Keizer verklapt wat van opstelling voor kraker tegen AZ: 'Dat blijft zo staan'

    Keizer verklapt wat van opstelling voor kraker tegen AZ: 'Dat blijft zo staan'

    vrijdag 15 december 2017 om 07:13

    Marcel Keizer raakt niet in paniek nu hij tegen AZ nog twee verdedigers moet missen. De Ajax-trainer zag dat Maximilian Wöber geblesseerd uitviel in het duel met Excelsior (3-1), terwijl Joël Veltman geschorst is door een gele kaart.

    De Amsterdammers kunnen in de topper zondag ook al niet beschikken over de geblesseerden Nick Viergever en Daley Sinkgraven. "We hebben zat spelers bij Ajax, dus zullen er tegen AZ echt wel vier spelers achterin staan", reageert Keizer nuchter tegenover de NOS. Hij verklapte al wel dat Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong opnieuw het centrale verdedigingsduo zullen vormen.

    "We eisen veel van Frenkie en dat doet hij zelf ook. De combinatie met Matthijs is prima, dus dat zal zo blijven staan", aldus Keizer, die de pluspunten van het duo aanstipt. "Ik zie heel veel voetballend vermogen. Ik zie dat we lekker kunnen inschuiven en dat we een overtal creëren op het middenveld. Daarnaast is Matthijs verdedigend heel sterk. Frenkie moet gewoon in de weg lopen waar hij kan."

    Veltman denkt al te weten hoe de absentie van hem en Wöber wordt opgevangen. "Ik denk met Zeefuik, De Ligt, De Jong en Dijks", voorspelt de aanvoerder.

    Plaats een reactie

    Sharkie +633
    vrijdag 15 december 2017 om 07:29
    Weinig andere opties deze achterhoede had ik nog wel kunnen voorspellen hahaha.....het is niet anders het is een gemis maar geen excuus voor zondag! Erop klappen als je nog iets wilt deze competitie al zal het niet makkelijk worden!
    Vind ik leuk
    Castromann +5240
    vrijdag 15 december 2017 om 08:16
    Snap niet waarom Keizer Blom niet opstelt dan win je zeker....
    Vind ik leuk
    Simon1989 +3202
    vrijdag 15 december 2017 om 08:24
    Het zit blijkbaar wel heel diep...
    Vind ik leuk
    Mari +5069
    vrijdag 15 december 2017 om 09:29
    Ik heb zo' n hekel aan jankebalken.
    Het zit inderdaad zo diep dat het er nooit meer uitkan denk ik
    Vind ik leuk
    Lemon +1557
    vrijdag 15 december 2017 om 09:34
    Calimero
    Vind ik leuk
    Castromann +5240
    vrijdag 15 december 2017 om 10:09
    Geweldig dit...die serieuze reacties hierop.
    Natuurlijk heeft Ajax terecht gewonnen zondag.... Maar Blommetje en PSV is gewoon geen goed huwelijk. Net als Ajax dat soms heeft met Nijhuis.
    En wie er na 34 wedstrijden boven staat is de terechte kampioen. ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 11:19
    Omdat Keizer daar niks over te zeggen heeft.
    Vind ik leuk
    ricsta +514
    vrijdag 15 december 2017 om 07:46
    Mooie uitspraak "hij moet gewoon in de weglopen waar hij kan." Tot nu toe gaat het prima en blinkt de Jong al 2 wedstrijden uit.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    vrijdag 15 december 2017 om 07:52
    Volgens mij doet hij wel meer dan in de weg lopen. Hij is misschien koppend nog niet zo sterk, maar hij wint zo veel duels en heeft vaak onmiddellijk ook nog eens de beste oplossing.
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 08:56
    De rust aan de bal...
    1x Raken wanneer nodig...
    Inzicht...

    Fantastische voetballer om naar te kijken!
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 07:57
    Dijks. Paar seizoenen terug een revelatie. Nu er niets meer van kunnen ? Hopelijk herpakt hij zich.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    vrijdag 15 december 2017 om 18:29
    Dijks is nooit een revelatie geweest. Was wel een van de betere in de A1, maar werd verhuurd voordat hij een basisplaats kreeg.
    Vind ik leuk
    2cents +47200
    vrijdag 15 december 2017 om 08:00
    Jong Ajax vanavond zonder verdedigers, want iedere fitte verdediger in de club moet gespaard worden.

    Wel mooi hoe Keizer hier over spreekt:”We hebben zat spelers bij Ajax, dus zullen er tegen AZ echt wel vier spelers achterin staan".
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    vrijdag 15 december 2017 om 18:33
    Jong Ajax heeft genoeg verdedigers over. Ik denk dat Orejuela en Bergsma bij de selectie zitten. Maar Dankerlui, Doekhi,Sidoel , die jonge linksback is al genoeg. Verder kunnen ze uit de A1 lenen, want die zijn al uitgespeeld voor de winterstop, want de Youth League is na de winterstop en in de competitie blijven ze toch wel bovenaan staan. Na de winterstop begint daar pas de kampioenspoule.
    Vind ik leuk
    2cents +47200
    vrijdag 15 december 2017 om 18:37
    Was natuurlijk niet serieus bedoeld maar meer om hoe het er nu voor staat.

    Dankerlui trainde volgens mij vandaag nog met de selectie dus dan verwacht ik niet dat hij speelt vanavond.

    Bakboord en Bakker spelen de laatste tijd al vaker mee, dus genoeg opties inderdaad, maar qua fitheid richting het eerste elftal houd je nog een ruime week je hart vast.
    Vind ik leuk
    Nova +1355
    vrijdag 15 december 2017 om 08:09
    Had nooit gedacht dat ik Veltman achterin nog zou missen.
    Vind ik leuk
    Nashua +6673
    vrijdag 15 december 2017 om 08:51
    Wat was die wèèr slecht gisteren
    Vind ik leuk
    Nova +1355
    vrijdag 15 december 2017 om 10:52
    Ahahah, volgens mij is het niet jou favoriete speler ;)
    Vind ik leuk
    Jeroen Aarts +1146
    vrijdag 15 december 2017 om 08:14
    gelijkspelletje of een overwinning voor az hoop ik. Het wordt tijd dat az zit laat zien in grote wedstrijden.
    Vind ik leuk
    mchollie +3337
    vrijdag 15 december 2017 om 08:50
    Gaan mooie duels worden met Weghorst die loopt te sleuren, gelukkig geen Blom want die naait hem anders weer 2 gele kaarten aan.

    Maar de backs van Ajax gaan het zwaar krijgen, en ja AZ heeft 2 dagen meer rust dus er op klappen en maak er een mooie 4-1 van.

    Bizot is in vorm dus die zal die gratis gekregen vrije trappen wel goed tegen houden en Mitsjo rules op het middenveld.

    Forza AZ.
    Vind ik leuk
    Nashua +6673
    vrijdag 15 december 2017 om 08:52
    Gaat niet door, pak sneeuw !!!!

    :-)
    Vind ik leuk
    mchollie +3337
    vrijdag 15 december 2017 om 09:14
    Laatste keer in de sneeuw tegen Ajax werd het 2-0 weet je nog, dus kom maar op.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2791
    vrijdag 15 december 2017 om 10:04
    Makkelijk zat! Wil je kampioen worden, dan moet je ook van AZ winnen...
    Vind ik leuk
    mchollie +3337
    vrijdag 15 december 2017 om 11:10
    Als AZ kampioen wil worden moet het van Ajax winnen :-)
    Vind ik leuk
    hantayo +937
    vrijdag 15 december 2017 om 10:25
    In de weg lopen.................zo zeg, dat zijn nog eens verdedigende kwaliteiten! Maar hopen dat AZ de bal niet krijgt............
    Vind ik leuk
    pinkelman +3807
    vrijdag 15 december 2017 om 10:42
    Vorig seizoen was het dacht ik 2-2.
    Nu staan er totaal andere spelers bij AZ, ben benieuwd want het draait als een tierelier waarin het voetballend dit seizoen alleen slechts door feijenoord is weggespeeld voor de rest is het vaak erg dominant met hun combinatievoetbal met spelers die regelmatig van positie wisselen en erg lastig is om te verdedigen.
    Het vertrouwen zal in ieder geval erg groot zijn bij de Alkmaarders ook na het zien van de wedstrijd ajax-exelsior
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    xaja32 +51
    vrijdag 15 december 2017 om 10:54
    Hou mijn hart vast voor Zondag spelen tegen az met 9 man tel de backs niet mee want zeefuik en dijks pfff niveau rkc
    Vind ik leuk
    vrijdag 15 december 2017 om 11:19
    Maken we ons echt druk om provincieclubje AZ? Ik niet. Die worden afgemaakt, want die gaan aanvallen en daar is Ajax te goed voor.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Keizer verklapt wat van opstelling voor kraker tegen AZ: 'Dat blijft zo staan'