'Als een kind in een snoepwinkel' bij Ajax: Ik liet het op me afkomen

'Als een kind in een snoepwinkel' bij Ajax: "Ik liet het op me afkomen"

vrijdag 15 december 2017 om 21:04

Mitchell Dijks kijkt uit naar de wedstrijd tegen AZ. De verwachting is dat de linksback van Ajax in de basis staat tegen de Alkmaarders, vanwege de blessures van zijn collega's. Dijks viel tegen Excelsior in omdat Maximilian Wöber uitviel met een knieblessure.

"Het gaat goed. De afgelopen maanden ging het niet zo heel lekker, maar dat is vrij logisch denk ik", zegt Dijks tegen Ajax TV. "Het was net of ik mijn debuut maakte voor Ajax. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel. Carel Eiting vroeg aan me of ik zenuwachtig was. Ik zei van niet. Ik liet het op me afkomen. In het begin was het even zoeken. Ik heb anderhalve maand niet gespeeld. Het was even wennen, daarna kwam ik er weer goed in. Ik heb een goede wedstrijd gespeeld."

Dijks wil niet zeggen dat hij zondag dé kans krijgt om zich weer te laten zien. "Dé kans wil ik niet zeggen. Dan leg je druk op je schouders. Ik ben afgeschreven, nu ben ik er weer bij. Ik heb een lekkere wedstrijd gespeeld en wil dat vasthouden. Ik weet niet of het echt een kans is, maar ga gewoon m'n best doen."

Áls Dijks in de basis staat, moet hij waarschijnlijk duels uitvechten met Alireza Jahanbakhsh. "Ik vind het een goede speler. Hij heeft veel snelheid en gaat vaak buitenom. Het zullen leuke duels worden."

Poll

Moet Dijks in de basis staan?

(248 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 15 december 2017 om 21:16
Het getuigt wel van karakter. Hij kan zomaar toch van waarde zijn. Ik gun het hem en natuurlijk Ajax.
Vind ik leuk
MojoRisin +2565
vrijdag 15 december 2017 om 21:17
Hopelijk stijgt hij zondag boven zichzelf uit, anders krijgt hij een hele moeilijke middag..
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 21:30
Hadden meer spelers maar zijn mentaliteit !
Leuke foto trouwens bij dit verhaal.
Een man in ski outfit met een map staat Dijks te vertellen hoe hij voetballen moet, en Dijks luistert aandachtig! terwijl die man volgens mij een keeperstrainer is.
Rechtsonder in beeld zit een kale man met pak en stropdas met gevouwen handen te bidden of te slapen, is niet goed te zien.
En er is ook nog iemand bezig hier een film met geluid van op te nemen.
Als ik Dijks was, met meer dan 150 wedstrijden ervaring bij diverse clubs, had ik tegen die man met die map gezegd; Doe jij het even 5 minuten voor, daarna kom ik het veld in.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 21:32]
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 21:49
Je kan het ook niet doen en dan valt er bij de eerste de beste corner een doelpunt omdat Dijks de verkeerde man stond te dekken....
Ja het ziet er een beetje stom uit maar tis wel nodig
Vind ik leuk
flipper +954
vrijdag 15 december 2017 om 21:59
hou mijn hart vast. hoop op een nipte overwinning. Gaat heel erg moeilijk worden.
Vind ik leuk
mcmodd +13295
zaterdag 16 december 2017 om 06:34
Ik ben bang dat het Ajax tegen AZ niet gaat lukken om drie punten de bus in te slepen. Een onbeduidende 0-0 zou al een heel resultaat zijn, kunnen ze toch onderweg naar huis met een enkel puntje in de tas gaan klaverjassen. Ja natuurlijk, op zijn Amsterdams. En dan kaart Dijks samen met Dolberg, een man die de boer en de vrouw niet uit elkaar kan houden. Dat wordt zijn grootste nederlaag ooit, maar dan kan hij toch Kisper nog de schuld geven, dat dan weer wel.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 06:35]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
zondag 17 december 2017 om 05:24
Met dit Ajax weet je het nooit......3-0 tegen PSV en 1-4 tegen Feyenoord
geven de kwaliteit aan, vervolgens kunnen ze niet van Twente winnen,
het kan zo maar 0-3 worden of 3-1.....
Vind ik leuk
mcmodd +13295
zondag 17 december 2017 om 08:10
We zullen het zien. Ik acht Ajax iets sterker dan het FC Teente van nu.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3975
zondag 17 december 2017 om 09:08
Toch heb jij er wel kijk op !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Als een kind in een snoepwinkel' bij Ajax: "Ik liet het op me afkomen"