Breuer koopt zijn voetbalschoenen nog steeds zelf: Ach, die paar tientjes

Breuer koopt zijn voetbalschoenen nog steeds zelf: "Ach, die paar tientjes"

vrijdag 15 december 2017 om 11:01

Eredivisie-jubilaris Michel Breuer behoort tot een uitstervend ras Eredivisie-spelers. De 37-jarige veteraan van Sparta, inmiddels goed voor vijfhonderd wedstrijden in het betaald voetbal, laat aan het Algemeen Dagblad weten dat hij nog altijd zelf zijn voetbalschoenen koopt.

"Het schijnt dat, wanneer je die man van Adidas belt, je de schoenen voor de helft van de prijs kan krijgen. Maar dat heb ik nooit gedaan. Ach, die paar tientjes", aldus Breuer over zijn ouderwetse Copa Mundials. Breuer heeft het voetbal ingrijpend zien veranderen sinds zijn debuut in 1999. "Als ik jongens als Sherel Floranus en 'vorig jaar' Rick van Drongelen toch zie, man. Die zijn op jonge leeftijd al zó ver. Als ik dan terugkijk hoe ik zelf was als achttienjarige... Echt, ik had geen flauw benul van wat het vak van prof inhield."

Hoewel hij verreweg de meeste ervaring heeft in de Sparta-kleedkamer, voelt Breuer zich niet geroepen om zijn jonge teamgenoten op hun plek te zetten. "Als jonge speler heb ik me altijd gestoord aan de oudere spelers in een selectie die zich, juist vanwege hun leeftijd en ervaring, een bepaald gedrag aan gingen meten. Die dan in de kleedkamer tegen je gingen roepen dat je 'je bek moest houden omdat je nog geen honderd wedstrijden had gespeeld'."

Breuer wil juist respect afdwingen door de onervaren spelers van Sparta te helpen. "Echt, mocht ik onverhoopt toch zo'n ouwe zeikerd worden die met stemverheffing tegen die gasten gaat praten, wil ik dat ze me daar meteen op wijzen. Zodra je discussies moet gaan winnen omdat je toevallig meer wedstrijden hebt gespeeld dan jonge ploeggenoten, wordt het zielig. Dan weet je dat je carrière écht voorbij is."

Lees ook: Jubilaris Breuer: 'Overal zeiden ze: Wat hebben we nou binnengehaald?'

Poll

Moet Breuer na dit seizoen stoppen?

(1529 stemmen)

Plaats een reactie

John M. +3372
vrijdag 15 december 2017 om 11:12
Ik ben blij dat ik niet op twitter ben. Als ik het stukje hierboven lees dan vind ik dat er op twitter nog meer onzin geschreven wordt dan normaal hier op VP, (mijzelf niet uitgesloten).
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:22
Kan je altijd nog een twittertje erbij nemen John. Kan je jouw onzin delen met anderen :p
Vind ik leuk
John M. +3372
vrijdag 15 december 2017 om 13:15
Ik denk niet dat die op mij zitten te wachten.
Vind ik leuk
Bossie020 +1922
vrijdag 15 december 2017 om 15:19
Ik ben voornemens ook maar te gaan Twitteren.
Heb je nog tips om kolderieke figuren te gaan volgen?
Vind ik leuk
James10 +417
vrijdag 15 december 2017 om 11:23
Is toch leuk, stukje cult dit
Vind ik leuk
John M. +3372
vrijdag 15 december 2017 om 13:17
Ik doelde niet op het artikel van VP maar op de twitterbijdrage en dat vind ik niet zo leuk.
Vind ik leuk
James10 +417
vrijdag 15 december 2017 om 14:07
En ik doelde niet op jou, maar snap wel wat je bedoelt ja
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:33
Mooi stuk.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 11:34
Moet je opletten, speelt die zondag en wereldpartij zodat mensen zelfs gaan roepen dat hij in Oranje moet;)
Vind ik leuk
Spartan +3371
vrijdag 15 december 2017 om 12:07
Van het G-team ja!
Breuer is een wereldgozer, maar de tijd is nu gekomen om te stoppen.
Hoop dat ie een functie in de staf bij sparta krijgt. Maar niet meer opstellen aub.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 12:30
Slot op de deur he :)
Vind ik leuk
mylife +463
vrijdag 15 december 2017 om 12:29
als ik breuer was zou ik pas stoppen als men mij nergens meer wilde anders gewoon lekker blijven ballen
Vind ik leuk
HJR +4909
vrijdag 15 december 2017 om 13:09
Ach, die paar tientjes", aldus Breuer over zijn ouderwetse Copa Mundials

Waar koopt Breuer zijn Copa´s nu dan? Want die haal je niet voor een paar tientjes, ook al zijn ze de helft van de prijs ;)!
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 13:59
Heb ook geen facebook, twitter, instgram en andere sociaal gebrek, men noemt het sociale media maar ik vindt niets wat er ook maar op lijkt terwijl crimineel gedrag op dit soort site hoogtij viert bovendien heb ik een normaal sociaal leven en heb daardoor ook geen behoefte aan dit soort sites.

Waarom profvoetballers menen wel actief te zijn op dit soort sites is mij dan ook een raadsel je zou immers verwachten dat ze een druk leven hebben als prof.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 14:20
Het gebruik van social media door profvoetballers vind ik nog wel begrijpelijk. Dat is gewoon pure marketing voor ze, wat bijna noodzakelijk is om als profvoetballer te kunnen werken.

Voor de rest heb ik er ook niks mee, waarmee je een uitzonderingsgeval bent in mijn omgeving.
Vind ik leuk
Butsbal +5168
vrijdag 15 december 2017 om 16:16
Heerlijk dit tussen voetballers met bijvoorbeeld een hoedje of een horloge van € 40.000,00
Vind ik leuk
Sideburnn +1530
vrijdag 15 december 2017 om 18:46
Held deze man,
zijn inbreng wordt onderschat en steeds dat geluk over zijn leeftijd is ook vermoeiend.
Sparta zou te veel tegen de 16 aanhangen omdat hij het niet meer kan belopen.
Okay...hij is niet de snelste maar als hij niet meedoet lopen ze nog sneller naar achteren.
Copa Mundials zijn nog altijd de beste schoenen die je kunt hebben.
Beter dan die kleurige dingen waar ze constant mee uitglijden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Breuer koopt zijn voetbalschoenen nog steeds zelf: "Ach, die paar tientjes"