NEC is koppositie kwijt in Jupiler League, Jong Ajax verspeelt punten

NEC is koppositie kwijt in Jupiler League, Jong Ajax verspeelt punten

vrijdag 15 december 2017 om 22:03

NEC is de koppositie in de Jupiler League kwijtgeraakt. De Nijmegenaren verspeelden thuis dure punten tegen laagvlieger Helmond Sport, waardoor Fortuna Sittard nu de koploper is.

NEC - Helmond Sport
NEC stelde thuis teleur tegen nummer negentien Helmond Sport. De ploeg van Adrie Bogers kwam thuis niet verder dan 1-1. Via een fraaie treffer van Jordan Larsson kon de degradant van vorig seizoen na achttien minuten de openingstreffer noteren, maar doordrukken kon de ploeg niet. Doordat NEC de kansen liet liggen, gaf dat Helmond hoop op een goed resultaat. In de 54e minuut maakten de Limburgers gelijk via Giovanni Hiwat. Daar bleef het bij in Nijmegen. Door de overwinning van Fortuna Sittard is NEC de koppositie kwijt.

FC Den Bosch - Fortuna Sittard
Fortuna wist vrijdagavond wél te winnen. Op FC Den Bosch werd een ruime 2-4 overwinning geboekt. De ploeg van Sunday Oliseh leek de overwinning al na negen minuten binnen te hebben, want toen stond het al 0-2. Niek Vossebelt maakte het in de 53e minuut weer spannend met de aansluitingstreffer, maar Fortuna stelde ruim tien minuten later weer orde op zaken met de 2-3. Dennis Kaars bracht de stand in de slotfase terug tot 2-3, waardoor het weer spannend werd. In de allerlaatste minuut maakte Fortuna 2-4.

FC Emmen - Jong Ajax
Ook Jong Ajax heeft vrijdagavond punten verloren. Tegen FC Emmen werd niet gewonnen: 2-2. Via een eigen goal kwamen de jonge Ajacieden van Michael Reiziger al na vijf minuten op voorsprong. Emmen boog de achterstand echter voor de rust om in een voorsprong, waarna Jong Ajax in de tweede helft in de achtervolging moest. De bevrijdende 2-2 werd in de 78e minuut gemaakt door Noa Lang. Jong Ajax staat derde met een achterstand van vijf punten op Fortuna en vier op NEC.

Jong PSV - Almere City
Jong PSV is er na een 1-2 achterstand alsnog met de volle buit vandoor gegaan tegen Almere City. De ploeg van Dennis Haar kwam via Armando Obispo na achttien minuten op 1-0. In een tijdsbestek van vijf minuten boog Almere de achterstand in de tweede helft om in een voorsprong. Het duurde tot de zeventigste minuut voor Jong PSV iets terug kon doen. De man in vorm, Donyell Malen, maakte gelijk en zorgde tien minuten later ook voor de voorsprong. De Eindhovenaren staan zevende op de ranglijst.

Overige uitslagen:

MVV - Jong AZ 3-0
RKC - FC Volendam 1-3
Cambuur - FC Dordrecht 3-0
FC Eindhoven - Go Ahead Eagles 3-2
Jong FC Utrecht - Telstar 0-1
De Graafschap - FC Oss 1-1

Plaats een reactie

vrijdag 15 december 2017 om 22:06
Het piept en het kraakt in Nijmegen...
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:09
Zeggen ze in Nijmegen,dat het Gelredome halfvol is met 16.000 mensen.Ik zag vanavond dat alleen de Jankkuul vol was.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:12
laat elkaar met rust joh. jullie zijn nog meer met elkaars club bezig dan stratum met ajax.
Vind ik leuk
Schorem +390
vrijdag 15 december 2017 om 22:59
Je ben zelf ook wel heel erg bezig met straten.
Vind ik leuk
Gerro +3884
vrijdag 15 december 2017 om 23:52
Das onmogelijk
Vind ik leuk
badeend. +1126
vrijdag 15 december 2017 om 22:17
je zit ook echt te wachten op wedstrijden tegen helmond en dordrecht...dat is toch anders dan de eredivisie. ik ben geen fan van een van beide clubs, voordat we dat als argument tegen krijgen...
Vind ik leuk
FSCeara +3444
vrijdag 15 december 2017 om 22:38
Ja dat is echt heel anders dan wedstrijden tegen NAC,Roda of excelsior
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 04:24
Nou ja, ff eerlijk nac is wel wat anders dan helmond natuurlijk.

Anyway, geelgroen bovenaan. Klasse!
Vind ik leuk
FSCeara +3444
zaterdag 16 december 2017 om 08:44
Ja maar moeten niet naast de schoenen gaan lopen.NEC heeft nog wel wedstrijd te goed.maar we hebben eindelijk weer eens wat te juichen in sittard en is heel wat jaartjes anders geweest.
Jullie gaan ook lekker dit jaar toch !
Vind ik leuk
Gerro +3884
vrijdag 15 december 2017 om 23:54
Dat stadion ligt in het bos dus dat kan bijna niemand vinden.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:36
Niemand uit Nijmegen hier?
Ik voel mij zo verdomd alleen.
Vind ik leuk
Jens1999 +7736
vrijdag 15 december 2017 om 22:48
Ciske de rat ook.... xD
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:54
Vreemd hé,Nec topic en niemand te zien uit Nijmegen.
Normaal zitten ze in Vitesse topic te brullen.Maar die is er ook niet.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 00:55
Hier een Nijmegenaar, maar het zit hem in het verschil dat wij gewoon sober en bescheiden zijn, zoals dat hoort. In tegenstelling tot die brullende apen aan de armoedige kant van de Waal.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 00:56]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 08:48
Sober is jullie clubje sowieso.
Maar altijd zeiken in Vitesse topic's.
Jij bent nu de enige pandabeer in een Nek topic.
Als er een Vitesse topic is,zijn jullie er als de pandaberen(kippen) weer bij.Maar als bronstig hert,moet jij waarschijnlijk weer mannen afwerken in Kronenburgerpark.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 08:50]
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 08:54
Boekhoorn,moet een paar goede spelers kopen.
Anders word promoveren een probleem.
Een 2de jaar juup zullen wij financieel niet overleven.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 09:03
Echt gul is die rat niet
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 10:55
Hij heeft meer over voor pandabeertjes.
Vind ik leuk
Gerro +3884
vrijdag 15 december 2017 om 23:53
Ze hebben het lek bij Nek nog niet boven.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:08
Neem aan dat we slechtste wedstrijd van het seizoen gehad hebben,!!!!

Fortuna proficiat met de koppositie, terecht!
Vind ik leuk
Dicky +7925
vrijdag 15 december 2017 om 22:14
Euh VP ik weet dat jullie je vooral op de randstad richten. Maar Helmond ligt toch echt gewoon in Brabant. Ook is het misschien best relevant om te vermelden dat NEC nu weliswaar de koppositie kwijt is. Maar dat het 1 wedstrijd minder gespeeld heeft dan Fortuna. Dit zijn volgens mij best interessante feitjes. Misschien wel intressanter dan 29 van de 113 stukjes over de wedstrijd in de Arena van afgelopen Zondag.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 december 2017 om 22:32]
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:15
Volgens mij mis je één artikel! Dacht dat het er 114 waren. Overigens, al van het gerucht gehoort bij Vites?
Vind ik leuk
1892 +8839
vrijdag 15 december 2017 om 22:17
Vertel
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:18
Moet je even naar Vitesse.nl en dan het topic van de 2-2 tegen Willem II. Bijna onderin en dan het bericht van Anjamansa.
Vind ik leuk
1892 +8839
vrijdag 15 december 2017 om 22:22
Geweldig nieuws,maar een gerucht.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
zaterdag 16 december 2017 om 05:38
Verwacht niet dat dat gaat gebeuren, dat zou te mooi om waar te zijn. En beiden zijn niet netjes vertrokken bij Vitesse.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 05:42]
Vind ik leuk
1892 +8839
zaterdag 16 december 2017 om 08:38
Het is een gerucht,maar ik hoop dat het waarheid word.
Vind ik leuk
Dicky +7925
vrijdag 15 december 2017 om 22:17
Ja, ik moet er niet aan denken. Maar dit is misschien niet het meest geschikte topic om over Vitesse te praten.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:19
Mwa. Lijkt mij wel een vooruitgang. Hebben wat ervaring en vind Fräser niet echt ‘ leuk ‘ voetbal spelen. We praten er nog wel over als het hardnekkiger zou worden.
Vind ik leuk
Dicky +7925
vrijdag 15 december 2017 om 22:22
Is goed man.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:33
Ja,ik hoop dat het waar is.
Vind ik leuk
Richard020 +10738
vrijdag 15 december 2017 om 22:22
Soms heb je dat gewoon dat er over een wedstrijd extreem veel topics geopend worden, zo was dat toen ook na de wedstrijd Swift - Vitesse een stuk of 100 en dan is het ook weer niet goed ;-)
Vind ik leuk
Dicky +7925
vrijdag 15 december 2017 om 22:28
Jawel maar zorg er dan in ieder geval voor dat de topics over clubs die minder onder de aandacht komen gewoon de goede info bevatten. Fans in Nijmegen, Helmond, Sittard enz zijn ook gewoon fan net als de fans van de grotere club. Laat de topics over hun clubs dan ook gewoon correct zijn. Ze weten bij VP precies wanneer de hond van Veltman wordt uitgelaten maar niet dat Helmond in Noord Brabant ligt of dat NEC een wedstrijd minder heeft gespeeld dan de concurrent. Dat is toch gewoon slecht?
Vind ik leuk
Richard020 +10738
vrijdag 15 december 2017 om 22:33
Zeker slecht, ze gaan wel vaker de fout in, ik maak me er niet echt druk over. Het is wat het is. Ik heb ook al vaak de vraag gesteld waarom altijd een dag de wedstrijdselectie van Ajax op de site bekend gemaakt wordt en van de rest niet, ik snap daarom ook wel dat veel daar toch op zijn zachts gezegd de tering op in hebben.

Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 00:34
Of Ajax - Vitesse...
Vind ik leuk
Richard020 +10738
zaterdag 16 december 2017 om 00:51
Die klap is en zal nooit zo hard aankomen dan verliezen van de amateurs ;-)

Wanneer je over 10 jaar vraagt van wie verloor Ajax in de competitie dan weet bijna niemand het, vraag je van wie verloor Vitesse in de beker 10 jaar geleden weet iedereen van de amateurclub Swift ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 01:21
Ik ben blij voor je dat je iets hebt om naar uit te kijken over 10 jaar. Ik vier liever feestjes op dit moment.
Vind ik leuk
Dicky +7925
zaterdag 16 december 2017 om 10:42
Daar heb je wel van genoten he? Maakt niet uit hoor. Ik geniet ook telkens wanneer jullie op je bek gaan. Alleen ik trap niet na wanneer iemand op de grond ligt. Maar daar heb je stijl voor nodig en dat is iets dat jij niet hebt.
Vind ik leuk
Richard020 +10738
zaterdag 16 december 2017 om 12:26
Niet zo serieus nemen knul. En verder kan je beter op je bek gaan tegen een eredivisie club dan tegen de amateurs toch? Geen grotere schande dan tegen de timmerman, glazenwasser en buschauffeur van de plaatselijke amateurclub verliezen uit Amsterdam Zuid!

Fijn weekend knul!
Vind ik leuk
Dicky +7925
zaterdag 16 december 2017 om 12:58
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt triest figuur.
Vind ik leuk
Richard020 +10738
zaterdag 16 december 2017 om 13:32
Graag gedaan knul!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 20:45
Tja als je het zo uitlegt dan is het ook een schande dat Ajax tegen Twente en ADO gelijk speelt en van Vitesse en Utrecht verliest. Die spelers hebben het salaris van een timmerman, glazenwasser enz. en Ajax spelers het salaris van een directeur van een multinational. Jij ook fijn weekend pikkie!
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 09:05
Nee hoor zelfs de schoenveter van Onana is interessanter dan NEC in de rest van Nederland
Vind ik leuk
Dicky +7925
zaterdag 16 december 2017 om 10:22
Nee hoor. Voor jou en mensen zoals jij wel. En daar zijn er inderdaad veel van. Maar er zijn er meer die niks hebben met dat clubje van jou en die het ook leuk vinden om artikelen over andere clubs te lezen. Die mensen willen gewoon een goed geschreven stukje met correcte en relevante informatie lezen over die andere clubs. Ik weet dat jij en een hoop van jouw mede sympathisanten dat niet kunnen voorstellen maar dat is echt zo.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 10:32
In Nederland is het een CLUB in hoofdletters en de rest je schrijft maar je nickname betekent niet voor niks lu....etje
Vind ik leuk
Dicky +7925
zaterdag 16 december 2017 om 10:38
Ach ach, wat ben jij een zielig, laag, triest, zelfingenomen pantoffeldiertje.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:14
Djambo !!! Volgend jaar 2e divisie !! Voor de andere NEC’ers.. succes, hoop dat jullie promoveren en de derby terugkomt.
Vind ik leuk
1892 +8839
vrijdag 15 december 2017 om 22:16
Volgens mij heeft Djambo een ban gekregen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:20
Mijn dag kan niet meer stuk.
Vind ik leuk
Vak-DD +8473
zaterdag 16 december 2017 om 05:39
Die reageert alleen op stukken van zijn favoriete club uit Arnhem.
Vind ik leuk
1892 +8839
zaterdag 16 december 2017 om 08:42
Gisteren bij een topic van Nouri,was hij weer een klootzak die Djambo.Velen reageerde op hem,er staat nu niks meer van hem in die topic.Er stonden van mij ook een paar reactie's op djambo,die zij ook verdwenen.Dus ik neem aan dat hij een ban heeft gekregen.
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:19
Wat een heerlijke wedstrijd in Den Bosch... WOW!!!!!
En wat knap van Sunday Oliseh en zijn mannen.
Budget spelerssalarissen is 7,5 ton. Jaarbudget hele club 2,5 mln.
En dan fier aan kop in de Juup...

Chapeau.
Vind ik leuk
Richard020 +10738
vrijdag 15 december 2017 om 22:22
Dat is inderdaad erg knap wat ze in Sittard doen!
Vind ik leuk
vrijdag 15 december 2017 om 22:35
Ik volg hier een daar wel eens de Jupiler League! Fortuna is een hele goede ploeg! Met name Schuurs en Semedo vallen me op.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 00:27
Er zijn er bij Fortuna 6 die regelmatig scoren. Zie erg uit naar de bekerpot van as. woensdag (de revelaties vd ere en de juup tegen elkaar) en hoop dat jullie massaal meekomen naar Sittard.
Vind ik leuk
FSCeara +3444
zaterdag 16 december 2017 om 08:46
Normaal gezien moeten jullie gewoon door maar fortuna scoort makkelijk en zeker met de snelle mensen uit de omschakeling.hoop dat het een leuke pot gaat worden en dat spanning erin blijft tot het laatst.
Vind ik leuk
FSCeara +3444
vrijdag 15 december 2017 om 22:36
Den bosch heeft de meest waardeloze supporters in de JL.wat een kansloze figuren
Vind ik leuk
North +2327
zaterdag 16 december 2017 om 04:54
Cambuur is lekker bezig de laatste tijd!!
Vind ik leuk
Dordmund +1590
zaterdag 16 december 2017 om 10:21
Stapje voor stapje gaan ze weer beter spelen en kunnen ze omhoog kijken op ranglijst.
Vind ik leuk
Paul1982 +7231
zaterdag 16 december 2017 om 08:56
Sinds wanneer ligt Helmond in Limburg?
Vind ik leuk
Liwwadder +3541
zaterdag 16 december 2017 om 11:19
Toch apart hoor. Sipke hulshoff aan het roer en 9 uit 3. Ik zou zeggen niet verder zoeken dit seizoen.
Vind ik leuk
Liwwadder +3541
zaterdag 16 december 2017 om 11:21
voor nieuwe trainer dus. Vorig jaar ook goed gedan samen met Arne Slot.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

NEC is koppositie kwijt in Jupiler League, Jong Ajax verspeelt punten