoog... lusteloos, alsof de wedstrijd wel gelopen is en dan richt dat kleine clubje zich op en prikt er ook 1 in... daaaag.
Maar dit is wel leuk, falende topclubs, zoveel geld te besteden, zulke dure spelers en dan krijgen hun supporters die het succes volgen een tik op de neus. Ik gun het Groningen ook, hard gewerkt, mooi.
Ook mooi dat Erwin er was en dat hij zijn broertje meenam.

Wil je asteblieft Cambuur gaan doen Erwin?

PS: wel mooi om te zien, toen Berghuis die bal erin joeg, dat het water van het net af spatte... niet dat je er iets aan hebt, maar toch.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 13:09]
Vind ik leuk