Van der Sar looft Eredivisie-rivaal: 'Goed dat talenten daar echte kansen krijgen'

Van der Sar looft Eredivisie-rivaal: 'Goed dat talenten daar echte kansen krijgen'

zaterdag 16 december 2017 om 07:50

Algemeen directeur van Ajax Edwin van der Sar zag de achterstand op PSV in een paar dagen tijd slinken van tien naar vijf punten. De beleidsman voelde al aankomen dat Ajax zich weer zou mengen in de titelstrijd.

'Aan de hand van gesprekken, de trainingen en uitspraken van spelers merkte ik al dat de jongens er op waren gebrand om een topprestatie te leveren tegen PSV', schrijft Van der Sar in zijn column in De Telegraaf. 'Ze wisten heel goed wat de belangen waren. We hebben aangetoond dat de koploper absoluut niet onverslaanbaar is. Ajax voetbalde goed en maakte mooie doelpunten. Tegen AZ moeten we dat morgen een vervolg geven.'

Van der Sar is onder de indruk van de talentendoorstroming bij AZ. 'Voor het Nederlandse voetbal is het goed dat in Alkmaar jonge talenten echte kansen krijgen. Kijk naar de jonge jongens die nu het eerste elftal hebben gehaald. Het is spijtig dat AZ dit seizoen niet in Europa uitkwam omdat het in veel gevallen internationaal goed heeft gepresteerd en we met Nederland de punten hard nodig hebben.'

Poll

Gaat Ajax winnen van AZ?

(1222 stemmen)

Plaats een reactie

Koeroe +3439
zaterdag 16 december 2017 om 08:01
Het is inderdaad jammer dat niet AZ maar Vitesse de groepsfase in ging. AZ is over het algemeen altijd goed in Europa.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 08:22
Of Utrecht? Al gun ik die supporters het meer, toch een beetje dooie boel in Arnhem vaak.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 08:38
Vitesse speelde zeer verdienstelijk en AZ was met name vorig seizoen gewoon minder goed dan Vitesse... ook Europees.
Maar op basis van de theorie dat een bepaalde ploeg in het verleden altijd goed speelde de teams willen selecteren, lijkt me geen goed plan haha.
Het enige dat wel had geholpen is dat AZ in een hogere pot had gezeten dus minder zware tegenstanders had getroffen
Vind ik leuk
Koeroe +3439
zaterdag 16 december 2017 om 09:01
Hoe bedoel je minder goed ook Europees? Ze hebben de volgende ronde toch gehaald? In de bekerfinale waren ze ook aan elkaar gewaagd dus had het 2 kanten op kunnen vallen.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 09:05
De afgelopen 2 jaar speelde AZ niet goed in Europa. Ja de 2de ronde maar dat was met hangen en wurgen. Ik ben een groot fan van AZ hoor, helemaal als ze Europees spelen, en misschien zijn we gewoon verwend maar vorig jaar vond ik ze niet goed als normaal. Dit jaar hadden ze helaas wel ver kunnen komen lijkt het maar ja zo gaat het soms nou eenmaal.
Vind ik leuk
Tossa +962
zaterdag 16 december 2017 om 08:10
Ajax had zelf geen mogelijkheid om die punten binnen te slepen natuurlijk...
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 08:23
Helaas. De valse start van dit jaar was erg spijtig.
Vind ik leuk
Maxidi +2979
zaterdag 16 december 2017 om 08:15
Eigen jeugd eerst... Daar kunnen ze in Eindhoven een voorbeeld aan nemen...
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 08:23
maar ja......wat is nou precies eigen jeugd he?
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 08:42
Obispo, Lammers, Piroe, Rosario, Gudmundsson, Rigo zijn allemaal gewoon eigen jeugd...
Eeuwige discussie, als je bij Jong PSV hebt gespeeld langer dan 1 seizoen ben je gewoon eigen jeugd
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 09:01
Wat fijn dat jullie Ajacieden daar zo flexibel in zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 09:08
Ik dacht al dat er zo een reactie zou komen....

Mijn punt gaat niet over wat nou precies eigen jeugd is, al noem je alles van Ajax aankopen en de rest eigen jeugd zal mij een worst wezen.
Mijn punt gaat over het feit dat die 6 spelers van PSV echt goed zijn (en ook Paal en Sidibe kunnen daar bij) maar ik zie ze niet in het eerste spelen....
Dat is jammer
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 14:24
Sorry moest even. Dacht anders doet iemand anders het.
Vind ik leuk
Ehv-er +120
zaterdag 16 december 2017 om 08:39
Maxidi, PSV heeft ook eigen jeugd lopen in het 1e! Wat is je punt? En idd de buffels wat is eigen jeugd
[Reactie gewijzigd op zaterdag 16 december 2017 om 08:41]
Vind ik leuk
Nashua +6151
zaterdag 16 december 2017 om 08:21
Ajax zal morgen net zoals tegen PSV moeten spelen, vol gas en d'r bovenop.

AZ gaat n.l. niet alleen met de kont in eigen goal staan.
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 09:12
Dan komt er juist meer ruimte en daar kunnen Kluivert en Neres heel goed gebruik van maken.

Ajax zal niet vol gas gaan vanaf het begin, helemaal niet met een nieuwe verdediging. Laat AZ maar even razen en dan de wedstrijd via het middenveld controleren om vervolgens toe te slaan als er ruimte ligt.
Veel goals zou me niet verbazen morgen, 2-4 ofzo
Vind ik leuk
fr1963 +1285
zaterdag 16 december 2017 om 09:26
Liever 2-2
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 09:32
Dan is de kans groter dat Feyenoord 4de wordt ;0)
dus ik zou hopen op winst van Ajax zodat jullie meer kans hebben om 3de te worden....
Vind ik leuk
zaterdag 16 december 2017 om 08:38
Ik vind het ook echt mooi al die eigen jeugd.Wat in mijn ogen wel jammer is
dat wij Schaars enLinssen niet gehaald hebben toen dat kon.Met de toch mindere prestaties van de top 3 dit jaar denk ik dat we met hun erbij echt titelkandidaat zouden zijn.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6117
zaterdag 16 december 2017 om 10:27
Je ziet hoe ver ze er mee komen.. Enkele jeugdspeler is oké, maar je moet wel prestaties leveren natuurlijk. Tenzij AZ tevreden is met de huidige status.
Vind ik leuk
mchollie +2711
zaterdag 16 december 2017 om 13:35
Bedankt voor het compliment maar ook AZ en de spelers zien het belang van deze wedstrijd dus die kletsen er boven op, vooral Woutje.

En het gemis van Europa voor AZ daar zal ik maar niets over zeggen Edwin, want jullie hebben compleet daarin gefaald.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van der Sar looft Eredivisie-rivaal: 'Goed dat talenten daar echte kansen krijgen'